Anunț concurs
Primăria Municipiului Brașov
Concurs: 04-06-2024 ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 20.05.2024
Dată probă scrisă: 04.06.2024 ora 12:00
CONCURS
Primăria Municipiului Braşov, cu sediul în Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8, organizează în baza art. VII din O.U.G. nr. 115/2023 - alin. (2) lit. a) și art. VII alin. (7)/XI/XII din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, cu durată normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână, a funcţiei publice de execuție vacante de:
Referent, clasa III, grad profesional superior din cadrul Biroului Dispecerat Tehnic – Direcția Tehnologii Informaționale și Servicii Electronice
Condiţiile de desfăşurare:
Data organizării:
- probei suplimentare de testare a competențelor specifice în domeniul tehnologiei informației - nivel mediu: 31.05.2024, ora 10,00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8,
- probei scrise: 04.06.2024, ora 12,00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8
- interviului: data şi ora vor fi comunicate ulterior la afişarea rezultatelor probei scrise, la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8
- data limită până la care se pot depune dosarele de înscriere: în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunţului, respectiv în perioada 30.04.2024 – 20.05.2024, la sediul Primăriei Municipiului Braşov din Bulevardul Eroilor nr. 8, la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, camera nr. 1.
- data publicării anunţului: 30.04.2024
Condiţii de participare:
- să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 465 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
- să îndeplinească condiţia de Studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat,
- vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: de minim 7 ani;
- cunoștințe de operare pe calculator, MS Office - nivel mediu, pentru care se va organiza probă suplimentară.
Bibliografia/tematica:
1 Constituţia României, republicată, cu modificarile și completările ulterioare,
cu tematica: integral
2 O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
cu tematica:
- partea I – Dispoziții generale
- partea a II-a – Administrația publică centrală: titlul I – Guvernul și titlul II – Administrația publică central de specialitate
- partea a IV-a – Prefectul, instituția prefectului și serviciile publice deconcentrate, Titlul I – Prefectul și subprefectul
- partea a VI-a – Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice: titlul I - Dispoziții generale, titlul II – Statutul funcționarilor publici
3 O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica: integral
4 Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica: integral
5 Regulamentul (UE) nr. 679/27.04.2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor),
cu tematica: integral
Atribuții stabilite în fișa postului, precum și alte date necesare desfășurării concursului:
Atribuţii şi responsabilităţi specifice postului
1 Preluarea/gestionarea și evidența corespondenței Biroului Dispecerat Tehnic, gestiunea cazurilor sesizate/repartizate Biroului Dispecerat Tehnic;
2 Gestionarea solicitărilor privind înregistrări preluate de la camerele de supraveghere video instalate pe raza municipiului Brașov;
3 Gestionarea solicitărilor biroului provenite din servicii electronice;
4 Gestionarea activităților specifice pentru implementare proiecte cu fonduri nerambursabile;
5 Gestionarea/administrarea platformei informatice pentru managementul documentelor, respectiv Platforma Infocet etc.;
6 Răspunde telefonic solicitărilor cetăţenilor (reclamaţii, sesizări, cereri de informaţii, etc.).
7 Direcţionează apelul cetăţeanului către serviciul de specialitate, în vederea obţinerii de informaţii detaliate, care depăşesc competenţele structurii de asistenţă.
8 Oferă informaţii privind activitatea primăriei şi a serviciilor de specialitate.
9 Face propuneri privind procedurile de tratare a solicitărilor/incidentelor.
10 Asigură activitatea de dispecer tehnic în cadrul Dispeceratului Tehnic Integrat astfel:
a. Preia, înregistrează sesizările cetăţenilor și localizează zona incidentă pe hartă.
b. Soluţionează sesizările pe baza analizei datelor din sistemele informatice existente.
c. Trimite sesizările care depăşesc competenţele proprii către compartimentele de specialitate din Primăria Braşov, către companiile de utilităţi și către instituțiile de ordine publică.
d. Urmăreşte fluxul de rezolvare şi modul de soluţionare.
e. Comunică cetățeanului modul în care solicitarea a fost rezolvată prin portal www.brasovcity.ro, e-mail dispecerat@brasovcity.ro, telefonic.
f. Informează cetăţenii privind situaţia sesizărilor depuse, prin interogarea bazelor de date (Infocet).
g. Informează conducerea instituţiei privind solicitările instituțiilor de ordine publică.
