Titlu: Modificarea H.C.L nr. 294 din 26.04.2023 privind aprobarea procedurii de implementare a programului privind casarea autovehiculelor uzate în Municipiul Brașov.Observații : Republică H.C.L. nr. 294/2023.
Continut :
HOTĂRÂREA Nr. 594
din data de 30 august 2023
Pentru: modificarea H.C.L nr. 294 din 26.04.2023 privind aprobarea procedurii de implementare a programului privind casarea autovehiculelor uzate în Municipiul Brașov;
Consiliul Local al Municipiului Brașov, întrunit în ședință ordinară, azi 30.08.2023;
Având în vedere:
- Referatul de aprobare nr. 433.949 din 16.08.2023 al Primarului Municipiului Braşov, în calitate de iniţiator;
- Ordinul nr. 2261 din 23.08.2022 al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor pentru aprobarea ghidului de finanțare a programului privind casarea autovehiculelor uzate, cu modificările și completările ulterioare;
- H.C.L. nr. 744 din 20.09.2022 privind Aprobarea participării Municipiului Brașov în cadrul programului privind casarea autovehiculelor uzate și a contribuției proprii necesare realizării proiectului “Casarea Autovehiculelor Uzate în Municipiul Brașov”, cu completările și modificările ulterioare;
- Dispoziția Primarului Municipiului Brașov nr. 2534 din 27.09.2022 referitor la implementarea Programului privind casarea autovehiculelor uzate în Municipiul Brașov de către Direcția Fiscală Brașov aflată în subordinea Consiliului Local al Municipiului Brașov;
- Contractul de delegare între Administrația Fondului de Mediu în calitate de finanțator și Municipiul Brașov în calitate de delegat al finanțatorului din data de 14.07.2023;
- Raportul de specialitate nr. 433.947 din 16.08.2023 al Direcţiei Fiscale Braşov, pentru modificarea H.C.L nr. 294 din 26.04.2023 privind aprobarea procedurii de implementare a programului privind casarea autovehiculelor uzate în Municipiul Brașov;
În conformitate cu prevederile:
- Art. 7, alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul Civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Art. 7, alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată;
- Art. 22 din Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător, cu modificările și completările ulterioare;
- Art. 5, lit. C din Contractul de delegare nr. 182/M/GES/12.07.2023;
Luând în considerare avizele Comisiilor de specialitate nr. 1 și 5 ale Consiliului Local Brașov și avizul Secretarului General nr. 119.872 din 30.08.2023;
În temeiul prevederilor art. 129, alin. (1), alin. (2), lit. b), lit. d), alin. (7), lit. i), art. 139, alin. (1), art. 154, alin. (1), alin. (2), art. 196, alin. (1), lit. a) și art. 243, alin. (1), lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art. 1. Se aprobă modificarea Anexei la H.C.L. nr. 294 din 26.04.2023 privind Procedura de implementare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate în Municipiul Brașov, după cum urmează:
- Punctul 5.2 subpunctul 5.2.1,alin. 2 din Procedură se modifică și va avea următorul conținut:
“În situația în care autovehiculul uzat este deţinut în coproprietate, solicitantul de finanţare va depune la delegat şi acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului, conform anexei 4 la Procedura de implementare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate.“
- Punctul 5.3 din Procedură,se modifică și va avea următorul conținut:
“Înscrierea solicitanților de finanțare persoane fizice se face în aplicația informatică la o dată ulterioară publicării de către Asociația Fondului de Mediu a listei delegațiilor (UAT-urilor) pe pagina proprie de internet.
Înscrierea solicitanților de finanțare se face doar prin completarea unor câmpuri predefinite ale aplicației informatice (potrivit art. 18, alin. (3) din Ghidul de finanţare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate).
Documentele care atestă eligibilitatea vor fi transmise de solicitantul de finanțare (persoana fizică) către delegat (UAT) ulterior înscrierii solicitanților de finanțare în aplicația informatică.”
- Punctul 5.3.2 din Procedură se modifică și va avea următorul conținut:
În situația în care, dosarul este transmis conform lit. b și c anterior menționate, se atașează la dosar, în mod obligatoriu, la nivelul Direcției Fiscale Brașov, dovada recepționării acestuia care cuprinde data recepționării dosarului.
