Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Direcția Administrație Publică Locală, Patrimoniu / Compartimentul Autoritate Tutelară
Adresa: str. Mihail Kogalniceanu nr. 23, cam. 103, 403 Mobil: 0752103042+40 0752103042 Email: tutela@brasovcity.ro
DESCRIEREA ACTIVITĂȚII:
Anunț important!
Începând cu data de 28.12.2020, având în vedere Decizia nr. 795/ 04.11.2020 a C.C.R., publicată în M/O. nr. 1299/ 28.12.2020, demersurile privind:
numirea unui curator special pentru minor/ interzis judecătoresc, pentru reprezentare/ asistare la încheierea actelor de dispoziție (succesiune/ donație/ vânzare-cumpărare, etc.)
autorizarea încheierii actelor de dispoziție pentru minor/ interzis judecătoresc
prezentarea/ verificarea dărilor de seamă precum și celelalte demersuri privind controlul exercitării tutelei
revin instanțelor, secțiilor sau după caz completelor specializate pentru minori și familie.
Față de cele prezentate mai sus, până la noi reglementări, pentru aceste demersuri urmează să vă adresați instanțelor de judecată.
Pentru lămuriri suplimentare vă puteți adresa serviciului nostru, la sediul din municipiul Brașov, B-dul Mihail Kogălniceanu nr. 23, et. IV, cam. 403, de luni până joi în intervalul orar: 08.00-14.00 și vinerea în intervalul orar: 08.00-13.00 sau la nr. de telefon: 0752103042.
Atribuțiile serviciului:
- Efectuarea demersurilor necesare pentru numirea curatorului special care îl reprezintă pe minor/persoană ocrotită prin tutelă specială la încheierea actelor de dispoziţie sau la dezbaterea procedurii succesorale, la solicitarea notarilor;
- Efectuarea demersurilor necesare pentru numirea curatorului special care îl asistă pe minor/persoană ocrotită prin consiliere judiciară la încheierea actelor de dispoziţie sau la dezbaterea procedurii succesorale, la solicitarea notarilor publici;
- Efectuarea anchetelor sociale pentru autorizarea actelor de dispoziție în care sunt implicați minori sau persoane pentru care a fost instituită consilierea judiciară sau tutela specială;
- Efectuarea anchetelor sociale privind stabilirea locuinţei minorilor după divorţ, exercitarea autorităţii părinteşti, stabilirea programului de vizită, stabilirea altor măsuri privind copiii minori, la solicitarea instanţelor judecătorieşti şi a birourilor notariale;
- Evaluarea psihologică a părinţilor și copiilor minori ai acestora în cauze având ca obiect divorț sau alte măsuri privind copilul minor, la solicitarea instanţelor judecătoreşti;
- Efectuarea anchetelor sociale și alte demersuri privind ocrotirea minorilor prin tutelă și a majorilor prin consiliere judiciară sau tutelă specială, la solicitarea instanțelor judecătorești, parchetului, poliției;
- Verificarea rapoartelor efectuate de asistentul majorului care din cauza unei dizabilități intelectuale sau psihosociale are nevoie de sprijin, numit de notarul public;
- Participarea reprezentanţilor autorității tutelare la audierea minorilor, la solicitarea instanţelor judecătoreşti, a parchetului, poliției.
- Efectuarea anchetelor sociale și alte demersuri pentru instituirea curatelei, la solicitarea instanţelor judecătoreşti/promovarea de acţiuni în instanţă pentru instituirea curatelei, la solicitarea persoanelor fizice, după caz;
- Asistarea/consilierea persoanelor vârstnice, în vederea încheierii actelor translative de proprietate în scopul întreținerii și îngrijirii, la solicitarea birourilor notariale și efectuarea demersurilor în situația neexecutării obligaţiei de întreţinere şi de îngrijire;
- Întocmirea anchetelor sociale în vederea efectuării expertizei psihiatrice a persoanelor adulte, la solicitarea unităţilor sanitare de specialitate care efectuează expertiza;
- Efectuarea anchetelor sociale pentru acordarea drepturilor de creştere a copilului în situația în care părinții nu sunt căsătoriți, la solicitarea părinţilor;
- Efectuarea anchetelor sociale şi a demersurilor necesare pentru numirea curatorului special pentru reprezentarea celui dispărut şi a cărui declarare judecătorească a morţii urmează a se face, la solicitarea instanţelor judecătoreşti;
- Efectuarea anchetelor sociale necesare pentru stabilirea acordarii ajutorului public judiciar, la solicitarea instanţelor judecătoreşti;
- Efectuarea anchetelor sociale pentru persoanele pentru care s-a dispus o măsură de siguranță cu caracter medical, la solicitarea unităților medicale de profil;
- Acordarea de consiliere şi îndrumare solicitanţilor care se prezintă la Compartimentul Autoritate Tutelară;
- Coordonarea studenţilor care efectuează practica în cadrul compartimentului;
- Pregătirea, în vederea arhivării, a documentelor elaborate şi instumentate în cadrul activităţii proprii și elaborarea documentelor pentru predarea arhivei;
- Elaborarea răspunsurilor la solicitările, sesizările și reclamațiile repartizate compartimentului;
- Întocmirea și redactarea referatelor pentru aprobarea dispozițiilor de primar, precum și dispozițiile de primar cu aplicabilitate în domeniul de activitate;
- Întocmirea și redactarea expunerilor de motive, rapoartelor de specialitate și proiectelor de hotărâre pentru Consiliul Local din sfera de competență, atunci când este cazul.
ALTE INFORMAȚII:
Program de lucru cu publicul, program audiențe:
luni-vineri: 8:00 - 13:00