Anunț concurs
Primăria Municipiului Brașov
Concurs: 07-10-2025 ora 09:00
Dată limită depunere dosar: 29.09.2025 ora 16:00
Dată probă scrisă: 07.10.2025 ora 09:00
CONCURS
- Inspector de specialitate S I A – 1 post, în cadrul Compartimentului Financiar-Contabilitate,
perioadă nedeterminată, normă întreagă – 40 ore pe săptămână.
Concursul constă în următoarele etape succesive şi anume:
1. selecţia dosarelor de înscriere ale candidaţilor
2. proba scrisă
3. interviul
Conform art. 35 din H.G. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, documentele solicitate
candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, sunt următoarele:
- a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 din H.G. 1336/2022, pentru
aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din
sectorul bugetar plătit din fonduri publice,
- b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de
valabilitate;
- c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după
caz;
- d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor
specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului
solicitate de autoritatea sau instituția publică;
- e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste
vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
- f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
- g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de
familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării
concursului;
- h) curriculum vitae, model comun european.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G. 1336/2022,
pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din
sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea
acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia
solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului
de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) - e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de
handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de
către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele
penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la
concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică
competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu
originalul documentului prevăzut la lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise.
Dosarele de înscriere la concurs se vor depune la Primăria Municipiului Brașov, Centrul de Informare
pentru Cetățeni, birourile 6 și 7, de luni până joi în intervalul orar 8.00 – 16.00 și vinerea de la 8.00 la 13.00,
pentru Direcția de Administrare a Unităților de Învățământ din Municipiul Brașov, în termen de 10 zile
lucrătoare de la publicarea anunțului, respectiv până la data de 29.09.2025, ora 16.00. Data publicării anunțului:
16.09.2025. Persoană de contact: secretarul comisiei de concurs, telefon 0728 823412.
Condiţiile generale prevăzute de art. 15 din H.G. 1336/2022:
În conformitate cu prevederile art.15 din Hotărârea Guvernlui nr.1336/2022, poate ocupa un post vacant
sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 — Codul muncii,
republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările
ulterioare, astfel:
a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la
Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată,
cu modificările și completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței
medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit
cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra
autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii
justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea
funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa
funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea
infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a
exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național
automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau
asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea
Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la
art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiţiile specifice pe care trebuie să le îndeplinească persoana care participă la concursul
organizat pentru ocuparea postului contractual de execuţie de inspector de specialitate S IA din cadrul
Compartimentului Financiar-Contabilitate:
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științe economice;
- vechime minimă în specialitatea studiilor: 6 ani și 6 luni;
- vechime efectivă în domeniul finanțelor publice de minim 3 ani, conform Ordinului nr.17/06.01.2022, Cap.II,
art.3, lit. f).
Bibliografia și tematica:
1. Legea contabilităţii 82/1991 republicată - integral;
2. Ordinul nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii
elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii - integral;
3. Hotararea nr. 276/2013 privind stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe – integral;
4. Ordinul 1917/2005 pentru aplicarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii
institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, cu
modificarile si completarile ulterioare - integral;
5. Ordinul 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si
plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor
bugetare si locale, cu modificarile si completarile ulterioare - integral;
6. Ordinul 2634/2015 privind documentele financiar-contabile – integral;
7. Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale – cu tematica: Capitolul II: Principii, reguli și
responsabilitați si Capitolul III: Procesul bugetar;
8. Ordinul 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului
financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară
activitatea de control financiar preventiv propriu – integral;
9. Ordonanța de Urgentă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ - cu tematica: Titlul III:
Personalul contractual din autoritățile și instituțiile publice (art.538-562) și Partea a VII- a -Răspunderea
administrativă (art.563-579).
Concursul se va desfăşura conform următorului calendar:
Data limită de depunere a dosarelor: 29.09.2025.2025, ora 16:00
- Selecţie dosare de concurs/afişare rezultat: 30.09.2025
- Termen contestaţie selecţie dosare de concurs: 01.10.2025
- Termen solutionare contestatie selectie dosare de concurs: 02.10.2025
Proba scrisă: 07.10.2025, ora 09:00 - la sediul Primăriei Municipiului Brașov, Bulevardul Eroilor, nr.8
- Notare şi comunicare rezultate proba scrisă: 07.10.2025
- Termen contestaţie rezultate proba practică: 08.10.2025
- Termen soluţionare contestaţie proba practică: 09.10.2025
Interviu: 10.10.2025, ora 09:00 – la sediul Primăriei Municipiului Brașov, Bulevardul Eroilor, nr.8
- Notare şi comunicare rezultate interviu: 10.10.2025
- Termen contestaţie rezultate interviu: 13.10.2025
- Termen soluţionare contestatie interviu: 14.10.2025
Afişare rezultate finale concurs: 15.10.2025
Relaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0728/823412.
DOCUMENTE ANEXATE / ETAPE CONCURS
FORMULARE ȘI PROCEDURI
FORMULARE
Adeverință vechime - model orientativ [ PDF ] [ DOC ] Model curriculum vitae [ PDF ] [ DOC ] Formular de înscriere [ PDF ] [ DOC ] Formular de inscriere - personal contractual [ PDF ] [ DOC ]
PROCEDURI
Testare cunoștințe PC - Nivel bază [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Mediu [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Nivel avansat [ PDF ] Procedură probă IT [ PDF ] Procedură limbi străine [ PDF ] Procedură probă suplimentară fizică [ PDF ]