Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Direcția Proiecte și Comunicare / Serviciul Elaborare și Implementare Proiecte
Email: proiecte@brasovcity.ro
DESCRIEREA ACTIVITĂȚII:
Atribuțiile serviciului:
Serviciul Elaborare și Implementare Proiecte are ca obiectiv sprijinirea procesului de dezvoltare locală a Municipiului Braşov prin coordonarea elaborării Strategiei de dezvoltare a Municipiului Braşov, a programelor/ planurilor de implementare în concordanță cu strategiile naționale și regionale, şi accesarea programelor care asigură surse de finanţare nerambursabilă/ rambursabilă externe și naționale, cu scopul realizării obiectivelor de investiții locale, în colaborare cu celelalte structuri ale aparatului de specialitate al instituției, având următoarele atribuții:
Atribuții specifice:
(A) Strategii și programe:
- Colaborează cu instituții de învățământ, cu mediul de business, cu societatea civilă, cu alte autorități și instituții publice și cu organizații relevante pentru evaluarea nevoilor de dezvoltare;
- Asigură relaționarea cu structurile responsabile, constituite pentru elaborarea şi implementarea documentelor de programare la nivel local, judeţean, regional şi naţional;
- Coordonează realizarea şi actualizarea strategiilor/ programelor şi a planurilor de dezvoltare a Municipiului Braşov şi integrarea acestora în strategiile judeţeană, regională şi naţională;
- Elaborează propuneri de dezvoltare a municipiului Braşov;
- Colaborează cu instituțiile/serviciile publice de interes local subordonate Consiliului Local Braşov, ale Consiliului Judeţean Braşov, cu grupuri de acţiune locală, asociaţii de dezvoltare intercomunitară, instituţii de învăţământ, mediul de afaceri şi societatea civilă, în scopul elaborării materialelor specifice dezvoltării regionale: planul şi strategia de dezvoltare durabilă a Municipiului Braşov, portofoliul proiectelor propuse a fi finanţate prin programele operaţionale prin care România atrage banii europeni precum şi prin alte programe cu finanțare națională/ externă;
- Evaluează periodic rezultatele implementării politicilor, strategiilor, programelor și studiilor, analizelor și statisticilor;
(B) Elaborare Proiecte:
- Identifică, selectează sursele informaționale privitoare la programele Uniunii Europene/ alte surse interne/externe de finanţare nerambursabilă, precum şi monitorizează aceste surse de finanţare nerambursabilă;
- Identifică surse de finanţare din fonduri nerambursabile europene/alte fonduri pentru proiecte de interes local, în concordanţă cu priorităţile de dezvoltare locală identificate;
- Colaborează cu celelalte structuri ale aparatului de specialitate din Primăria Municipiului Brașov și instituțiile subordonate Consiliului Local Brașov în vederea stabilirii relaţiilor de parteneriat cu organizaţii şi instituţii locale, naţionale şi internaţionale în vederea absorbţiei fondurilor de finanțare externe/ naționale;
- Elaborează, justifică necesitatea/ oportunitatea și propun spre aprobare proiecte eligibile/ programe cu finanţare din fonduri nerambursabile europene/alte fonduri ce vizează obiective de interes local, în concordanţă cu priorităţile de dezvoltare locală identificate/ pe baza necesităţilor comunităţii locale și în concordanță cu documentele strategice locale;
- Colaborează cu structurile de specialitate ale Primăriei Municipiului Braşov în vederea elaborării de studii, cercetări şi alte documente relevante necesare scrierii proiectelor cu finanţare nerambursabilă;
- Achiziționează servicii de elaborare de studii/ cercetări/ consultanță, inclusiv a celor prevăzute în HG 907/2016 cu modificările și completările ulterioare, în vederea elaborării proiectelor de finanțare a obiectivelor de investiții locale, precum și în vederea scrierii cererilor de finanțare;
- Asigură/ colaborează cu structurile de specialitate ale Primăriei Municipiului Brașov în vederea corelării documentaţiilor tehnico-economice avizate de către Direcţia Tehnică a Primăriei Municipiului Braşov cu cerinţele şi prevederile ghidurilor de finanţare a proiectelor de investiţii eligibile pentru finanţare nerambursabilă;
- Contribuie la îmbunătăţirea ghidurilor de finanţare în faza de consultare a acestora, prin observaţii transmise organismului intermediar şi/ sau autorităţii de management aferente programului de finanţare.
- Identifică şi propune iniţierea de parteneriate în vederea aplicării pentru proiecte cu finanţare nerambursabilă.
- Pregăteşte documentaţia, în vederea cooperării sau asocierii cu organizaţii private sau cu autorități ale administraţiei publice locale din țară sau din străinătate, precum şi aderarea la asociații internaționale a autorităților administrației publice locale, în vederea promovării în parteneriat a unor proiecte de interes comun.
- Propune şi elaborează contractele de asociere între Municipiul Braşov şi alţi parteneri pentru implementarea proiectelor şi urmărește derularea acestora.
- Verifică documentația aferentă cererii de finanţare şi asigură conformitatea administrativă a proiectului, pentru faza de depunere.
