Anunț concurs
Primăria Municipiului Brașov
Concurs: 22-03-2024 ora 10:00
Dată limită depunere dosar: 06.03.2024 ora 16:00
Dată probă scrisă: 22.03.2024 ora 10:00
CONCURS
Primăria Municipiului Braşov, cu sediul în Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8, organizează în baza art. VII din O.U.G. nr. 115/2023 alin. (2) lit. a) și art. VII alin. (7)/XI/XII din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, cu durată normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână, a funcţiei publice de conducere vacante de:
Șef serviciu, grad II al Serviciului Amenajare Drumuri Publice și Siguranța Circulației – Direcția Tehnică
Condiţiile de desfăşurare:
Data organizării:
- probei suplimentare de testare a competențelor specifice în domeniul tehnologiei informației - nivel de mediu: 20.03.2024, ora 10,00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8,
- probei scrise: 22.03.2024, ora 10,00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8
- interviului: data şi ora vor fi comunicate ulterior la afişarea rezultatelor probei scrise, la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8
- data limită până la care se pot depune dosarele de înscriere: în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunţului, respectiv în perioada 16.02.2024 - 06.03.2024, la sediul Primăriei Municipiului Braşov din Bulevardul Eroilor nr. 8, la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, camera nr. 1.
- data publicării anunţului: 16.02.2024
Condiţii de participare:
- să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 465 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu
modificările şi completările ulterioare;
- să îndeplinească condiţia de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în:
- domeniul fundamental (DFI) - ştiinţe inginereşti, - ramura de știință (RSI) – inginerie civilă,
domeniul de licenţă (DL) - inginerie civilă - specializarea (S): căi ferate, drumuri și poduri / construcții civile, industriale și agricole / construcții și fortificații;
- domeniul fundamental (DFI) - ştiinţe inginereşti, - ramura de știință (RSI) – inginerie civilă,
domeniul de licenţă (DL) - ingineria instalațiilor - specializarea (S): instalații pentru construcții;
- să îndeplinească condiţia de studii universitare de master în domeniul administraţiei publice, management
sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform
prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea învățământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările
ulterioare;
- cunoștințe de operare pe calculator – (Word, Excel) - nivel mediu, pentru care se va organiza probă suplimentară;
- vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de minim 5 ani.
Bibliografia/tematica:
1. Constituţia României, republicată, cu modificarile și completările ulterioare,
cu tematica: integral
2. O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
cu tematica:
- partea I – Dispoziții generale
- partea a II-a – Administrația publică centrală: titlul I – Guvernul și titlul II – Administrația publică central de specialitate
- partea a IV-a – Prefectul, instituția prefectului și serviciile publice deconcentrate, Titlul I – Prefectul și subprefectul
- partea a VI-a – Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice: titlul I - Dispoziții generale, titlul II – Statutul funcționarilor publici
- partea a III-a – Administrație publică locală
3. O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica: integral
4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica: integral
5. O.G. nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica: integral
6. Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
cu tematica: integral
7. Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
cu tematica: integral
8. H.G. nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, cu modificările şi completările ulterioare.
cu tematica: integral
9. Normativ AND 605-2016 privind mixturile asfaltice executate la cald;
cu tematica: integral
10. H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica: integral
11. Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica: integral
12. H.G. nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica: integral
13. Legea nr.265/07.11.2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica: integral
14. Legea nr. 82/1998 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica: integral
15. Ordin nr. 49/1998 pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea și realizarea străzilor în localitățile urbane;
cu tematica: integral
16. Ordin nr. 346/2000 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 78/1999 pentru aprobarea Nomenclatorul activităților de administrare, exploatare, întreținere și reparații la drumurile publice;
cu tematica: integral
17. Ordin nr. 1298/2017 pentru aprobarea Reglementării tehnice privind proiectarea și dotarea parcărilor noi, a locurilor de oprire și staționare, aferente drumurilor publice, situate în extravilanul localităților.
cu tematica: integral
Atribuții stabilite în fișa postului, precum și alte date necesare desfășurării concursului:
1. Organizează, planifică, conduce și controlează următoarele activități:
-
- Întocmirea documentațiilor necesare promovării obiectivelor de investiții, referate de necesitate, organizare proceduri de achiziții, teme de proiectare, caiete de sarcini etc.
- Întretinerea si repararea străzilor (carosabil, trotuare și alei pietonale, parcări).
- Construcția, confecționarea și montarea elementelor sistemului de siguranța circulației.
- Ridicări autovehicule abandonate şi parcate neregulamentar.
- Demolare construcţii neautorizate.
- Întretinerea și repararea intersecțiilor semaforizate din Municipiul Brașov.
- Iluminat public din Municipiul Braşov.
- Evacuare ape meteo de pe domeniul public.
- Parcare în parcările publice, concesionate, închiriate şi de reşedinţă.
- Înregistrarea vehiculelor pentru care nu există obligativitatea înmatriculării
- Eliberarea permiselor de liberă trecere în limitele de competență ale serviciului
- Eliberarea Aprobărilor de săpătură, Avizelor de principiu și Acordurilor pentru executarea de lucrări-rețele edilitare
2. Organizează, planifică, conduce și controlează activitatea personalului din cadrul Serviciului Amenajare Drumuri Publice și Siguranța Circulației
3. Prezintă spre aprobare propunerile şi fundamentarea privind bugetul necesar executării activităţilor specifice şi urmăreşte execuţia bugetară aprobată.
