Comunicat de presă


A început Luna curățeniei de toamnă



Primăria Brașov a demarat, de astăzi, 26 septembrie, o campanie amplă de salubrizare a domeniului public. Brașovenii pot duce deșeurile voluminoase la cele 57 de containere amplasate în tot orașul

Începând de astăzi, 26 septembrie, la Braşov, a fost demarată Luna curățeniei de toamnă, o amplă acțiune de salubrizare a străzilor și trotuarelor, a zonelor verzi. În paralel se derulează și campania de colectare de la cetățeni a deșeurilor voluminoase.

,,Având în vedere experiența din anii trecuți, când vremea nu ne-a ajutat foarte mult, am luat decizia să demarăm de luni (26 septembrie, n.n.) luna curățeniei de toamnă, care va dura 6 săptămâni, până în 4 noiembrie. Avem peste 250 de muncitori care lucrează în acest sens, 180 care efectuează curățenia stradală și 70 care se ocupă de curățenia și de pregătirea parcurilor pentru sezonul rece. Primele zone în care începem curățenia domeniului public sunt cartierele Brașovul Vechi, zona Gării și Timiș – Triaj. Îi invităm pe toți brașovenii care vor să participe la acest program, fie în jurul blocurilor, fie în propriile locuințe, să folosească cele aproximativ 60 de containere de mari dimensiuni puse la dispoziție de către primărie pentru colectarea deșeurilor. Cu toții ne dorim un oraș curat, un oraș cu mai puțin praf și avem nevoie de implicarea voastră. Am alocat resurse și  monitorizăm atent felul în care sunt desfășurate lucrările de curățenie și o puteți face și voi și să ne sesizați dacă apar probleme, dacă identificați probleme în cartiere. Puteți face urmărirea aceasta folosind site-ul abc.brașovcity.ro, sau puteți folosi aplicația My BrasovCity”, a precizat primarul Allen Coliban.

Cea mai importantă acțiune de curățenie în toate cartierele municipiului Braşov cuprinde următoarele activități de salubrizare: curățarea rigolelor, măturarea manuală și mecanizată a străzilor și trotuarelor, greblarea zonelor verzi, întreținerea și igienizarea cursurilor de apă, ridicarea depozitărilor accidentale. Obiectivul acestei acțiuni este, pe lângă cel de a avea un oraș curat și îngrijit, de a reduce cantitatea de praf (PM-uri) care ajunge în atmosferă.

Deşeurile rezultate ca urmare a acestei activităţi vor fi depozitate cât mai compact, urmând ca acestea să fie transportate de către operatorii de salubrizare la depozitul ecologic.

Totodată, toţi cetăţenii care doresc să renunţe la obiectele din gospodărie care nu mai prezintă utilitate sau fac curăţenie generală şi doresc să se dispenseze de lucruri nefolositoare, altele decât deşeuri menajere, o pot face în locuri special amenajate la platformele de gunoi sau în containere de 9 m.c., dispuse pe domeniul public.

Este interzisă depozitarea deșeurilor de echipamente electrice și electronice (DEEE) și a molozului rezultat din demolări, care au un regim special.

Cele 57 de zone unde au fost amplasate aceste containere sunt aceleași ca și anii trecuți, astfel:

