Realizări
Primăria Municipiului Brașov
Dotarea cu echipamente de protecție a centrelor sociale rezidențiale publice pentru categorii vulnerabile din Municipiul Brașov și implementarea de măsuri în vederea gestionării crizei sanitare cauzate de SARS-CoV-2
Vezi ca știreDescrierea proiectului/investiției/bunei practici Prin proiectul au fost achiziționate echipamente de protecție (13.500 măști de proiecție 3 pliuri și prindere cu elastic, 85 viziere, 1.500 combinezoane de protecție, 85.000 perechi mănuși de protecție, 21.000 șorturi și 21.900 halate de unică folosință), echipamente medicale (2 sisteme de măsurare a temperaturii corporale în timp real, 7 lămpi UV…

Realizări
Dotarea cu echipamente de protecție a centrelor sociale rezidențiale publice pentru categorii vulnerabile din Municipiul Brașov și implementarea de măsuri în vederea gestionării crizei sanitare cauzate de SARS-CoV-2
Descrierea proiectului/investiției/bunei practici
Prin proiectul au fost achiziționate echipamente de protecție (13.500 măști de proiecție 3 pliuri și prindere cu elastic, 85 viziere, 1.500 combinezoane de protecție, 85.000 perechi mănuși de protecție, 21.000 șorturi și 21.900 halate de unică folosință), echipamente medicale (2 sisteme de măsurare a temperaturii corporale în timp real, 7 lămpi UV pentru dezinfecție spații) și produse și dispozitive de dezinfecție (17 dozatoare cu senzor pentru dezinfectant, 114 litri dezinfectant pentru mâini și 180 litri dezinfectant pentru suprafețe).
Domeniul investiției
Social
Perioada de implementare
2021
Nevoia identificată
Măsuri pentru limitarea
efectelor răspândirii COVID-19
Detalii tehnice
Echipamentele și materialele au fost distribuite către centrele rezidențiale din subordinea Direcției de Asistență Socială Brașov: Căminul pentru Persoane Vârstnice, Centrul de tip Respiro pentru Persoane Vârstnice, Centrul Rezidențial pentru Persoane fără Adăpost și Adăpostul de noapte pentru desfășurarea activității în condiții de siguranță pentru lucrătorii sociali și beneficiarii de servicii sociale oferite în cadrul acestor centre, contribuind astfel la consolidarea capacității de reacție la criză sanitară cauzată de virusul SARS-CoV-2.
Detalii financiare
Proiectul in valoare de 692.835 lei a fost finanțat 100% prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014- 2020 (POIM), Axa Prioritară 9 Protejarea sănătății populației în contextul pandemiei cauzate de COVID-19, Obiectivul Specific 9.1 Creșterea capacității de gestionare a crizei sanitare COVID-19
Beneficiile pentru cetățeni/mediul de afaceri
Beneficiar al proiectului este Parteneriatul format dintre Municipiul Brașov în calitate de lider de parteneriat şi Direcția de Asistență Socială Brașov.
Achiziție mijloace de transport public – Troliebuze 18 M, Brașov
Vezi ca știreDescrierea proiectului/investiției/bunei practici Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea transportului public în Municipiul Braşov prin achiziţia de material rulant de tip troleibuz pe rutele de transport public selectate, printr-o abordare integrata bazată pe Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) al Polului de Creştere Braşov. Acest obiectiv implică reducerea emisiilor de carbon şi creşterea atractivităţii transportului…

