Obiective:

  • Creşterea numărului de s ervicii electronice oferite către cetăţean: informare, interacţiune şi participarea activă a acestuia în rezolvarea problemelor legate de infrastructura oraşului.
  • Eficientizarea activităţilor interne ale Municipiului Braşov utilizând mijloace specifice informatice
  • Eficientizarea comunicării cu Companiile de utilităţi prin schimb de date electronic

Prin acest proiect s-a implementat un Dispecerat Tehnic Integrat la nivelul Primăriei Municipiului Brașov, fapt care a indus îmbunătăţirea accesului la servicii de dispecerat prin metode electronice, diversificarea gamei de servicii oferite, precum şi realizarea unui concept de integrare între toate componentele sistemului informatic al Primăriei Braşov, în scopul eficientizării activităţii interne prin facilitarea accesului lainformaţii.

Dispeceratul Tehnic Integrat funcţionează ca un nod informaţional şi decizional care are în vedere atât colectarea de informaţii provenite din diverse sisteme informatice ale Primăriei Braşov (sistemul de monitorizare video, sistemul de iluminat public, sistemul de gestiune a semafoarelor, din aplicaţiile specifice de gestiune a traficului, sistemul informatic geografic, sistemul de management de documente), de la companiile de utilităţi sau alte servicii publice precum şi furnizarea de informaţii către diferite instituţii sau societăţi abilitate în luarea de măsuri în siguranţa traficului şi a cetăţeanului: Poliţia Română, Poliţia Locală, Companii de utilităţi.

Durata de implementa a proiectului: 20 luni

Rezultate:

În urma implementării proiectului au rezultat servicii electronice ce au contribuit la dezvoltarea şi eficientizarea activităţii Municipiului Braşov, după cum urmează:

  • Tratarea eficientă a problemelor urgente ale cetăţeanului prin înregistrarea şi dispecerizarea problemelor tehnice semnalate de cetăţean
  • Creşterea numărului de răspunsuri oferite pe loc
  • Direcţionarea rapidă a problemelor către instituţiile/departamentele abilitate în rezolvarea problemei prin dispecerizare
  • Realizarea unui plan coordonator al lucrărilor de infrastructură
  • Eficientizarea avizării lucrărilor, a refacerii domeniului public în caz de avarii reţele prin schimb de date electronic şi aplicaţii geospaţiale comune cu partenerii instituţionali
  • Definirea şi monitorizarea evoluţiei indicatorilor de performanţă aferenţi serviciilor furnizate de primărie
  • Proactivitate prin campanii de informare prin e-mail privind evenimente planificate in legătură cu domeniul public, lucrări, avarii etc

Au fost dezvoltate în urma implementării:

  • Aplicaţii de tip front office: Geoportal, extinderea componentei tehnice din sistemul Call Center telefonic automatizat
  • Aplicaţii de tip back office: aplicaţie informatică integrată de dispecerizare a apelurilor urgente, aplicaţii electronice geospaţiale, Platforma Informatică pentru Optimizarea Serviciilor Publice Locale de tip CRM, Sistem de raportare şi gestionarea performanţei de tip business intelligence, Dezvoltarea componentei de arhivare electronică, Platforma schimb electronic de date interinstituţional, Centrul de monitorizare, Dezvoltare infrastructură hardware/ software.

Valoarea totală a proiectului este de 6.568.371,76 lei din care 5.191.132,52 lei reprezintă valoarea asistenţei nerambursabile