Nr. crt.CARTIERULAMPLASAMENTUL
  1.SCHEIPietrele lui Solomon
  2.CENTRUStr. Petru Rareş zona platformelor de precolectare a deşeurilor menajere, Str. Traian Vuia – platforma 176
  3.ASTRA IStr. Barbu Lautaru – zona platformei 281 Str. Sitarului – zona platformei 305 Str. Alex. Cel Bun – platforma 110 Colonia Metrom – platforma 287
  4.ASTRA IIStr. Baba Novac – platforma 238 Str. Soarelui nr.1-2 platou, zona platformei 272 B-dul St. cel Mare si Sfant nr. 16  Aleea Constelaţiei – platforma 261
  5.ASTRA IIIOcolitoarea Crinului – vis a vis platforma 541 bis Ocolitoarea Crinului – vis a vis platforma 557 Str. Neptun – platforma 552 Aleea Minerva – vis a vis platforma 542
  6.NOUAStr. Nucului – platforma 591.6 Str. Brazilor – platforma 594 Str. Levănţicăi – platforma 597
  7.VALEA CETĂŢIIstr. Jepilor- platformele 199 str. Jepilor- platformele 191 str. Oltului- platforma 507 str. Muresului-platforma 515
 8.SCRIITORILORInters. Str. Ştefan cel Mare cu Str. Ion Slavici, Str. Brânduşelor lângă platforma 207, Str. Ion Creangă / str. Ovidiu platforma
  9.CRAITER-TRIAJStr. Paşcani zona platformei 134, Str. Florilor zona platforma 121, Str. Pavilioanele CFR zona platforma 122, Fundătura Hărmanului zona platforma 351
 10.FLORILORInters. Str. Crinului cu str. Grâului pe zona verde, Str. Mărgăritarelor lângă platforma 98
11.TRACTORULStr. George Bacovia – langa clopote colectare selectiva, Inters. Str. Ioan Popasu cu Str. Iosif Silimon langa platforma Str. 1 Decembrie 1918 / Str. Octavian Goga lângă locul de joacă, Aleea  Constructorilor – platforma  29, Str. Bronzului – platforma 21, Str. I. Socec – platforma 37, Str. Argintului – platforma nr. 23
12.BARTOLOMEUStr. Bobului – platforma 172, Inters. Str. Lânii / Str. Al. Flechtenmacher – platforma nr. 164,  Inters. Str. Lânii / str. Fuiorului, Str. Lanurilor – Recon
13.GĂRII  Str. Mircea cel Batran / Str. Pictor Luchian la transformator, Aleea Petuniei – platforma 90, Aleea Sanzienelor / Aleea Lacramioarelor langa Sc. Gen. Nr. 19 (platforma nr. 81 bis), Str. Dobrogea la centrala, Str. Codrul Cosminului – platforma nr. 59, Str. Transilvaniei / Str. Munteniei la transformator
14.BRAŞOVUL VECHIStr. Avram Iancu / str. Morii, Str. Closca – platforma nr. 139, Str. Ion Raţiu, Str. Cărămidăriei – platforma 112
15. Cart.STUPINIStr. Lânii spre Stupini, str. Fundaturii (la blocuri), Str. Fagurului lângă pod, Str. Fânului nr. 66 Str. Barsei / Str. Izvorului la troita

Pentru situaţiile când deşeurile rezultate în urma curăţeniei de toamnă nu pot fi depozitate în aceste containere, rugăm cetăţenii să comunice telefonic locația la care se găsesc aceste deșeuri, la Serviciul Urmărire Contracte Salubrizare şi Deszăpezire în vederea ridicării, la numerele de telefon: 0268/405000, int: 127, 253, 254, sau la Dispeceratul Primăriei Braşov tel. 0268/405000.

Societăţile de salubrizare cu care Municipalitatea are contract vor asigura transportul deşeurilor rezultate în urma efectuării curăţeniei de toamnă.

Comunicat de presă


Programul ,,Cornul și laptele” implementat la Brașov, luat ca model la nivelul întregii țări



Pentru anul școlar următor, Primăria vrea să ducă acest program la alt nivel, iar elevii brașoveni să poată vizita fermele în care se produce laptele și livezile de mere, de unde vin produsele distribuite în cadrul acestui program

În urma propunerilor primite de la Primăria Brașov, din acest an, caietul de sarcini la nivel național pentru implementarea programului de furnizare și distribuţie a laptelui, produselor lactate, produselor de panificaţie și fructelor în şcoli și în grădinițe va conține prevederi inspirate din caietul de sarcini realizat la nivelul Brașovului, și va puncta elemente precum ,,produs ecologic”, ,,produs înregistrat pe schema de calitate UE (IGP, STG, DOP)”*, sau lanțul de aprovizionare.