Realizări
Achiziție mijloace de transport public – Troliebuze 18 M, Brașov
Descrierea proiectului/investiției/bunei practici
Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea transportului public în Municipiul Braşov prin achiziţia de material rulant de tip troleibuz pe rutele de transport public selectate, printr-o abordare integrata bazată pe Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) al Polului de Creştere Braşov. Acest obiectiv implică reducerea emisiilor de carbon şi creşterea atractivităţii transportului public în comun, prin asigurarea de condiţii superioare (vehicule moderne, cu podea joasă, 100% electrice cu zero emisii, mai rapide, mai puţin zgomotoase, cu facilităţi STI – sisteme tehnice inteligent), respectiv prin oferirea alternativelor de transport, descurajarea deplasărilor cu autoturismul personal şi creşterea numărului de persoane care vor utiliza transportul public.
Domeniul investiției
Domeniul investiției este MOBILITATE
Este finanțat prin POR/2018/4/4.1/3/ în parteneriat, aferent Axei prioritare 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă
Perioada de implementare
Perioada de implementare este 36 luni, respectiv între ianuarie 2019 și decembrie 2021
Nevoia identificată
Proiectul răspunde problemelor identificate in cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă:
– vechimea mare a parcului auto, în special a troleibuzelor, precizând că înlocuirea acestor vehicule la mâna doua, robuste dar foarte vechi este esențială;
– dificultăți în asigurarea disponibilității numărului necesar de vehicule la orele de vârf, din cauza problemelor tehnice;
-consumul de combustibile este cu 10% mai mare decât media pentru un oraș ca Brașovul;
– reducerea emisiilor de CO, NOx, VOCs, PM10 și CO2.
Detalii tehnice
În vederea realizării unui transport public în sistem integrat, eficient şi accesibil au fost achiziţionate 26 troleibuze noi, care operează pe următoarele rute: ruta BV1- 6 troleibuze, ruta BV2- 3 troleibuze, ruta BV6- 10 troleibuze și ruta BV31- 7 troleibuze. Troleibuzele au o lungime de cca. 18 m și capacitate de minim 120 pasageri din care minim 40 pe scaune.
Cele 26 troleibuze NS_T18LF_TRL- Solaris Trollino 18 NOU achiziționate sunt în trafic și sunt asigurate condițiile tehnice/operaționale pentru rețea și condiţiile tehnice/operaţionale pentru infrastructura rutieră de rularea
Detalii financiare
Proiectul “Achiziţia de mijloace de transport public – troleibuze, 18 m, Braşov” cod MySMIS 127697 este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 şi are o valoare totală de 93.473.050,00 lei (conform Ordinului de finanţare nr. 4253/17.05.2019) din care: 66.855.092,50 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din FEDR şi 10.154.696,50 lei finanțare nerambursabilă Buget de Stat. Beneficiar al proiectului este Parteneriatul format dintre Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în calitate de lider de parteneriat şi Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Braşov.
Beneficiile pentru cetățeni/mediul de afaceri
Rezultatele implementării proiectului sunt reprezentate de reducerea emisiile de GES, pentru fiecare an cu 1.137 tone CO2 echivalent pe an și creșterea numărului de pasageri cu cca. 2.163.049 pasageri pe an, pe cele 4 rute de transport. Proiectul contribuie la scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră şi la creşterea numărului de pasageri din sistemele transport public urban în România.
Linkuri/Referinte
https://www.bizbrasov.ro/2019/11/25/comunicat-de-presa-achizitie-mijloace-de-transport-public-troleibuze-18-m-brasov/
https://www.bizbrasov.ro/2021/04/12/comunicat-de-presa-achizitie-mijloace-de-transport-public-troleibuze-18-m-brasov-2/
https://www.ratbv.ro/proiecte/
Brasov – Smart City
Vezi ca știreModele inteligente de gestionare a orașului în contextul mobilității urbane Managementul modern al serviciilor de utilitate publică: transport public local, management trafic, iluminat public, gestiunea teritoriului Smart City – iluminat inteligent inteliLIGHT® – Telegestiune sistem iluminat public Proiect premiat la concursul organizat de ANFP în 2016 – Bune practici – Inovație si calitate in sectorul…

Realizări
Brasov – Smart City
Modele inteligente de gestionare a orașului în contextul mobilității urbane
Managementul modern al serviciilor de utilitate publică: transport public local, management trafic, iluminat public, gestiunea teritoriului
Smart City – iluminat inteligent
inteliLIGHT® – Telegestiune sistem iluminat public
Proiect premiat la concursul organizat de ANFP în 2016 – Bune practici – Inovație si calitate in sectorul public, Pilonul Reducerea risipei si eficientizarea cheltuirii banului public
- Reţeaua electrică – mai mult decât un simplu mijloc de transport al electricităţii, un adevărat sistem nervos.
- Reţeua electrică – suport pentru multiple aplicaţii în beneficiul comunităţii, prin controlul echipamentelor şi interconectarea senzorilor
- 11.500 stâlpi de iluminat
- 200 posturi de transformare
ARHITECTURA inteliLIGHT®
- Stații încărcare vehicule electrice
- Senzori de temperatură, poluare
- Camere supraveghere
- Butoane panică
Distribuția corpurilor de iluminat/PT
- Semnalare rapidă a oricărei disfuncţionalităti prin emitere alarme avertizare (aplicaţie, e-mail, etc)
- Eficientizarea modului de intervenție la apariția unui defect
- Monitorizare şi control de la distanţă, la nivel de corp de iluminat
- Iluminat public LED
Diminuarea fluxului luminos
- Furnizarea unui ambient luminos confortabil, cu un nivel corespunzător al iluminatului pe timp de noapte
- Diminuarea/mărirea fluxului luminos, în funcție de necesități
Reducere consum energie electrica
- Reducerea consumului de energie electrică prin funcţia de dimming
- Optimizare mentenanță si reduceri pierderi tehnologice
Statii de încărcare vehicule electrice (pilot)
Utilizarea infrastructurii existente: mai putin efort, resurse mai putine implicate si implementare foarte rapidă
- Se poate realiza o retea de statii de incărcare vehicule electrice la nivelul intregului oras;
- Rapid, usor si cu costuri de instalare reduse
- Tehnologie fiabila si probate in implementari reale
- Integrata in platforma smart city
TRECERE DE PIETONI INTELIGENTĂ: SIGURANTA RUTIERĂ
- Detecţia cu senzori a pietonilor angajaţi în trecere
- La detecţia pietonilor, creşte nivelul iluminării verticale, creând un contrast pozitiv.
- Sistemul de semnalizare luminoasă, montat în carosabil, vizibil de la 2 km
Smart City – siguranta publică
MONITORIZARE VIDEO: SIGURANŢA PUBLICĂ
- Dispecerat tehnic
- 191 camere de supraveghere pe domeniul public (artere, intersecții, zone publice)
Servicii electronice eAdministratie
Sistem de management incidente
- Semnalare incident pe harta geospațială
- Rezolvare (peflux de lucru sau pe loc)
- Timp răspuns pe categorii de incidente
- Notificare cetățean
Proiect eAdministratie – Premiul II la concursul organizat de ANFP în 2014 – Bune practici -Inovație si calitate in sectorul public, Pilonul e-Guvernare
Aplicație mobilă de raportare incidente și servicii electronice – integrată cu sistemul CiRM
FII IMPLICAT!


