Comunicat de presă


După implementarea cu succes a modelului german de învățământ dual, Brașovul vrea să îl aplice și pe cel elvețian



Primarul Allen Coliban a stabilit cu ambasadorul Elveției detaliile viitoarei colaborări. În paralel, Municipalitatea continuă investițiile în infrastructura dedicată acestui tip de învățământ: căminul pentru elevi de la SPGK a ajuns la faza de finisaje

Una dintre prioritățile Municipalității în domeniul educației rămâne dezvoltarea învățământului profesional dual. După ce Școala Profesională Germană Kronstadt (SPGK) a devenit un model în România și după ce și alte unități de învățământ din Brașov au implementat acest model dual și în domenii ca HoReCa, transport public sau rețele utilitare, municipalitatea vrea să dezvolte în continuare învățământul profesional dual preluând și din experiența elvețiană.

Primarul Allen Coliban a avut o serie de discuții cu ambasadorul Elveției la București, E.S. Arthur Mattli. La ultima întâlnire, cele două părți au stabilit și modalitatea prin care partea elvețiană poate sprijini demersul Brașovului, mai ales că există o cerere continuă pe piața muncii pentru diferite categorii de specialiști. În perioada următoare, executivul va prezenta consiliului local o propunere de parteneriat pentru dezvoltarea colaborării cu partea elvețiană, inclusiv cu universități din această țară.   

,,Ne mândrim că avem o pregătire profesională foarte puternică în Elveția. Formarea profesională în Elveția înseamnă parteneriat, un parteneriat între autoritatea publică, școli, sectorul privat și elevi. Acesta este într-adevăr un parteneriat foarte, foarte puternic. Astfel o companie va spune de ce abilități are nevoie și școlile trebuie să vadă cum să se adapteze la asta. În același timp, pregătirea teoretică se îmbină cu cea practică. Câteva zile vor fi în școală, câteva zile vor fi, în aceeași săptămână, în fabrică sau în întreprindere. Așa că există, între teorie și practică, săptămânal, această interacțiune”, a declarat ES Arthur Mattli, ambasadorul Elveției la București.

ES Arthur Mattli (stg) s-a întâlnit cu primarul Allen Coliban (dr)

Totodată, ambasadorul a vorbit și despre importanța schimbării de atitudine a românilor față de pregătirea profesională. În acest moment oamenii sunt evaluați dacă termină sau nu o facultate, nu dacă sunt specialiști într-un domeniu sau altul, ceea ce nu este benefic pentru dezvoltarea societății, inclusiv la nivel economic.

„Ceea ce am mai realizat este că, din punct de vedere social, poate cei de aici, care nu merg la universitate, nu sunt priviți la fel de ceilalți, dar în Elveția oferim respect și mândrie acestor oameni care au aceste abilități și dăruire incredibile. Și avem o competiție minunată în Elveția, «Competiția Elvețiană de Aptitudini», care este foarte, foarte populară. Și aici vedem cel mai bun instalator sau cel mai bun producător de mobilă. Și ne mândrim cu adevărat să vedem această excelență. În Elveția, totul este despre calitate. Fie că este vorba de un medic, fie că este un instalator, este vorba despre calitate. Și când o faci bine, primești și respectul, indiferent de cine ești cu adevărat. Depinde cât de bine lucrezi, cât de dedicat ești. Și cred că asta e ceva cu care ne mândrim în Elveția. Sunt foarte optimist că oamenii de aici vor să vadă și calitatea. Aud prea multe plângeri despre lucruri care nu funcționează și oamenii se satură cu adevărat de asta. Și cred că vor fi foarte mândri că au pe cineva care va avea cu adevărat aceste abilități incredibile. Toată lumea este fericită să vadă calitatea muncii“, a mai mai precizat ES Arthur Mattli.

Pentru a pune în practică experiența elvețiană în învățământul profesional în sistem dual, primarul Allen Coliban va prezenta consiliului local, în luna iunie, o propunerea de parteneriat cu ambasada Elveției.

„Urmează să extindem acest învățământ și urmează, totodată, o colaborare cu ambasada Elveției și cu cadre universitare din Elveția pe dezvoltarea învățământului dual și vocațional în Brașov. În acest sens, în luna iunie voi supune votului consiliului local parteneriatul cu ambasada Elveției și cu universitatea din Lucerna, parteneriat care să fundamenteze și să dezvolte strategia de dezvoltare a învățământului dual în Brașov”, a explicat primarul Allen Coliban.