11 Oferă consultanţă şi asistenţă pentru rezolvarea incidentelor semnalate.
12 Relaţionează cu alte departamente (CIC) privind soluţionarea sesizărilor/cererilor de informaţii pe loc, de către dispecer, în scopul degrevării activităţii serviciilor de specialitate.
Atribuţii şi responsabilităţi generale ale postului
13 Să respecte prevederile Sistemului de management integrat implementat, Sistemului de control intern managerial implementat, Regulamentului de Organizare și Funcționare şi dispoziţiile şefilor ierarhici.
14 Să respecte cerinţele şi responsabilităţile obligatorii ce decurg din aplicarea Sistemului de management al calităţii conform standardului ISO 9001.
15 Să respecte programul de lucru şi să folosească eficient timpul de lucru.
16 Nu permite accesul în incinta dispeceratului a persoanelor neautorizate.
17 Va fi calm, politicos şi respectuos pe întreaga perioadă a convorbirii cu cetăţeanul.
18 Foloseşte un limbaj adecvat şi corect din punct de vedere gramatical.
19 Să apere prin toate mijloacele, alături de angajator, valorile patrimoniale ale instituţiei si să nu înstrăineze bunuri de orice natură aparţinând instituţiei sau deţinute de aceasta cu orice titlu.
20 Să respecte normele de protecţia muncii si de prevenire şi stingere a incendiilor, pentru evitarea oricăror situaţii care ar pune în primejdie viaţa, integritatea corporală sau sănătatea sa ori a altor persoane precum si bunurile instituţiei.
21 Să menţină o comportare corectă în cadrul relaţiilor de serviciu, să combată orice manifestare necorespunzătoare, să evite situaţiile conflictuale.
22 Să nu consume băuturi alcoolice în timpul programului de lucru şi să nu se prezinte sub influenţa băuturilor alcoolice la locul de muncă.
23 Să suporte contravaloarea pagubelor produse instituţiei din vina sa, în condiţiile legii.
24 Să înştiinţeze şeful ierarhic superior de îndată ce a luat la cunoştinţă de existenţa unor abateri, greutăţi sau lipsuri în desfăşurarea activităţii sale.
25 Efectuează orice alte lucrări, sarcini, încredinţate de conducerea instituţiei, în condițiile legii.
26 Răspunde pentru exercitarea necorespunzătoare a sarcinilor şi lucrărilor ce-i revin sau pentru neexecutarea lor, în termenele stabilite.
27 Răspunde disciplinar, administrativ, civil, material sau, după caz, conform prevederilor legale pentru nerealizarea sau realizarea defectuoasă sau cu vinovăţie a sarcinilor încredinţate.
28 Are obligația să respecte cu strictețe normele de conduită profesională și civică prevăzute în Legea nr. 477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice.