Poți descărca de aici aplicația My Brașov City (disponibilă pentru Android) si poți interacționa direct de pe telefonul mobil.
Banca de date geospațială, funcțională de peste 10 ani!
- Planificare urbană inteligentă
- Hărți tematice
- Schimb electronic de date cu proiectanți, companii de utilități
- Interoperabilitate cu sistemele de taxe si impozite, management documente
Smart City: e-Transport, Mobilitate
Managementul informatizat al sistemului de transport în comun
Proiectul a obținut PREMIUL I la concursul organizat de ANFP în 2016 – Bune practici – Inovație si calitate in sectorul public, Pilonul Reducerea risipei si eficientizarea cheltuirii banului public

- 500 validatoare carduri si bilete
- 225 panouri de informare interioare

Cardul de transport „Practic” nominal si nenominal
Cardul de transport „Rapid” – nenominal

- 30 automate vânzare carduri si bilete
- 47 casierii moderne
- 119 stații dotate cu camere de supraveghere video si panouri electronice informare in timp real
SUBSISTEMUL MANAGEMENT FLOTA
SUBSISTEMUL DE PRIORITIZARE VEHICULE TRANSPORT PUBLIC ÎN INTERSECŢII SEMAFORIZATE
- Integrat cu sistemul de semaforizare pentru asigurarea priorității pentru vehiculele RAT aflate în întârziere
Cinema Modern, noul centru dedicat copiilor
Vezi ca știreAu fost finalizate lucrările pentru noul centru multifuncțional amenajat în urma reabilitării fostului cinematograf Modern. Acesta, pe lângă un cinematograf cu două săli moderne de proiecție, va oferi copiilor și spațiu pentru diferite activități educative sau recreative. Valoarea lucrărilor a fost de 4,57 milioane lei, fonduri asigurate din bugetul local. În cadrul proiectului s-au executat…

Realizări
Cinema Modern, noul centru dedicat copiilor
Au fost finalizate lucrările pentru noul centru multifuncțional amenajat în urma reabilitării fostului cinematograf Modern. Acesta, pe lângă un cinematograf cu două săli moderne de proiecție, va oferi copiilor și spațiu pentru diferite activități educative sau recreative.
Valoarea lucrărilor a fost de 4,57 milioane lei, fonduri asigurate din bugetul local.
În cadrul proiectului s-au executat lucrări de reparaţii capitale a întregii clădiri, cu refuncţionalizarea acesteia în vederea păstrării a două săli de cinematograf, pentru proiecţii de film şi realizarea unor spectacole pentru copii.
Sala mare (fosta sală A, cu 350 locuri) a fost amenajată ca sală de spectacole şi proiecţie film cu o capacitate de maxim 186 locuri.
Sala care până la închiderea clădirii a avut destinaţia de club (fosta sala B) a fost amenajată ca sală de spectacole şi proiecţie film, cu o capacitate de maxim 110 locuri.
În fosta sală de 100 locuri (sala C) a fost amenajat un spaţiu cu destinaţia de vestiar pentru copii, iar în fosta zonă a ecranului va fi amenajat un spaţiu pentru amplasarea centralei termice.


Lucrări executate:
- Desfaceri elemente de compartimentare (portante şi neportante), finisaje, instalaţii electrice, termice, sanitare, ventilaţii,
- Realizarea unor goluri de uşi şi închiderea altora existente,
- Lucrări de consolidare a structurii existente în zona golurilor nou propuse,
- Lucrări de finisaje interioare şi exterioare,
- Lucrări de instalaţii termice, electrice şi sanitare,
- Lucrări de reabilitare termică a clădirii prin realizarea termosistemului la exterior,
- Achiziţie utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale, cu montaj.
Dotări sălile de cinema:
Sistem digital Cinema 2D, Barco Alchemy DP2K-15C
Proiectorul de cinema digital pentru săli de dimensiuni medii este un model compact și complet integrat.
Cipul instrumentelor DLP Cinema® de 0,98 ”DL98, asigură o experiența unui film de primă clasă, cu o luminozitate consistentă a imaginii, contrast bogat și culori vibrante. Barco Alchemy DP2K15C este un proiector plin, compatibil DCI și server media soluție cu stocare la bord.
Producător: BARCO BELGIA
Sistem sonorizare
Producător: Master Audio Italia, Solton&Acoustic Germania
Sistem proiectoare scenă
Producător: Proel Italia


Mansardare Școala Gimnazială nr. 19
Vezi ca știreS-au finalizate lucrările de mansardare a Școlii gimnaziale nr.19, prin care care s-au creat 9 săli de clasă noi și un laborator de informatică. Lucrarea face parte dintr-un program mai amplu de extindere a unităților de învățământ, pentru crearea de noi spații pentru clase, astfel încât procesul de învățământ să se desfășoare în condiții optime.…

