Iubim BRASOVUL!
Echipa - Primarului Municipiului Brașov
Echipa - Primarului Municipiului Brașov
Flavia-Ramona Boghiu - Viceprimar
ATRIBUȚIILE DOAMNEI VICEPRIMAR FLAVIA-RAMONA BOGHIU
Având în vedere prevederile art. 157 din O.U.G. nr. 57 din 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare; ale Legii nr. 119 din 1996 privind actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare; ale Hotărârii Consiliului Local nr. 525 din 2020 privind alegerea doamnei FLAVIA-RAMONA BOGHIU, în funcția de viceprimar al Municipiului Brașov; ale Hotărârii Consiliului Local nr. 526 din 2020 privind alegerea doamnului SEBASTIAN RUSU, în funcția de viceprimar al Municipiului Brașov; ale Hotărârii Consiliului Local nr. 530 din 2020 privind aprobarea Organigramei și a Statului de funcții ale aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Brașov; Hotărârii Consiliului Local nr. 186 din 2018 privind aprobarea schimbării denumirii Direcției de Servicii Sociale Brașov în Direcția de Asistență Socială Brașov; ale Hotărârii Consiliului Local nr. 535 din 2020 privind încetarea aplicabilității H.C.L. nr. 349 din 2020, precum și ale Dispoziției Primarului nr. 1175 din 2018 privind desemnarea membrilor Autorității Urbane la nivelul Municipiului Brașov, cu rol de organism intermediar de nivel II în sistemul de management și control al POR, 2014-2020;
În temeiul art. 157, art. 196 alin. (1) lit. b) și art. 243 alin. (1) lit. a) din O.U.G. nr. 57 din 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
Se delegă, pe durata mandatului de viceprimar, doamnei viceprimar FLAVIA-RAMONA BOGHIU, exercitarea următoarelor atribuţii, prevăzute de lege în sarcina primarului, şi anume:
Art. 1. Se delegă, pe durata mandatului de viceprimar, doamnei viceprimar FLAVIA-RAMONA BOGHIU, exercitarea următoarelor atribuții, prevăzute de lege în sarcina primarului, și anume:
a) Ia măsuri pentru organizarea executării și executarea în concret a activităților din domeniile prevăzute la art. 129 alin. (7) lit. a) – e), n), p), q), s) din O.U.G. nr. 57 din 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, respectiv, în domeniul educației, serviciilor sociale pentru protecția copilului, a persoanelor cu handicap, a persoanelor vârstnice, a familiei și a altor persoane sau grupuri aflate în nevoie social, sănătății, culturii, tineretului, serviciilor comunitare de utilități publice de interes local, în speță, transportul public local, activități de administrație social-comunitară, precum și în domeniul locuințelor sociale și celelalte unități locative aflate în proprietatea unității administrativ-teritoriale sau în administrarea sa;
b) Ia măsuri pentru asigurarea inventarierii, evidenței statistice, inspecției și controlului furnizării serviciilor publice de interes local prevăzute la art. 129 alin. (7) lit. a) – e), n), p), q), s) din O.U.G. nr. 57 din 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și a bunurilor din patrimoniul public și privat al unității administrativ-teritoriale;
c) Verifică, prin compartimentele de specialitate, corecta înregistrare fiscală a contribuabililor la organul fiscal teritorial, atât a sediului social principal, cât și a sediului secundar;
d) Atribuția de ofițer de stare civilă;
e) Asigură elaborarea planurilor urbanistice prevăzute de lege și acționează pentru respectarea prevederilor acestora;
f) Emite avizele, acordurile și autorizațiile date în competența primarului prin lege și alte acte normative, ulterior verificării și certificării de către compartimentele de specialitate din punctul de vedere al regularității, legalității și de îndeplinire a cerințelor tehnice, în domeniile de activitate ale structurilor pe care le coordonează.
Art. 3. Primarul rămâne competent să exercite oricând una sau mai multe din atribuțiile delegate, actele primarului efectuate în legătură cu acestea fiind întru totul valabile.