- Elaborează cererile de finanţare/ completează secțiunile cererilor de finanțare în platformele programelor de finanțare/ sistemul informatic MySMIS;
- Asigură corectitudinea şi corelarea diferitelor capitole ale cererii de finanţare, precum şi corelarea acestora cu documentația anexată, solicitată prin ghidul de finanţare.
- Întocmește documentația aferentă proiectelor eligibile prin programele operaționale şi alte programe de finanţare externe/ interne nerambursabile.
- Elaborează documentația necesară pentru aprobarea prin hotărâre a Consiliului Local a proiectelor cu finanțare externă;
- Colaborează cu compartimentele de specialitate ale Primăriei Municipiului Braşov pentru asigurarea cu operativitate a răspunsurilor la solicitările de clarificări în perioada de evaluare a cererilor de finanţare;
- Pregătește și transmite, în termenele stabilite, documentația aferentă contractării cererilor de finanțare evaluate;
- Asigură comunicarea cu organismele intermediare şi autorităţile de management specifice programului de finanţare în perioada de evaluare administrativă, tehnico-economică şi precontractuală;
(C) Implementarea proiectelor aflate în răspunderea Direcției de Proiecte și Comunicare
- Supervizează, monitorizează, controlează și evaluează derularea contractelor de consultanță specifice;
- Implementează/ realizează managementul proiectelor aflate în răspunderea Direcției de Proiecte și Comunicare, care obțin finanțare externă sau de la bugetul de stat, sau din orice alte surse de finanțare;
- Persoanele care participă în implementarea proiectelor sunt responsabile de realizarea activităţilor stabilite prin proiect şi sunt parte a echipelor de proiect nominalizate la nivelul instituţiei, iar activităţile prestate de acestea sunt reflectate corespunzător în cuprinsul fişei postului aferente proiectului;
- Participă la monitorizarea execuţiei contractelor de bunuri, servicii şi lucrări derulate de către Municipiul Braşov pentru activităţi conform fişei postului aferente proiectului.
- Participă la şedinţele de management al proiectului, în diferitele faze de implementare a proiectelor în care Municipiul Braşov este solicitant sau partener.
- Participă la derularea tuturor operațiunilor necesare finalizării cu succes a proiectelor, prin planificarea, coordonarea, organizarea, controlul şi monitorizarea activităţilor de implementare a proiectelor, conform fișei postului aferente proiectului.
- Urmăreşte derularea, în bune condiţii a contractelor din evidenţa serviciului, sub aspectul îndeplinirii obligaţiilor contractuale de către ambele părţi contractante;
- Planifică activităţile proiectelor pentru implementarea Contractului de Finanţare;
- Derulează activităţile de management financiar pentru îndeplinirea tuturor obligaţiilor și condiţiilor prevăzute în Contractul de finanţare;
- Asigură respectarea activităţilor din graficul de implementare în conformitate cu acesta;
- Elaborează, alături de structurile de specialitate din cadrul Primăriei pentru toate contractele din proiectele, documentațiile de atribuire (contracte servicii/furnizare de produse, indispensabile bunei implementări a proiectului), conform legislației în vigoare și a instrucțiunilor din Contractul de Finanțare;
- Menţine contactul permanent cu instituția finanțatoare/ Autoritatea de Management;
- Elaborarează și redactareză propunerile de modificări contractuale, pe durata implementării proiectului, acte adiționale, notificări;
- Elaborează și transmite în termenele contractuale răspunsurile la solicitările de clarificări primite de la instituția finanțatoare cu privire la aspecte tehnice sau financiare aferente proiectului;
- Participă la schimburi de experienţă în regiuni din ţară şi din statele membre ale Uniunii Europene şi la realizarea de activităţi în cadrul proiectelor derulate în consorţiu internaţional sau în relaţii de parteneriat extern.
- Participă la diferite întâlniri (seminarii, workshop-uri, cursuri) organizate de structuri naţionale sau ale Uniunii Europene, în scopul îmbunătăţirii cunoştinţelor legate de utilizarea fondurilor naţionale sau internaţionale pentru finanţarea proiectelor de dezvoltare şi investiţii.
- Întocmește și fundamentează proiectele de hotărâre în domeniul specific de activitate, pe care le înaintează spre aprobare Consiului Local al Primăriei;
- Elaborează puncte de vedere la actele normative, documentele de programare financiară, etc în domeniul de activitate;
- Participă la întocmirea propunerilor bugetare, a notelor de fundamentare, a rapoartelor şi a proiectelor de hotărâri, când este cazul;
- Asigură, prin colaborarea cu structurile de specialitate ale Primăriei, elaborarea propunerii de buget aferent Serviciului: machetele PAP (Programul Anual al Achizițiilor Publice);
- Participă în diferite grupuri de lucru relevante, la nivel local, regional, national;
- Participă la întâlniri de lucru în cadrul proiectelor initiate de Primăria Municipiului Brașov;
- Propune modificări/completări la procedurile existente de desfăşurare a activităţii Serviciului și a D.P.C;
- Asigură implementarea recomandărilor formulate de către organele de control în urma misiunilor de audit/control efectuate la nivelul instituţiei şi care vizează îmbunătăţirea activităţii serviciului;
- Asigură arhivarea documentelor din domeniul de activitate, conform legislației în vigoare.