Municipalitatea dorește să digitalizeze cât mai multe servicii oferite cetățenilor


Primarul Allen Coliban a avut astăzi o primă întâlnire tehnică pentru creșterea eficienței relației dintre cetățean și serviciile primăriei, prin oferirea unor soluții automatizate, cu ajutorul mijloacelor de comunicare on-line, la solicitările acestora.

„Am anunțat intenția mea de a deschide o colaborare cu UiPath, una dintre firmele definite ca «unicorni» în domeniul IT – adică o firmă care s-a dezvoltat foarte repede inclusiv pe plan internațional, atât ca portofoliu de proiecte cât și financiar – și o firmă care aduce credibilitate în zona automatizărilor și a eficientizărilor de procese și e foarte important că, iată, Primăria Brașov deschide un pionierat în acest domeniu al administrației publice din România. Eficientizăm procesele primăriei astfel încât să oferim mecanisme și interfețe ușor de utilizat pentru cetățeni și care să le ofere răspuns și soluții într-un timp redus. Este prima fază, o fază de analiză care începe de la a evalua ce avem intern ca infrastructură IT și modul în care UiPath poate oferi mecanisme de eficientizare și de integrare“, a explicat primarul Allen Coliban.

Potrivit reprezentantului UiPath, Ciprian Oțel, scopul întâlnirii a fost de a identifica și de a analiza actualele procese prin care cetățenii iau legătura cu municipalitatea și primesc soluționări sau răspunsuri. „Vrem să vedem unde putem să eficientizăm, să câștigăm cât mai mult, timp pentru operatorii umani, să-i degrevăm de munca manuală și repetitivă care poate nu aduce un plus dacă este soluționată de către un operator uman, și pe care ne gândim să o automatizăm pentru a câștiga mai mult timp pentru aceștia și a le oferi niște servicii de o calitate înaltă cetățenilor. Dar până a ajunge acolo și a discuta de automatizări, mai întâi trebuie să înțelegem, să vedem exact cât de avansat tehnologic este sistemul și de a vedea unde putem interveni punctual pentru a eficientiza acest proces“, a declarat Ciprian Oțel, reprezentant UiPath.

Reamintim că Primăria Municipiului Brașov și-a deschis pagina de internet și a oferit primele servicii on-line în anul 2002, iar numărul serviciilor a crescut semnificativ din 2011, când a început implementarea proiectelor „e-funcționar“ și „Primăria la un click distanță“. Din 2012, este prezentă și pe Facebook, iar ulterior pe YouTube și Instagram. Până la criza pandemiei, unul dintre cele mai importante obstacole în calea digitalizării serviciilor publice a fost cel de ordin legislativ, procedural.

Automatizarea proceselor robotizate (Robotic Process Automation – RPA) este o tehnologie care îi permite oricărui utilizator să își configureze un program computerizat, un „robot“, care să genereze și să integreze acțiuni similare unui om în interacțiunea cu un sistem digital, pentru a executa o sarcină de serviciu. Roboții RPA utilizează interfața utilizatorului pentru a colecta date și a lansa aplicații așa cum o fac și oamenii. Ei interpretează, generează răspunsuri și interacționează cu alte sisteme pentru a duce la capăt un număr foarte vast de sarcini repetitive. Practic, un RPA poate copia aproape toate sarcinile umane în interacțiunea cu un computer, cu diferența că un soft robotic de tip RPA nu doarme niciodată și nu comite greșeli.

UiPath este o companie care a început la București, în 2005, sub numele de DeskOver, cu o echipă de 10 angajați, prin crearea de programe de automatizare a fluxului de informații pentru unele dintre cele mai mari companii din lume. În 2015, au lansat cursuri gratuite ale Academiei UiPath, prin care au certificat peste 35.000 de dezvoltatori în RPA. Este anul în care compania și-a luat numele actual. Pe parcursul activității, a devenit singura companie RPA menționată în topurile Forbes. În prezent, compania înregistrează peste 750.000 de utilizatori și este pe locul 3 în Forbes Cloud 100. Opt dintre primele 10 companii din lume într-un top al veniturilor le sunt clienți.