Anunț concurs
Primăria Municipiului Brașov
Concurs: 05-02-2025 ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 20.01.2025
Dată probă scrisă: 05.02.2025 ora 12:00
CONCURS
Primăria Municipiului Braşov, cu sediul în Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8, organizează în baza art. VII, alin. (3) din O.U.G. nr. 115/2023 și art. VII alin. (7)/XI din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, cu durată normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână, a funcţiei publice de execuție vacante de consilier juridic, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Contencios – Direcția Juridică și de Administrație Publică Locală
Condiţiile privind organizarea și desfăşurarea ale concursului:
Data organizării:
- probei suplimentare de testare a competențelor specifice în domeniul tehnologiei informației - nivel de bază: 03.02.2025, ora 10,00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8,
- probei scrise: 05.02.2025, ora 12:00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8
- data și ora susținerii interviului vor fi comunicate ulterior, la afişarea rezultatelor probei scrise, la sediul și pe site-ul Primăriei Municipiului Braşov.
Condiţii pentru ocuparea funcției publice:
- să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 465 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
- să îndeplinească condiţia de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe sociale, ramura de știință (RSI) – științe juridice, domeniul de licență (DL) – drept, specializarea (S) - drept;
- cunoștințe de operare pe calculator - nivel de bază, pentru care se va organiza probă suplimentară;
- vechime minimă în specialitatea studiilor 7 ani.
Procedura de organizare și desfășurare a probei suplimentare de testare a competențelor specifice în domeniul tehnologiei informației și Anexa nr. 1 – Testare cunoștințe PC – nivel de bază – este afișată pe site-ul instituției, www.brasovcity.ro, la secțiunea Concursuri.
Bibliografia/tematica:
1. Constituţia României, republicată, cu modificarile și completările ulterioare,
cu tematica: integral
2. O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica: integral
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica: integral
4. O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
cu tematica:
- partea I – Dispoziții generale
- partea a II-a – Administrația publică centrală: titlul I – Guvernul și titlul II – Administrația publică centrală de specialitate
- partea a IV-a – Prefectul, instituția prefectului și serviciile publice deconcentrate, Titlul I – Prefectul și subprefectul
- partea a VI-a – Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice: titlul I - Dispoziții generale, titlul II – Statutul funcționarilor publici
5. Legea nr. 85/2014 privind procedura de prevenire și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare;
- cu tematica: integral;
6. Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările și completările ulteriare;
- cu tematica: integral
7. Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- cu tematica: Cartea a III-a – Titlul VI
8. Legea nr.134/2010 privind Codul de Procedură Civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- cu tematica: Cartea I – Titlul I și Titlul II, Cartea a II-a Titlul I și Titlul II
Atribuții stabilite în fișa postului, precum și alte date necesare desfășurării concursului:
- întocmeşte proiecte de hotărâre de Consiliu Local si Dispoziții de Primar în domeniile de activitate ale serviciului;
- are obligaţia cunoaşterii şi aplicării actelor normative de referinţă în administraţia publică locală;
- participă în calitate de membru în comisiile constituite în cadrul Primăriei Municipiului Braşov inclusiv în comisiile de licitaţii în care este desemnat prin acte administrative;
- rezolvă în termen lucrările repartizate şi răspunde de neefectuarea acestora;
- respectă reglementările specifice de securitate şi sănătate în muncă;
- respectă ROF, ROI şi Codul de conduită;
- îndeplineşte atribuţiile dispuse de Primar în echipe de implementare a proiectelor finanţate din fonduri comunitare nerambursabile post aderare; atribuţiile din cadrul echipelor de proiect sunt stabilite prin fişele post distincte, care se constituie anexe la prezenta fişă a postului (când este cazul);
- execută prevederile menţionate în hotărâri ale Consiliului Local, dispoziţii ale Primarului, note interne ce cad în sarcina sa;
- asigură implementarea procedurilor de lucru aferente activităţii pe care o desfăşoară;
- asigură întocmirea actelor premergătoare emiterii Hotărârilor de Consiliu Local ce au ca obiect dispoziţii ale instanţelor de judecată materializate prin hotarâri judecătoreşti definitive;
- pune la dispoziţia celorlalte servicii cu care colaborează datele solicitate şi colaborează cu celelalte servicii din cadrul Primăriei Municipiului Braşov în problemele legate de aplicarea legislaţiei în vigoare;
- reprezintă interesele Municipiului Braşov, Primăriei, Primarului, Consiliului Local Braşov şi Comisiilor constituite de acestea în faţa instanţelor de judecată;
- redactează în termenul legal acţiuni si promoveaza căi de atac în dosarele repartizate, aflate pe rolul instanţelor de judecată;
- răspunde de modul de instrumentare al dosarelor aflate pe rolul instanţelor de judecată;
- informează în legătură cu desfăşurarea cursului judecăţii, precum şi asupra situaţiilor dosarelor aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti, repartizate spre instrumentare;
- solicită informaţiile necesare de la compartimentele de specialitate cu care colaborează în vederea pregătirii apărării în dosarele aflate pe rolul instanţelor de judecată, pe care le instrumentează;
- comunică compartimentelor de specialitate hotârările definitive şi executorii ale instanţelor judecătoreşti pentru punerea lor în aplicare;
- acordă consultanţă şi asistenţă juridică compartimentelor din Primăria Municipiului Braşov;
- verifică contractele repartizate întocmite de compartimentele din cadrul Primăriei Municipiului Braşov şi le avizează;
- închide dosarele după pronunţarea de hotărâri definitive şi executorii şi le predă pentru arhivare;
- întocmeşte referate pentru plata cheltuielilor de judecată;
- întocmeşte referate privind motivarea neexercitării căilor de atac;
- participă la organizarea şi desfăşurarea licitatiilor publice, în vederea achiziţionării de bunuri şi servicii, precum şi a lucrărilor de investiţii;
- acordă asistenţă juridică în toate problemele juridice ce decurg din executarea contractelor;