,,În cadrul ședinței de Guvern de ieri (miercuri, n.n.), s-a aprobat hotărârea privind majorarea prețurilor pentru programul Cornul și laptele. Asta înseamnă că, cu această majorare de 16%, indexarea la nivelul inflației actuale, vom putea achiziționa produse la un preț actualizat pentru a ne asigura că acestea au cea mai bună calitate pentru școlile din Brașov. În urma propunerilor pe care Primăria Brașov le-a transmis către minister, elemente din caietul de sarcini pentru programul Cornul și laptele au fost introduse în caietul de sarcini la nivel național. Asta înseamnă că modificările pe care le-am implementat la nivel local anul trecut, la nivelul municipiului privind achizițiile, privind produsele eco ce vor ajunge în școli la copiii brașoveni vor putea fi de acum implementate la nivel național. Totodată, în perioada următoare vom transmite Prefecturii solicitare de introducere a unor noi măsuri. Astfel, pe lângă furnizarea de produse, vom avea și programe educative pentru copiii din școli. Ne dorim în acest fel să le dăm șansa elevilor din școlile brașovene să viziteze fermele în care se produce laptele pe care îl consumă, să viziteze livezile de unde primesc fructele în școli și să aibă parte de activități educative, de zile tematice, concursuri, în care să învețe mai multe despre alimentația sănătoasă”, a declarat viceprimarul Flavia Boghiu.

Vă reamintim că, în septembrie 2021, municipalitatea a demarat procedura de achiziție a produselor din programul ,,Cornul și laptele”, procedură care, în urma parteneriatului cu World Wild Found (WWF) – România, a venit cu o nouă abordare a acestui program, astfel încât să primeze calitatea produselor, nu doar prețul cel mai mic, iar aceste produse să fie ecologice și furnizate de producători locali.

Chiar dacă în cazul produselor lactate, procedura de achiziție s-a finalizat foarte repede, câștigătorul fiind declarat o cooperativă agricolă, care reunește 30 de fermieri din județul Brașov, în cazul fructelor și a produselor de panificație procedura s-a prelungit până în acest an. Cauza a fost lipsa de oferte care să respecte criteriile de produse ecologice și care să fie furnizate de producători din zona Brașovului, care să se încadreze și în prețul stabilit de Guvern.

Odată cu majorarea aprobată de Guvern în această săptămână, dar și cu modificare criteriilor de atribuire, copiii și elevii brașoveni au cele mai bune șanse ca, începând din anul școlar 2022 – 2023, să primească produse de calitate, ecologice, furnizate de producători din județ. În același timp, conform și declarației făcută de WWF la lansarea procedurii din 2021, această schimbare de abordare a autorităților locale, pentru aplicarea conceptului de achiziții publice verzi în domeniul alimentar în țara noastră ,,ar însemna redirecționarea banilor publici înspre fermele și comunitățile rurale din România și în practicile agricole prietenoase cu natura și cu sănătatea consumatorilor. Ar însemna deci o investiție majoră, directă, în economiile locale și în alte modele de producție și business, în ton cu provocările cu care ne confruntăm la nivel de societate – abandonul mediilor rurale și al fermelor, probleme de sănătate generate de calitatea alimentelor, criza climatică și cea a pierderii naturii”.

Comunicat de presă


Prima grădiniță construită în ultimii 12 ani se va deschide în cartierul Tractorul



90 de prichindei vor merge la grădinița ,,din cartier” începând din următorul an școlar. Aceasta este situată pe str. Ioan Popasu

Primarul Allen Coliban a verificat astăzi stadiul lucrărilor de construire a grădiniței de pe str. Ioan Popasu nr. 15 și a avut o discuție cu constructorul cu privire la necesitatea respectării calendarului de lucrări, astfel încât să fie finalizate în această toamnă, conform contractului.