Dosarul primește un număr unic de înregistrare, cu menționarea datei depunerii, acest număr fiind elementul de identificare al solicitantului în anunțul / afișul care va fi publicat în urma verificării dosarului, cu mențiunea APROBAT / RESPINS.
Responsabil: Direcţia Fiscală Braşov
În cazul în care, dosarul a fost primit prin mijloace de comunicare electronice la distanță, în ziua în care cererea a primit număr de înregistrare, Direcţia Fiscală Braşov transmite solicitantului datele cu privire la numărul unic de înregistrare.”
- Punctul 5.3.3 din Procedură se modifică și va avea următorul conținut:
“Dosarele se analizează, de către Direcţia Fiscală Braşov, în ordinea depunerii lor și se va ține cont, în mod obligatoriu, de data primirii dosarului.
Persoana responsabilă din cadrul Direcţia Fiscală Braşov căreia i-a fost repartizat dosarul, verifică dacă dosarul cuprinde toate documentele solicitate prin prezenta procedură și îndeplinirea criteriilor de eligibilitate.
Responsabil: Persoana responsabilă din cadrul Direcţia Fiscală Braşov ”
- Punctul 5.3.3.2 din Procedură se modifică și va avea următorul conținut:
“Persoana responsabilă din cadrul Direcţia Fiscală Braşov căreia i-a fost repartizat dosarul, verifică dacă dosarul cuprinde întreaga documentație impusă de prezenta procedură la pct. 5.3.1.
În cazul în care, dosarul nu cuprinde toate documentele prevăzute la pct. 5.3.1., persoana responsabilă, transmite solicitantului, o solicitare de completare documente, potrivit modalității de comunicare indicată de către acesta în acordul scris privind participarea în Program, prin care îi pune în vedere ca în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea solicitării, să depună la dosar înscrisurile lipsă.
Dacă solicitantul, nu completează dosarul cu documentele lipsă, în termenul impus prin solicitarea de completare, persoana responsabilă întocmește referatul de respingere a cererii de acordare a stimulentului de casare a autovehiculului uzat și va proceda la analizarea următorului dosar depus.
În cazul în care, dosarul cuprinde toate documentele prevăzute la pct. 5.3.1. sau a fost completat cu documentele lipsă de către solicitant în baza adresei anterior menționate, persoana responsabilă, procedează la verificarea criteriilor de eligibilitate.”
- Punctul 5.3.3.3 subpunctul 2 din Procedură se modifică și va avea următorul conținut:
„2. Îndeplinirea criteriilor de eligibilitatea ale autovehiculului uzat (în condițiile art. 10 din Ordinul nr. 2261/2022, cu completările și modificările ulterioare), respectiv:
a) este înregistrat în evidenţele fiscale ale delegatului;
b) la data solicitării acordării stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricației, se consideră an de fabricație anul înmatriculării;
c) are norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară;
d) conţine componentele esențiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaț
Responsabil: Persoana responsabilă din cadrul Direcţia Fiscală Braşov
În cazul în care, solicitantul și autovehicul uzat îndeplinesc cumulativ toate condițiile de eligibilitate prevăzute anterior, persoana responsabilă, întocmește, la finalizarea verificărilor stabilite prin prezenta procedură, referatul de admitere a participării în Program.
În cazul în care, solicitantul și/sau autovehicul uzat nu îndeplinesc cumulativ toate condițiile de eligibilitate prevăzute anterior, persoana responsabilă, întocmește, la finalizarea verificărilor stabilite prin prezenta procedură, referatul de respingere a participării la Program.
Responsabil: Persoana responsabilă din cadrul Direcţia Fiscală Braşov”
- Punctul 5.3.3.4 din Procedură se modifică și va avea următorul conținut:
“În termen de 10 zile de la data întocmirii referatului de admitere/respingere a participării la prezentul Program, directorul Direcţia Fiscală Braşov, emite decizia de admitere/respingere a participării în Program, în 3 exemplare originale: (1 exemplar la dosar, 1 exemplar solicitantului, 1 exemplar Compartimentului Protecția Mediului din cadrul Primăriei Brașov).
Responsabil: directorul Direcţiei Fiscale Braşov
În termen de 10 zile de la data emiterii deciziei de admitere/respingere a participării în Program, persoana responsabilă din cadrul Direcţiei Fiscale Braşov căreia i-a fost repartizat dosarul, transmite decizia emisă de către directorul Direcţiei Fiscale Braşov, solicitantului potrivit modalității de comunicare indicate de către acesta în acordul de participare, precum și Compartimentului Protecția Mediului din cadrul Primăriei Brașov.