Primarul Allen Coliban a verificat stadiulk construcției căminului pentru elevi al SPGK

 În același timp, Municipalitatea continuă investițiile în infrastructura dedicată acestui sistem de învățământ, lucrările la căminul pentru elevi de la SPGK fiind deja la faza de finisaje.

 Căminul este cea de a patra investiție majoră pe care Municipalitatea o face împreună cu companiile membre ale DWK Fit for Future pentru SPGK, după amenajarea școlii, a atelierelor și a sălii de sport.

„Suntem la Școala Profesională Germană Kronstadt, în Brașov, o formă de învățământ dual care este dată foarte des drept exemplu în România ca un proiect de succes. Învățământul dual este important pentru tot ceea ce înseamnă dezvoltarea economică și industrială a României și a Brașovului în particular. Iar forma aceasta, școala aceasta, este rezultatul unei colaborări cu mediul de afaceri – în principal cu clubul de afaceri german din Brașov. Municipalitatea este partener în acest proiect și parte din responsabilități au fost să dezvoltăm un cămin pentru elevi. Este un prim cămin dezvoltat din fonduri publice, din fondurile municipalității, și care este destinat elevilor. Va fi cu adevărat un campus școlar, aici, la Școala Profesională Germană Kronstadt. Căminul este în faza finală a structurii, montăm geamurile, vor fi finalizate lucrările pe construire în toamna acestui an. Urmează partea de dotări, astfel încât în semestrul doi al anului viitor elevii să poată să beneficieze de servicii de calitate din punctul de vedere al acestui campus și din punctul de vedere al cazării“, a declarant primarul Allen Coliban.

Căminul are 10 niveluri (parter + 9 etaje), 80 de camere și va asigura cazarea pentru 306 elevi. Dotarea sa va fi asigurată de firmele partenere din DWK – Fit for Future, pe principiul „pentru fiecare leu investit de Municipalitate, firmele vor investi tot un leu“. Lucrările sunt realizate de S.C. Atlant Buliding SRL Brașov, termenul de execuție fiind de 24 de luni. Investiția are valoarea de 20.152.714,02 lei fără TVA și este realizată din bugetul local.

Până în prezent au fost executate următoarele lucrări: structura de rezistență, faza I – 100%, faza II – 80%; instalații electrice și curenți slabi (cablare) etaj 1-9 – 95%; instalații termice (montare distribuitoare/colectoare și țeavă distribuție) et. 1-9 – 95%; instalații sanitare (conducte apă rece, apă caldă și canalizare) et.1-6 – 100%; tâmplărie PVC et. 1-6 – 95%; șape et.  2-5 – 85%; tencuieli et. 1-9 – 100%; pereți rigips et. 1-8 – 60%.

Comunicat de presă


Municipalitatea investește 15 milioane de lei în extinderea iluminatului public pe străzile noi din Bartolomeu Nord și Stupini. Primăria a lansat licitația pentru cea de a treia etapă de extindere și modernizare a sistemului de iluminat public



Primăria Brașov a lansat ieri, 23 mai, procedura de achiziție pentru proiectul tehnic și execuția necesare modernizării şi extinderii sistemului de iluminat public din municipiul Braşov – Etapa a III-a, investiție ce cuprinde în principal străzile noi din cartierele Bartolomeu Nord și Stupini. Valoarea estimată a acestei achiziții este de aproximativ  15 milioane de lei, fondurile fiind asigurate din bugetul local.

Prima etapă a proiectului de extindere și modernizare a iluminatului public a vizat modernizarea rețelei de iluminat existent pe 15 străzi din Brașov, iar cea de a doua etapă s-a concentrat pe extinderea iluminatului public în zona nouă a cartierului Tractorul.

