Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Direcția Tehnică / Serviciul Amenajare Drumuri Publice și Siguranța Circulației
Sef serviciu: VLAD-MIHAI BIRIS Adresa: b-dul. Eroilor nr. 8, etaj, camera 11, 128, 129, 214, 218 Telefon: +40 268 405000, int. 194, 129, 130, 179, 258 Email: strazibv@brasovcity.ro
DESCRIEREA ACTIVITĂȚII:
Atribuțiile serviciului:
- Coordonează, urmăreşte şi verifică executarea următoarelor activităţi:
-- Întreţinerea şi repararea străzilor ( carosabil, trotuare şi alei pietonale, parcări)
-- Construcţia, confecţionarea şi montarea elementelor sistemului de siguranţa circulaţiei
-- Semnalizarea rutieră pe orizontală și pe verticală
-- Ridicarea autovehiculelor abandonate şi parcate neregulamentar
-- Întreţinerea şi repararea intersecţiilor semaforizate din municipiul Braşov
-- Iluminat public din Municipiul Braşov
-- Evacuare ape meteo de pe domeniul public
-- Demolare construcţii neautorizate
-- Parcarea în parcările publice, concesionate, închiriate şi de reşedinţă
- Urmăreşte derularea contractelor încheiate cu firmele colaboratoare, cu îndeplinirea condiţiilor prevăzute; verifică cantitativ şi calitativ şi confirmă situaţiile de lucrări anexă la facturi, pentru activităţile menţionate la punctul 1.
- Asigură organizarea şi desfăşurarea procedurilor de atribuire – licitaţie a locurilor de parcare în parcările de reşedinţă, urmărind în permanenţă perioada de valabilitate a rovinetelor.
- Urmăreşte şi asigură viabilitatea drumurilor publice, aplică, instalează şi întreţine mijloacele de semnalizare rutieră şi a echipamentelor destinate siguranţei circulaţiei.
- Realizează amenajări rutiere în scopul determinării pietonilor şi conducătorilor de vehicule să respecte semnificaţia semnalizării rutiere.
- Împreună cu poliţia locală, aplică şi instalează mijloace de semnalizare rutieră, echipamente şi amenajări rutiere destinate siguranţei circulaţiei.
- Urmăreşte în exploatare starea tehnică a pasajelor, podurilor şi podeţelor din municipiul Braşov
- Urmăreşte starea tehnică a gurilor de scurgere stradale în vederea preluării în bune condiţii a apelor pluviale.
- Urmăreşte starea tehnică în colaborare cu deţinătorii de reţele tehnico-edilitate a capacelor căminelor de vizitare amplasate pe carosabil, trotuare, parcări, zonă verde.
- Coordonează desfăşurarea lucrărilor tehnico-edilitare cu lucrările de reparaţii şi modernizare drumuri publice.
- Eliberează avize de principiu privind realizarea lucrărilor tehnico-edilitare pe domeniul public.
- Eliberează avize de intervenţii pentru avarii la reţelele tehnico-edilitare care necesită săpătură pe domeniul public.
- Eliberează aprobări de săpătură pentru realizarea lucrărilor tehnico - edilitare amplasate pe domeniul public. Calculează taxele, urmăreşte încadrarea în termenul autorizat şi participă la recepţie după aducerea terenului la starea iniţială.
- Eliberează acorduri pentru branșamente utilități.
- Urmăreşte conform normelor metodologice, condiţiile de închidere sau de instituire a restricţiilor de circulaţie în vederea executării de lucrări pe domeniul public.
- Propune şi întocmeste planurile de organizare a circulaţiei din municipiul Braşov şi ia măsuri pentru realizarea lucrărilor ce se impun în vederea asigurării fluenţei şi siguranţa traficului.
- Stabileşte reglementări referitoare la regimul de acces şi circulaţie, staţionare şi parcare pentru diferite categorii de vehicule.