Realizări
Mansardare Școala Gimnazială nr. 19
S-au finalizate lucrările de mansardare a Școlii gimnaziale nr.19, prin care care s-au creat 9 săli de clasă noi și un laborator de informatică. Lucrarea face parte dintr-un program mai amplu de extindere a unităților de învățământ, pentru crearea de noi spații pentru clase, astfel încât procesul de învățământ să se desfășoare în condiții optime. Valoarea lucrărilor executate este de 3.143.543,02 lei, TVA inclus, suma fiind asigurată din bugetul local.
Investiția de etajare/mansardare a Școlii Gimnaziale nr. 19 din Municipiul Braşov reprezintă execuția unor lucrări care au constat în realizarea unui nivel suplimentar, peste clădirea școlii, de fapt un nou etaj 3.


Acest nou nivel se compune dintr-o structură de rezistență alcătuită din centuri interioare și exterioare, planșeu flotant din beton armat peste vechiul acoperiș al clădirii, stâlpi și grinzi din beton armat și șarpantă din lemn.
Învelitoarea, termoizolată la interior cu vată minerală, este din tablă, cu sistem de scurgere a apelor pluviale din jgheaburi și burlane noi și cu parazăpezi. Este refăcut întregul sistem de paratrăsnet.
Accesul la mansardă este asigurat prin continuarea între etajul 2 și mansardă a celor două scări ale clădirii.
Întreaga clădire a „noii” școli a fost reabilitată termic pe toate fațadele prin realizarea unui termosistem din polistiren expandat și vată minerală, peste care s-au realizat tencuieli decorative.
În interior s-au executat lucrări de instalații sanitare, fiind create două grupuri sanitare, pentru fete și băieți.
Ferestrele de la acest nivel sunt din tâmplărie PVC cu geam termopan, iar pentru realizarea unei iluminări naturale optime a noilor săli de clasă, în învelitoare și șarpantă s-au montat ferestre de învelitoare tip Velux.
În noul nivel s-au creat încă 9 săli noi de clasă și un cabinet de informatică. Când este cazul, din 2 săli de clasă alăturate se poate crea un spațiu mai amplu, prin retragerea unui perete mai amplu.


Toate spațiile nou create au conexiune la internet. În sălile de clasă pardoselile sunt din parchet laminat, iar holul are pardoseala din covor PVC antistatic și fonoizolant, în grupul sanitar fiind gresie. Pereții și tavanele au un finisaj cu vopsea lavabilă.
Întreaga clădire a școlii este dotată cu un sistem de avertizare și stingere a incendiilor, detectoare de fum în toate spațiile, butoane de alarmare, sirene, indicarea căilor de evacuare, hidranți, fiind construită în acest sens o stație de pompare alipită de clădirea școlii.
Lucrările realizate corespund din punctul de vedere al securității la incendiu, al asigurării sănătății și igienei, al siguranței în exploatare, al protecției împotriva noxelor și zgomotului și al izolării termice.
Pe lângă lucrările aferente obiectivului de investiţii s-au executat şi alte lucrări de amenajare a zonei din jurul şcolii, respectiv asfaltarea aleilor şi a terenului de sport, amenajarea aleilor şi amplasarea de bănci noi, amenajarea zonei verzi, precum şi amenajarea unei platforme pentru depozitarea pubelelor.

Cinema Astra, noul centru multifuncțional al Brașovului
Vezi ca știreAu fost finalizate lucrările de reabilitare a fostului cinematograf Astra, proiect în valoare de 9 milioane de lei, finanțat din bugetul local. În urma lucrărilor de reabilitare au fost create mai multe spații: o sală de cinema cu 124 de locuri și o sală de conferințe cu 130 de locuri. Au fost executate următoarele lucrări…

Realizări
Cinema Astra, noul centru multifuncțional al Brașovului
Au fost finalizate lucrările de reabilitare a fostului cinematograf Astra, proiect în valoare de 9 milioane de lei, finanțat din bugetul local. În urma lucrărilor de reabilitare au fost create mai multe spații: o sală de cinema cu 124 de locuri și o sală de conferințe cu 130 de locuri.
Au fost executate următoarele lucrări :
Lucrări de rezistență
- Realizarea planșeului între sala de cinematograf și sala de conferințe din mansardă.
- Refacerea structurii de rezistență a acoperișului.
- Realizarea scărilor din beton/ metalice interioare și exterioare.
- Realizarea gradenelor pentru sala de cinematograf.


