Servicii publice
Primăria Municipiului Brașov
Servicii publice
Servicii publice
SERVICII PUBLICE / SERVICIUL PUBLIC LOCAL DE TERMOFICARE BRAȘOV
LASCU DĂNUȚ- director interimar Adresa: Str. Mihai Kogalniceanu nr. 23, bl. C7, cam. 201/202/203 Telefon: +40 0759054700 Email: splt@spltbv.ro
DESCRIEREA ACTIVITĂȚII:
CONDIȚII ȘI ETAPE NECESARE A FI URMATE PENTRU DEBRANȘARE/DECONECTARE RESPECTIV REBRANȘARE/RECONECTARE SAU BRANȘARE LA SACET BRAȘOV
Cererile de debranșare/deconectare împreună cu toate documentele solicitate se depun în perioada 16 mai- 30 iunie la adresa Str. Liviu Cornel Babeș nr. 10.
A. Întocmirea dosarului pentru deconectarea unui spațiu de locuit sau spațiu comercial dintr-un condominiu
Dosarul trebuie să conţină următoarele documente:
a) Cererea de deconectare de la sistemul public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat (Formular model - F1);
b) Declarație și acord vecini (Formular model - F2);
c) Acordul asociației de proprietari (Formular model - F3) prin care se face și mențiunea dacă consumatorul/utilizatorul figurează/nu figurează cu restanțe la cheltuieli de întreținere;
d) Hotărârea Adunării Generale a Asociației de Proprietari (din anul curent) prin care se aprobă deconectarea de la sistemul centralizat a solicitantului și asupra intenţiei de realizare a unui sistem individual de încălzire;
e) Documentația tehnică pentru reechilibrarea hidraulică a sistemului de încălzire centralizată, rezultată ca urmare a modificării instalației inițiale prin deconectarea unor corpuri de încălzire întocmită de către un proiectant autorizat și care trebuie să conțină obligatoriu cel puțin următoarele:
- Locul de montaj pentru robineții de reechilibrare hidraulică pentru instalația modificată, astfel încât alimentarea cu energie termică să nu afecteze consumatorii rămași alimentați (dacă este cazul);
- La capetele de coloană se vor monta sisteme de aerisire cu robineți de separare;
- Separarea vizibilă dintre coloanele de alimentare cu agent termic și corpurile de încălzire deconectate se va realiza numai prin sudare pentru a se evita scoaterea din funcțiune a sistemului de încălzire și producerea de pagube materiale prin inundare;
- Documentația tehnică privind modificările instalației de distribuție a agentului termic în aval de branșament întocmită de către proiectant va fi însoțită de specificații tehnice, planșe cu desene cotate, detalii de execuție și o instrucțiune tehnică care să arate modul de echilibrare hidraulică a instalației modificate, deoarece echilibrarea hidraulică a instalațiilor interioare intră în sarcina Asociației de proprietari;
- Se va evalua diminuarea consumului de energie termică la nivel de branșament, produs prin deconectarea corpurilor de încălzire de la sistemul centralizat de încălzire (prin calcul sau pe baza consumului anterior);
- În documentația tehnică de debranșare se va stabili dacă este necesar a se înlocui grupul de măsurare a cantității de energie termică ca urmare a deconectării;
- Evaluarea tuturor efectelor produse de deconectarea de la sistemul centralizat de încălzire și modalitățile de corectare a efectelor negative;
- Impactul asupra mediului în ceea ce privește gazele cu efect de seră (GES), prin implementarea unei surse proprii de încălzire și preparare a apei calde menajere.
Etapa I.