Art. 4. (1) În exercitarea atribuțiilor delegate, Doamna Viceprimar FLAVIA-RAMONA BOGHIU va coordona activitatea următoarelor structuri din cadrul aparatului de specialitate al primarului:
- Direcția Proiecte și Strategii
- Direcția Economică
- Direcția Juridică și de Administrație Publică Locală
- Direcția Arhitect Șef
- Biroul Relații Externe, Turism și Evenimente
- Compartimentul Instituții de Cultură
- Compartimentul de Guvernanță Corporativă
(2) În exercitarea atribuțiilor delegate, Doamna Viceprimar FLAVIA-RAMONA BOGHIU va coordona activitatea următoarelor instituții/servicii publice:
- Direcția Fiscală
- Direcția de Asistență Socială
- Serviciul Public de Adnministrare Creșe
- Serviciul Public de Administrare Piețe
(3) Doamna Viceprimar FLAVIA-RAMONA BOGHIU, în calitate de reprezentant al autorității publice tutelare, va asigura exercitarea competențelor prevăzute de art. 3 pct. 2 din O.U.G. nr. 109 din 2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare, pentru următoarele întreprinderi publice:
- Societatea RATBV S.A.
- Societatea RIAL S.R.L.
(4) Competența luării deciziilor de administrare și de conducere a întreprinderilor publice arătate la alin. (3), răspunderea pentru efectele acestora și semnarea documentelor ce emană, ca urmare a acestor decizii, revine consiliilor de administrație și directorilor, în condițiile art. 4 din O.U.G. nr. 109 din 2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare.
(5) În exercitarea atribuțiilor delegate Doamna Viceprimar FLAVIA-RAMONA BOGHIU va semna în numele și pentru Primarul Municipiului Brașov, dispozițiile și actele, inclusiv, avizele, acordurile și autorizațiile date în competența primarului prin lege sau alte acte normative, referatele, rapoartele de specialitate, toate tipurile de contracte, precum și Anexele nr. 3, 3.1 și 4 la H.C.L. nr. 116 din 2007, republicată, emise și gestionate de către structurile prevăzute la alin. (1) – (2), cu excepția fișelor de proiecte depuse la Autoritatea urbană, cererilor de finanțare și contractelor de finanțare ulterioare, în calitate de beneficiar și reprezentant al Municipiului Brașpv, în vederea asigurării respectării principiului separării funcțiilor.
Art. 6. Prin excepție de la art. 1, 2, 4 și 5, în perioadele de timp aferente concediilor de odihnă, concediilor medicale, evenimentelor speciale, delegațiilor și cazurilor de forță majoră, atribuțiile delegate, se exercită, de către viceprimarul prezent în instituție.
Art. 7. Atribuțiile delegate și enumerate la Art. 1 și Art. 2, se exercită de către cei doi viceprimari nominalizați, în limita prevederilor O.U.G. nr. 57 din 2019 privind Codul administrativ și ale prezentei dispoziții.
Art. 8. Subdelegarea atribuțiilor enumerate mai sus este interzisă, conform prevederilor art. 157 alin. (3) din O.U.G. nr. 57 din 2019 privind Codul administrativ.
Art. 9. Persoanele nominalizate vor răspunde civil, administrativ, penal, după caz, pentru faptele săvârșite cu încălcarea legii în exercitarea atribuțiilor delegate, conform prevederilor art. 157 alin. (4) din O.U.G. nr. 57 din 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 10. Odată cu emiterea prezentei dispoziții, orice alte prevederi contrare își încetează aplicabilitatea.
Art. 11. Persoanele nominalizate vor duce la îndeplinire prezenta dispoziție.