- verifică şi, când e cazul, semnează contractele civile, comerciale sau administrative, parteneriate, acorduri de colaborare etc. în care instituţia este parte;
- ia măsurile legale şi îndeplineşte toate opreraţiunile legate de denunţarea unilaterală a contractelor, rezilierea contractelor, încetarea contractelor, la solicitarea structurilor care au în sarcină urmărirea derulării acestora;
- asigură reprezentarea în justiţie în litigiile ce au ca obiect contracte încheiate de instituţia publică în calitate de autoritate contractantă;
- depune toate diligentele pentru îndeplinirea procedurilor prealabile, formularea apărărilor, administrarea probelor, exercitarea căilor de atac, în cauzele de natura celor descrise mai sus;
Responsabilităţi:
- Va respecta prevederile sistemului de management integrat implementat în Primăria Municipiului Braşov;
- Va avea un comportament bazat pe respect, corectitudine şi amabilitate şi nu va aduce atingere onoarei, reputaţiei şi demnităţii persoanelor din cadrul instituţiei, precum şi persoanelor cu care intră în legătură în exercitarea funcţiei, prin întrebuinţarea unor expresii jignitoare;
- Va adopta o atitudine imparţială şi justificată pentru rezolvarea clară şi eficientă a problemelor cetăţenilor, cu respectarea principiului egalităţii cetăţenilor în faţa legii;
- Va asigura eliminarea oricărei forme de discriminare bazate pe aspecte privind naţionalitatea, convingerile religioase şi politice, starea materială, sănătatea, vârsta, sexul;
- Va asigura demnitatea persoanelor, eficienţa activităţii şi creşterea calităţii serviciului public;
- Nu va solicita şi nu va accepta cadouri, servicii, favoruri, invitaţii sau orice alte avantaje, care le sunt destinate personal, familiei, părinţilor, prietenilor ori persoanelor cu care au avut relaţii de afaceri sau de natură politică, care să le poată influenţa imparţialitatea în exercitarea funcţiei deţinute;
- Va participa la programele de perfecţionare şi va acţiona continuu pentru îmbunătăţirea cunoştinţelor profesionale
- Va pune în aplicare conform atribuţiilor, legile ţării şi va respecta Constituţia.
- Respectă demnitatea funcţiei deţinute şi corelează libertatea dialogului cu promovarea intereselor Primăriei Municipiului Braşov;
- Elimină activitatea politică în exercitarea funcţiei;
- Foloseşte prerogativele de putere publică numai în exercitarea atribuţiilor funcţiei publice;
- La numirea pe post preia, sub semnătură, patrimoniul repartizat, pentru gestionare şi exploatare;
- Respectă normele legale pe linie de P.S.I. şi S.S.M.
- Îndeplineşte alte sarcini şi activităţi încredinţate de sefii ierarhici superiori.
Modalitatea de înscriere la concurs:
Candidaţii vor depune dosarele de concurs (conținând documentele obligatorii prevăzute la art. 94 în Anexa nr. 10 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare), în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunţului, respectiv în perioada 30.12.2024 - 20.01.2025, la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni - camera nr. 1, din cadrul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr.8.
Dosarul de concurs se poate depune și prin intermediul unui serviciu de curierat sau, în format electronic, la adresa de e-mail: ru@ brasovcity.ro.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului. Conform Legii nr. 9/2023 art. 2 alin. (4) în cazul în care candidații prezintă copii legalizate, acestea vor fi acceptate.
Fiecărui dosar de concurs i se atribuie un număr de înregistrare de la registratura Primăriei Municipiului Brașov, Centrul de Informații pentru Cetățeni, care se utilizează pentru comunicarea rezultatelor probelor concursului de recrutare.
Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail ru@ brasovcity.ro, după terminarea programului de lucru al instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie numărul de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Verificarea eligibilității candidaților se realizează de către comisia de concurs, pe baza documentelor depuse de candidați, iar rezultatul se publică pe site-ul și la sediul instituției, în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de concurs.
Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele documentele:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit b) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023;
b) copia cărții de identitate valabile;
c) copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor OUG nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specific, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere sau, adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
i) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractual individual de muncă pentru motive disciplinare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dat nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și producerii aprobate la nivel institutional.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din O.U.G. nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Condițiile generale de ocupare a funcției publice, potrivit art. 465 din Codul administrativ:
Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de
sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice – (conform anunțului de concurs);
g) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra
autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face- o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
h) nu le- a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în
executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
i) nu a fost destituită dintr- o funcţie publică sau nu i- a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
j) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia
k) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).
Relații suplimentare se pot obține de la Serviciul Resurse Umane, telefon 0268/405000, int. 331.
Persoană de contact: Stefan Erzsebet- referent de specialitate, e-mail: ru@brasovcity.ro.
Data publicării anunțului: 30.12.2024, pe site-ul Primăriei Municipiului Brașov.
DOCUMENTE ANEXATE / ETAPE CONCURS
FORMULARE ȘI PROCEDURI
FORMULARE
Adeverință vechime - model orientativ [ PDF ] [ DOC ] Model curriculum vitae [ PDF ] [ DOC ] Formular de înscriere [ PDF ] [ DOC ] Formular de inscriere - personal contractual [ PDF ] [ DOC ]
PROCEDURI
Testare cunoștințe PC - Nivel bază [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Mediu [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Nivel avansat [ PDF ] Procedură probă IT [ PDF ] Procedură limbi străine [ PDF ] Procedură probă suplimentară fizică [ PDF ]