Solicitantul va depune cererea de deconectare și opisul anexat acesteia, completată conform Formular model - F1, la care va atașa, în mod cumulativ următoarele:
a) copia actului de identitate - conform cu originalul;
b) copia titlului de proprietate - conform cu originalul;
c) acordul vecinilor de apartament – atât pe orizontală cât și pe verticală (Formular model - F2);
d) Acordul Asociației de Proprietari, conform Formular model - F3, care va cuprinde în mod obligatoriu și dacă solicitantul înregistrează restanțe la întreținere;
e) Copia conform cu originalul a Hotărârii Adunării Generale a Asociației de Proprietari (din anul curent) prin care se aprobă deconectarea de la sistemul centralizat a solicitantului și asupra intenţiei de realizare a unui sistem individual de încălzire în mod nominal pentru fiecare punct de consum pentru care s-a solicitat deconectarea;
f) Documentația tehnică pentru echilibrarea hidraulică a sistemului de încălzire, rezultată ca urmare a modificării instalației inițiale prin deconectarea unor corpuri de încălzire întocmită de către un proiectant autorizat și care trebuie să conțină obligatoriu cel puțin următoarele:
- Locul de montaj pentru robineții de echilibrare hidraulică pentru instalația modificată, astfel încât alimentarea cu energie termică să nu afecteze consumatorii rămași alimentați (dacă este cazul);
- La capetele de coloană se vor monta sisteme de aerisire cu robineți de separare;
- Separarea vizibilă dintre coloanele de alimentare cu agent termic și corpurile de încălzire deconectate se va realiza numai prin sudare pentru a se evita scoaterea din funcțiune a sistemului de încălzire și producerea de pagube materiale prin inundare;
- Documentația tehnică privind modificările instalației de distribuție a agentului termic în aval de branșament întocmită de către proiectant va fi însoțită de specificații tehnice, planșe cu desene cotate, detalii de execuție și o instrucțiune tehnică care să arate modul de echilibrare hidraulică a instalației modificate, deoarece echilibrarea hidraulică a instalațiilor interioare intră în sarcina asociației de proprietari;
- Se va evalua diminuarea consumului de energie termică la nivel de branșament, produs prin deconectarea corpurilor de încălzire de la sistemul centralizat de încălzire (prin calcul sau pe baza consumului anterior);
- În documentația tehnică de debranșare se va stabili dacă este necesar a se înlocui grupul de măsurare a cantității de energie termică ca urmare a deconectării;
- Evaluarea tuturor efectelor produse de deconectarea de la sistemul centralizat de încălzire și modalitățile de corectare a efectelor negative;
- Impactul asupra mediului în ceea ce privește gazele cu efect de seră (GES), prin implementarea unei surse proprii de încălzire și preparare a apei calde menajere.
Cererile prevăzute la etapa I, vor fi primite de către S.P.L.T. Brașov doar o dată cu dovada de achitare a taxei pentru eliberarea Avizului tehnic de deconectare. Cererile se vor depune în intervalul 16 mai - 30 iunie al fiecărui an.
ETAPA II.
Furnizorul va verifica actele depuse de către solicitant conform celor de la Etapa I și după caz, va solicita completarea acestuia, prin adresă de înaintare comunicată solicitantului prin e-mail sau la adresa comunicată.
Completarea dosarului se poate face în termen de 15 zile de la data primirii adresei de completare comunicată de către S.P.L.T. Brașov.
În cazul în care sunt îndeplinite condițiile prevăzute la etapa I și respectiv până la data de 20 iulie inclusiv a fiecărui an, furnizorul va emite un Aviz tehnic de deconectare favorabil/
Furnizorul va emite Avizul tehnic de deconectare nefavorabil, în cazul în care, nu sunt îndeplinite condițiile cumulative prevăzute la etapa I și respectiv în termenul prevăzut la această etapă.
Furnizorul va elibera Avizul tehnic de deconectare nu mai târziu de 20 iulie inclusiv a fiecărui an.
ETAPA III
După emiterea Avizului tehnic de deconectare favorabil, se va proceda la efectuarea deconectării.
Deconectarea efectivă va fi trecută într-un proces verbal în care se va menționa cine a efectuat deconectarea, tipul și nr. corpuri de încălzire deconectate, nr. punctelor de consum de apă caldă menajeră deconectate din apartament/ spațiu (nr. de apometre - repartitoare de costuri) semnată de către solicitant și reprezentantul Asociației de Proprietari.
Deconectarea se va efectua până cel târziu la data de 31 iulie a fiecărui an.
ETAPA IV.
După efectuarea deconectării consumatorul va solicita furnizorului efectuarea verificarea tehnică de constatare a deconectării efective.
Pentru efectuarea verificării tehnice de constatare a deconectării, solicitantul va achita contravaloarea taxei stabilită și aprobată prin Hotărâre de Consiliu Local, în vigoare.
Reprezentanții furnizorului, care vor verifica deconectarea la fața locului, vor încheia un
Proces Verbal de constatare (Formular model F5) semnat atât de către aceștia cât și de către solicitant, în 2 exemplare (câte un exemplar pentru fiecare dintre părțile semnatare) doar după achitarea taxei menționate la această etapă.