Atribuţii şi responsabilităţi generale TIC
1 Să utilizeze sistemele TIC numai pentru şi în interesul serviciului, atât în timpul orelor de program cât şi în afara acestuia;
2 Să utilizeze echipamentele periferice cu atenţie şi responsabilitate (imprimante, copiatoare, scanere, monitoare) pentru evitarea deteriorărilor cauzate de ace, agrafe, capse, folii de plastic, etc.;
3 Să utilizeze materialele consumabile cu economie (cerneală, toner, etc.);
4 Să respecte măsurile de securitate informatică privitoare la confidenţialitatea conturilor de acces, parole, drepturi partajate în sistem, de acces la resursele din reţea şi la INTERNET; Accesul la INTERNET se face numai în interes de serviciu, fiind interzise activităţi de comerţ electronic în interes privat, instalarea / download-ul de aplicaţii tip chat, jocuri, filme, muzică on line sau a altor procese care pot duce la încărcarea traficului în reţea sau a infestării cu viruşi informatici;
5 Răspunde pentru introducerea, instalarea şi utilizarea programelor neautorizate (soft nelicenţiat sau jocuri) pe calculatorul primit în dotare;
6 Răspunde pentru integritatea echipamentelor informatice utilizate; este interzisă intervenţia utilizatorului sau a persoanelor neautorizate din interiorul/exteriorul direcţiei asupra tehnicii de calcul (prin demontarea acesteia), asupra fişierelor sistem sau asupra modulelor din aplicaţiile informatice;
7 Se obligă ca pe durata angajării să nu dezvăluie informaţiile la care are acces, vreunei persoane fizice ori juridice şi să nu folosească informaţiile la care are acces în propriul sau interes sau în interesul ori avantajul unei alte persoane fizice ori juridice sau al terţilor. Nerespectarea clauzei de confidenţialitate de către Angajat atrage răspunderea acestuia, cu obligarea la repararea prejudiciului pe care l-a produs Angajatorului prin plata de daune – interese;
8 Îndeplineşte atribuţiile dispuse de primar în echipe de implementare a proiectelor finanţate din fonduri comunitare nerambursabile post-aderare, atribuţiile din cadrul echipelor de proiect fiind stabilite prin fişe de post distincte și care se constituie anexe la prezenta fişă a postului.
Procedura de organizare și desfășurare a probei suplimentare de testare a competențelor specifice în domeniul tehnologiei informației și Anexa nr. 1 – Testare cunoștințe PC – nivel mediu – este afișată pe site-ul instituției, www.brasovcity.ro, la secțiunea Concursuri.
Candidaţii vor depune dosarele de înscriere cu documentele obligatorii prevăzute la art. 38 în Anexa nr. 10 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunţului, respectiv în perioada 30.04.2024 – 20.05.2024, la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni din cadrul Primăriei Municipiului Braşov - camera nr. 3, la sediul din Braşov - Bulevardul Eroilor nr.8.
Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele documentele:
a)formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit b) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023;
b) copia cărții de identitate valabile;
c)copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
d)copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor OUG nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specific, după caz;
f)copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere sau, adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
i) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractual individual de muncă pentru motive disciplinare.
Pentru funcțiile publice de conducere, dosarul de concurs include și copia diplomei de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau a diplomei conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dat nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrative de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicit expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicit potrivit legii și producerii aprobate la nivel institutional.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din O.U.G. nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Potrivit dispozițiilor art. VII alin.(17) din O.U.G. nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie numărul de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
Relaţii suplimentare se pot obţine de la Serviciul Resurse Umane telefon 0268/416550 int.147 (condiţiile de participare şi bibliografia se vor afişa pe site-ul Primăriei Municipiului Braşov: www.brasovcity.ro.).
Date contact: Tel: 0268/416550, int. 147, fax: 0268/473981, e-mail: adina.mihai@brasovcity.ro.
Persoana de contact: d-na Mihai Adina-Mihaela – inspector, Serviciul Resurse Umane.
DATA AFIŞĂRII ANUNŢULUI : 30.04.2024
DOCUMENTE ANEXATE / ETAPE CONCURS
FORMULARE ȘI PROCEDURI
FORMULARE
Adeverință vechime - model orientativ [ PDF ] [ DOC ] Model curriculum vitae [ PDF ] [ DOC ] Formular de înscriere [ PDF ] [ DOC ] Formular de inscriere - personal contractual [ PDF ] [ DOC ]
PROCEDURI
Testare cunoștințe PC - Nivel bază [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Mediu [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Nivel avansat [ PDF ] Procedură probă IT [ PDF ] Procedură limbi străine [ PDF ] Procedură probă suplimentară fizică [ PDF ]