De asemenea, înăuntrul termenului de 10 zile, se aduce la cunoștința publică prin afișare la sediul Direcţiei Fiscale Braşov, pe site-ul Direcției Fiscale Brașov și pe site-ul Primăriei Municipiului Brașov, situația privind rezultatele de admitere / respingere a participării la Program.
Responsabil: Persoanele responsabile din cadrul Direcţiei Fiscale Braşov
UAT Brașov încheie contractul de finanțare doar cu solicitanții de finanțare care:
a. sunt menţionați în lista transmisă de către AFM;
b. dețin Decizie de aprobare a participării în Program emisă de Direcția Fiscală Brașov.
UAT Brașov acordă suma de 3000 lei numai după:
a. încheierea contractului de finanţare cu solicitantul stimulentului;
b. casarea autovehiculului uzat, numai prin intermediul colectorilor autorizați;
c. radierea autovehiculului uzat din circulație şi din evidența fiscală a delegatului
Solicitantul de finanțare depune la Direcția Fiscală Brașov dovada casării autovehiculului uzat (certificatul de distrugere) precum și certificatul de radiere din circulație al autovehiculului uzat după semnarea contractului cu UAT Brașov.
Direcția Fiscală Brașov transmite către Primăria Municipiului Brașov în vederea acordării stimulentului de casare documentele menționate mai sus și procesul verbal de scoatere a autovehiculului uzat din evidența fiscală, împreună cu extrasul de cont al solicitantului.”
- Punctul 5.3.5.1 din Procedură se modifică și va avea următorul conținut:
“În cazul nerespectării, de către beneficiarul stimulentului de casare, a angajamentului că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi / sau inferioară în termen de 3 ani de la data plății de către Primăria Municipiului Brașov a stimulentului pentru casare, Consiliul Local Brașov prin Direcția Fiscală Brașov va emite un act administrativ de recuperare a stimulentului de casare acordat.
Recuperarea sumei datorate, se face cu actualizarea acesteia conform dispozițiilor legale în vigoare la data recuperării.”
- Punctul 5.3.5.2 din Procedură se modifică și va avea următorul conținut:
„La nivelul Direcției Fiscale Brașov se va întocmi o bază de date cu privire la contribuabilii care au beneficiat de stimulentul de casare acordat în baza prezentului Program.
Baza de date mai sus menționată, se va verifica periodic - lunar, iar în situația în care, se constată că un beneficiar al stimulentului de casare a dobândit un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi / sau inferioară, în perioada de până la 3 ani de la data plății stimulentului pentru casare, se vor lua măsuri privind recuperarea creanțelor bugetare rezultate din derularea contractelor de finanțare.
În acest sens se întocmește un referat având ca obiect recuperarea sumei actualizate conform dispozițiilor legale în vigoare la data recuperării, de la beneficiarul stimulentului de casare.
Responsabil: Persoana responsabilă din cadrul Direcţiei Fiscale Braşov”
- Punctul 5.3.5.3 din Procedură se modifică și va avea următorul conținut:
“În termen de 10 zile de la data întocmirii referatului mai sus menționat, directorul Direcţiei Fiscale Braşov, emite decizia de recuperare a prejudiciului - stimulentul de casare al autovehiculului uzat, în 3 exemplare originale, conform art. 3, alin. (1), pct. 7 din Anexa 5 - Contractului de finanțare din Ordinul nr. 2261/2022 modificat prin Ordinul nr. 864/2023. (2 exemplare la dosar, 1 exemplar beneficiarului stimulentului de casare). Modelul deciziei este prevăzut la Anexa 2 din prezenta procedură.
Responsabil: directorul Direcţiei Fiscale Braşov.
În termen de 10 zile de la data emiterii deciziei de recuperare a prejudiciului-stimulentul de casare al autovehiculului uzat, persoana responsabilă din cadrul Direcţiei Fiscale Braşov, transmite decizia emisă de către directorul Direcţiei Fiscale Braşov, beneficiarului stimulentului de casarea conform prevederilor legale în materie.
Responsabil: Persoana responsabilă din cadrul Direcţiei Fiscale Braşov.”
