Anunț concurs
Primăria Municipiului Brașov
Concurs: 03-11-2025 ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 21.10.2025 ora 16:00
Dată probă scrisă: 03.11.2025 ora 12:00
CONCURS
Primăria Municipiului Braşov cu sediul in Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8, organizează în baza art. VII alin. (3) lit. a) din O.U.G. nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare și ale art. VII alin. (7) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână, a funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Serviciului Investiții - Direcția Tehnică (ID post 437547).
Condiţiile privind organizarea și desfăşurarea concursului:
- data și locul defășurării probei suplimentare de testare a competențelor specifice în domeniul tehnologiei informației, nivel de bază: 31.10.2025, ora 10.00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8;
- data și locul desfășurării probei scrise: 03.11.2025 ora 12.00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8;
- data și ora interviului vor fi comunicate ulterior, odată cu afişarea rezultatelor probei scrise, la sediul și pe site-ul Primăriei Municipiului Braşov;
- perioada depunerii dosarelor de înscriere: în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunţului, respectiv în perioada 02.10.2025 - 21.10.2025, la sediul Primăriei Municipiului Braşov din Bulevardul Eroilor nr. 8 - Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, camera nr. 1;
- perioada de verificare a eligibilității candidaţilor se realizează de către comisia de concurs, pe baza documentelor depuse de candidați, iar rezultatul se publică pe site-ul și la sediul instituției, în termen 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de concurs.
Condiţiile pentru ocuparea funcției publice:
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
- vechime minimă în specialitatea studiilor absolvite: 5 ani;
- cunoștințe de operare pe calculator MS Office, nivel de bază, cu testare desfășurată în cadrul probei suplimentare;
- candidații trebuie să îndeplinească condiţiile generale privind ocuparea unei funcții publice, prevăzute de art. 465 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.*⁾
Bibliografia/Tematica:
1. Constituția României, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica integral;
2. O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica: integral;
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica: integral;
4. O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica:
- partea I – Dispoziții generale;
- partea a II-a - Administrația publică centrală:
titlul I – Guvernul și titlul II – Administrația publică centrală de specialitate;
- partea a IV-a - Prefectul, instituția prefectului și serviciile publice deconcentrate: titlul I -Prefectul și subprefectul;
- partea a VI-a - Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice: titlul I - Dispoziții generale și titlul II – Statutul funcționarilor publici;
5. Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica: Capitolul I – Autorizarea executării lucrărilor de construcții;
6. Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica: Capitolul I- Dispoziții generale și Capitolul II – Sistemul calității în construcții;
7. H.G. nr. 343/2017 pentru modificarea H.G. nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora, cu tematica: Capitolul I – Dispoziții generale și Capitolul III – Recepția finală;
8. H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor /proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica: Capitolul I – Dispoziții generale și Capitolul III - Documentaţiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice;
9. Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica:
- Capitolul I – Dispoziții generale, Secțiunea a 4-a Domeniu de aplicare, Secțiunea a 5-a Exceptări - Paragrafele 4, 5 și 6 și Secțiunea a 7-a Situații speciale - Paragraful 1;
- Capitolul II - Reguli generale de participare şi desfăşurare a procedurilor de atribuire
Secțiunea 1 – Operatori economici, Secțiunea a 4-a Reguli de evitare a conflictului de interese și Secțiunea a 5-a Reguli aplicabile comunicărilor;
- Capitolul III – Modalități de atribuire Secțiunea 1 Procedurile de atribuire Paragrafele 1, 2, 9 și 10;
- Capitolul IV – Organizarea și desfășurarea procedurii de atribuire;
- Capitolul V – Executarea contractului de achiziție publică/acordului-cadru.
