Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI BRAȘOV / Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență
Sef serviciu: EMIL PUSCASU Adresa: str. Aleea Petuniei nr. 2 Telefon: +40 268 405000, int. 163 Mobil: 0774035626+40 0774035626 Email: svsu@brasovcity.ro
DESCRIEREA ACTIVITĂȚII:
A. Atribuţii pe linia protecţiei civile:
- Identifică şi gestionează tipurile de riscuri generatoare de dezastre naturale şi tehnologice de pe teritoriul / raza mun. Brașov;
- Organizează protecţia civilă la nivelul U.A.T. Brașov, analizează anual şi ori de câte ori este nevoie activitatea desfăşurată şi propune măsuri pentru îmbunătăţirea acesteia;
- Face propuneri pentru asigurarea resurselor umane, materiale şi financiare destinate prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă;
- Culeg, prelucrează, stochează, studiază şi analizează datele şi informaţiile referitoare la protecţia civilă;
- Asigură studierea și cunoașterea de către C.L.S.U. a particularităților mun. Brașov și a principalelor lui caracteristici care ar influența urmările situațiilor de urgență;
- Pune în aplicare măsurile dispuse de președintele C.L.S.U. pentru asigurarea condițiilor minime de supraviețuire a populației;
- Întocmește și actualizează planurile operative, de pregătire şi planificare a exerciţiilor de specialitate şi asigură punerea în aplicare a acestora:
-- Planul de Analiză şi Acoperire a Riscurilor la nivelul U.A.T. Brașov;
-- Planul de pregătire în domeniul situațiilor de urgență al mun. Brașov;
-- Planul de asigurare cu resurse umane, materiale şi financiare necesare gestionării situaţiilor de urgenţă;
-- Planul de măsuri pentru prevenirea şi atenuarea efectelor caniculei, a secetei prelungite, pe teritoriul mun. Braşov;
-- Planul de apărare în cazul producerii unor situații de urgență specifice provocate de cutremure / alunecări de teren al mun. Brașov;
-- Dosarul de înștiințare și alarmare al Comitetului Local pentru Situații de Urgență al mun. Brașov;
-- Planul de evacuare în situații de urgență;
-- Planul de măsuri privind activitățile de deszăpezire și combatere a poleiului în mun. Brașov pentru Sezonul Rece.
- Participă la exerciţiile, aplicaţiile şi activităţile de pregătire privind protecţia civilă;
- Întocmește planurile de cooperare cu localităţile învecinate U.A.T. Brașov şi organismele neguvernamentale;
- Asigură întreţinerea şi funcţionarea comunicațiilor şi mijloacelor de înştiinţare şi alarmare în situaţii de protecţie civilă;
- Organizează alarmarea, protecţia şi pregătirea populaţiei pentru situaţiile de protecţie civilă;
- Dispune măsuri şi controlează modul de întreţinere a spaţiilor de adăpostire colective de către administratorul acestora;
- Gestionează, întreţine şi asigură conservarea aparaturii şi a materialelor de protecţie civilă;
- Administrează, gestionează și utilizează mijloacele tehnice de primă intervenție aflate în dotarea serviciului;
- Solicită asistenţă tehnică şi sprijin pentru gestionarea situaţiilor de protecţie civilă;
- Realizează controlul asupra aplicării măsurilor de protecţie civilă în plan local;
- Participă la evaluarea şi centralizarea solicitărilor de ajutoare şi despăgubiri în situaţii de protecţie civilă, precum şi distribuirea celor primite;
- Participă la evacuarea populaţiei din zonele afectate de situaţiile de protecţie civilă;
- Participă la măsurile necesare pentru asigurarea hrănirii, cazării şi alimentării cu energie şi apă a populaţiei evacuate;
- Participă la organizarea şi executarea intervenţiei operative pentru reducerea pierderilor de vieţi omeneşti, limitarea şi înlăturarea efectelor calamităţilor naturale şi a celorlalte situaţii de protecţie civilă;
- Asigură protecţia populaţiei, a bunurilor materiale, a valorilor culturale şi arhivistice, precum şi a mediului împotriva efectelor dezastrelor şi ale conflictelor armate;
- Desfășoară activități de pregătire și informare preventivă a populaţiei cu privire la pericolele la care este expusă, măsurile de autoprotecţie ce trebuie îndeplinite, mijloacele de protecţie puse la dispoziţie, obligaţiile ce le revin şi modul de acţiune pe timpul situaţiilor de urgenţă;
- Îndeplineşte orice alte obligaţii prevăzute de lege pe linia protecției civile la nivelul U.A.T. Brașov.
