Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Direcția Tehnică / Serviciul Administrare Patrimoniu și Urbanism Comercial
Sef serviciu: ALEXANDRA ANICULAESĂ Adresa: B-dul Eroilor nr. 8, etaj I Telefon: +40 268 405000 int. 199, 269, 270, 113 Fax: +40 268-415273 Email: patrimbv@brasovcity.ro
ALTE INFORMAȚII:
Atribuțiile serviciului:
A. Evidența și Valorificarea Patrimoniului Municipiului Brașov
- Organizează evidența patrimoniului Municipiului Brasov, în conformitate cu prevederile legale în vigoare (bunuri mobile și imobile);
- Asigură instrumentarea, documentarea și întocmirea documentelor necesare în vederea emiterii hotărăriloe de Consiliu Local, privind:
-- concesionarea directă a terenurilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
-- concesionarea cabinetelor medicaleîn conformitate cu prevederile legale în vigoare;
-- concesionarea imobilelor proprietatea Municipiului Brașov, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
-- închirierea imobilelor proprietatea Municipiului Brașov, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
-- darea în folosință gratuită a imobilelor aflate în proprietatea municipiului Brasov, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
-- darea în administrare a imobilelor aflate în proprietatea municipiului Brașov, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
-- acceptarea de donații / renunțarea la dreptul de proprietate în favoarea municipiului din partea persoanelor fizice sau juridice;
-- exercitarea / neexercitarea dreptului de preemtiune, în conformitate cu prevederilor legale în vigoare;
-- acordul pentru executarea unor lucrări asupra unor imobile deținute de Municipiul Brașov în cota indiviza;
- Atribuirea gratuită a locurilor de veci/înhumare, persoanelor îndreptatite, conform prevederilor legale în vigoare; atribuirea locurilor de înhumare catre pauperi;
- Asigură evidența locurilor de veci concesionate;
- Asigură instrumentarea și soluționarea în termenele și în condițiile prevăzute de lege a tuturor solicitărilor persoanelor fizice sau juridice, transmise serviciului prin intermediul Centrului de Informații pentru Cetățeni din cadrul Primariei Muncipiului Brașov;
- Asigură instrumentarea solicitărilor de terenuri pentru construirea de locuințe, conform Legii 15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuinţe proprietate personală;
- Asigură urmărirea contractelor de concesiune, asociere, închiriere, dare în folosință gratuită și administrare aflate în evidență;
- Urmarirea acordurilor ce au ca obiect terenurile aferente garajelor;
- Soluționarea solicitarilor de locuințe în vederea închirierii în regim ANL;
- Elaborează actele premergătoare și Dispoziţiile de Primar în baza unor hotărâri judecătoreşti definitive, pentru constituirea comisiilor de predare – primire a imobilelor în care funcţionează unităţi şcolare, către vechii proprietari;
- Elaborează actele premergătoare și Dispoziţiile de Primar în vederea desființării construcțiilor provizorii aflate pe domeniul public pentru care au fost emise somații;
- Participă la întrunirea comisiilor pentru negocierea chiriilor imobilelor în care funcţionează unităţi de învăţământ preuniversitar de stat şi care prin hotărâre judecătorească definitivă au fost retrocedate vechilor proprietari. Elaborează documentele necesare emiterii HCL pentru aprobarea cuantumului chiriei de către Consiliul Local şi a perioadei contractului de închiriere;
- Întocmirea angajamentelor și ordonanărilor privind plata facturilor de utilități pentru imobilele proprietatea Municipiului Brașov;
- Elaborează documentele necesare procedurilor pentru încheierea contractelor de achiziţii de servicii, conform Legii Achizițiilor Publice nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare, după caz.
B. Urbanism Comercial
- Emiterea abonamentelor pentru ocuparea temporară a domeniului public (conform prevederilor H.C.L. nr. 201/2006, republicată) pentru desfășurarea de activități comerciale, organizarea de evenimente, prestarea de servicii și alte activități care îmbracă urmatoarele forme:
-- parcuri de distractii (masinute, circ, etc., activitati care necesita ocuparea domeniului public si cu logistica necesara);
-- actiuni promotionale si standuri destinate campaniilor publicitare, cu sau fara desfasurarea de activitati comerciale;
-- manifestari socio-culturale (concerte, targuri mestesugaresti, etc.);
-- terase si gradini de vara;
-- comert stradal si de intampinare prin intermediul tonetelor, standurilor vitrinelor de prezentare sau altor obiecte de mobilier urban;
-- chioscuri, rulote si automagazine;
-- comert volant cu diverse produse, cu ocazia desfasurarii unor evenimente de amploare sau sarbatori organizate cu sprijinul municipalitatii, etc.
- Emiterea acordurilor pentru utilizarea temporară a unor terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Brasov, cu titlu gratuit, conform prevederilor legale în vigoare;
- Emiterea acordurilor/autorizațiilor pentru desfasurarea exercitiilor comerciale conform H.C.L. nr. 587/2019, republicată, în baza prevederilor O.G. nr.99/2000, cu modificari si completarile ulterioare;
- Emiterea abonamentului pentru utilizarea temporara a unor terenuri apartinand domeniului public si privat al municipiului, in vederea amplasarii de totemuri, panouri publicitare pentru reclama, in folos propriu inclusiv a celor pentru afisaj si informare, amplasate in fata spatiilor comerciale cu respectarea prevederilor din certificatul de urbanism si cele continute in HCL 635/2006, republicată;
- Intreprinderea de acțiuni de inventariere/identifcare a construcțiilor provizorii amplasate pe domeniul public și privat al Municipiului Brașov, precum și a panourilor, totemurilor, casetelor și a altor obiecte de reclama și publicitate.