Anunț concurs
Primăria Municipiului Brașov
Concurs: 20-02-2017 ora 16:00
Anexa 1 la D.P nr. 1457/2017
Scrisoare de asteptari
Privind performantele asteptate de la organele de administrare si conducere ale societatii comerciale RIAL S.R.L.
Prezentul document a fost intocmit tinand seama de cerintele Legii 111/2016 privind aprobarea OUG 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, de dispozitiile HG nr.722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din OUG nr.109/ 2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice si de reglementarile in vigoare privind activitatea Serviciilor de administrare a domeniului public si privat .Acesta reprezinta un document de lucru care contine performantele asteptate de la organele de administrare si conducere ale S.C.RIAL SRL .
Scopul scrisorii de asteptari este acela de a :
- Stabili obiectivele pe termen scurt, mediu si lung ale intreprinderii publice,
- Stabili performantele asteptate de catre autoritatea publica tutelara ,
- Defini principiile de lucru si conduita asteptata din partea intreprinderii publice,
- Consolida increderea beneficiarilor si cetatenilor in ceea ce priveste capacitatea intreprinderii publice de a furniza servicii de calitate,
- Ghida Consiliul de Administratie si presedintele in redactarea Planului de administrare .
- Facilita intelegerea candidatilor la postul de administrator, aflati pe lista scurta, a standardelor asteptate din partea acestora.
Functional, Scrisoarea de Asteptari are rolul de a ghida candidatii in redactarea declaratiei de intentie.
Societatea Comerciala RIAL S.R.L. avand sediul in Brasov str. A.I.Cuza nr.29 are ca actionar majoritar Consiliul Local al Municipiului Brasov ; obiectul de activitate al societatii fiind administrarea, vanzarea, repararea si intretinerea fondului imobiliar aflat in proprietatea Municipiului Brasov
Rezumatul strategiei guvernamentale si locale in domeniul in care actioneaza societatea
Politica de dezvoltare locala tine cont de profilul spatial al polului de crestere Brasov , de diversitatea urban-rural, precum si de ceilalti factori care pot influenta procesul de dezvoltare asa cum sant prevazute in Strategia de dezvoltare teritoriala "Romania policentrica 2035" Asezarea geografica a polului de crestere, relatiile existente sau potentiale cu alte zone de dezvoltare au fost si ele luate in calcul.
Pe baza unui proces de consultare, viziunea de dezvoltare a polului de crestere Brasov este definita ca model al dezvoltarii durabile din regiunea centru, dezvoltare bazata pe solidaritate interteritoriala, interconectivitate, competitivitate economica si coeziune sociala, obiectivul strategic in domeniul de activitate al societatii vizeaza asigurarea unei dezvoltari urbanistice echilibrate in toate comunitatile din cadrul polului de crestere, si maximizarea potentialului de dezvoltare economic prin extinderea , modernizarea si reabilitarea infrastructurii urbane, a fondului locativ si a locuintelor sociale
Viziunea generala a autoritatii publice tutelare cu privire la misiunea si obiectivele societatii in lumina politicilor locale in domeniu
S.C. RIAL S.R.L. Brasov avand ca obiect de activitate administrarea, vanzarea, repararea si intretinerea fondului imobiliar aflat in proprietatea Municipiului Brasov are drept misiune extinderea ariei de deservire si asigurarea unor servicii de calitate prin:
- dezvoltarea capacitatii tehnice si operationale,
- comunicarea activa cu clientii, pentru a le intelege mai bine nevoile si asteptarile,
- planificarea si furnizarea unor servicii care anticipeaza nevoile si asteptarile clientilor, la un cost rezonabil,
- cresterea operativitatii in remedierea avariilor si a vitezei de reactie la urgente si sesizari,
- cresterea gradului de profesionalism al angajatilor,
- imbunatatirea performantei financiare prin minimizarea pierderilor,
- implementarea de tehnologii moderne in scopul protejarii mediului inconjurator.