Atribuțiile postului:
1.Întocmeste propunerile si fundamentarea bugetului pentru planul de investitii al municipalitatii pe termen scurt si mediu si face demersurile necesare pentru aprobarea lor
2. Face propuneri şi ţine evidenţa tuturor lucrărilor de investiţii şi reparaţii curente la obiectivele din sistemul propriu de investiţii care i-au fost repartizate de către superiorii ierarhici
3. Face propuneri pentru lucrări de reparaţii curente la unităţile de învăţământ preuniversitar din Municipiul Braşov derulate prin bugetul local în funcţie de solicitările acestora
4.Întocmeşte formele necesare pentru obţinerea avizelor necesare realizării obiectivelor din planul propriu de investiţii
5. Întocmeşte toate documentele necesare finanţării obiectivelor de investiţie până la operaţiunile de plată şi lichidare a cheltuielilor
6. Supune aprobării comisiilor de specialitate si Consiliului Local indicatorii tehnico-economici ai fiecărei investiţii în parte, înainte de începerea implementării lor
7. Urmăreşte îndeplinirea hotărârilor CL şi a Dispozitiilor de Primar aferente serviciului şi/sau repartizate serviciului
8. Întocmeşte pentru obiectivele de investiţii şi reparaţii, inclusiv studii şi proiecte sau altele asimilate acestora aprobate pentru anul în curs, aferente serviciului: tema de proiectare, caietele de sarcini, referatele, propunerile si angajamentele bugetare în vederea încheierii Contractelor, respectiv a actelor adiţionale la Contractele încheiate în cadrul serviciului.
9. Participă în comisiile de licitaţii privind lucrările de investiţii şi a celor asimilate acestora aprobate pentru anul în curs
10. Face demersurile necesare pentru actualizarea documentaţiilor şi a devizelor generale de câte ori acest lucru se impune
11.Urmăreşte derularea şi implementarea fizica, valorică şi la termen a contractelor de produse/servicii/lucrări de la semnarea contractului până la recepţia finală, după caz, cu respectarea parametrilor de performanţă stabiliţi prin caietele de sarcini, studii, proiecte şi contracte;
12. După adjudecarea lucrărilor şi încheierea contractelor pentru executarea lucrărilor urmăreşte şi ia măsurile necesare pentru respectarea termenelor contractuale şi a celorlalte clauze din contract
13. Întocmeşte formele necesare şi predă amplasamentele pentru obiectivele noi de investiţii
14. Ține evidenţa tuturor documentaţiilor pe faze de execuţie atât a celor executate cât şi a celor în curs de execuţie sau neatacate
15. Urmăreşte pe teren stadiul fizic şi valoric al realizării fiecărei investiţii în parte
Colaborează permanent cu, furnizorul, prestatorul, consultantul, constructorul, dirigintele de şantier, proiectantul, luând operativ măsurile ce se impun, privind executarea contractelor, receptii partiale, verificari ale lucrărilor, etc.
17. Verifică şi confirmă actele de decontare privind efectuarea plăţilor aferente investiţiilor proprii, după caz, intocmeşte angajamentele bugetare şi ordonanţările aferente plăţilor
18. Organizează în conformitate cu prevederile legale recepţia investiţiilor atât la terminarea lucrărilor cât şi recepţiile finale, urmăreşte realizarea remedierilor cuprinse în P.V. menţionate
19. Întocmeşte şi ţine la zi “fişa obiectivului de investiţie” pentru obiectivele repartizate
20. Pentru lucrările repartizate şi finalizate răspunde de întocmirea “cărţii tehnice a construcţiei” şi o predă (după caz) sau o arhivează corespunzător
21. Colaborează cu alte servicii sau cu instituţii externe în vederea implementării proiectelor aprobate în lista de investiţii
22. Întocmeşte rapoarte periodice privind stadiul investiţiei
23. Pe parcursul realizării lucrărilor, mediază eventualele divergenţe între beneficiar şi celelalte părţi contractante
24. Răspunde de corectitudinea datelor transmise şi a situaţiilor întocmite
25. Aplică permenent legislaţia în vigoare ce are legătură cu domeniul de activitate al serviciulu şi întocmeşte toate documentele necesare bunei derulări a activităţii specifice
26. Urmăreşte păstrarea şi respectiv predarea spre arhivare a actelor conform dispoziţiilor în vigoare
27. Rezolvă sesizările, petiţiile , reclamaţiile etc., specifice activităţii serviciului cu celeritate sau în termenele legale, după caz;
28. Respecta normele privind circulaţia actelor şi documentelor în cadrul direcţiei şi în relaţiile cu celelalte compartimente ale Primăriei;
29. Respecta termenele prevăzute de lege de întocmire a referatelor de specialitate şi a proiectelor de hotărâre ce se înaintează spre analiză şi decizie plenului Consiliului Local, în termenele legale;
30. Realizează oricare atribuţie dispusă de şefii ierarhici superiori, potrivit pregătirii profesionale şi a atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu, răspunzând de îndeplinirea corespunzătoare a acestora, în termene date;
31.În îndeplinirea atribuţiilor funcţiei pe care o ocupă:
- Va respecta prevederile “Codului de conduită”,
- Va respecta prevederile “Regulamentului de ordine interioară”,
- Va respecta prevederile sistemului de management integrat implementat
- Va avea un comportament bazat pe respect, corectitudine şi amabilitate şi nu va aduce atingere onoarei, reputaţiei şi demnităţii persoanelor din cadrul instituţiei, precum şi persoanelor cu care intra în legatură în exercitarea funcţiei, prin întrebuinţarea unor expresii jignitoare;
- Va participa la programele de perfecţionare şi va acţiona continuu pentru îmbunătăţirea cunoştinţelor profesionale;
- Respectă normele legale pe linie de P.S.I. şi S.SM.