La întocmirea Procesului Verbal de constatare, solicitantul va înmâna reprezentanților furnizorului, o copie a PIF (Proces Verbal de Punere în Funcțiune) a sursei individuale de încălzire și preparare apă caldă menajeră.
Procesul verbal de constatare este documentul care certifică finalizarea deconectării. Orice întârziere în efectuarea verificării deconectării și respectiv a întocmirii Procesului Verbal de constatare (Formular model F5), din vina solicitantul, va fi suportat de către acesta din urmă, apartamentul/spațiul considerându-se nedeconectat.
ETAPA V.
Dacă solicitantul are încheiată convenție de facturare individuală acesta va depune Cerere de reziliere a convenției individuale, conform Formular model - F6, reziliere ce se va efectua doar după achitarea tuturor datoriilor.
B. Întocmirea dosarului pentru debranșarea totală de la SACET a unui condominiu, cu branșamente separat de inc și acm.
Debranşarea totală a instalaţiilor interioare de încălzire şi/sau pentru apă caldă de consum ale unui utilizator tip condominiu, conform art. 30, din Legea 325/2006 privind serviciului public de alimentare cu energie termică, cu completările și modificările ulterioare, se va face în următoarele condiţii cumulative:
a) condominiul să nu se afle în zona unitară de încălzire pentru care autoritatea administraţiei publice locale a stabilit că încălzirea se realizează exclusiv în sistem centralizat;
b) acordul scris al tuturor membrilor asociaţiei de proprietari, exprimat prin vot în cadrul adunării generale;
c) anunţarea furnizorului şi a autorităţii administraţiei publice locale cu 30 de zile calendaristice înainte de debranşare.
Asociația de proprietari, care are calitatea de solicitant de debranșare a unui condominiu, va trebui să depună următoarele documente:
a) Cerere de debranșare a condominiului, prin care anunță furnizorul că în conformitate cu Hotărârea Adunării Generale a Asociației de Proprietari s-a hotărât debranșarea condominiului, cât și mențiunea clară că respectivul condominiu nu face parte din zonele unitare (după verificarea HCL de aprobare a zonelor unitare). Cererea va fi însoțită de semnătura tuturor proprietarilor din condominiu indiferent dacă aceștia sunt sau nu branșați la SACET;
b) Copie conform cu originalul a Procesului Verbal al Adunării Generale a Asociației de Proprietari, în care se specifică expres aprobarea debranșării condominiului de la SACET;
c) Cererea privind intenția de debranșare a condominiului înregistrată la autoritatea administrativ teritorială a Municipiului Brașov.
Cererile de debranșare, cu toate actele prevăzute în prezenta etapă, vor fi depuse de către Asociația de Proprietari începând cu data de 16 mai, dar nu mai târziu de 30 iunie a fiecărui an, împreună cu dovada achitării taxei de eliberare a avizului tehnic de debranșare.
Compartimentele avizate, vor verifica dacă documentația depusă pentru debranșare întrunește cumulativ condițiile de mai sus, cât și dacă condominiul nu face parte dintr-o zonă unitară conform Hotărârii de Consiliu Local Brașov în vigoare, prin care s-au aprobat zonele unitare din Brașov.
După verificarea cererii de debranșare și a actelor atașate la aceasta, Furnizorul va emite AVIZUL TEHNIC DE DEBRANȘARE, favorabil/nefavorabil.
Avizul Tehnic de debranșare totală a condominiului, se va elibera până cel târziu la data de 20 iulie a fiecărui an.
Debranșarea se va efectua de către Departamentul Tehnic, procedând la ridicarea grupurilor de măsură și efectuarea tuturor operațiunilor de blindare a rețelei SACET la limita de proprietate, unde există branșamentul și doar după depunerea dovezii de plată a taxei de debranșare. (achitată în numerar la casieriile S.P.L.T. Brașov).
Asociația de Proprietari va solicita în scris rezilierea/modificarea contractului de energie termică încheiat cu SPLT Brașov. Rezilierea se va efectua doar după achitarea la zi a tuturor datoriilor, inclusiv penalități și orice alte accesorii.
Formulare
Cerere de deconectare - Formular model – F1
Declaratie si acord vecini Formular model - F2
Acordul asociatiei de proprietari - Formular model - F3
Cerere de reziliere a conventiei individuale- Formular model - F6
ALTE INFORMAȚII:
DISPECERAT: 0759054711