Anunț concurs
Primăria Municipiului Brașov
Concurs: 31-10-2025 ora 09:00
Dată limită depunere dosar: 24.10.2025 ora 13:00
Dată probă scrisă: 31.10.2025 ora 09:00
CONCURS
Direcția de Administrare a Unităților de Învățământ din Municipiul Brașov, serviciu public cu personalitate juridică aflat în subordinea Consiliului Local Braşov, organizează concurs pentru ocuparea următoarelor posturi contractuale vacante, unice:
-
- Inspector de specialitate S I A – 1 post, în cadrul Compartimentului Reparații Curente, perioadă nedeterminată, normă întreagă – 40 ore pe săptămână.
-
- Inspector de specialitate S I – 1 post, în cadrul Compartimentului Reparații Curente, perioadă nedeterminată, normă întreagă – 40 ore pe săptămână
Concursul constă în următoarele etape succesive şi anume:
1. selecţia dosarelor de înscriere ale candidaţilor
2. proba scrisă
3. interviul
Conform art. 35 din H.G. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, sunt următoarele:
-
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 din H.G. 1336/2022, pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice,
-
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
-
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
-
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
-
e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
-
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
-
g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
-
h) curriculum vitae, model comun european.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G. 1336/2022, pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) - e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise.
Dosarele de înscriere la concurs se vor depune la Primăria Municipiului Brașov, Centrul de Informare pentru Cetățeni, birourile 6 și 7, de luni până joi în intervalul orar 8.00 – 16.00 și vinerea de la 8.00 la 13.00, pentru Direcția de Administrare a Unităților de Învățământ din Municipiul Brașov, în termen de 10 zile lucrătoare de la publicarea anunțului, respectiv până la data de 24.10.2025, ora 13.00. Data publicării anunțului: 13.10.2025. Persoană de contact: secretarul comisiei de concurs, telefon 0728 823412.
Condiţiile generale prevăzute de art. 15 din H.G. 1336/2022:
În conformitate cu prevederile art.15 din Hotărârea Guvernlui nr.1336/2022, poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, astfel:
a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
I. Condiţiile specifice pe care trebuie să le îndeplinească persoana care participă la concursul organizat pentru ocuparea postului contractual de execuţie de inspector de specialitate S IA din cadrul Compartimentului Reparații Curente:
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI): ştiinţe inginereşti,
- ramura de știință (RSI) – inginerie civilă, domeniul de licenţă (DL) - inginerie civilă;
- ramura de știință (RSI) – inginerie electrică, electronică și telecomunicații, domeniul de licenţă (DL) – inginerie electrică;
- ramura de știință (RSI) – inginerie mecanică, mecatronică, inginerie industrială și management: - domeniul de licenţă (DL) – inginerie mecanică;
- vechime în specialitatea studiilor minim 6 ani și 6 luni.
II.Condiţiile specifice pe care trebuie să le îndeplinească persoana care participă la concursul organizat pentru ocuparea postului contractual de execuţie de inspector de specialitate S I din cadrul Compartimentului Reparații Curente:
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI): ştiinţe inginereşti,
- ramura de știință (RSI) – inginerie civilă, domeniul de licenţă (DL) - inginerie civilă;
- ramura de știință (RSI) – inginerie electrică, electronică și telecomunicații, domeniul de licenţă (DL) – inginerie electrică;
- ramura de știință (RSI) – inginerie mecanică, mecatronică, inginerie industrială și management: - domeniul de licenţă (DL) – inginerie mecanică;
- vechime în specialitatea studiilor minim 3 ani și 6 luni.