Lucrări de construire
Corp C1.1
- s-a refăcut structura acoperișului și învelitoarei la forma inițială.
- s-a realizat o scară din beton armat;
- s-au realizat pereți de compartimentare din zidarie GVP și gips-carton pe structură ușoară;
- s-au închis golurile existente de pe fațadele către vecinătățile Nord si S-V
Corp C1.2
- s-a refăcut structura acoperișului și învelitoarei la forma inițială.
- s-a realizat un planșeu din beton, pe cofraj metalic, susținut de grinzile metalice existente;
- s-au realizat două scări, în stânga și în dreapta ecranului de proiecție, pentru evacuarea utilizatorilor și accesul către corpul C1.3.
- la nivelul parter și etajul 1 s-au realizat gradene din beton, pe structură metalică.
- la nivelul ultimei gradene, în sala de spectacol, a fost amenajată o cabină de proiecție;
- s-au realizat pereți de compartimentare din zidarie GVP și gips-carton pe structură ușoară;
- s-a refăcut scara metalică elicoidală din parter către subsol.
- Instalatie interioara incendiu,
- Instalatie incalzire interioara,
- Instalatie ventilatie climatizare,
- Sistem proiectie cinema,
- Sistem audio sala spectacole cinema,
- Sistem audio foier,
- Digital signage foier,
- Sistem ticketing,
- Sistem proiectie si sonorizare sala conferinte,
- Sistem efractie,
- Sistem control acces,
- Sistem cctv,
- Sistem detectie incendiu.
Corp C1.3
Pe latura de nord, în curtea interioară, s-a construit o scară metalică exterioară, pentru evacuare persoanelor din sala de conferință.
Pe fațada către stradă, aferentă Corpurilor C1.1 si C1.3, au fost montate două copertine din sticlă, cu sistem de susținere metalic.
La acestea se adaugă instalarea următoarelor sisteme:


Renovarea clădirilor municipale și a școlilor, utilizând tehnologii de construcții inteligente – Colegiul de Informatică „GRIGORE MOISIL“
Vezi ca știreA fost finalizată investiția „Renovarea clădirilor municipale și a școlilor, utilizând tehnologii de construcții inteligente – lot 2 Colegiul Național de Informatică Grigore Moisil “, finanțată prin Programul de Cooperare Româno- Elvețian în baza Acordului de Implementare Nr. PCER/A4/RO-CH 10. Au fost executate următoarele lucrări principale: izolarea fațadelor corpurilor de clădire ale colegiului cu vată…

Realizări
Renovarea clădirilor municipale și a școlilor, utilizând tehnologii de construcții inteligente – Colegiul de Informatică „GRIGORE MOISIL“
A fost finalizată investiția „Renovarea clădirilor municipale și a școlilor, utilizând tehnologii de construcții inteligente – lot 2 Colegiul Național de Informatică Grigore Moisil “, finanțată prin Programul de Cooperare Româno- Elvețian în baza Acordului de Implementare Nr. PCER/A4/RO-CH 10.
Au fost executate următoarele lucrări principale:
- izolarea fațadelor corpurilor de clădire ale colegiului cu vată minerală bazaltică 10 cm, fațadă ventilată, finisaj plăci ceramice și vopsea decorativă;
- vopsea izolatoare la interior în sălile de clase , holuri, laboratoare și cabinete , grupuri sanitare și în toate spațiile de acces;
- înlocuirea ferestrelor de tâmplărie la corpul de legătură și a tâmplăriei exterioare Corp A , corp de legătură și Corp B;
- montarea de pardoseală nouă, din covor PVC, în sălile de clase, holuri și laboratoare;
- montarea de gresie și faianță noi în grupurile sanitare și înlocuirea în totalitate a obiectelor sanitare;
- reabilitarea sistemului de iluminat prin montarea unui sistem complet, cu aparate de iluminat pe surse LED;
- montarea unui sistem automatizat de ventilație cu recuperare de căldură în sălile de clase și laboratoare;
- termo-hidroizolarea planșeului peste ultimul nivel al corpului B și a planșeului corpului de legătură;
- reabilitarea sistemelor de alimentare cu energie electrică, termică și apă;
- refacerea completă a sistemului de scurgere ape pluviale; au fost montat jgheaburi și burlane;
- refacerea șarpantei de lemn cu înlocuirea în totalitate a învelitorii pe corpul vechi de clădire;
- racordarea la rețeaua de termoficare a orașului.
Valoarea lucrărilor realizate: 5.854.631,528 lei, inclusiv TVA
Obiectivul general al proiectului se înscrie în prevederile Acordului-cadru încheiat între Guvernul României şi Consiliul Federal Elveţian privind implementarea Programului de Cooperare Elveţiano-Român, respectiv reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse prin îmbunătăţirea mediului înconjurător.
Proiectul a vizat aplicarea celor mai noi şi mai moderne tehnologii pentru reabilitarea a două unităţi de învăţământ, Colegiul Naţional de Informatică „Grigore Moisil” şi Şcoala Generală nr. 4, contribuind astfel la creşterea eficienţei energetice, reducerea consumurilor de energie şi a emisiilor de CO2.
Cele două investiții au avut ca rezultat principal îmbunătăţirea eficienţei energetice a clădirilor celor două unităţi de învăţământ, transpusă în următoarele economii de energie:
- economii de energie pentru încălzire (gaze naturale): 461.229 kWh/an, reprezentând 39% consumurile înregistrate în prezent la cele două unităţi de învăţământ;
- economii de energie electrică: 46.215,42 kWh/an, reprezentând 29,4% faţă de valorile înregistrate în prezent.
Valoarea reducerii emisiilor de CO2 este de 126 tone/an.
Reabilitarea Școlii gimnaziale nr. 4
Vezi ca știreLucrările de reabilitare a Școlii gimnaziale nr. 4, proiect finanțat prin programul româno-elvețian, au fost finalizate. Investiția a fost realizată în cadrul proiectului „Renovarea clădirilor municipale şi a şcolilor, utilizând tehnologii de construcţie inteligente în municipiul Braşov”, în cadrul Programului de Cooperare Elveţiano – Român pentru reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene…

Realizări
Reabilitarea Școlii gimnaziale nr. 4
Lucrările de reabilitare a Școlii gimnaziale nr. 4, proiect finanțat prin programul româno-elvețian, au fost finalizate. Investiția a fost realizată în cadrul proiectului „Renovarea clădirilor municipale şi a şcolilor, utilizând tehnologii de construcţie inteligente în municipiul Braşov”, în cadrul Programului de Cooperare Elveţiano – Român pentru reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse (PCER).