,,Fiecare brașovean, indiferent de zona în care locuiește sau lucrează, trebuie să simtă că se află într-un oraș civilizat, modern, sigur, european, iar o parte importantă din acest obiectiv vizează infrastructura publică, fie că vorbim de străzi și trotuare asfaltate, zone verzi, locuri de joacă, creșe și grădinițe sau iluminat public. Astăzi (ieri, n.n.) am lansat licitația pentru extinderea iluminatului public în zonele noi dezvoltate din Bartolomeu Nord și Stupini. Străzile de aici erau ultimele care nu au beneficiat de acest serviciu public. Dacă prin această investiție, am rezolvat cea mai mare parte a iluminatului din oraș, vom trece la următoarea etapă, cea de înlocuire a becurilor clasice cu cele LED. Dacă în acest moment, aproximativ 35% din sistemul de iluminat se face cu becuri cu LED, în următorii ani sper să ne apropiem de un procent de 100%. Chiar acum pregătim documentația necesară pentru accesarea de fonduri de la Administrația Fondului de Mediu pentru această investiție, astfel încât să fim pregătiți pentru apelul de finanțare. În acest fel, vom avea un oraș nu doar bine iluminat, ci și unul prietenos cu mediul”, a declarat primarul Allen Coliban.

Această investiție presupune extinderea rețelei de iluminat public pe 38 de străzi sau tronsoane de străzi noi, majoritatea din cartierele Bartolomeu Nord și Stupini. La aceste se adaugă instalarea sistemului de iluminat pe str. Carpaților și Zizinului (tronsonul între Gemenii și pasaj) și pe celălalt trotuar, precum și modernizarea iluminatului pe str. Berzei și Sitarului, inclusiv coborârea în subteran a rețelei electrice, și iluminatul perimetral al cimitirului Șprenghi. În total, această investiție presupune instalarea aproximativ 22 de kilometri de rețea, 871 de stâlpi noi, 917 corpuri de iluminat tip LED și 917 module de telegestiune. La acestea se adaugă iluminatul suplimentar al trecerilor de pietoni.

  Lucrările se vor executa pe următoarele străzi: str. Candid Muslea, str. Valeriu Braniste, str. Constantin Lecca, str. Iulius Romer, str. Brădetului, str. Căliman, str. Coștila, Aleea Cioplea, str. Defileului, str. Cercelușului, str. Garofiței, aleea Cornișei, Cimitir Sprenghi – iluminat perimetral de siguranță, str. Capra Neagră, str. Cavalului 2D1-2 D10, str. Pârâul Rece, str. Dascălul Costea, str. Parcul Verde, str. Lânii zona Ocolitoare – pârâul Ghimbășel (tronson principal și tronson secundar), Drumul de SE – (Pasaj CFR – Ocolitoare), str. Zizinului tronson Gemenii- pasaj rutier (1 latură), str. Lemnarilor, str. Nicovalei 33, str. Carpaților – Urban Plaza, str. Molidului nr.43A (parcare imobile bloc A, bloc B, bloc C), str. Camil Petrescu – etapa a II-a, str. de legătură între str. Turnului și str. Camil Petrescu, str. Tismana, str. Plugarilor 3A, str. Plugarilor, str. Surlașului, str. Nicovalei 42-92, str. Carpaților, str. Colonia Metrom, str. Lotusului, str. Salciei, str. Sitarului, str. Nicolae Orghidan, str. Fluierașului, str. Morarului, str. Berzei,

Valoarea estimată a achiziției este de 14.821.318,40 lei fără TVA. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 30 iunie, ora 15.00.

Conform caietului de sarcini, durata lucrărilor de proiectare și execuție este de 15 luni, dintre care 3 luni pentru realizarea proiectului tehnic și 12 luni pentru execuția lucrărilor.

Modalitatea de atribuire este cel mai bun raport calitate-preţ, în care propunerea financiară reprezintă 40 de puncte, evaluare energetică a soluţiei propuse pentru întreaga cantitate de aparate – 10 de puncte, iar experiența în proiecte/contracte la nivelul cărora au îndeplinit acelaşi tip de activităţi sau activităţi similare celor pe care urmează să le îndeplinească în viitorul contract, alte 50 de puncte.