Atribuţii Specifice:
- Derularea proiectelor pentru obtinerea avizului PSI și a lucrarilor pentru obtinerea Autorizației PSI aferente unităților de învățământ și lucrărilor de reparații curente în unitățile de învățământ
- Răspunde de derularea obiectivelor de investiţii date prin Notă de serviciu
Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele documente:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit
b) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023;
b) copia cărții de identitate valabile;
c) copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a
adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor OUG nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specific, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere sau, adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
i) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractual individual de muncă pentru motive disciplinare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivelul instituției.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din O.U.G. nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Modalitatea de înscriere la concurs:
Candidații vor depune dosarele de concurs (conținând documentele obligatorii prevăzute la art. 38 din Anexa nr. 10 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare) în termen de 20 de zile calendaristice de la publicarea anunțului, respectiv în perioada: 02.10.2025 - 21.10.2025, la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, camera nr. 1, din cadrul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr.8.
Dosarul de concurs se poate transmite și prin intermediul unui serviciu de curierat sau, în format electronic, la adresa de e-mail: ru@brasovcity.ro. Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail ru@brasovcity.ro, după terminarea programului de lucru al instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie numărul de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidaților de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică, în cazul promovării concursului.
Fiecărui dosar de concurs i se atribuie un număr de înregistrare de la registratura Primăriei Municipiului Brașov, Centrul de Informații pentru Cetățeni, care se utilizează pentru comunicarea rezultatelor probelor concursului de recrutare.
Informații suplimentare se pot obţine de la Serviciul Resurse Umane, Tel: 0268/405000, int. 336, fax: 0268/473981, e-mail: ru@brasovcity.ro.
Persoana de contact: dna. Aldea Emese – consilier superior, e-mail: ru@brasovcity.ro
Data publicării anunțului: 02.10.2025, pe site-ul Primăriei Municipiului Brașov
*⁾ Condițiile generale de ocupare a funcției publice, potrivit art. 465 din Codul administrativ: Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice (conform anuntului de concurs);
g) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post- condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
h) nu le- a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
i) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
j) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
k) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice vacante, prevăzute la art. 466 alin. (2), respectiv prin: concurs organizat în condiţiile legii, modificarea raporturilor de serviciu, redistribuire într-o funcţie publică vacantă, sau alte modalităţi prevăzute expres de Codul administrativ.
DOCUMENTE ANEXATE / ETAPE CONCURS
FORMULARE ȘI PROCEDURI
FORMULARE
Adeverință vechime - model orientativ [ PDF ] [ DOC ] Model curriculum vitae [ PDF ] [ DOC ] Formular de înscriere [ PDF ] [ DOC ] Formular de inscriere - personal contractual [ PDF ] [ DOC ]
PROCEDURI
Testare cunoștințe PC - Nivel bază [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Mediu [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Nivel avansat [ PDF ] Procedură probă IT [ PDF ] Procedură limbi străine [ PDF ] Procedură probă suplimentară fizică [ PDF ]