Proiectul a vizat aplicarea celor mai noi şi mai moderne tehnologii pentru reabilitarea unităţii de învăţământ, contribuind astfel la creşterea eficienţei energetice, reducerea consumurilor de energie şi a emisiilor de CO2.
Lucrările de reabilitare realizate la Şcoala Generală nr. 4 au constat în lucrări de reabilitare termică prin izolarea pereţilor exteriori cu un strat de polistiren expandat de 10cm, inclusiv soclul şi acoperişul, lucrări de inlocuire a tâmplăriei existente cu elemente performante de vitraj termoizolant low-e şi prevederea acesteia cu fante de circulaţie naturală controlată a aerului între exterior şi interior, dar şi lucrări de recompartimentare a interioarelor conform noilor normative în vigoare. Practic, lucrările de bază ale acestui proiect au constat în:
- Reabilitarea energetică a cladirii
- Înlocuirea tâmplăriei (ferestre şi uşi, ferestrele vor fi prevăzute cu grilă de ventilaţie pentru aportul de aer proaspăt);
- Izolarea faţadei cu polistiren şi vată bazaltică;
- Termo hidroizolaţia terasei;
- Realizarea unui sistem de ventilaţie cu recuperare de căldură;
- Reabilitarea sistemului de energie electrică (reabilitarea panourilor de distributie), inclusiv instalarea unor sistem automatizate de reglare a consumului de energie electrică, în funcţie de inervalul de lumină naturală de pe parcursul unei zile şi de programul şcolar;
- Reabilitarea sistemului de energie termică (reţeaua de distribuţie a căldurii);
- Reabilitarea sistemului de alimentare cu apă şi canalizare;
- Înlocuirea lămpilor interioare cu aparate de iluminat pe surse LED;
- Dotarea cu instalaţii pentru prevenirea şi stingerea incendiilor;
- Lucrări de reparaţii la zidării interioare, gletuiri şi vopsitorii lavabile;
- Montarea de pardoseală din plută, cu rezistenţă mare la trafic, făcută din materiale naturale, care nu emană fum în cazul unui incendiu;
- Refacerea completă a sistemului de scurgere a apelor pluviale.
Lucrari efectuate la instalaţia de iluminat:
- Toate corpurile de iluminat existente la Şcoala Generală nr. 4 au fost dezafectate şi înlocuite cu corpuri de iluminat moderne tip LED, cu consum redus de energie şi cu o eficienţă cât mai ridicată, conform standardelor şi normativelor în vigoare. Au fost înlocuite cablurile electrice și întrerupătoarele. A fost suplimentat numărul de prize de energie montate în laboratoarele şcolare.
- A fost prevăzut iluminat de siguranţă, de securitate şi evacuare, marcare hidranţi de incendiu interiori, circulaţie/antipanică realizat cu corpuri de iluminat speciale, de tip luminobloc cu acumulatori, cu autonomie de funcţionare de minim 2h. Pe circuitele de iluminat au fost amplasate relee de programare zilnice sau saptămânale pentru a ajuta la reducerea consumului de energie. Releele sunt programate în funcţie de saptămânile anului, să pornească sau să oprească circuitele de iluminat în funcţie de programul şcolar.
- Au fost montate corpuri de iluminat tip evacuare în următoarele zone: în zona casei scării pe fiecare nivel, căile de evacuare şi schimbările de direcţie, uşile de evacuare interior şi exterior, în grupurile sanitare cu o suprafaţă mai mare de 8mp şi în toaleta persoanelor cu dizabilităţi şi în camera centralelor de detecţie şi semnalizare efracţie+incendiu.
- Au fost montate corpuri de iluminat anti-panică/orientare în zona scărilor la fiecare nivel, în încăperile cu o suprafaţă mai mare de peste 60 mp, pe holurile clădirilor, precum şi in sălile de curs.
- În camera centralelor de detecţie şi semnalizare efracţie + incendiu şi in camera tablului general vor fi montate corpuri de iluminat continuarea lucrului.


Lucrari efectuate la instalaţia de încălzire:
- A fost refăcută integral prin înlocuirea conductelor de agent termic si a tuturor radiatoarelor cu unele moderne şi eficiente, din oţel.
- Toate conductele instalaţiei interioare de distribuţie a agentului termic au fost izolate termic.