,,Aceasta este prima grădiniță care va fi gata în Brașov în ultimii 12 ani. O construim  aici, în cartierul Tractorul, o zonă cu foarte multe familii tinere, o zonă cu foarte mare deficit de infrastructura educațională, o zonă în care ni se solicită în mod curent și creșe, și școli, și grădinițe. Iată că avem o astfel de infrastructură pentru 90 de copii, 5 grupe, care va fi gata, conform graficului, după jumătatea lunii octombrie. Am venit pe șantier tocmai să mă asigur că stadiul lucrărilor este unul bun și discuția cu constructorul a fost că, în cazul în care vor exista întârzieri, vom percepe penalități, așa cum ne permite contractul, pentru că e foarte important în tot ceea ce ține de dezvoltarea Brașovului – și cu atât mai mult dezvoltarea infrastructurii de educație – să fim foarte stricți în respectarea acestor termene, dată fiind și nevoia crescută de astfel de spații în municipiul nostru. Mă bucur că vom avea o grădiniță nouă în cartierul Tractorul, în partea nouă a cartierului. Ne putem mândri și cu faptul că, pe perioada primăverii, a verii și a toamnei, tot ceea ce înseamnă consum de energie se va face din surse regenerabile, din panourile ce vor fi amplasate pe acoperiș. Îi anunț pe toți brașovenii din zonă că vor putea să beneficieze de această infrastructură pentru copiii Brașovului și că ne putem mândri cu asemenea proiecte”, a declarat primarul Allen Coliban.

Deși lucrările sunt puțin întârziate, constructorul a promis că va recupera, iar clădirea va fi livrată Primăriei în acest an. S-au finalizat lucrările de infrastructură și suprastructură, și sunt aproape de final lucrările de compartimentare, zidărie sau gipscarton.

,,Până acum am executat structura de rezistență și o parte din compartimentări, o parte din instalații. Urmează partea de instalații majore, adică încălzire în pardoseală, panouri solare, panouri termice, ventilație și ultimele finisaje, care înseamnă pereții-cortină cu tâmplărie din aluminiu, cu geamuri speciale, ca să nu se accidenteze copiii, și finisajele interioare – gresie, faianță, partea de bucătărie și așa mai departe”, a explicat Neculai Roșu, director Romconstruct Grup Ploiești.

Grădinița va avea o suprafață construită de 279 mp și suprafața desfășurată de 763 mp, cu o capacitate de 90 copii, având regim de înălțime demisol+parter+etaj1+etaj 2 retras.

Grădinița va avea 5 săli de grupă, o grupă multifuncțională, sală educatoare, sală de mese, bucătărie cu spații tehnice aferente, cabinet medical cu izolator, precum și holuri cu vestiare. La subsol, vor funcționa: o bucătărie cu spații de depozitare, recepție marfă, o spălătorie cu spații de depozitare lenjerie curată, materiale de curățenie, spații tehnice, vestiare, holuri. La parter, sunt prevăzute 2 săli de grupă, cabinet medical și izolator, vestiare pentru copii, birouri pentru administrație. La primul etaj, vor fi amenajate 3 săli de grupă, 2 săli pentru depozitarea materialelor didactice și educative, garderobă, 2 grupuri sanitare și oficiu. La etajul al doilea, va fi amenajată o sală multifuncțională.

Lucrările sunt realizate de către firma Romconstruct Grup SRL, având ca termen de finalizare data de 19.10.2022. Valoarea lucrărilor este de 3.379.403,51 lei, inclusiv TVA.

Finanțarea acestui proiect este asigurată prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, derulat prin Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiţii 4.4 Investiţiile în educaţie, în formare, inclusiv în formare profesională pentru dobândirea de competenţe şi învăţare pe tot parcursul vieţii prin dezvoltarea infrastructurilor de educaţie şi formare, Obiectiv Specific 4.4 Creşterea calităţii infrastructurii în vederea asigurării accesului sporit la educaţie timpurie şi  sprijinirea participării părinţilor pe piaţa forţei de muncă. 

O altă grădiniță, care se va construi în acest cartier, va fi situată pe str. 1 Decembrie 1918, tronsonul cuprins între str. Ioan Popasu și str. I.C. Brătianu. În acest moment, este depusă documentația pentru obținerea autorizației de construire. Odată cu obținerea autorizației, municipalitatea va putea demara procedura de achiziție pentru realizarea lucrărilor. Alte două unități dedicate copiilor din acest cartier sunt creșa și grădinița, care se vor construi pe vechiul amplasament al depoului de tramvaie. În prezent, suntem în etapa de pregătire a documentației pentru demararea procedurilor de construire a celor două unități de învățământ.