Comunicat de presă


6 milioane de lei pentru dezvoltarea sportului de masă și susținerea sportului de performanță



 – Primăria Brașov a lansat apelul de proiecte pe Ghidul sportiv. Termenul limită pentru depunerea solicitărilor este 20 iunie –

Primăria Municipiului Brașov a lansat astăzi, 20 mai, apelul de proiecte pentru finanțarea proiectelor sportive prin intermediul Ghidului de finanțare aprobat de consiliul local în ședința de săptămâna trecută. Data limită pentru depunerea propunerilor este 20 iunie 2022, ora 16.00. Pentru a asigura un access facil la finanțări pentru dezvoltarea sportului brașovean, ghidul din acest an vine cu o nouă metodologie de finanțare, care permite unui număr mai mare de cluburi sportive și ONG-uri care vor să organizeze evenimente și activități sportive să beneficieze de sprijin de la bugetul local.

„Începând de astăzi, până pe 20 iunie, toți cei care doresc să dezvolte sportul brașovean, atât la nivel profesionist, cât și amator, pot să aplice pentru finanțare nerambursabilă de la bugetul local. Pe baza experienței de anul trecut, am îmbunătățit ghidul, astfel încât cluburile sportive brașovene sau ONG-urile care doresc să organizeze evenimente sportive în Brașov să poată accesa mai ușor aceste fonduri nerambursabile. Una dintre modificările majore este cea referitoare la alocarea fondurilor pe categorii de finanțare. Astfel, «Sportul pentru toți» are alocată suma de 2 milioane de lei, iar «Sportul de performanță» beneficiază de o finanțare de 4 milioane de lei. O altă modificare este cea referitoare la comisia de evaluare: dintre cei 7 membri, 4 sunt experți în domeniul finanțărilor neambursabile și al sportului. De asemenea, solicitanții vor putea depune cererile de finanțare și electronic, prin intermediul site-ului primariabrasovenilor.ro. În felul acesta reușim să sprijinim, în mod real, dezvoltarea sportului de performanță la toate cluburile din Brașov, nu doar la cele publice, și, în același timp, reușim să creștem numărul practicanților de sport la nivel de amatori, mai ales că sportul, de performanță sau amator, crește nivelul de sănătate al unei comunități”, a declarat primarul Allen Coliban.

Conform ghidului, finanțările se acordă pe două categorii: „Sportul pentru toți” și „Sportul de performanță”.

Prima categorie are ca scop dezvoltarea sportului pentru toate categoriile de practicanți, prin organizarea de acțiuni/activități sportive de masă, ca o alternativă a petrecerii timpului liber și a educației pentru mișcare a întregii colectivități. Obiectivele acestei linii de finanțare sunt:

  • a) încurajarea practicării activităților fizice și sportive, în mod continuu și susținut, de cât mai mulți membri ai comunității locale;
  • b) Atragerea și stimularea tuturor categoriilor de cetățeni, fără nicio discriminare, în mod liber și voluntar, independent sau în cadru organizat, pentru practicarea activităților fizice și sportive;
  • c) Încurajarea structurilor sportive să dezvolte conceptul de fitness sub toate aspectele sale de practicare, ca formă de întreținere a stării generale de sănătate și dezvoltare a individului;
  • d) Încurajarea practicării activităților fizice și sportive, în mod continuu, de cât mai mulți cetățeni de toate vârstele, în special în rândul tinerilor până în 18 ani

Conform ghidului de finanțare proiectele care se înscriu în cadrul acestei linii de finanțare trebuie să se desfășoare pe raza Municipiului Brașov. Sunt eligibile organizațiile care desfășoară programe/proiecte/activități sportive, conform Statutului înregistrat la instanță și au printre scopuri și obiective, activităţi cu caracter sportiv, înființat cu sediul sau filiala în Municipiul Brașov și își desfășoară activitatea pe raza Municipiului Braşov

A doua categorie, a sportului de performanță, este adresată cluburilor sportive, pentru selecția, pregătirea și participarea la competiții în vederea obținerii de rezultate deosebite pe plan intern și internațional, dar și pentru organizarea de evenimente publice de interes național și internațional.