Detalii contracte
SCOALA GINMAZIALA NR. 4
Contract proiectare şi execuţie 89/5113234/2017;
Constructor şi proiectant: SC Aeon Building SRL în asociere cu S.C. M.B. Building & Consulting S.R.L.
Valoarea totală a contractului este de 2.530.272,79 lei fără T.V.A., din care:
- proiectare 128.115,08 lei,
- execuţie 2.402.157,71 lei.
Ordinul de începere a lucrărilor de execuţie: 28.02.2018;
Termenul de finalizare a lucrărilor: aprilie 2019.
Cu ocazia recepției lucrărilor de reabilitare energetică a Școalii gimnaziale nr. 4, dl. George Scripcaru, primarul Municipiului Brasov a declarat:
„Mă bucur că am ajuns în această fază, de semnare a procesului verbal de recepție a lucrărilor, iar constructorul a reușit să respecte termenul pe care și l-a asumat, mai ales că vorbim de un proiect care vizează creșterea calității condițiilor pe care le oferim elevilor din Brașov în unitățile de învățământ aparaținând Municipalității. Din păcate, nu același lucru îl pot spune despre proiectul de la Liceul de Informatică, dar sper ca firma care lucrează acolo să recupereze cât mai mult din întârzieri. Aceste două proiecte, de la școala 4 și de la Liceul de Informatică, au ca scop creşterea eficienţei energetice (şi, implicit, reducerea cheltuielilor cu energia), dar şi reducerea emisiilor poluante, folosind cele mai noi soluţii din domeniu. Sperăm ca aceste proiecte să își dovedească cât mai repede eficiența, pentru ca ele să devină un model de bună practică pe care să îl replicăm, într-o primă fază, la toate unităţile de învăţământ, iar apoi şi la celelalte clădiri aparţinând Municipalităţii sau, de ce nu, şi la blocurile de locuinţe. În următoarea perioadă, conducerea școlii, cu sprijin financiar de la primărie, se va ocupa de partea de mobilier, dotări, astfel încât în luna septembrie, copii din această zonă să poată intra într-o școală cu adevărat nouă”.
Cel mai mare și modern planetariu din țară
Vezi ca știreDate tehnice: Construire clădire Planetariu: 2.432.000 de lei Amenajare Planetariu: 8.205.000 lei, fonduri de la bugetul local. Constructor: SC HAR&H SRL Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 31 iulie 2018. A fost construit un planșeu de beton de peste 300 de m.p., în stil amfiteatru, cu o înclinație de 23,5 grade (aceasta…

Realizări
Cel mai mare și modern planetariu din țară
Date tehnice:
Construire clădire Planetariu: 2.432.000 de lei
Amenajare Planetariu: 8.205.000 lei, fonduri de la bugetul local.
Constructor: SC HAR&H SRL
Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 31 iulie 2018.

- A fost construit un planșeu de beton de peste 300 de m.p., în stil amfiteatru, cu o înclinație de 23,5 grade (aceasta este și axa de înclinare a Pământului), pentru a da senzația de profunzime.
- A fost montată o cupolă specială pentru proiecție, din plăci de aluminiu perforat.
- Au fost instalate 105 scaune, din care două locuri pentru însoțitorii persoanelor cu dizabilități locomotorii.
- Persoanele cu dizabilități beneficiază de acces în sală cu lift și de două locuri speciale pentru cărucioare.
- Au fost instalate două proiectoare pentru planetariu de ultimă generație, SONY, proiecție 4K.
- A fost instalat un sistem de sunet cu 7 canale de sunet, 14 boxe și 2 subwoofer, cu o putere de 19.000 de W.
- Au fost instalate două sisteme de ticketing, unul pentru Planetariu și unul pentru Grădina Zoologică.
- Au fost instalate sistem de climatizare, de detecție incendiu și de supaveghere video.Primarul George Scripcaru a prezentat reprezentanților mass-media Planetariul, cel mai nou obiectiv de educație și de agrement din municipiul Brașov. Acesta va funcționa în cadrul Grădinii Zoologice, dar ca obiectiv separat.


„Mă bucur că astăzi suntem în faza în care putem spune că Brașovul are cel mai mare și modern Planetariu din țară. Vorbim de o investiție de peste 10 milioane de lei, care are rolul de a diversifica modul de petrecere a timpului liber pentru brașoveni și turiști, dar, în același timp, are un rol important în ceea ce înseamnă partea practică a învățământului din Brașov. Sperăm ca acest planetariu să devină o platformă de care să beneficieze elevii din Brașov la predarea lecțiilor, altfel decât în sala de clasă cu o carte în față, fie că vorbim de lecții despre explorarea spațiului sau lecții despre flora și fauna dintr-o anumită parte a globului. În prima ședință a Consiliului Local vom propune și tarifele pentru Planetariu, astfel încât acesta să devină operabil în cel mai scurt timp”, a declarat primarul George Scripcaru.”