Comunicat de presă


Suma alocată de Municipalitate pentru susținerea sportului de performanță și dezvoltarea sportului de masă a crescut la 5,4 milioane de lei, după perioada de contestații



Cel de al douăzecilea proiect sportiv aprobat pentru finanțare prin ghidul pentru sport este cel al Clubului Sportiv “Țara Bârsei 2011” Brașov, ,,Baschetul Brașovean în Liga Națională 2022 – 2023”

După ce, în urmă cu 10 zile, Primăria Municipiului Brașov a anunțat care sunt proiectele sportive aprobate în cadrul apelului de proiecte prin intermediul Ghidului de finanțare al proiectelor sportive, după perioada de depunere a contestațiilor comisia a aprobat și ,,Baschetul Brașovean în Liga Națională 2022 – 2023”, al Clubului Sportiv “Țara Bârsei 2011” Brașov, în valoare de 384.660,75 lei, pentru finanțare.

Conform descrierii din cererea de finanțare, obiectivele acestui proiect sportiv sunt reprezentarea C.S. Tara Bârsei 2011 și a municipiului Brașov în Campionatul National de baschet feminin și în Cupa României de baschet feminin în sezonul competițional 2022/2023 și îmbunătăţirea rezultatelor obţinute în anii precedenţi, precum și creşterea și punerea în valoare a jucătoarelor tinere pentru loturile naţionale de juniori, tineret și senioare.

Acesta se alătură celor 19 proiecte declarate câștigătoare în prima etapă. Valoarea totală a finanțării alocate de Municipalitate pentru proiectele sportive este de 5.404.447,4 lei. Este cel mai mare număr de proiecte sportive pe care Primăria Brașov le finanțează prin intermediul ghidului pentru proiecte sportive.

Cea mai mare finanțare, în valoare de 1.999.418,1 lei, a fost obținută de Asociația Club Sportiv Kids Tâmpa 2015 Brașov, cu proiectul „Kids Tâmpa Brașov“, un proiect complex de susținere a mai multor categorii de sporturi – fotbal, handbal, volei, baschet, badminton – și a sportivilor din mai multe categorii de vârstă (de exemplu, în cazul fotbalului, sunt grupe de la U7 până la U17 și tineret).

Al doilea proiect ca valoare a finanțării este cel al ACS SR Municipal Brașov, ,,Steagul Renaște Alături de Suporteri”, care a obținut o finanțare în valoare de 665.176 de lei, pentru pregătirea sportivă, susținerea activității de performanță, perfecționarea și continuitatea procesului de selecție în vederea participării la campionatul național de fotbal – Liga a -3-a seniori și 2 echipe de juniori, în sezonul competițional 2022-2023.

Tot în categoria proiectelor de peste 600.000 de lei se încadrează și cel al Asociației Club Sportiv Ralph, ,,Liga I Baschet Masculin – Brașov”, în valoare de 646.473,5 lei, pentru susținerea pregătirii sportive a juniorilor de la acest club, dar și pentru susținerea participării echipei de seniori la Campionatul Național Liga 1 Baschet Masculin.

Municipalitatea va sprijini și un proiect de la categoria ,,Sportul pentru toți”. Este vorba despre ,,BikeRace Brașov 2022”, un proiect al Asociației Cetatea Brașovului. Scopul acestui proiect este de a dezvolta ciclismul montan în rândul comunității brașovene. Pe lângă promovarea acestui sport, asociația va organiza, în 15 octombrie o competiție de ciclism montan, adresată atât celor care acum vor descoperi pasiunea pentru bicicletă, cât și celor cu experiență. Concurenții vor parcurge traseele care leagă, prin pădure, Piața Unirii de Tâmpa și de Poiana Brașov.      