- Punctul 7 din Procedură se modifică și va avea următorul conținut:
“Anexa 1 ACORD DE PARTICIPARE AL SOLICITANTULUI DE FINANȚARE (SE COMPLETEAZĂ DE SOLICITANTUL DE FINANȚARE ÎNSCRIS ÎN APLICAȚIA AFM.),
Anexa 2 DECIZIE PRIVIND RECUPERAREA PREJUDICIULUI - STIMULENTULUI DE CASARE AL AUTOVEHICULULUI UZAT,
Anexa 3 ACORD PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL,
Anexa 4 ACORD SCRIS AL COPROPRIETARILOR PRIVIND PARTICIPAREA ÎN CADRUL PROGRAMULUI (SE COMPLETEAZĂ DE COPROPRIETARI, ALȚII DECÂT SOLICITANTUL DE FINANȚARE).”
- Anexa 1 la Procedură se modifică și va avea conținutul prevăzut în Anexa 1 la prezentul Proiect de hotărâre.
- După Anexa 3 la Procedură se introduce Anexa 4 având conținutul prevăzut la Anexa 2 la prezentul Proiect de hotărâre.
Art. 2. Hotărârea Consiliului Local nr. 294 din 26.04.2023 privind aprobarea procedurii de implementare a programului privind casarea autovehiculelor uzate în Municipiul Brașov, astfel modificată, va fi republicată.
Art. 3. Primarul Municipiului Brașov și Direcția Fiscală Brașov vor a duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
Hotărârea cuprinde:
- Anexa privind Procedura de implementare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate în Municipiul Brașov
HOTĂRÂREA Nr. 294 din data de 26 aprilie 2023
Republicată conform H.C.L. nr. 594 din 30 august 2023
Privind: aprobarea procedurii de implementare a programului privind casarea autovehiculelor uzate în Municipiul Brașov;
Consiliul Local al Municipiului Brașov, întrunit în ședință ordinară, azi 30.08.2023;
Având în vedere:
- Referatul de aprobare nr. 433.949 din 16.08.2023 al Primarului Municipiului Braşov, în calitate de iniţiator;
- Ordinul nr. 2261 din 23.08.2022 al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor pentru aprobarea ghidului de finanțare a programului privind casarea autovehiculelor uzate, cu modificările și completările ulterioare;
- H.C.L. nr. 744 din 20.09.2022 privind Aprobarea participării Municipiului Brașov în cadrul programului privind casarea autovehiculelor uzate și a contribuției proprii necesare realizării proiectului “Casarea Autovehiculelor Uzate în Municipiul Brașov”, cu completările și modificările ulterioare;
- Dispoziția Primarului Municipiului Brașov nr. 2534 din 27.09.2022 referitor la implementarea Programului privind casarea autovehiculelor uzate în Municipiul Brașov de către Direcția Fiscală Brașov aflată în subordinea Consiliului Local al Municipiului Brașov;
- Contractul de delegare între Administrația Fondului de Mediu în calitate de finanțator și Municipiul Brașov în calitate de delegat al finanțatorului din data de 14.07.2023;
- Raportul de specialitate nr. 433.947 din 16.08.2023 al Direcţiei Fiscale Braşov, pentru modificarea H.C.L nr. 294 din 26.04.2023 privind aprobarea procedurii de implementare a programului privind casarea autovehiculelor uzate în Municipiul Brașov;
În conformitate cu prevederile:
- Art. 7, alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul Civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Art. 7, alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată;
- Art. 22 din Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător, cu modificările și completările ulterioare;
- Art. 5, lit. C din Contractul de delegare nr. 182/M/GES/12.07.2023;
Luând în considerare avizele Comisiilor de specialitate nr. 1 și 5 ale Consiliului Local Brașov și avizul Secretarului General nr. 119.872 din 30.08.2023;
În temeiul prevederilor art. 129, alin. (1), alin. (2), lit. b), lit. d), alin. (7), lit. i), art. 139, alin. (1), art. 154, alin. (1), alin. (2), art. 196, alin. (1), lit. a) și art. 243, alin. (1), lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art. 1. Se aprobă Procedura de implementare a programului privind casarea autovehiculelor uzate în Municipiul Brașov, conform Anexei, parte integrantă a prezentei hotărâri.
Art. 2. Primarul Municipiului Brașov și Direcția Fiscală Brașov vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
Lista documente:Anexa 2.pdf
Anexa 1.pdf
procedura modificata - FINAL - semnata 1.pdf