4. Punerea în executare a legilor şi a celorlalte acte normative.
5. Elaborarea proiectelor de acte normative şi a altor reglementări specifice S.A.D.P.S.C., precum şi asigurarea avizării acestora.
6. Elaborarea proiectelor, politicilor şi strategiilor, a programelor, a studiilor, avizelor şi statisticilor, precum şi a documentaţiei privind aplicarea şi exercitarea legilor necesare pentru realizarea competenţei S.A.D.P.S.C.
7. Verifică și semnează documentele emise din cadrul serviciului.
8. Repartizează personalului serviciului corespondenţa specifică domeniului de activitate.
9. Întocmeşte rapoartele de evaluare ale personalului din subordine.
10. Execută cu respectarea Legii nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare şi Ordinul nr. 1792/2002, operaţiunile specifice angajării, lichidării şi ordonanţării cheltuielilor din domeniul de activitate.
11. Răspunde de luarea măsurilor concrete şi imediate, pentru întreţinerea străzilor şi trotuarelor.
12. Propune aprobarea traseelor de circulaţie; propune măsuri de sistematizare a circulaţiei auto şi pietonale în municipiu.
13. Ia măsuri de organizare a activităţilor în caz de calamităţi naturale (inundaţii, cutremure etc.).
14. Verifică documentaţiile care stau la baza contractelor obţinute de agenţii economici în urma licitaţiilor.
15. Ia măsuri operative minimale pentru asigurarea siguranţei în exploatarea străzilor din municipiul Braşov şi limitarea dezastrelor în caz de calamităţi.
16. Participă ca membru la Comisia de Circulaţie și Comisia de eliberare permise de liberă trecere – L.T.
17. Participă la seminarii, cursuri şi simpozioane privind probleme caracteristice S.A.D.P.S.C.
18. Îndeplineşte atribuţiile dispuse de primar în echipe de implementare a proiectelor finanţate din fonduri comunitare nerambursabile postaderare, atribuţiile din cadrul echipelor de proiect sunt stabilite prin fişe de post distincte, care se constituie anexe la prezenta fişă a postului.
19. Coordonează activitatea de întreţinere şi reparaţii a sistemului de iluminat public din municipiul Braşov.
20. Propune planul de împodobire a Municipiului Braşov, cu ocazia sărbătorilor de iarnă.
21. Îndeplineşte şi alte sarcini de serviciu dispuse de către superiorii ierarhici, chiar dacă acestea nu au fost cuprinse în atribuţiile de serviciu dispuse de către superiorii ierarhici, chiar dacă nu au fost cuprinse în atribuțiile de serviciu directe, în conformitate cu prevederile legale.
22. Fişa postului se completează în mod automat cu reglementările legislative ulterioare cu privire
la desfăşurarea activităţii de executare şi aplicare a legilor.
23. În exercitarea funcţiei, şeful se serviciu:
a) va respecta prevederile Codului de conduită al funcţionarilor publici;
b) va respecta prevederile Regulamentului intern;
c) va respecta prevederile sistemului de management integrat implementat;
d) va respecta prevederile sistemului de control intern managerial implementat
Procedura de organizare și desfășurare a probei suplimentare de testare a competențelor specifice în domeniul tehnologiei informației și Anexa nr. 1 – Testare cunoștințe PC – nivel mediu – este afișată pe site-ul instituției, www.brasovcity.ro, la secțiunea Concursuri.
Candidaţii vor depune dosarele de înscriere cu documentele obligatorii prevăzute la art. 38 în Anexa nr. 10 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunţului, respectiv în perioada 16.02.2024 - 06.03.2024, la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni din cadrul Primăriei Municipiului Braşov - camera nr. 3, la sediul din Braşov - Bulevardul Eroilor nr.8.
Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele documentele:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit b) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023;
b) copia cărții de identitate valabile;
c) copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor OUG nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specific, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere sau, adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
i) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractual individual de muncă pentru motive disciplinare.
Pentru funcțiile publice de conducere, dosarul de concurs include și copia diplomei de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau a diplomei conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dat nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrative de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicit expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicit potrivit legii și producerii aprobate la nivel institutional.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din O.U.G. nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Potrivit dispozițiilor art. VII alin.(17) din O.U.G. nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie numărul de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
Relaţii suplimentare se pot obţine de la Serviciul Resurse Umane telefon 0268/416550 int.147 (condiţiile de participare şi bibliografia se vor afişa la sediul şi pe site-ul Primăriei Municipiului Braşov: www.brasovcity.ro.).
Date contact: Tel: 0268/416550, int. 147, fax: 0268/473981, e-mail: ru@brasovcity.ro.
Persoana de contact: d-na Mihai Adina - inspector în cadrul Serviciului Resurse Umane.
DATA AFIŞĂRII ANUNŢULUI : 16.02.2024
DOCUMENTE ANEXATE / ETAPE CONCURS
FORMULARE ȘI PROCEDURI
FORMULARE
Adeverință vechime - model orientativ [ PDF ] [ DOC ] Model curriculum vitae [ PDF ] [ DOC ] Formular de înscriere [ PDF ] [ DOC ] Formular de inscriere - personal contractual [ PDF ] [ DOC ]
PROCEDURI
Testare cunoștințe PC - Nivel bază [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Mediu [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Nivel avansat [ PDF ] Procedură probă IT [ PDF ] Procedură limbi străine [ PDF ] Procedură probă suplimentară fizică [ PDF ]