Celelalte 15 proiecte aprobate de comisia de evaluare sunt:

Nr. Crt.Denumire solicitantTitlu ProiectSumă aprobată (lei)
1Asociația Club Sportiv Auto Blic BrașovRaliul Brașovului ed. 51 – 2022305.368
2Club Sportiv Universitar BrașovCSU Brașov – Prezent și viitor242.377,05
3Asociația Club Sportiv Tâmpa BrașovEducație prin sport135.598
4Asociația Club Karate JKA din RomâniaȘi tu poți fi un campion Karate WUKF 2022128.680
5Asociația Club Sportiv Văideanu BrașovBrașov Open – ITF W25K127.719
6Asociația Club Sportiv Karate BrașovPromovarea practicării Karate-ului ca sport de performanță în cadrul Asociației Club Sportiv Karate Brașov120.050
7Asociația Județeană de Atletism BrașovCampionatul Național de alergare pe șosea 5k99.044,5
8Asociația Club Sportiv Transilvania BrașovSusținerea Handbalului Juvenil78.900
9Asociația Club Sportiv Junior Pro Tenis BrașovCampionatul Național Individual de Seniori78.278
10ACS Hyperion BrașovCupa Hyperion -Natație62.835
11Club Sportiv Municipal Brașov Secția AtletismBrașovul pe Harta Performanței în Atletism48.207
12ACS Hyperion BrașovPregătire centralizată37.180
13ACS Energic Karate BrașovPerformanță ACS Energic Karate Brașov36.178,5
14Club Sportiv Șah Club BrașovParticipare la Campionatele Europene de Șah Turcia – 5-15 Noiembrie 202227.000
15Asociația Club Sportiv Junior Pro Tenis BrașovBrașov Tenis Trophy20.749

 Proiectele sportive au fost evaluate de o comisie formată din:

  • – 3 membri ai consiliului local, cu drept de vot,  reprezentanți ai tuturor formațiunilor politice din cadrul Comisiei pentru activități științifice, social – culturale, muncă, familie, educative, sportive, agrement, tineret, religie, învățământ, sănătate și protecție socială: Flavia Boghiu, Alexandra Crivineanu și Marius Potea;
  • – 4 experți externi: Mihaela Bejinariu, Diana-Cristina Bodi, Radu Rădulescu, Nicolae Ștefan Dascălu.

Comisia de evaluare a contestațiilor a fost formată din consilierii locali: Raluca Stancu, Adrian Codreanu, Cezar Crican  și specialiștii externi: Cristian Coteanu, Georgeta-Viorica Nazarie, Andrei Iosub, Veronica Mîndrescu.

            De astăzi, 1 august, și până în 9 august este perioada de semnare a contractelor, iar de săptămâna viitoare va începe implementarea celor 20 de proiecte sportive finanțate, implementare care trebuie finalizată până în 5 decembrie.

Comunicat de presă


5 milioane de lei pentru susținerea sportului de performanță și dezvoltarea sportului de masă



Primăria Brașov va finanța 19 proiecte sportive, în urma deciziei comisiei de evaluare

Primăria Municipiului Brașov a anunțat proiectele sportive aprobate în cadrul apelului de proiecte prin intermediul Ghidului de finanțare al proiectelor sportive. Cele 19 proiecte, declarate câștigătoare de comisia formată din reprezentanți ai consiliului local și specialiști în domeniu, au o valoare totală de 5.022.786,65 lei. Este cel mai mare număr de proiecte sportive pe care Primăria Brașov le finanțează prin intermediul ghidului pentru proiecte sportive.

Cea mai mare finanțare, în valoare de 1.999.418,1 lei, a fost obținută de Asociația Club Sportiv Kids Tâmpa 2015 Brașov, cu proiectul Kids Tâmpa Brașov, un proiect complex de susținere a mai multor categorii de sporturi – fotbal, handbal, volei, baschet, badminton – și a sportivilor din mai multe categorii de vârstă, de exemplu, în cazul fotbalului sunt grupe de la U7 până la U17 și tineret.