Obiectivele liniei de finanțare “Sportul de performanță”:

  • a) Evidențierea contribuției semnificative și constante a sportului de performanță la reprezentarea și sporirea prestigiului Municipiului Brașov pe plan regional, național și internațional;
  • b) Susținerea și dezvoltarea ramurilor sportive, în funcție de tradiția și de gradul de dezvoltare a fiecăreia la nivel local, național și internațional;
  • c) Susținerea și dezvoltarea activității de performanță la nivelul tuturor categoriilor de vârstă: copii, juniori, tineret și seniori;
  • d) Perfecționarea sistemelor de selecție, pregătire și competiționale pentru fiecare ramură de sport;
  • e) Mărirea numărului de practicanți și sportivi legitimați, dezvoltarea masei critice pentru aplicarea criteriilor specifice de selecție pe ramură de sport, identificarea de sportivi valoroși care să obțină rezultate sportive notabile pentru comunitatea locală și țara noastră pe plan internațional;
  • f) Susținerea procesului de redresare a jocurilor sportive, în funcție de valoarea, tradiția și gradul de dezvoltare a fiecăruia la nivel local, național și internațional;
  • g) Susținerea sporturilor olimpice și neolimpice, individuale sau de echipă,  ca forme de activități fizice care contribuie la educația generală și dezvoltarea individului, dar și în vederea amplificării la nivel local, național și internațional a participării la competițiile de mare anvergură;
  • i) Susținerea ramurilor de sport de tradiție la nivel național, care au adus rezultate notabile,  în vederea motivării participării active a comunităților locale la dezvoltarea acestor sporturi;
  • j) Organizarea de competiții oficiale locale, naționale și internaționale.

Sunt eligibile structurile care desfășoară programe/proiecte/activități sportive, conform Statutului înregistrat la instanță, este înregistrat în Registrul Sportiv, prezintă la depunerea cererii de finanțare Autorizația de Funcționare și Certificatului de Înregistrare Sportivă (CIS) eliberate de Ministerul Sportului,  prin care solicitantul atestă că este o structură sportivă de drept privat, înființată cu sediul sau filiala în municipiul Brașov și își desfășoară activitatea pe raza Municipiului Braşov.

Suma alocată în acest an pentru finanțarea proiectelor sportive este de  6 milioane de lei, dintre care 2 milioane sunt alocate sportului pentru toți, iar 4 milioane sportului de performanță. În situația în care proiectele declarate câștigătoare în cadrul liniei de finanțare «Sportul pentru toți» nu vor acoperi toată suma alocată acestei linii de finanțare, diferența poate fi alocată proiectelor declarate câștigătoare care îndeplinesc criteriile legate de punctaj, dar care nu au putut primi finanțare din cauza limitei de buget.

Proiectele vor fi evaluate de o comisie formată din:

  • – 3 membri ai consiliului local, cu drept de vot,  reprezentanți ai tuturor formațiunilor politice din cadrul Comisiei pentru activități științifice, social – culturale, muncă, familie, educative, sportive, agrement, tineret, religie, învățământ, sănătate și protecție socială;
  • – 4 experți externi.

Pentru specialiștii care vor face parte din comisia de evaluare, Primăria a lansat un formular prin intermediul căruia își pot depune candidatura.

Comunicat de presă


3 milioane de lei au la dispoziție operatorii culturali pentru organizarea de evenimente în municipiul Brașov. Primăria Brașov a lansat apelul de proiecte pe Ghidul cultural. Termenul limită pentru depunerea solicitărilor este 9 iunie



Primăria Municipiului Brașov a lansat astăzi, 9 mai, apelul de proiecte pentru finanțarea proiectelor culturale prin intermediul Ghidului de finanțare aprobat de Consiliul local în luna aprilie. Data limită pentru depunerea propunerilor este 9 iunie 2022, ora 12.00. Noutățile din acest an sunt împărțirea pe categorii de finanțare pe proiecte mici, medii și mari, și posibilitatea ca solicitările de finanțare să fie depuse electronic, prin intermediul portalului primariabrasovenilor.ro

„Începând de astăzi, până pe 9 iunie, toți cei care doresc să organizeze evenimente culturale sau să desfășoare proiecte culturale în Brașov pot să aplice pentru finanțare nerambursabilă de la bugetul local. Am lansat apelul de finanțare, iar noutatea acestui an este că sunt încurajați și operatorii debutanți.  Astfel că avem trei categorii de proiecte pentru care aceștia pot solicita finanțare, proiecte finanțate cu sume până în 70.000 de lei, proiecte care se încadrează între 70.000 și 150.000 de lei, și proiecte mari, de până la 250.000 de lei, la care partea de cofinanțare este de 25%. De asemenea, o noutate este că, începând din acest an, proiectele vor putea fi depuse și online, pe platforma primăriabrașovenilor.ro. Experiența de anul trecut ne-a arătat că putem avea un oraș efervescent, un oras plin de viață prin organizarea acestor evenimente. Ne dorim, prin acest apel de proiecte, să încurajăm organizațiile să se implice în comunitate, să organizeze evenimente, să le ofere brașovenilor acel oraș vibrant pe care ni-l dorim cu toții”, a declarat viceprimarul Flavia Boghiu.

