
eFuncționar+. Servicii electronice si simplificare administrativă
Proiect finanţat prin Fondul Social European, Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 -2020 (POCA)
Detalii proiect
eFuncționar+. Servicii electronice si simplificare administrativă
Proiect finanţat prin Fondul Social European, Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 -2020 (POCA)
brasovcity.ro / PROIECTE EUROPENE - FINALIZATE„Proiect finanţat prin Fondul Social European, Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 -2020 (POCA)”
CONTRACT NR. 287/6.12.2018 MODIFICAT ȘI COMPLETAT CU ACTUL ADIȚIONAL NR. 1 DIN 11.03.2020 ȘI ACTUL ADIȚIONAL NR. 2 DIN 09.12.2020
Beneficiar: Municipiul Brasov
Perioada de implementare: 34 luni (06.12.2018 – 06.10.2021)
Valoarea totală a proiectului: 2.837.126,47 lei
Valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European, POCA: 2.344.798,50 lei
Valoarea eligibilă nerambursabilă din Bugetul național: 358.616,24 lei
Cofinanțarea eligibilă a beneficiarului: 55.171,73 lei
Link-uri utile
https://serviciielectronice.brasovcity.ro/cmsSE
https://www.brasovcity.ro/ro/primaria/proiecte_europene_finalizate
https://www.youtube.com/watch?v=PmpqgNTce_s
Serviciile electronice pentru cetățeni disponibile prin proiect nu se regăsesc accesând doar link-ul: https://serviciielectronice.brasovcity.ro/cmsSE, acestea sunt integrate în fluxurile de activități disponibile pe portalul Primăriei Municipiului Brașov, www.brasovcity.ro, secțiunea Servicii pentru cetățeni / Interacționează cu Primăria (e-Funcționar+), https://www.brasovcity.ro/ro/interactioneaza_cu_primaria
De asemenea, soluțiile/subsistemele interne dezvoltate/implementate prin proiect (soluția Intranet, Activități de managementul dosarelor, activităţilor, arhivei electronice şi pentru semnarea electronică, Platformă pentru raportare indicatori de activitate şi de performanţă, Platforma pentru lucrul colaborativ intra şi inter-instituţional etc), nu se regăsesc în link-ul public: https://serviciielectronice.brasovcity.ro/cmsSE acestea fiind soluții de uz intern.
Scopul
Creșterea eficienței administrative a Primăriei Municipiului Brașov prin implementarea unor sisteme informatice inovative – ca măsuri de simplificare a furnizării serviciilor către cetățeni și mediul de afaceri.
Obiective specifice
- Optimizarea activităților interne ale funcționarilor, prin implementarea unei platforme integrate de management al activităților și al înregistrărilor;
- Modernizarea platformei de tip portal prin implementarea de noi soluții tehnice și servicii care să fie furnizate online către cetățeni;
- Îmbunătățirea abilităților și cunoștințelor personalului municipiului Brașov pentru utilizarea sistemelor informatice dezvoltate prin proiect și pentru gestionarea documentelor electronice.
Beneficii pentru cetăţeni:
- Creşterea calităţii serviciilor oferite printr-o abordare orientată către cetăţean;
- Creşterea capacităţii de a oferi servicii publice, prin asigurarea de servicii electronice, on-line, ca alternativă a celor prestate în mod tradiţional;
- Diversificarea gamei de servicii disponibile prin mijloace electronice, inclusiv documente semnate electronic;
- Creşterea accesibilităţii serviciilor primăriei, inclusiv pentru persoanele cu dizabilităţi, independent de locaţie sau timp, eliminând necesitatea deplasării fizice la sediile primăriei, asigurând disponibilitatea depunerii documentelor 24h/24h, 7 zile/săptămână;
- Deschiderea administraţiei către cetăţean şi asigurarea transparenţei actului administrativ;
- Optimizarea modului de lucru şi eficientizarea proceselor interne care conduc către creşterea calităţii actului administrativ.
Rezultatele proiectului:
- Portal de servicii electronice modernizat prin implementarea de noi soluţii tehnice şi servicii furnizate online către cetăţeni;
Prin intermediul Portalului web specializat, publicul (persoane fizice/juridice) are acces la serviciile electronice puse la dispoziție de Primăria Municipiului Brașov.
La accesarea secțiunii Online -> Servicii Electronice, se deschide catalogul de servicii puse la dispoziţie de către Primăria Municipiului Brașov.