Sebastian Rusu - Viceprimar
ATRIBUȚIILE DOMNULUI VICEPRIMAR SEBASTIAN RUSU
Având în vedere prevederile art. 157 din O.U.G. nr. 57 din 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare; ale Legii nr. 119 din 1996 privind actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare; ale Hotărârii Consiliului Local nr. 525 din 2020 privind alegerea doamnei FLAVIA-RAMONA BOGHIU, în funcția de viceprimar al Municipiului Brașov; ale Hotărârii Consiliului Local nr. 526 din 2020 privind alegerea doamnului SEBASTIAN RUSU, în funcția de viceprimar al Municipiului Brașov; ale Hotărârii Consiliului Local nr. 530 din 2020 privind aprobarea Organigramei și a Statului de funcții ale aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Brașov; Hotărârii Consiliului Local nr. 186 din 2018 privind aprobarea schimbării denumirii Direcției de Servicii Sociale Brașov în Direcția de Asistență Socială Brașov; ale Hotărârii Consiliului Local nr. 535 din 2020 privind încetarea aplicabilității H.C.L. nr. 349 din 2020, precum și ale Dispoziției Primarului nr. 1175 din 2018 privind desemnarea membrilor Autorității Urbane la nivelul Municipiului Brașov, cu rol de organism intermediar de nivel II în sistemul de management și control al POR, 2014-2020;
În temeiul art. 157, art. 196 alin. (1) lit. b) și art. 243 alin. (1) lit. a) din O.U.G. nr. 57 din 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
Se delegă, pe durata mandatului de viceprimar, domnului viceprimar SEBASTIAN RUSU, exercitarea următoarelor atribuţii, prevăzute de lege în sarcina primarului, şi anume:
Art. 2. Se delegă, pe durata mandatului de viceprimar, domnului viceprimar SEBASTIAN RUSU, exercitarea următoarelor atribuții, prevăzute de lege în sarcina primarului, și anume:
a) Ia măsuri pentru organizarea executării și executarea în concret a activităților din domeniile prevăzute la art. 129 alin. (7) lit. j), o), r) din O.U.G. nr. 57 din 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, respectiv, în domeniile conservării, restaurării și punerii în valoare a monumentelor istorice și de arhitectură, a parcurilor, grădinilor publice și rezervațiilor naturale, serviciilor de urgență de tip salvamont, și de prim ajutor și punerii în valoare, în interesul colectivității locale, a resurselor naturale de pe raza Municipiului Brașov;
b) Ia măsuri pentru asigurarea inventarierii, evidenței statistice, inspecției și controlului furnizării serviciilor publice de interes local prevăzute la art. 129 alin. (7) lit. j), o), r) din O.U.G. nr. 57 din 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
c) Atribuția de ofițer de stare civilă
Art. 3. Primarul rămâne competent să exercite oricând una sau mai multe din atribuțiile delegate, actele primarului efectuate în legătură cu acestea fiind întru totul valabile.
Art. 5. (1) În exercitarea atribuţiilor delegate, Domnul Viceprimar SEBASTIAN RUSU va coordona activitatea următoarelor structuri din cadrul aparatului de specialitate al primarului: Direcția de Administrare, cu excepția Serviciului Resurse Umane și a Compartimentului de Guvernanță Corporativă
(2) Domnul Viceprimar SEBASTIAN RUSU va coordona activitatea următoarelor instituții/servicii publice:
- Serviciul Public Local Salvamont, Agrement şi Parking;
- Serviciul pentru Gestionarea Câinilor Fără Stăpân;
(3) În exercitarea atribuțiilor delegate Domnul Viceprimar SEBASTIAN RUSU va semna în numele și pentru Primarul Municipiului Brașov, dispozițiile și actele, inclusiv, avizele, acordurile și autorizațiile date în competența primarului prin lege sau alte acte normative, referatele, rapoartele de specialitate, toate tipurile de contracte, emise și gestionate de către structurile prevăzute la alin. (1) – (2).
Art. 6. Prin excepție de la art. 1, 2, 4 și 5, în perioadele de timp aferente concediilor de odihnă, concediilor medicale, evenimentelor speciale, delegațiilor și cazurilor de forță majoră, atribuțiile delegate, se exercită, de către viceprimarul prezent în instituție.
Art. 7. Atribuțiile delegate și enumerate la Art. 1 și Art. 2, se exercită de către cei doi viceprimari nominalizați, în limita prevederilor O.U.G. nr. 57 din 2019 privind Codul administrativ și ale prezentei dispoziții.
Art. 8. Subdelegarea atribuțiilor enumerate mai sus este interzisă, conform prevederilor art. 157 alin. (3) din O.U.G. nr. 57 din 2019 privind Codul administrativ.
