Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Direcția Proiecte și Comunicare / Serviciul Comunicare, Relații Externe și Turism
Sef serviciu: SORIN ALIN TOARCEA Adresa: B-dul Eroilor nr.8, parter, cam. 44 Telefon: +40 0268405000 int. 108 Email: infopublice@brasovcity.ro; protocol@brasovcity.ro
DESCRIEREA ACTIVITĂȚII:
Atribuțiile serviciului:
Serviciul Comunicare, Relații Externe și Turism, prin strânsă colaborare cu structurile aparatului de specialitate al instituției, partenerii instituționali, asigură și contribuie la realizarea și menținerea unei imagini favorabile instituției. În acest sens colectează, analizează și prelucrează informațiile de interes public primite de la compartimentele funcționale din cadrul Primăriei sau de la instituțiile/serviciile publice de interes local aflate în subordinea Consiliului Local al Primăriei Municipiului Brașov și le mediatizează prin mijloacele de informare în masă sau prin propriile mijloace (site, pagină de Facebook etc.), în condiții de transparență.
Atribuții specifice:
A. Comunicare și Evenimente:
- asigură accesul cetățenilor la informațiile de interes public, gestionând și soluționând cererile în conformitate cu prevederile Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
- ține evidența Registrului pentru înregistrarea cererilor și răspunsurilor privind accesul la informațiile de interes public;
- elaborează raportul anual de evaluare a implementării Legii nr. 544/2001;
- Respectă și aplică, în limitele de competență, procedurile prevăzute de Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, cu modificările și completările ulterioare. În acest sens, aduce la cunoștința publicului, prin mijloacele de informare în masă, dezbaterile publice la proiecte de hotărâre ale Consiliului Local al Primăriei Municipiului Brașov, cu caracter normativ;
- organizează dezbaterile publice ale instituției, în colaborare cu serviciile de specialitate ale primăriei, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, privind transparența decizională;
- elaborează Raportul anual privind transparența decizională, conform Legii nr. 52/2003;
- gestionează elaborarea Raportului anual de activitate a Primăriei Municipiului Brașov;
- reprezintă interesele municipalități în relația cu mass-media;
- elaborează comunicate de presă, dosare de presă, comunicate oficiale etc;
- prelucrează mesajele compartimentelor funcționale supuse comunicării publice pe site-ul și paginile de socializare;
- organizează briefieng-uri, conferințe și întâlniri cu mass-media, precum și vizite de presă;
- monitorizează mass-media, locală şi naţională privitor la știrile care fac referire la Primărie și solicită drept la replică, dacă este cazul;
- gestionează conturile Primăriei pe rețelele sociale: Facebook, Instagram și Youtube;
- asigură îmbunătăţirea comunicării dintre cetăţeni şi autoritatea pe care o reprezintă, prin procesarea solicitărilor acestora transmise pe portalului www.brasovcity.ro;
- asigură transmiterea răspunsurilor la cererile, propunerile, sesizările primite pe e-mail şi pe site-ul www.brasovcity.ro;
- ţine evidenţa şi soluţionează petiţiile înregistrate conform Ordonanţei Guvernului nr.27/2002, cu modificările şi completările aduse de Legea nr.233/2002, repartizate serviciului;
- oferă informații privind activitatea Primăriei, serviciilor de specialitate şi ale altor instituții publice cu care colaborează Primăria;
- organizează periodic consultări și dezbateri publice cu toate părțile interesate pentru proiectele derulate de Primăria Municipiului Brașov;
- acordă acreditare ziariștilor la Primăria Municipiului Brașov; menține o relație profesională de calitate cu reprezentanții mass-media, prin informarea în timp util și prin asigurarea accesului jurnaliștilor la activitățile și acțiunile de interes public organizate de Primăria Municipiului Brașov, astfel cum sunt prevăzute în Legea 544/2001, cu modificările și completările ulterioare și în metodologia de aplicare a acesteia;
- planifică evenimentele publice organizate de Primăria Municipiului Brașov sau sub egida Primăriei Municipiului Brașov prin stabilirea bugetului, stabilirea datelor, selectarea și rezervarea unei locații, obținerea autorizațiilor, coordonarea transportului etc.;