I. Bibliografia și tematica pentru postul de inspector de specialitate S IA:
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
PARTEA I Dispoziţii generale Titlul I Dispoziţii generale Art. 3, 4; Titlul III Principiile generale aplicabile administraţiei publice;
PARTEA a III-a Administraţia publică locală Titlul I Dispoziţii generale Art.75; Titlul V Autorităţile administraţiei publice locale Capitolul I Dispoziţii generale, Capitolul III Consiliul local Secţiunea a 3-a Mandatul, rolul şi atribuţiile consiliului local, Secţiunea a 4-a Funcţionarea consiliului local, Capitolul IV Primarul Secţiunea 1 Dispoziţii generale, Secţiunea a 2-a Rolul şi atribuţiile primarului, Capitolul VIII Actele autorităţilor administraţiei publice locale;
PARTEA a VI-a Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice Titlul I - Dispoziţii generale: Art. 365, 367, 368; Titlul III - Personalul contractual din autorităţile şi instituţiile publice, Capitolul I - Prevederi generale aplicabile personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice, Capitolul III - Drepturi şi obligaţii ale personalului contractual din administraţia publică, precum şi răspunderea acestuia;
2. Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
Capitolul I - Autorizarea executării lucrărilor de construcţii;
3. Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
Capitolul I - Dispoziţii generale; Capitolul II - Sistemul calităţii în construcţii : Art.8 și 9; Capitolul III - Obligaţii şi răspunderi;
4. H.G. nr. 343/2017 pentru modificarea H.G. nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recep-ție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora;
Capitolul II - Recepţia la terminarea lucrărilor; Capitolul III - Recepţia finală;
5. Legea nr. 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, cu modificările şi completările ulterioare;
Capitolul III - Obligaţiile angajatorilor: Secţiunea 1 - Obligaţii generale ale angajatorilor; Capitolul IV - Obligaţiile lucrătorilor; Capitolul VI - Comunicarea, cercetarea, înregistrarea şi raportarea evenimentelor: Secţiunea a 2-a Accidente de muncă Art.30, Art.31;
6. Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
Capitolul I – Dispoziții generale: Secțiunea a 4-a, Domeniu de aplicare: Secțiunea a 5-a, Exceptari, Paragraful 4, Exceptări specifice pentru contractele de servicii, Paragraful 5, Contracte de servicii atribuite pe baza unui drept exclusiv, Paragraful 6, Contracte de achiziţii publice/acorduri-cadru încheiate între entităţi din sectorul public; Secțiunea a 7-a, Situaţii special: Paragraful 1, Servicii de cercetare şi dezvoltare; Capitolul II - Reguli generale de participare şi desfăşurare a procedurilor de atribuire: Secțiunea 1, Operatori economici, Secțiunea a 4-a, Reguli de evitare a conflictului de interese, Secțiunea a 5-a, Reguli aplicabile comunicărilor; Capitolul III - Modalităţi de atribuire: Secțiunea 1, Procedurile de atribuire, Paragraful 1, Aplicarea procedurilor de atribuire, Paragraful 2, Licitația deschisă, Paragraful 9, Servicii sociale şi alte servicii specifice, Paragraful 10, Procedura simplificată; Capitolul IV - Organizarea şi desfăşurarea procedurii de atribuire; Capitolul V - Executarea contractului de achiziţie publică/ acordului-cadru;
7.
7. H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor /proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica: Capitolul I – Dispoziții generale și Capitolul III - Documentaţiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice;
8. ORDINUL nr. 1.203 din 16 iunie 2022 pentru aprobarea reglementarii tehnice „Normativ privind proiectarea, realizarea şi exploatarea construcţiilor pentru şcoli şi licee, Indicativ NP 010-2022”
„Normativ privind proiectarea, realizarea şi exploatarea construcţiilor pentru şcoli şi licee, Indicativ NP 010-2022”: 1. Generalități, pct.1.1; 2. Cerințe fundamentale; 4. Cerințe de calitate a construcțiilor pentru școli și licee: pct. 4.3, 4.4, 4.5;
9. ORDINUL nr. 2.487 din 20 septembrie 2022 pentru aprobarea reglementarii tehnice „Normativ privind cerinţe de calitate specifice construcţiilor pentru grădiniţe de copii - Indicativ NP011 -2022”
„Normativ privind cerinţe de calitate specifice construcţiilor pentru grădiniţe de copii - Indicativ NP011 -2022”: 1.Generalități, Obiect.Domeniu de aplicare; 2. Cerințe fundamentale; 4. Cerințe de calitate a construcțiilor pentru grădinițe: pct. 4.3, 4.4, 4.5.
II.Bibliografia și tematica pentru postul de inspector de specialitate S I:
- punctele de la 1 la 7 din Bibliografia și tematica pentru postul de inspector de specialitate S IA, menționată mai sus.
Concursul se va desfăşura conform următorului calendar:
Data limită de depunere a dosarelor: 24.10.2025, ora 13:00
- Selecţie dosare de concurs/afişare rezultat: 27.10.2025
- Termen contestaţie selecţie dosare de concurs: 28.10.2025
- Termen solutionare contestatie selectie dosare de concurs: 29.10.2025
Proba scrisă: 31.10.2025, ora 09:00 - la sediul Primăriei Municipiului Brașov, Bulevardul Eroilor, nr.8
- Notare şi comunicare rezultate proba scrisă:31.10.2025
- Termen contestaţie rezultate proba scrisă:03.11.2025
- Termen soluţionare contestaţie proba scrisă:04.11.2025
Interviu: 05.11.2025, ora 09:00 – la sediul Primăriei Municipiului Brașov, Bulevardul Eroilor, nr.8
- Notare şi comunicare rezultate interviu: 05.11.2025
- Termen contestaţie rezultate interviu: 06.11.2025
- Termen soluţionare contestatie interviu:07.11.2025
Afişare rezultate finale concurs: 10.11.2025
Relaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0728/823412.
DOCUMENTE ANEXATE / ETAPE CONCURS
FORMULARE ȘI PROCEDURI
FORMULARE
Adeverință vechime - model orientativ [ PDF ] [ DOC ] Model curriculum vitae [ PDF ] [ DOC ] Formular de înscriere [ PDF ] [ DOC ] Formular de inscriere - personal contractual [ PDF ] [ DOC ]
PROCEDURI
Testare cunoștințe PC - Nivel bază [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Mediu [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Nivel avansat [ PDF ] Procedură probă IT [ PDF ] Procedură limbi străine [ PDF ] Procedură probă suplimentară fizică [ PDF ]