Anunț concurs
Primăria Municipiului Brașov
Concurs: 05-02-2026 ora
Dată limită depunere dosar: 05.01.2026
Dată probă scrisă: 05.02.2026
CONCURS
În temeiul art. 506 alin (1) lit. b), alin. (2) -(5), alin. (8) și alin. (8^1) - (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Serviciul Public Local de Termoficare Braşov anunţă declanşarea procedurii de transfer la cerere, pentru ocuparea următorului post contractual vacant din cadrul SPLT Brașov:
Consilier Juridic S I – Serviciul Buget-Dezvoltare – 1 post cntractual vacant
Condiţiile specifice pentru ocuparea prin transfer la cerere a postului contractual vacant de Consilier Juridic S I - Serviciul Buget-Dezvoltare:
- studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul ştiinţelor juridice;
- vechimea în specialitatea studiilor necesară ocupării postului contractual de execuție: minim 3 ani;
- cunostințe de utilizare a calculatorului - operare Windows, MS Office, Excel și poșta electronică.
Documente necesare și data limită de depunere a acestora:
În vederea ocupării prin transfer la cerere a funcției contractuale de execuţie vacante mai sus menționată, personalul contractual interesat va depune, în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului, următoarele documente:
a) cererea de înscriere, conform modelului atașat;
b) curriculum vitae, model comun european;
c) copia actului de identitate;
d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfectionări, necesare în vederea verificării îndeplinirii condițiilor din fișa postului;
e) copia carnetului de muncă și a adeverintei eliberate de angajator, după caz, pentru perioada lucrată care să ateste vechimea în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea funcției contractuale, vechimea totală în muncă, precum și funcția contractuală deținută;
f) adeverința medicală, care sa ateste starea de sănătate a candidatului;
g) acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, conform modelului ataşat;
h) documente care să ateste îndeplinirea competențelor specifice;
i) actul administrativ din care sa reiasă calitatea de personal contractual numit pe perioada nedeterminată la actualul loc de muncă.
Cererile de transfer împreună cu documentele solicitate se depun la sediul SPLT Brașov, bld. Mihail Kogălniceanu nr. 23, bl. C7, cam. 201, în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării anunțului, de luni până joi între orele 8,00 – 16,00, respectiv vineri între orele 8,00 – 13,30.
Copiile actelor de mai sus se prezintă în format legalizat, sau însoțite de documentele originale, urmând a se certifica pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei.
Dosarul de transfer se poate depune personal de catre candidat sau de un reprezentant al acestuia, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail splt@spltbv.ro. Documentele care constituie dosarul se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în functia contractuală.
Procedura de selecție în cazul transferului la cerere cuprinde urmatoarele etape succesive:
1. selecția persoanelor care îndeplinesc condițiile în vederea ocupării postului vacant prin transfer la cerere, pe baza documentelor depuse;
2. interviul: interviul va putea fi susținut doar de către candidații declarati admiși la etapa selectiei;
Ulterior verificării dosarelor de înscriere la procedura de transfer la cerere și afișării rezultatului selecției va fi organizată proba interviu.
Rezultatul selectiei va fi afișat prin publicare la avizierul SPLT Brașov și pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Brașov.
Data, ora și locul susținerii interviului se publică odată cu afișarea selecției dosarelor.
Relații suplimentare se pot obtine la inspectorul de resurse umane din cadrul SPLT Brașov, telefon 0759054704, persoana de contact Vlad Mihaela Elena.
Bibliografia:
- Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 – privind Codul Administrativ. cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 51/2006 – privind serviciile comunitare de utilități publice, republicată;
- Legea nr. 325/2006 – privind serviciul public de alimentare cu energie termică, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr. 91 din 20 martie 2007 pentru aprobarea Regulamentului-cadru al serviciului public de alimentare cu energie termică;
- Legea 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 273 din 29 iunie 2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
- Codul Muncii din 2003 (Legea nr. 53 din 24 ianuarie 2003) – republicat, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr. 483/2008 privind aprobarea Contractului-cadru de furnizare a energiei termice, cu modificările și completările ulterioare.
Principalele atribuții:
1. Asigură apărarea drepturilor și intereselor legitime ale instituției publice în conformitate cu Constituția României și cu legile țării.