B. Atribuții în domeniul apărării împotriva incendiilor
- Urmărește și coordonează activitatea de prevenire și stingere a incendiilor în cadrul Primăriei mun. Brașov;
- Îndrumă, controlează și verifică modul de aplicare a normelor, dispozițiilor, instrucțiunilor și măsurilor de prevenire la nivelul Primăriei mun. Brașov și în unităţile şi instituţiile subordonate Consiliului Local Brașov, care constau în:
-- efectuarea de controale asupra modului în care se aplică normele de prevenire;
-- face propuneri pentru înlăturarea deficiențelor constatate și urmărește rezolvarea operativă a acestora;
-- stabilește restricții ori interzicerea utilizării focului deschis la efectuarea unor lucrări cu pericol de incendiu în locuri cu substanțe inflamabile, pentru a preveni producerea de incendii;
-- asigură supravegherea cu personal și mijloace tehnice de specialitate, adecvate pericolului de incendiu, a locurilor în care se execută diverse lucrări cu grad ridicat de periculozitate;
-- sprijină conducătorii instituțiilor subordonate Consiliului Local pentru realizarea activității de prevenire;
-- acționează prin mijloace legale pentru înlăturarea imediată a oricărui pericol, constatat pe timpul controlului de prevenire sau adus la cunoștință de alte persoane;
-- informează Primarul asupra încălcărilor normelor de prevenire sau apariției unei stări de pericol, făcând propuneri de înlăturare a pericolului;
-- execută aplicații și exerciții practice de intervenție;
-- participă la aplicații de cooperare cu serviciile profesioniste pentru situații de urgență sau alte forțe stabilite prin planurile de cooperare.
- Elaborează instrucțiunile de apărare împotriva incendiilor și stabilește atribuțiile ce revin salariaților Primăriei la locurile de muncă;
- Întocmește tematicile de instruire în domeniul situațiilor de urgență, efectuează instruirea personalului Primăriei mun. Brașov și realizează testările periodice a acestora;
- Propun/propune includerea în bugetele proprii a fondurilor necesare organizării activităţii de apărare împotriva incendiilor, dotării cu mijloace tehnice pentru apărarea împotriva incendiilor şi echipamente de protecţie specifice;
- Asigură menținerea în stare optimă de funcționare a mijloacelor tehnice de apărare împotriva incendiilor aflate în dotare serviciului şi asigură completarea acesteia, conform normelor în vigoare;
- Popularizează prin instructaje, cât și pe timpul executării controalelor de prevenire, actele normative care reglementează activitatea de management a situațiilor de urgență, cauzele și împrejurările care duc la izbucnirea incendiilor și consecințele producerii unor incendii sau explozii;
- Asigură controlul respectării măsurilor de apărare împotriva incendiilor la construcţiile şi instalaţiile tehnologice aparţinând domeniului public şi privat al U.A.T. Brașov precum şi la instituţiile publice subordonate Consiliului Local Brașov;
- Asigură controlul respectării măsurilor de apărare împotriva incendiilor pe timpul adunărilor sau al manifestărilor publice;
- Prezintă conducerii, semestrial sau ori de câte ori situaţia impune, raportul de evaluare a capacităţii de apărare împotriva incendiilor;
- Acordă sprijin şi asistenţă tehnică de specialitate centrului operativ pentru situaţii de urgenţă în îndeplinirea atribuţiilor;
- Informează de îndată, prin orice mijloc, I.S.U.J. Brașov despre izbucnirea şi stingerea, cu forţe şi mijloace proprii, a oricărui incendiu la clădirile administrate de Primăria mun. Brașov, iar în termen de 3 zile lucrătoare completează şi trimite acestuia raportul de intervenţie;
- Organizează şi execută controlul respectării regulilor de apărare împotriva incendiilor la gospodăriile cetăţeneşti și la unitățile de cult;
- Asigură, prin mijloacele avute la dispoziţie, desfăşurarea activităţilor de informare şi educaţie antiincendiu a populaţiei;
- Participă la concursurile profesionale organizate de I.G.S.U. pentru Serviciile Voluntare pentru Situații de Urgenţă;
- Participă la organizarea concursurilor pe teme de situații de urgență cu elevii din unitățile de învățământ din mun. Brașov: „Cu viața mea apăr viața” – etapa locală respectiv „Prietenii pompierilor”;
- Analizează şi soluţionează petiţiile cetăţenilor în problema apărării împotriva incendiilor;
- Îndeplineşte orice alte obligaţii prevăzute de lege pentru apărarea împotriva incendiilor la nivelul U.A.T. Brașov.