Al doilea proiect, ca valoare a finanțării este cel al ACS SR Municipal Brașov, ,,Steagul Renaște Alături de Suporteri”, care a obținut o finanțare în valoare de 665.176 de lei pentru pregătirea sportivă corespunzătoare, susținerea activității de performanță, perfecționarea și continuitatea procesului de selecție în vederea participării la campionatul național de fotbal – Liga a -3-a seniori și 2 echipe de juniori, în sezonul competițional 2022-2023.

Tot în categoria proiectelor de peste 600.000 de lei se încadrează și cel al Asociației Club Sportiv Ralph, ,,Liga I Baschet Masculin – Brașov”, în valoare de 646.473,5 lei, pentru susținerea pregătirii sportive a juniorilor de la acest club, dar și pentru susținerea participării echipei de seniori la Campionatul Național Liga 1 Baschet Masculin.

Municipalitatea va sprijini și un proiect de la categoria ,,Sportul pentru toți”, este vorba despre ,,BikeRace Brașov 2022”, un proiect al Asociației Cetatea Brașovului. Scopul acestui proiect este de a dezvolta ciclismul montan în rândul comunității brașovene. Pe lângă promovarea acestui sport, această asociație va organiza, în 15 octombrie o competiție de ciclism montan, adresată atât celor care acum vor descoperi pasiunea pentru acest sport, cât și celor cu experiență. Concurenții vor parcurge traseele care leagă, prin pădure, Piața Unirii de Tâmpa și de Poiana Brașov.  

Celelalte 15 proiecte aprobate de comisia de evaluare sunt:

Nr. Crt.Denumire solicitantTitlu ProiectSumă aprobată (lei)
1Asociația Club Sportiv Auto Blic BrașovRaliul Brașovului ed. 51 – 2022305.368
2Club Sportiv Universitar BrașovCSU Brașov – Prezent și viitor242.377,05
3Asociația Club Sportiv Tâmpa BrașovEducație prin sport135.598
4Asociația Club Karate JKA din RomâniaȘi tu poți fi un campion Karate WUKF 2022128.680
5Asociația Club Sportiv Văideanu BrașovBrașov Open – ITF W25K127.719
6Asociația Club Sportiv Karate BrașovPromovarea practicării Karate-ului ca sport de performanță în cadrul Asociației Club Sportiv Karate Brașov120.050
7Asociația Județeană de Atletism BrașovCampionatul Național de alergare pe șosea 5k99.044,5
8Asociația Club Sportiv Transilvania BrașovSUSȚINEREA HANDBALULUI JUVENIL78.900
9Asociația Club Sportiv Junior Pro Tenis BrașovCampionatul Național Individual de Seniori78.278
10ACS Hyperion BrașovCUPA HYPERION -NATAȚIE62.835
11Club Sportiv Municipal Brașov Secția AtletismBrașovul pe Harta Performanței în Atletism48.207
12ACS Hyperion BrașovPregătire centralizată37.180
13ACS Energic Karate BrașovPerformanță ACS Energic Karate Brașov36.178,5
14Club Sportiv Șah Club BrașovParticipare la Campionatele Europene de Șah Turcia – 5-15 Noiembrie 202227.000
15Asociația Club Sportiv Junior Pro Tenis BrașovBrașov Tennis Trophy20.749

Vă reamintim că proiectele au fost evaluate de o comisie formată din:

– 3 membri ai consiliului local, cu drept de vot,  reprezentanți ai tuturor formațiunilor politice din cadrul Comisiei pentru activități științifice, social – culturale, muncă, familie, educative, sportive, agrement, tineret, religie, învățământ, sănătate și protecție socială;

– 4 experți externi.

Până în data de 22 iulie este termenul pentru depunerea contestațiilor, urmată, între 25 și 29 iulie, de perioada de soluționare a contestațiilor. Publicarea listelor finale cu proiectele selectate pentru finanțare se va face în data de 29 iulie.