- organizează evenimente: conferințe, seminarii, workshop-uri cu audiență națională/ internațională sau adresate comunității Municipiului Brașov; organizează evenimente de amploare dispuse de Primar, în colaborare cu instituțiile subordonate Consiliului Local Municipiului Brașov, cu atribuții în domeniul organizării de evenimente;
- organizează, coordonează, execută, conduce, îndrumă şi controlează derularea activităţilor de protocol la nivel de Primar și la nivelul conducerii direcțiilor din cadrul Aparatului Primarului;
- inițiază, promovează și se asigură de buna desfășurare a procesului anual de bugetare participativă al Primăriei Municipiului Brașov;
- construiește și actualizează constant baze de date cu reprezentanții societății civile, grupurilor civice, asociațiilor profesionale, mediului de afaceri, mediului școlar și universitar public și privat;
- păstrează evidența persoanelor juridice constituite conform OG26/2000 cu privire la asociații și fundații, cu modificările și completările ulterioare, care se adresează în acest scop Primăriei Municipiului Brașov;
- asigură și facilitează consultarea cu reprezentanții asociațiilor și fundațiilor care își desfășoară activitatea în sfera de competență a autorității locale a Primăriei Brașov, în vederea stabilirii unor programe sau activități comune;
- dezvoltă și implementează mecanisme de sondare a opiniei publice, consultare și alte procese participative împreună cu cetățenii;
B. Relații Externe
- derulează activităţi în vederea încheierii unor noi relații de înfrățire sau parteneriate între Municipiului Brașov și alte orașe, scop în care:
- identifică orașe cu caracteristici similare cu Municipiul Brașov în vederea derulării de activităţi economice, sociale şi culturale comune;
- colaborează cu instituții de la nivel regional, național sau internațional în vederea dezvoltării de parteneriate;
- întocmeşte acte şi documentații în vederea aprobării înfrăţirii cu alte orașe;
- redactează acordurile de parteneriat şi înfrăţire şi monitorizează punerea lor în practică;
- creează şi gestionează baza de date cu partenerii existenți şi cei potenţiali din domeniile de interes şi din cele sinergice lor;
- susţine legăturile cu partenerii, asigură suportul tehnico- documentar;
- şi consultativ, logistic pentru evenimentele organizate în parteneriat;
- consolidează relațiile de înfrățire cu alte orașe prin organizarea de acţiuni comune
- organizează sau participă la organizarea vizitelor delegaţiilor străine, organisme internaționale, etc şi deplasările delegaţiilor Primăriei la evenimente din străinătate;
- realizează demersul necesar pentru ca Primăria să adere la diverse organizații naționale și internaționale și gestionează relațiile cu acestea;
- asigură/ realizează/ elaborează corespondenţa în domeniul relaţilor internaţionale, traduceri, informări referitoare la derularea diverselor programe/ proiecte naționale/ ale U.E;
- asigură activități de interpretariat în cadrul proiectelor și a manifestărilor instituției care necesită acest lucru;
- asigură suport Serviciului Elaborare și Implementare Proiecte în analiza/ traducerea propunerilor de colaborare cu diverşi parteneri externi în vederea obţinerii unor finanţări ale Uniunii Europene şi ale altor instituţii internaţionale;
C. Turism
- asigură sprijin și implementează la nivelul Municipiului Brașov strategiile/ programele de dezvoltare în domeniul turismului elaborate de către ministerele și autoritățile de resort;
- asigură realizarea proiectelor culturale/ turistice care se înscriu în ariile tematice trasate de Strategia de Dezvoltare a Municipiului Brașov;
- derulează activităţi de promovare la nivel naţional şi internaţional a obiectivelor turistice/ culturale din Municipiul Brașov:
-- identifică modalități de promovare a Municipiului Brașov;
-- realizează materiale de promovare cultural-turistică a Brașovului şi asigură distribuirea acestora;
-- realizează acțiuni/ evenimente/ activități de promovarea a Municipiului Brașov și a stațiunii Poiana Brașov ca destinație turistică;
-- concepe şi implementează programe/ proiecte destinate atragerii de investiții în domeniul turismului;
-- organizează și participă conferințe, târguri și congrese internaționale şi naţionale, festivaluri;