SC RIAL SRL are in principal urmatoarele obiective:
- administrarea locuintelor si spatiilor cu alta destinatie din fondul imobiliar al Municipiului Brasov, precum si repararea, intretinerea si vanzarea locuintelor si spatiilor cu alta destinatie din fondul imobiliar al Municipiului Brasov conform legii;
- organizeaza si coordoneaza in conditiile stabilite de lege administrarea cladirilor si terenurilor aferente apartinand statului si Municipiului Brasov, conform legii;
- organizeaza si raspunde de contractarea si urmarirea lucrarilor de intretinere si reparatii curente la imobilele aflate in administrare;
- reactualizeaza valorile de despagubire incasate conform Legii nr.112/1995 pentru imobilele retrocedate in baza Legii nr.10/2001;
- stimuleaza si determina utilizarea eficienta a resurselor umane si financiare de care dispune;
- prezinta datele operative, indicatorii specifici de activitate, rapoartele de activitate periodice si alte date solicitate;
- face inventarieri anuale asupra bunurilor apartinand municipiului Brasov;
Obiective strategice ale S.C. RIAL S.R.L. :
- Sa fie tratata de catre toti partenerii din mediul economic ca o societate profesionista , competitiva si aliniata din punct de vedere al practicilor managerial,
- Investirea resurselor financiare proprii in vederea construirii si/sau achizitionarii de unitati locative proprii ce se vor tranzactiona sau inchiria pe piata libera eliminand astfel subventia la chirie,
- Atragerea de venituri financiare externe in vederea construirii si achizitionarii de unitati locative proprii,
- Asigurarea de servicii de calitate la preturi accesibile,
- Atingerea indicatorilor de performanta anuali si cresterea rentabilitatii,
- Reducerea cheltuielilor prin respectarea stricta a procedurii de achizitie conform legii 98/2016.
Incadrarea intreprinderii
Societatea se incadreaza in categoria serviciilor imobiliare Avand in vedere obiectul de activitate principal administrarea, vanzarea, repararea si intretinerea fondului imobiliar aflat in proprietatea Municipiului Brasov, aceasta societate se incadreaza in categoria serviciilor imobiliare fiind persoana juridica romana, cu forma juridica de societate comerciala cu raspundere limitata avand ca asociat unic Consiliul Local al Municipiului Brasov .
Cadrul legal de functionare al societatii cuprinde prevederile legislative aplicabile trecute in revista in continuare:
Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
Legea nr. 111/2016 privind aprobarea OUG nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice ,
HG 722/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din OUG nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa.
Politica de dividende si varsaminte din profitul net
Fortata de inprejurare, in prezent societatea nu distribuie dividente din profitul sau , autoritatea tutelara asteapta ca acest lucru sa se schimbe odata cu noul consiliu de administratie .
Politica de investitii
Societatea va implementa principii care sa conduca la cresterea valorii capitalului investit prin :
- Investirea resurselor financiare proprii in vederea construirii si/sau achizitionarii de unitati locative proprii ce se vor tranzactiona sau inchiria pe piata libera eliminand astfel subventia la chirie,
- Atragerea de venituri financiare externe in vederea construirii si achizitionarii de unitati locative proprii.
Dezideratele autoritatii publice si actionarilor cu privire la comunicarea cu organele de administrare si conducere a societatii
Intreprinderea publica, prin grija presedintelui consiliului de administratie trebuie sa publice pe pagina proprie de internet, pentru accesul asociatilor si al publicului, urmatoarele documente si informatii:
- hotararile adunarilor generale ale asociatilor, in termen de 48 de ore de la data adunarii;
- situatiile financiare anuale, in termen de 48 de ore de la aprobare
- raportarile contabile semestriale, in termen de 45 de zile de la incheierea semestrului;
- raportul de audit anual;
- lista administratorilor si a directorilor, CV-urile membrilor consiliului de administratie si ale directorilor si nivelul remuneratiei acestora;
- rapoartele consiliului de administratie;
- raportul anual cu privire la remuneratiile si alte avantaje acordate administratorilor si directorilor, respectiv membrilor consiliului de supraveghere si membrilor directoratului in cursul anului financiar;
- Codul de etica, in 48 de ore de la adoptare, respectiv la data de 31 mai a fiecarui an, in cazul revizuirii acestuia.
- considerentele ce justifica orice schema de bonusuri anuale sau avantaje nebanesti;
- eventualele scheme de pensii suplimentare sau anticipate;
- informatii privind durata contractului, perioada de preaviz negociata, cuantumul daunelor-interese pentru revocare fara justa cauza
Situatiile financiare anuale si raportarile contabile semestriale, rapoartele consiliului de administratie sau, dupa caz, ale consiliului de supraveghere si raportul de audit anual sunt pastrate pe pagina de internet a intreprinderii publice pe o perioada de cel putin 3 ani
Consiliul de administratie al intreprinderii publice prezinta semestrial, in cadrul adunarii generale a asociatilor, un raport asupra activitatii de administrare, care include si informatii referitoare la executia contractelor de mandat ale directorilor, detalii cu privire la activitatile operationale, la performantele financiare ale societatii si la raportarile contabile semestriale ale societatii.