2. Asigură asistență, consultanță juridică și reprezentarea instituției publice, apără drepturile și interesele legitime ale instituției publice în raportul cu autoritățile publice, instituțiile de orice natură, precum și în relațiile cu terții, persoane fizice sau juridice.
3. Elaborează și răspunde de întocmirea cererilor de chemare în judecată, a plângerilor și contestațiilor la solicitarea conducerii, în baza propunerilor făcute în termen de compartimentele funcționale verificând dacă sunt însoțite de toate înscrisurile care pot servi ca mijloc de probă pentru dovedirea pretențiilor formulate ori pentru a susține ceea ce se contestă.
4. Este responsabil cu înaintarea către executorii judecătorești a hotărârilor judecătorești definitive și a oricăror alte titluri executorii pentru punerea lor în executare silită și efectuarea demersurilor necesare.
5. Acordă consultanță juridică și redactează opinii juridice cu privire la aspectele legale ce privesc activitatea instituției publice în orice domeniu al dreptului, ori de câte ori i se solicită acest lucru.
6. Redactează acte cu caracter juridic, în toate domeniile dreptului ori de câte ori i se solicită acest lucru, atestă identitatea părților, a consimțământului, a conținutului și a datei actelor încheiate care privesc instituția publică reprezentată.
7. Redactează proiecte de contracte și negociază clauzele legale contractuale pe care instituția urmează să le încheie.
8. Avizează și contrasemnează actele cu caracter juridic.
9. Demarează toate procedurile legale necesare privind recuperarea creanțelor deținute de către instituția publică în urma situațiilor comunicate de către Șeful Serviciului Financial Contabil.
10. Analizează împreuna cu șeful Serviciului Financiar Contabil situația debitelor și propune conducerii măsurile corespunzătoare în vederea prevenirii cauzelor ce generează pagube.
11. Comunică încheierile de deschidere a procedurilor de executare silită împotriva debitorilor către Serviciul Financiar-Contabil și colaborează cu acesta pe toată perioada executării silite și până la închiderea dosarelor de executare.
12.Ține evidența contractelor (nr. înregistrare - registru unic de contracte) și a cauzelor litigioase prin:
- registrul unic al cauzelor litigioase
- registrul alfabetic al părților în litigii.
13. Răspunde de întocmirea procedurilor operaționale specifice domeniului de activitate și de actualizarea acestora.
14. Desfășoară o activitate de consultanta și asistență juridică.
15. Participă la elaborarea/modificarea Regulamentului de Ordine Interioară, Regulamentului de Funcționare și Organizare și a Codului Etic ale instituției, aducând la cunoștința conducerii dispozițiile ce trebuie respectate.
16. Urmărește respectarea prevederilor legale în cazul încheierii, modificării și desfacerii contractelor individuale de muncă.
17. Răspunde, în scris, la toate solicitările cu rezoluția Directorului/înlocuitorului acestuia adresată Consilierului Juridic.
18. Are obligația să înştiinţeze imediat seful ierarhic asupra existenţei unor nereguli, abateri, greutăţi sau lipsuri în aprovizionarea locului de muncă, în întreţinerea echipamentelor cu care lucrează, să propună măsuri de remediere şi de prevenire a unor asemenea situaţii.
19. Informează și interpretează actele legislative care privesc funcționarea instituției.
20. Respectă confidențialitatea informaţiilor obţinute cu ocazia exercitării atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu;
21. Colaborează în vederea elaborării și derulării procedurilor de achiziție pentru utilități (energie termică, gaz, energie electrică) - respectiv cele exceptate conform Legii 99/2016 și proceduri de achiziție solicitate de către șeful ierarhic superior.
DOCUMENTE ANEXATE / ETAPE CONCURS
FORMULARE ȘI PROCEDURI
FORMULARE
Adeverință vechime - model orientativ [ PDF ] [ DOC ] Model curriculum vitae [ PDF ] [ DOC ] Formular de înscriere [ PDF ] [ DOC ] Formular de inscriere - personal contractual [ PDF ] [ DOC ]
PROCEDURI
Testare cunoștințe PC - Nivel bază [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Mediu [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Nivel avansat [ PDF ] Procedură probă IT [ PDF ] Procedură limbi străine [ PDF ] Procedură probă suplimentară fizică [ PDF ]