Comunicat de presă


O firmă din Brașov – singurul ofertant pentru achiziția de echipamente IT pentru profesorii și elevii din Brașov



Municipalitatea va investi 26,5 milioane de lei, fonduri nerambursabile, în achiziția de table interactive, proiectoare, ecrane de proiecție, camere web conferință, laptopuri, tablete grafice, computere și tablete pentru școlile și liceele din Brașov

La sfârșitul săptămânii trecute a fost termenul limită pentru depunerea ofertelor în cadrul procedurii de achiziție de ,,Echipamente TIC pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat din Municipiul Brașov”, respectiv achiziția de table interactive, proiectoare și ecrane de proiecție, camere web, laptopuri, tablete grafice și computere. Singura companie care a depus ofertă este una din Brașov, B2B Digital. În primă fază se vor verifica Documentele Unice de Achiziție Europene și garanțiile de participare, după care se va trece la evaluarea tehnică a ofertei.   

Fondurile necesare acestei achiziții vor fi asigurate prin intermediul unei finanțări europene nerambursabile, finanțare în cadrul căreia Municipalitatea a ajuns în faza de precontractare. Valoarea proiectului pentru care s-a solicitat finanțarea este de 26.541.613 lei, din care 98% reprezintă finanțare nerambursabilă. 

,,Municipalitatea va investi 26,5 milioane de lei, fonduri nerambursabile, în achiziția de table interactive, proiectoare, ecrane de proiecție, camere web conferință, laptopuri, tablete grafice, computere și tablete. Într-o primă etapă am finalizat procedura de achiziție a tabletelor, iar din această săptămână am intrat în procedura de verificare a documentației DUAE pentru achiziția de echipamente IT care vor intra în dotarea școlilor. Vorbim de echipamente necesare unui sistem de educație modern în școlile brașovene, instrumente de care profesorii au nevoie pentru un act educațional digital de calitate. Finanțarea acestor achiziții se face cu fonduri nerambursabile, în care contribuția noastră este de 2%. Educația este un pilon important în dezvoltarea comunității, iar la Brașov creștem calitatea învățământului folosind bani nerambursabili”, a precizat primarul Allen Coliban.

Inițial, acest proiect a fost gândit pentru achiziția de tablete pe care să lucreze copii în perioada pandemiei. Deoarece o astfel de soluție nu rezolva problemele decât pe termen scurt, Municipalitatea a luat decizia ca majoritatea fondurilor să fie alocată achiziției de echipamente IT necesare activității de predare, respectiv table interactive, proiectoare, laptopuri sau calculatoare, iar tabletele au fost prevăzute pentru a acoperi necesarul pentru elevii aflați în situații sociale deosebite.

Conform caietului de sarcini, prin această achiziție Primăria Brașov va cumpăra: 942 de table interactive; 732 de proiectoare; 574 de ecrane de proiecție; 1.097 de camere web conferință; 2.161 de laptopuri, la care se vor adăuga și tablete grafice (2161 buc) și 260 de sisteme desktop + monitor. Toate echipamentele vor fi livrate cu softurile necesare funcționării lor. Cantitățile de echipamente IT au fost stabilite în funcție de necesarul transmis de fiecare unitate de învățământ.

Valoarea estimată a achiziției este de 20.903.631.17 lei, la care se adaugă TVA.

Modalitatea de atribuire este cel mai bun raport calitate-preţ, în care propunerea financiară reprezintă 60 de puncte, punctajul tehnic, respectiv includerea și a altor dotări față de cele minimale prevăzute în caietul de sarcini, este de 35 de puncte, iar termenul de livrare este de maxim 5 puncte, în cazul în care livrarea se face în 60 de zile.

Această achiziție face parte dintr-un proiect care mai cuprinde și achiziția de tablete pentru elevi, procedură aflată în faza de semnare a contractului, după ce compania Orange a fost declarată câștigătoare pentru furnizarea celor 1.357 de tablete și a abonamentelor de internet aferente, valabile pentru 24 de luni, care vor fi furnizate copiilor aflați în situații sociale deosebite. Valoarea acestui contract este de 1.063.698,02 lei, la care se adaugă TVA.

Ambele contracte (atât cel pentru echipamente IT, cât și cel pentru tablete) vor fi semnate doar după ce Municipalitatea va semna contractul de finanțare.