Și în acest an finanțările se vor acorda pe categorii de activități culturale, astfel încât concurența între proiectele operatorilor culturali să se facă în cadrul aceleiași arii tematice. Cele 11 categorii sunt: arte vizuale și arhitectură; muzică; teatru; dans; artă digitală și noile media; educație prin cultură; patrimoniu cultural material; patrimoniu imaterial; promovarea culturii scrise; intervenție culturală; proiecte mari cu caracter repetitiv.

Pentru a da posibilitatea tuturor operatorilor culturali să organizeze evenimente în municipiul Brașov, inclusiv celor mai mici sau debutanți, dar și pentru a continua proiectele culturale cu tradiție, în acest an finanțările se acordă pe trei categorii de proiecte:

  1. Proiecte finanțate cu o sumă de până la 70.000 lei – valoare minimă cofinanțare 10%;
  2. Proiecte finanțate cu o sumă între 70.001 – 150.000 lei – valoare minimă cofinanțare 20%;
  3. Proiecte finanțate cu o sumă între 150.001 – 250.000 lei – valoare minimă cofinanțare 25%.

Evaluarea și selecția proiectelor declarate eligibile se va face având la bază mai multe criterii, între care:

  • Calitatea și originalitatea proiectului: 1. Claritatea proiectului cultural propus; 2. Valoarea culturală și artistică a proiectului;
  • Relevanța proiectului: 1.Relevanţa proiectului pentru contextul cultural local; 2. Relevanța proiectului cultural în raport cu axele strategice de acțiune și programatice B.R.A.S.O.V. (B – Bridging – crearea de punți de legătură între trecut și viitor, între generații, între sectorul public și sectorul privat, între dimensiunea națională și dimensiunea europeană/ internațională; R –  Revealing – aducerea în prim plan a istoriei și patrimoniului care susțin dezvoltarea potențialului cultural și creativ local; A – Activating – activarea participării tuturor locuitorilor și a actorilor schimbării; S – Sharing – împărtășirea valorilor și creativității între membrii comunităților și de asemenea, transmiterea de cunoștințe peste generații prin soluții inteligente, prin digitizare; O – Occupying – ocuparea orașului prin și pentru cultură dar și deschiderea oportunităților pentru crearea de locuri de muncă în sectorul cultural; creatorii și profesioniștii culturii vor fi antrenați în programele de formare culturală și implicați în toate formele de învățământ vocațional; V – Valuing/Voices – valorizarea și prețuirea vocilor trecutului și prezentului, ale locuitorilor și artiștilor și încurajarea inițiativelor creative pe toate palierele de acțiune culturală).
  • Fezabilitatea proiectului cultural, inclusiv capacitatea de implementare a proiectului cultural.
  • Modul în care a fost întocmit bugetul proiectului.

Proiectele vor fi evaluate de o comisie formată din:

– 3 membri ai Consiliului Local, reprezentanți ai tuturor formațiunilor politice cu drept de vot, din cadrul comisiei de specialitate nr.4 a Consiliului Local;

– 4 specialiști, cu drept de vot, desemnați prin Dispoziția Primarului, în baza unor CV-uri, conform modelului solicitat de Administrația Fondului Cultural Național, în procedura de acordare a finanțărilor nerambursabile, din care să rezulte vechimea minimă de 3 ani în domeniul culturii și prezența în echipa de 10 management a minimum 2 proiecte cu finanțare nerambursabilă, alta decât cea oferită de Municipiul Brașov. Pentru specialiștii care vor face parte din comisia de evaluare, Primăria a lansat un formular prin intermediul căruia își pot depune candidatura.