- Stabileşte măsuri pentru amenajarea de trotuare şi drumuri laterale pentru circulaţia pietonilor, a tractoarelor şi piste de biciclete.
- Coordonează activităţile privind intervenţiile - utilajele, forţa de muncă - în cazul calamităţilor naturale (inundaţii, cutremure).
- Eliberează şi ţine evidenţa permiselor de liberă trecere (L.T.) pentru autovehicule.
- Soluţionează sesizările şi reclamaţiile referitoare la activităţile derulate prin SADPSC.
- Întocmeşte rapoarte de specialitate, expunere de motive şi proiecte de hotărâre şi le înaintează spre aprobare Consiliului Local. Colaborează cu celelalte direcţii din cadrul instituţiei la întocmirea expunerilor de motive, rapoartelor de specialitate şi proiectelor de hotărâre, atunci când se impune.
- Prezintă spre aprobare propunerile şi fundamentarea privind bugetul necesar executării activităţilor derulate şi urmăreşte execuţia bugetară aprobată.
- Materializează în teren deciziile Comisiei de Circulaţie privind montarea de noi indicatoare de circulaţie.
- Ţine evidenţa consumurilor de energie electrică aferente iluminatului public:
- Urmăreşte funcţionarea corespunzătoare a sistemului de iluminat public în perioada de garanţie şi remedierea defecţiunilor apărute în această perioadă.
- Actualizarea permanentă a bazelor de date privind echipamentele existente în reţeaua de iluminat public.
- Întocmeşte şi propune spre aprobare planul de împodobire al municipiului Braşov cu ocazia sărbătorilor de iarnă
- Întocmeşte documentaţia pentru Contractele de furnizare a energiei electrice în vederea legărilor ocazionale prilejuite de diverse manifestări cultural, artistice, economice desfăşurate în municipiu.
- Urmăreşte respectarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului de iluminat public din Municipiul Braşov.
- Întocmeşte documentaţia şi fişele de calcul privind contractele de retransmitere a energiei electrice către agenţi economici deţinători ai spaţiilor publicitare luminoase, racordate la instalaţia de iluminat public.
- Întocmeşte documentaţia necesară în vederea valorificării autovehiculelor abandonate pe domeniul public al municipiului Braşov.
- Urmăreşte în permanenţă starea semafoarelor precum şi elementele electronice de acces în parcările publice.
- Verifică şi avizează lunar facturile de energie electrică aferente iluminatului public, din punct de vedere al realităţii, regularizării şi legalităţii pentru plata energiei electrice aferente iluminatului public.
- Umăreşte derularea contractului de reparații curente, întreținere sistem de iluminat public din Municipiul Braşov prin:
-- centralizarea şi transmiterea reclamaţiilor privind nefuncţionarea sistemului de iluminat public
-- urmăreşte rezolvarea reclamaţiilor
-- urmăreşte desfăşurarea lucrărilor de reparaţii curente
-- urmăreşte desfăşurarea lucrărilor de investiţii privind modernizarea şi extinderea sistemului de iluminat public
-- controlează execuţia lucrărilor şi confirmă pe bază de procese verbale, cantitatea, calitatea şi exactitatea lucrărilor
-- efectuează controale periodice, după aprinderea sistemului de iluminat public, împreună cu reprezentanţii prestatorului
-- urmăreşte funcţionarea corespunzătoare a sistemului de iluminat public în perioada de garanţie şi remedierea defecţiunilor apărute în această perioadă
- Actualizarea permanentă a bazelor de date privind echipamentele existente în reţeaua de iluminat public.
- Întocmeşte rapoarte de activitate şi informări periodice.
- Întocmeşte documentaţiile pentru încheierea contractelor ce au ca obiect de activitate cele mai sus menţionate şi le transmite Serviciului Achiziţii Publice în vederea derulării achiziţiilor publice.
- Recuperează daune accidente rutiere.
- Monitorizează parcările publice cu plată.
- Încheiere contracte de închiriere parcări.
- Administrare Parcare Regina Maria.