Cetățenii își pot crea un cont autentificat și verificat în portalul web specializat furnizând o adresă de e-mail validă și o parolă, iar pentru verificare, utilizatorul poate solicita Serviciul de Identificare Video pus la dispoziție de Primăria Municipiului Brașov.
Avantajele accesului autentificat și validat sunt:- Acces direct în platformă, fără necesitatea de a consulta email-ul la fiecare autentificare;
- Acces la lista proprie de solicitări;
- Acces la spațiul privat virtual (pentru consultare/salvare date personale și documente necesare);
- Acces la situația fiscală;
- Acces la demersuri aferente departamentului impozite și taxe.
- Accesul în portalul de servicii publice modernizat, prin noi modalităţi de conectare utilizând cont de utilizator sau e-mail;
- Formulare WEB:
- Platforma de plăţi electronice modernizată, prin integrarea fluxului de plată online în demersurile electronice pentru obţinerea unor documente;
- Terminal interactiv self-service pentru predare documente şi acces la servicii electronice, inclusiv plata cu cardul bancar;
În cadrul TERMINALULUI INTERACTIV instalat la intrarea în Primăria Municipiului Brașov sunt configurate servicii electronice care permit depunerea documentelor aferente activităților de urbanism, taxe și impozite și patrimoniu, inclusiv plata cu cardul bancar - Ecran tactil -Completare formulare, cu preluarea automată a informațiilor scanate de pe cartea de identitate
- Tastatura
- Dispozitiv semnătura olografa -preluarea semnăturii olografa a utilizatorului
- Scanner cod bare -Scanareaunui cod de barede pe un document
- Scanner documente -Scanareaunor documentesolicitate
- Dispozitive plata electronica –cititor card, cititor contactless, tastatura
- Imprimanta bon-eliberarechitanță/bon
- Scanner carte de identitate-Identificarea cetățeanului
- Componenta geoportal modernizată prin implementarea de noi aplicaţii şi hărţi pentru consultarea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire, consultarea şi participarea cetăţenilor în procesul de avizare a planurilor urbanistice;
Componentă portal public WEB-GIS cu următoarele tematici:- Consultare documente de urbanism
- Consultare reglementări urbanism PUG/PUZ/PUD
- Consultare publică documentații propuse spre avizare
- Platformă pentru raportare indicatori de activitate şi de performanţă, analize complexe destinate publicului;
- Certificate digitale calificate pentru cetăţeni, utilizabile pentru 10.000 de semnături electronice;
Prin proiect s-a furnizat și un serviciu care să permită generarea a 1.000 (una mie) bucăți CERTIFICATE DIGITALE CALIFICATE în cloud utilizabile pentru 10.000 de semnături electronice.
Prin aceste servicii oferite cetățenilor se asigură automatizarea prin digitalizare a fluxurilor de informații între aceștia și instituție, cu evitarea deplasărilor inutile și a timpului care se pierde la ghișee.
Cetățenii pot opta astfel, pentru utilizarea unui certificat digital calificat emis online direct din platforma Portal. - Servicii de identificare video utilizate în vederea emiterii certificatelor digitale calificate în cloud şi în vederea validării contului de utilizator în portal;
- Portal pentru lucrul colaborativ intra şi inter-instituţional;
Module intranet și extranet pentru facilitarea colaborării în interiorul Primăriei și cu instituții partenere:- Site-uri personalizate pentru activităţi comune de colaborare
- Calendar al activităţilor între Primărie şi parteneri
- Interacţiunea cu alte instituţii partenere prin conectarea directă pentru comunicare şi schimb de date
- Platforma integrată internă pentru managementul dosarelor, activităţilor, arhivei electronice şi pentru semnarea electronica a documentelor;
- Activități de instruire ”utilizatori” și ”administratori de sistem”.










Pe lângă serviciile de plată electronică a oricărui tip de taxă, sunt configurate 9 (nouă) tipuri de servicii electronice care presupun transmiterea de documente către Primărie.
În cazul în care este necesară verificarea identității solicitantului, este posibilă preluarea automată a datelor de identificare ale utilizatorului direct prin scanarea cărții de identitate de către terminalul interactiv.
În cadrul terminalului este implementat un modul de plăți electronice cu funcționalități similare celui disponibil în cadrul portalului și care permite plata acelorași tipuri de taxe.













În cadrul activității de informare și publicitate s-a realizat un videoclip de prezentare a proiectului: ”eFuncţionar+. Servicii electronice şi simplificare administrativă”, Videoclipul poate fi accesat aici:
„Proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020”
www.poca.ro