Comitetul de nominalizare si remunerare din cadrul consiliului de administratie elaboreaza un raport anual cu privire la remuneratiile si alte avantaje acordate administratorilor si directorilor, in cursul anului financiar. Raportul annual este prezentat adunarii generale a asociatilor care aproba situatiile financiare anuale. Raportul este pus la dispozitia asociatilor si cuprinde cel putin informatii privind: structura remuneratiei, cu explicarea ponderii componentei variabile si componentei fixe; criteriile de performanta ce fundamenteaza componenta variabila a remuneratiei, raportul dintre performanta realizata si remuneratie;
Consiliul de administratie elaboreaza un raport anual privind activitatea intreprinderii publice, nu mai tarziu de data de 31 mai a anului urmator celui cu privire la care se raporteaza. Raportul se publica pe pagina de internet a intreprinderii publice.
Consiliul de administratie sau directorul general, in cazul in care conducerea executiva este exercitata de directori, are obligatia sa transmita Ministerului Finantelor Publice si, dupa caz, autoritatii publice tutelare, trimestrial si ori de cate ori se solicita, fundamentari, analize, situatii, raportari si orice alte informatii referitoare la activitatea intreprinderii publice, in formatul si la termenele stabilite prin ordine sau circulare ale beneficiarilor.
Conditii privind calitatea si siguranta produselor si serviciilor
In ceea ce priveste calitatea serviciilor si a produselor societatea va respecta prevederile legale aplicabile in domeniu si va urmari implementarea Sistemului de Management Integrat. Unul din obiectivele declarate si asumate este "Mentinerea si imbunatatirea continua a sistemului de management integrat calitate, mediu, sanatate si securitate in munca ".
De asemenea societatea declara si isi asuma ca obiectiv "Imbunatatirea continua a calitatii serviciilor prin planificarea si furnizarea unor servicii care anticipeaza nevoile si asteptarile clientilor, la un cost rezonabil. "
Etica, integritatea si guvernanta corporativa
Conform art.29 alin(13) din Legea 111/2016 privind aprobarea OUG 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, in cadrul societatii va exista un Cod de etica care exprima angajamentele si responsabilitatile de natura etica cu privire la conducerea afacerilor si a activitatilor.
S.C. RIAL S.R.L. doreste sa mentina si sa dezvolte o relatie bazata pe incredere cu toate partile interesate, respectiv cu acele categorii de persoane, grupuri sau institutii a caror contributie este solicitata pentru a realiza misiunea societatii noastre sau au un interes in urmarirea realizarii acestei misiuni. In activitatea Consiliului de Administratie se va urmari implementarea principiilor de guvernanta corporativa .
Asteptari ale autoritatii publice tutelare privind cheltuielile de capital, reduceri de cheltuieli si alte aspect ale afacerii
Autoritatea publica tutelara asteapta de la S.C. RIAL SRL ca pe parcursul mandatului membrilor Consiliului de Administratie sa se obtina imbunatatiri in ceea ce priveste :
- Reducerea cheltuielilor prin respectarea stricta a procedurii de achizitie conform legii 98/2016;
- Cresterea cifrei de afaceri ;
- Cresterea profitului din exploatare si acordarea de dividente catre asociati,
- Asigurarea unui echilibru intre incasari si plati;
- Accelerarea si marirea gradului de incasare a creantelor curente si restante;
- Asigurarea unei lichiditati optime in vederea respectarii termenelor de plata a datoriilor ( furnizori, salariati , buget );
- Mentinerea unei marje de profit constant prin identificarea si eliminarea cheltuielilor ineficiente;
- Cresterea salariilor prin dimensionarea corecta a numarului de personal ;
- Cresterea gradului de satisfactie a beneficiarilor privind cantitatea si calitatea serviciilor prestate ,
- Reducerea timpului de raspuns la sesizari;
FORMULARE ȘI PROCEDURI
FORMULARE
Adeverință vechime - model orientativ [ PDF ] [ DOC ] Model curriculum vitae [ PDF ] [ DOC ] Formular de înscriere [ PDF ] [ DOC ] Formular de inscriere - personal contractual [ PDF ] [ DOC ]
PROCEDURI
Testare cunoștințe PC - Nivel bază [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Mediu [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Nivel avansat [ PDF ] Procedură probă IT [ PDF ] Procedură limbi străine [ PDF ] Procedură probă suplimentară fizică [ PDF ]