-- identifică potenţiali parteneri la nivel local sau internațional pentru promovarea obiectivelor turistice ale municipiului;
-- face cunoscute/ pune la dispoziția celor interesaţi, tematici pentru întocmirea de proiecte în vederea obţinerii unor finanţări interne sau externe pentru proiecte de dezvoltare turistică și culturală locală;
-- întocmeşte propuneri de proiecte, în parteneriat cu alte organizaţii din domeniu, pentru derularea de activităţi de promovare cultural turistică a Municipiului Brașov;
-- colaborează cu instituții/ organizații / centre culturale și de turism;
- gestionează activitatea Comisiei de evenimente;
- propune organizarea de evenimente locale pentru promovarea turistică a Municipiului Braşov;
- sprijină schimburile culturale cu de instituţiile de cultură/ turism;
- sprijină activităţile ONG-urilor de interes local/ naţional din domeniul turistic: participă la activităţi pe teme de promovare turistică; întocmeşte documente / materiale necesare activității de colaborare;
- inițiază şi desfășoară activități de colaborare cu structuri internaţionale pe teme de promovare turistică;
- implementează proiecte/ programe cu finanţare nerambursabilă;
- elaborează și actualizează baza de date referitoare la activitatea de turism existentă la nivelul Municipiului Brașov (exp. operatorii de turism acreditați, nr. de turiști, evenimente organizate cu potențial turistic ș.a.), în colaborare cu celelalte structuri ale aparatului de specialitate a primăriei precum și cu instituțiile subordonate ale Consiliului Local;
- asigură suportul necesar pentru înființarea și funcționarea Organizației de management al destinației;
Alte atribuții:
- urmărește derularea contractelor de asociere/finanţare, referate, respectiv aprobare achiziţii, efectuare plăţi, de dispoziţie, contracte de achiziţie servicii, contracte de asociere, parteneriate, formulare financiare plăţi (referat, propunere, angajament, ordonanţare), note justificative, adeverinţe diverse, informări, programe evenimente, sprijinirea şi implicarea activă în organizarea tuturor evenimentelor desfăşurate de Primăria Municipiului Braşov;
- participă în echipe de implementare a proiectelor derulate de către Primăria Municipiului Brașov; persoanele nominalizate sunt responsabile de realizarea activităţilor stabilite prin proiect, iar activităţile prestate de acestea sunt reflectate corespunzător în cuprinsul fişei postului aferentă proiectului;
- promovează proiecte de Hotărâri ale Consiliului Local Braşov (acordarea titlului de cetăţean de onoare al Municipiului Braşov, asocieri sau parteneriate ale Municipiului Braşov cu instituţii sau ONG-uri, în scopul realizării unor obiective sau proiecte de interes pentru municipiu);
- pune în executare legile şi celelalte acte normative în vigoare.
- întocmește și fundamentează proiectele de hotărâre în domeniul specific de activitate, pe care le înaintează spre aprobare Consiului Local al Primăriei;
- elaborează puncte de vedere la actele normative, documentele de programare financiră, etc în domeniul de activitate;
- participă la întocmirea propunerilor bugetare, a notelor de fundamentare, a rapoartelor şi a proiectelor de hotărâri, când este cazul;
- asigură, prin colaborarea cu structurile de specialitate ale Primăriei, elaborarea propunerii de buget aferent Serviciului: machetele PAP (Programul Anual al Achizițiilor Publice);
- participă în diferite grupuri de lucru relevante, la nivel local, regional, national;
- participă la întâlniri de lucru în cadrul proiectelor initiate de Primăria Municipiului Brașov;
- elaborează şi revizuieşte Proceduri Operaţionale (PO) specifice activităţii pe care o desfăşoară, conform cerinţelor privind Sistemul de Control Intern Managerial şi Sistemul de Management al calităţii implementate la nivelul instituţiei în concordanţă cu modificările legislative, structurii organizatorice, reglementărilor interne şi a îmbunătăţirii continue a proceselor desfăşurare a activităţii S.C.R.E.T. și a D.P.C;
- asigură implementarea recomandărilor formulate de către organele de control în urma misiunilor de audit/control efectuate la nivelul instituţiei şi care vizează îmbunătăţirea activităţii serviciului;
- asigură arhivarea documentelor din domeniul de activitate, conform legislației în vigoare.