Comunicat de presă


Din 16 mai reîncep procedurile de reatribuire a locurilor de parcare rezidențiale. Primăria pune la dispoziția brașovenilor 6.000 de locuri în parcările de reședință



Din 16 mai, Primăria Brașov reîncepe procedurile de reatribuire a locurilor de parcare rezidențiale. Procedura a fost suspendată, începând cu 2020, din cauza restricțiilor privind reducerea răspândirii coronavirusului, și a fost reluată, pentru o perioadă, anul trecut. Pentru a crește eficiența desfășurării procedurii, dar și pentru a scădea timpul de derulare a acesteia, începând cu acest an reatribuirile nu se vor mai desfășura pe cartiere, ci pe zone mai mici.  

Primul cartier pentru care se va desfășura procedura de atribuire a locurilor de parcare rezidențiale este cartierul Florilor, care a fost împărțit în 4 zone.

Astfel, în data de 16 mai, începând cu ora 9.00, în curtea interioară a primăriei sunt invitați brașovenii care doresc un loc de parcare și locuiesc pe străzile: Lămâiței între nr. 129-143 (partea impară), Crinului între nr. 70-75, Freziei și str. Zizinului nr. 90-102 – pentru locurile de sub pod.

În 18 mai, tot de la ora 9.00, de asemenea în curtea interioară a primăriei, se va derula procedura pentru locurile de parcare rămase libere de pe străzile Zizinului nr.87-97 (partea impară), Lămâiței între nr.74-76, Aleea Mimozei, Aleea Violetelor, Aleea Magnoliei nr. 1, 3, 5.

Brașovenii de pe străzile Zizinului între nr. 69-85 (partea impară), Panait Cerna, Parcul Mic, Salviei, Lalelelor, Lămâiței între nr. 58-66 (partea pară), Rozelor nr. 57, Aleea Magnoliei între nr. 2-16 (partea pară), Brândușelor și Bulevardul Alexandru Vlahuță între nr. 2 și 8 (partea pară) vor putea să închirieze un loc de parcare la procedura din data de 23 mai.

Ultima procedură pentru închirierea locurilor de parcare din cartierul Florilor va avea loc în data de 25 mai, pentru brașovenii care locuiesc pe străzile: Bd. Alexandru Vlahuță nr.34-48 (partea pară), Mărgăritarelor, Bujorului, Hărmanului nr.70-74 și Rozelor (fără nr. 57).

Următorul cartier pentru care se organizează procedură de atribuire este Astra II, zona dintre Calea București – Carpaților – Poienelor, unde se vor organiza mai multe sesiuni în perioada 31 mai – 15 iunie. Programul procedurilor poate fi consultat pe portalul primăriei, www.brasovcity.ro/servicii cetățeni/parcări/programări.

Participanții vor prezenta cartea de identitate/buletin și certificatul de înmatriculare al autoturismului cu inspecția tehnică periodică valabilă, original sau copie/și documente necesare pentru obținere parcare, în cazul celor care nu le-au depus la primărie înainte de atribuire.

Persoanele care nu pot participa la procedură pot delega o altă persoană, printr-o împuternicire scrisă de mână, anexând în copie cartea de identitate și certificatul de înmatriculare al autoturismului, cu inspecția tehnică periodică valabilă.

La atribuire se va prezenta o singură persoană pentru fiecare apartament/spațiu comercial pentru care se solicită parcare.

  • Documentele necesare pentru obținerea unui loc de parcare sunt:
  • cerere;
  • – documente privind domiciliul/reşedinţa: copie B.I./C.I. sau actul de proprietate, contract de închiriere în imobilul aparţinând asociaţiei de proprietari/locatari, act de donaţie sau moştenire;
  • – copie după Certificatul de înmatriculare al autovehiculului deţinut în proprietate sau în folosinţă;
  • În cazul autovehiculului deținut în folosință solicitantul trebuie să depună documentele privind dreptul de folosinţă (utilizare) al autovehiculului: contract de leasing, act de donaţie, act de moştenire, contract de comodat în formă autentică (cu excepţia rudelor de gradul I);
  • În cazul în care solicitantul depune o cerere – tip, trebuie să depună o declaraţie pe propria răspundere că nu deţine garaj amplasat pe domeniul public.