C. Atribuții în domeniul mobilizării / demobilizării la locul de muncă
- Întocmește și actualizează documentele de mobilizare și rechiziții, în conformitate cu cerințele Structura Teritorială pentru Probleme Speciale Brașov;
- Pune în aplicare legislația referitoare la pregătirea populației pentru apărare, conform Legii nr. 446/2006;
- Întocmește și actualizează periodic documentația privind evidența militară a angajaților Primăriei mun. Brașov și a Consiliului Local Brașov;
- Asigură punerea în aplicare a prevederilor legislației referitoare la pregătirea economiei naționale și a teritoriului pentru apărare – conform Legii nr. 477/2003 și a H.G. nr. 370/2004, cu modificările și completările ulterioare:
-- asigurarea pregătirii economiei naționale și a teritoriului pentru apărare, la nivelul mun. Brașov, conform competențelor stabilite prin lege;
-- comunicarea către Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale a propunerilor privind:
Planul de mobilizare și bugetul de stat pentru război;
Planul de pregătire;
Programul de pregătire a teritoriului pentru apărare;
-- identificarea, în condițiile legii, a capacităților de apărare, cu scopul îndeplinirii sarcinilor stabilite prin planul de mobilizare;
-- înființarea și funcționarea ca organ de specialitate, conform art. 41, alin. 2 din Legea nr. 477/2003, a Comisiei de apărare formată din salariați cuprinși în organigrama Primăriei mun. Brașov.
D. Atribuții în domeniul evidenței și păstrării documentelor clasificate
- Răspunde de evidența, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea și distrugerea informațiilor clasificate deținute de către Primăria mun. Brașov, în condiții de siguranță;
- Întocmește Programul de Prevenire a Scurgerii de Informații Clasificate, iar după aprobare acționeză pentru aplicarea acestuia;
- Elaborează norme interne privind protecția informațiilor clasificate, potrivit legii;
- Prezintă șefului structurii de securitate propuneri privind stabilirea obiectivelor, sectoarelor și locurilor de importanță deosebită pentru protecția informațiilor clasificate din sfera de responsabilitate;
- Actualizează permanent evidența Certificatelor de securitate și a Autorizațiilor de acces și asigură păstrarea acestora;
- Participă la activități de pregătire specifică a persoanelor care au acces la informații clasificate;
- Întocmește listele de informații clasificate elaborare sau păstrate de unitate, pe clase și niveluri de secretizare;
- Pune în aplicare măsurile INFOSEC.
F. Alte atribuții:
- Asigură punerea în aplicare a măsurilor stabilite prin Ordonanța de Urgență nr. 81 / 2021 pe linia combaterii și prevenirii atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor și bunurilor acestora pe raza U.A.T. Brașov;
- Participă în cadrul Comisiei pentru reducerea riscului seismic al clădirilor, cu atribuții pe linia evaluării vizuale rapide la imobilele cu destinația de locuință de pe raza mun. Brașov, conform prevederilor Legii nr. 212 / 2022;
- Este responsabil de implementarea măsurilor necesare punerii în aplicare a programului de evaluare vizuală rapidă a clădirilor multietajate cu destinația principală de locuință, conform prevederilor Legii nr. 212 / 2022;
- Îndeplineşte atribuţiile specifice funcţiei de Agent de inundaţii la nivelul U.A.T. Brașov conform prevederilor Ordinului comun Ministerul Apelor și Pădurilor – Ministerul Afacerilor Interne nr. 459 / 78 / 2019.