Anunț concurs
Primăria Municipiului Brașov
Concurs: 07-10-2025 ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 22.09.2025 ora 16:00
Dată probă scrisă: 07.10.2025 ora 12:00
CONCURS
Primăria Municipiului Braşov, cu sediul în Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8, organizează în baza art. VII, alin. (3) lit. a) din O.U.G. nr. 156/2024 și art. VII alin. (7)/XI din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, cu durată normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână, a funcţiei publice de execuție vacante de:
Referent, clasa III, grad profesional asistent din cadrul Serviciului Comunicare, Relații Externe și Turism - Direcția Proiecte și Comunicare
Condiţiile de organizare și desfăşurare ale concursului:
- data probei suplimentare de testare a competențelor specifice în domeniul tehnologiei informației – MS Office - nivel mediu: 03.10.2025, ora 10,00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bdul. Eroilor nr. 8,
- data probei scrise: 07.10.2025, ora 12,00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bdul. Eroilor nr. 8;
- data interviului: data şi ora susținerii interviului se va afișa pe www.brasovcity.ro și la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Eroilor nr. 8 odată cu afișarea rezultatelor probei scrise.
- perioada depunerii dosarelor de înscriere: în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunţului, respectiv în perioada 03.09.2025 – 22.09.2025, la sediul Primăriei Municipiului Braşov din Bulevardul Eroilor nr. 8 - Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, camera nr. 1.
- data publicării anunţului: 03.09.2025.
Condiţii de participare:
-
- să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 465 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu
modificările şi completările ulterioare;
- să îndeplinească condiţia de studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de
bacalaureat;
- vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de minim 1 an.
- cunoștințe de operare pe calculator MS Office - nivel mediu, pentru care se va organiza probă
suplimentară;
Procedura de organizare și desfășurare a probei suplimentare de testare a competențelor specifice
în domeniul tehnologiei informației și Anexa nr. 1b – Testare cunoștințe PC – nivel mediu – este afișată
pe site-ul instituției, www.brasovcity.ro, la secțiunea Concursuri.
Bibliografia/tematica:
1 Constituţia României, republicată, cu modificarile și completările ulterioare,
cu tematica: integral
2 Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi
completările ulterioare - partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II- a, titlul I al părţii a IV- a, titlul I şi II ale
părţii aVI-a,
cu tematica: partea I (Dispoziţii generale), titlul I (Guvernul) şi titlul II (Administraţia publică centrală de
specialitate) ale părţii a II- a, titlul I (Prefectul şi subprefectul) al părţii a IV- a, titlul I (Dispoziţii generale) şi II (Statutul funcţionarilor publici ) ale părţii a VI- a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
3 O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica: integral
4 Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica: integral
5 Legea nr. 544/2001 privind liberul access la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica: integral.
Atribuții stabilite în fișa postului, precum și alte date necesare desfășurării concursului:
- Inregistrează imagini video pentru realizarea știrilor/comunicatelor video, cu rol de informare a cetățenilor municipiului Brașov;
- Procesează și editează imaginile video;
- Realizează știrile/comunicate video și asigură transmiterea către mass-media;
- Creează conținut video pentru informarea cetățenilor pe conturile Primăriei Brașov de pe rețelele de
socializare (Youtube, Facebook, Instagram);
- Gestionează contul de Instagram al Primăriei Brașov;
- Elaborează proiecte de hotărâre, referate, rapoarte, note, răspunsuri și alte documente necesare
funcționării serviciului;
- Are obligația de a respecta prevederile Regulamentului Intern, Regulamentului de Organizare și
Funcționare, Codul de conduită;
- Are obligația de a respecta cerințele și responsabilitățile obligatorii ce decurg din aplicarea
Sistemului de management integrat implementat, precum și prevederile Sistemului ce control intern managerial implementat în Primăria Municipiului Brașov;
- Îndeplinește și alte atribuții trasate de superiorul ierarhic, în legătură cu postul său, în limitele
atribuțiilor serviciului și în conformitate cu pregătirea și competențele sale.
Condiții de ocupare a unei funcții publice potrivit art. 465 din Codul administrative
1. Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de
sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice – (conform anuntului de concurs);
g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau
specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;
g indice 1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător; (nu se aplică funcţiilor publice vacante şi temporar vacante care se ocupă prin concurs organizat în condiţiile prevăzute la art. VII şi art. XV din OUG nr. 121/2023)
g indice 2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra
autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face- o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post- condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le- a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în
executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j) nu a fost destituită dintr- o funcţie publică sau nu i- a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia
l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).
2. Condiţia de ocupare a funcţiei publice prevăzută la alin. (1) lit. g2) se îndeplineşte în termenele şi condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
3. Pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, candidaţii trebuie să fie absolvenţi cu diplomă ai
studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea
studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023.
Modalitatea de înscriere la concurs:
Candidații vor depune dosarele de concurs (conținând documentele obligatorii prevăzute la art. 38 din Anexa nr.10 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare) în perioada 03.09.2025 -22.09.2025.
Potrivit dispozițiilor art. VII alin.(17) din O.U.G. nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail: ru@brasovcity.ro .
Candidaţii care depun personal dosarul de concurs – documentele cuprinse în dosar, se prezintă în original, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisie de concurs la sediul Primăriei Municipiului Brașov, B-dul Eroilor nr. 8, camera 1 la Serviciul Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni.
Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail: ru@brasovcity.ro după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie numărul de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
Fiecărui dosar de concurs i se atribuie un număr de înregistrare de la registratura autorității sau instituției publice organizatoare a concursului, care se utilizează pentru comunicarea rezultatelor probelor concursului de recrutare
Conform Legii nr. 9/ 2023, art.2, alin. (4), în cazul în care candidații prezintă copii legalizate acestea vor fi acceptate.
Verificarea eligibilității candidaților se realizează de către comisia de concurs, pe baza documentelor depuse de candidați, iar rezultatul se publică pe site-ul și la sediul instituției, în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de concurs.
Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele documentele:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit b) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023;
b) copia cărții de identitate valabile;
c) copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor OUG nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specific, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere sau, adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
i) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractual individual de muncă pentru motive disciplinare.
Pentru funcțiile publice de conducere, dosarul de concurs include și copia diplomei de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau a diplomei conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dat nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrative de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicit expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicit potrivit legii și producerii aprobate la nivel institutional.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din O.U.G. nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Potrivit dispozițiilor art. VII alin.(17) din O.U.G. nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau unstituția publică în anunțul de concurs după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie numărul de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
Relații suplimentare se pot obține de la Serviciul Resurse Umane, telefon 0268/405000, int. 333.
Persoană de contact: Mihai Adina- inspector, e-mail: ru@brasovcity.ro.
Afișat în data de 03.09.2025 pe site-ul Primăriei Municipiului Brașov: www.brasovcity.ro
DOCUMENTE ANEXATE / ETAPE CONCURS
FORMULARE ȘI PROCEDURI
FORMULARE
Adeverință vechime - model orientativ [ PDF ] [ DOC ] Model curriculum vitae [ PDF ] [ DOC ] Formular de înscriere [ PDF ] [ DOC ] Formular de inscriere - personal contractual [ PDF ] [ DOC ]
PROCEDURI
Testare cunoștințe PC - Nivel bază [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Mediu [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Nivel avansat [ PDF ] Procedură probă IT [ PDF ] Procedură limbi străine [ PDF ] Procedură probă suplimentară fizică [ PDF ]