În funcție de situație, solicitanții mai trebuie să depună la dosar:

  • – certificat de încadrare într-o grupă de handicap (dacă e cazul);
  • – dovadă că este veteran de război, membru A.F.D.P.R. sau beneficiar al prevederilor Legii 189/2009 sau orice alte documente care dovedesc încadrarea în prevederile unor alte acte normative și Hotărâri ale Consiliului Local Brașov (dacă este cazul);
  • – cuponul de pensii (soţ-soţie) pentru acordarea reducerii în cazul pensionarilor (dacă este cazul).

În acest moment, Primăria Brașov are în evidență 46.105 locuri de parcare din care ocupate sunt 40.122.

Puteți consulta regulamentul de parcare pentru parcările de reședință aici.

Comunicat de presă


Municipalitatea invită brașovenii să își spună opiniile cu privire la conținutul ,,Primului Ghiozdan”. Lansăm în dezbatere publică proiectul de hotărâre prin care programul Primul Ghiozdan devine unul permanent, fără a mai fi necesară aprobarea anuală de către Consiliul Local



Municipalitatea a lansat în dezbatere publică proiectul de hotărâre privind acordarea  pachetului cu rechizite şcolare „Primul ghiozdan”, program în cadrul căruia elevii înscrişi în clasa pregătitoare la unităţile de învăţământ de stat de pe raza municipiului Braşov primesc, la începutul anului școlar, un ghiozdan cu rechizitele necesare. 

,,Primăria Brașov a lansat în dezbatere proiectul de hotărâre privind acordarea elevilor din clasa pregătitoare a primului ghiozdan. Principala modificare, pe care o propunem brașovenilor și Consiliului Local, este cea de transformare a acestui program într-unul permanent, astfel încât, odată cu aprobarea lui, acesta se va aplica anual, fără a mai fi nevoie de o altă hotărâre. De asemenea, îi invităm pe brașoveni să își exprime și propunerile cu privire la conținutul ghiozdanului, astfel încât să ne asigurăm că rechizitele primite le sunt utile și necesare celor mici, în primul an de școală. Așteptăm propunerile dumneavoastră până în data de 12 mai”, a declarat viceprimarul Flavia Boghiu.

,,Primul Ghiozdan” este un program social, derulat de către Municipalitate începând din anul 2010, care are ca scop prevenirea abandonului şcolar, sprijinirea financiară a familiilor pentru asigurarea rechizitelor şcolare şi pentru a nu se realiza o situaţie de descriminare a copiilor.

Pachetul cu rechizite școlare „Primul ghiozdan” conține: ghiozdan, penar, 10 creioane negre HB, 2 seturi de creioane colorate (24 de culori), două radiere, două ascuțitoare, acuarele, pensule (diferite mărimi), 4 caiete dictando, 4 caiete de matematică, două caiete cu foaie velină, două blocuri de desen A4, planşetă, plastilină, coperți pentru caiete, hârtie glasată, carton colorat, două tuburi de lipici tub, 5 mape plastic A4 cu șină, 100 de folii plastic transparentă protecție pentru documente A4 și un top de hârtie cu 500 de coli.

Acordarea pachetului cu rechizite „Primul ghiozdan” se va realiza de către Direcţia de Asistență Socială Braşov cu sprijinul unităţilor de învăţământ. Pachetele cu rechizite, în valoare maximă de 100 lei, se vor acorda tuturor copiilor înscrişi în clasa pregătitoare la unităţile de învăţământ de stat de pe raza Municipiului Braşov.

Finanţarea acestui program se asigură, anual, din bugetul local.

Proiectul de hotărâre, împreună cu documentele aferente, poate fi consultat pe portalul www.brasovcity.ro, în secțiunea Consiliul Local/Proiecte de hotărâre – dezbatere publică și pe site-ul Direcției de Asistență Socială Brașov (www.dasbv.ro), secţiunea Informaţii Publice/ Transparenţă decizională/ Anunţuri privind elaborarea proiectelor de Hotărâri de Consiliu Local/ 2022, sau la sediul Direcției de Asistență Socială Brașov, str. Panselelor nr. 23, program cu publicul: Luni, Marţi, Miercuri, Vineri: 08:30 – 15:00 și Joi: 08:30 – 17:00.