Art. 9. Persoanele nominalizate vor răspunde civil, administrativ, penal, după caz, pentru faptele săvârșite cu încălcarea legii în exercitarea atribuțiilor delegate, conform prevederilor art. 157 alin. (4) din O.U.G. nr. 57 din 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 10. Odată cu emiterea prezentei dispoziții, orice alte prevederi contrare își încetează aplicabilitatea.
Art. 11. Persoanele nominalizate vor duce la îndeplinire prezenta dispoziție.
Adriana Trandafir
Atribuţiile secretarului general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale
În temeiul prevederilor ORDONANŢEI DE URGENŢĂ nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, publicat în monitorul oficial nr. 555 din 5 iulie 2019, secretarul Municipiului Braşov îndeplineşte următoarele atribuţii, după cum urmează:
Articolul 243
- Secretarul general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii:
a) avizează proiectele de hotărâri şi contrasemnează pentru legalitate dispoziţiile primarului, respectiv ale preşedintelui consiliului judeţean, hotărârile consiliului local, respectiv ale consiliului judeţean, după caz;
b) participă la şedinţele consiliului local, respectiv ale consiliului judeţean;
c) asigură gestionarea procedurilor administrative privind relaţia dintre consiliul local şi primar, respectiv consiliul judeţean şi preşedintele acestuia, precum şi între aceştia şi prefect;
d) coordonează organizarea arhivei şi evidenţa statistică a hotărârilor consiliului local şi a dispoziţiilor
primarului, respectiv a hotărârilor consiliului judeţean şi a dispoziţiilor preşedintelui consiliului judeţean;
e) asigură transparenţa şi comunicarea către autorităţile, instituţiile publice şi persoanele interesate a actelor prevăzute la lit. a);
f) asigură procedurile de convocare a consiliului local, respectiv a consiliului judeţean, şi efectuarea lucrărilor de secretariat, comunicarea ordinii de zi, întocmirea procesului-verbal al şedinţelor consiliului local, respective ale consiliului judeţean, şi redactarea hotărârilor consiliului local, respectiv ale consiliului judeţean;
g) asigură pregătirea lucrărilor supuse dezbaterii consiliului local, respectiv a consiliului judeţean, şi comisiilor de specialitate ale acestuia;
h) poate atesta, prin derogare de la prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, actul constitutiv şi statutul asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară din care face parte unitatea administrativteritorială în cadrul căreia funcţionează;
i) poate propune primarului, respectiv preşedintelui consiliului judeţean înscrierea unor probleme în proiectul ordinii de zi a şedinţelor ordinare ale consiliului local, respectiv ale consiliului judeţean;
j) efectuează apelul nominal şi ţine evidenţa participării la şedinţele consiliului local, respectiv ale consiliului judeţean a consilierilor locali, respectiv a consilierilor judeţeni;
k) numără voturile şi consemnează rezultatul votării, pe care îl prezintă preşedintelui de şedinţă, respective preşedintelui consiliului judeţean sau, după caz, înlocuitorului de drept al acestuia;
l) informează preşedintele de şedinţă, respectiv preşedintele consiliului judeţean sau, după caz, înlocuitorul de drept al acestuia, cu privire la cvorumul şi la majoritatea necesare pentru adoptarea fiecărei hotărâri a consiliului local, respectiv a consiliului judeţean;
m) asigură întocmirea dosarelor de şedinţă, legarea, numerotarea paginilor, semnarea şi ştampilarea acestora;
n) urmăreşte ca la deliberarea şi adoptarea unor hotărâri ale consiliului local, respectiv ale consiliului judeţean să nu ia parte consilierii locali sau consilierii judeţeni care se încadrează în dispoziţiile art. 228 alin. (2); informează preşedintele de şedinţă, sau, după caz, înlocuitorul de drept al acestuia cu privire la asemenea situaţii şi face cunoscute sancţiunile prevăzute de lege în asemenea cazuri;
o) certifică conformitatea copiei cu actele originale din arhiva unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;
p) alte atribuţii prevăzute de lege sau însărcinări date prin acte administrative de consiliul local, de primar, de consiliul judeţean sau de preşedintele consiliului judeţean, după caz.