Sala de sport la SPGK
Vezi ca știreSala de sport la SPGK Sală de sport nouă și un proiect concret pentru căminul-internat al SPGK La Școala Profesională Germană Kronstadt (SPGK), primarul a inaugurat – alături de Dan Grigoriu, reprezentantul DWK Fit For Future (asociația care reprezintă mediul de afaceri în parteneriatul dual pentru SPGK), de Daniela Țucanu, reprezentantul Inspectoratului Școlar Județean și…

Realizări
Sala de sport la SPGK
Sala de sport la SPGK
Sală de sport nouă și un proiect concret pentru căminul-internat al SPGK
La Școala Profesională Germană Kronstadt (SPGK), primarul a inaugurat – alături de Dan Grigoriu, reprezentantul DWK Fit For Future (asociația care reprezintă mediul de afaceri în parteneriatul dual pentru SPGK), de Daniela Țucanu, reprezentantul Inspectoratului Școlar Județean și de Adrian Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov – sala de sport a unității de învățământ, reabilitată de municipalitate.
O surpriză pe care oficialitățile le-au pregătit-o elevilor este căminul-internat al cărui proiect a fost prezentat tot în cadrul ceremoniei de deschidere a anului școlar. „După discuții cu partenerii noștri, am decis că soluția cea mai bună este construcția de la zero a căminului internat, investiție care va fi suportată din bugetul local. Conceptul le aparține partenerilor noștri din cadrul SPGK, construcția va fi realizată de noi, iar dotările vor fi asigurate de către partenerii noștri, așa cum am făcut și în cazul celorlalte investiții de aici. Luna aceasta, după ce proiectul va primi avizele comisiei de circulație și a celei de urbanism, voi propune consiliului local să aprobe bugetul necesar proiectului Cămin Internat SPGK“, a declarat primarul George Scripcaru.
Clădirea, pe nouă niveluri, va dispune de locuri pentru cel puțin 300 de elevi, va fi amplasată în stânga sălii de sport (locul de joacă existent urmând să fie amenajat în alt amplasament din zonă) și va avea toate facilitățile și dotările unui cămin pentru elevi de nivel european.
„Școala Profesională Kronstadt este prima în sistem dual din Brașov și a devenit model de bună practică în toată România. Mă bucur că a produs lucruri concrete, că reușește să le ofere elevilor o meserie, un loc de muncă și un punct de plecare în viață. Ca primar mă mândresc cu ea și doresc să multiplicăm cât mai mult acest exemplu. Vă asigur de tot sprijinul municipalității pentru această școală, în acest parteneriat care s-a dovedit unul de succes, și le doresc un an școlar bun tuturor elevilor, părinților și profesorilor”, a concluzionat primarul.
În finalul ceremoniei, reprezentanții partenerilor implicați în proiectul SPGK au semnat câte o cărămidă, pentru a oficializa construcția căminului-internat. Toate cărămizile vor fi integrate, la loc vizibil, în noua construcție.
Sală de sport Şcoala Profesională Germană Kronstadt
Valoare: 1.395.462,03 lei + TVA.
Lucrări executate:
- reabilitarea termică a pereţilor exteriori,
- reabilitare tâmplărie exterioară,
- reabilitarea terasei.
- lucrări de demontare a instalaţiilor şi a echipamentelor, montate aparent pe faţade/terasă unităţii de învaţământ, precum şi remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de izolare termică.
- lucrări de refacere a finisajelor anvelopei,
- reparaţii tencuieli interioare,
- zugrăveli interioare,
- înlocuire uşi interioare,
- înlocuire pardoseală sală de sport cu o pardoseală de poliuretan turnată.
- înlocuire gresie, faianţă în grupurile sanitare,
- pardoseală PVC de trafic greu la vestiare, holuri, vestiar profesori.
Centrul de Agrement din Poiana Braşov
Vezi ca știreProiectul „Amenajare zonă turistică Poiana Braşov – amenajare spaţii agrement şi divertisment” a fost finanţat, până la sfârşitul anului 2015, prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 – „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană, Sub-domeniul – Poli de creştere.…

Realizări
Centrul de Agrement din Poiana Braşov
Proiectul „Amenajare zonă turistică Poiana Braşov – amenajare spaţii agrement şi divertisment” a fost finanţat, până la sfârşitul anului 2015, prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 – „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană, Sub-domeniul – Poli de creştere. Lucrările realizate în anul 2016 au fost suportate de la bugetul local.
„Mă bucur că am reuşit să finalizăm această investiţie înainte de începerea sezonului de iarnă, astfel că turiştii şi braşovenii care vor veni în vacanţa de iarnă vor avea foarte multe opţiuni de petrecere a timpului liber. Pentru noi dezvoltarea staţiunii Poiana Braşov reprezintă o prioritate, iar investiţiile Municipalităţii în această staţiune reflectă acest lucru, de la infrastructura pentru schi, acces în Poiană, crearea de locuri de parcare, până la acest centru de agrement unde turiştii vor putea să joace bowling, biliard, vor avea la dispoziţie un perete de căţărare, dar şi un spaţiu de joacă pentru copii cu toate dotările necesare”, a declarat primarul George Scripcaru.
Descriere proiect:
Suprafaţa centrului de agrement şi divertisment nou creat (mp):
- suprafaţă totală clădire (mp): 4.748,21
- suprafaţă construită (mp): 2.297,29
- suprafaţă desfăşurată totală clădire (mp): 5.250,00
din care:
- un club de bowling, având capacitatea de 180 de persoane, care include: 8 piste profesioniste de bowling, 3 mese biliard,
- o sală jocuri pentru copii care conţine: jocuri electronice, simulatoare, mese de minihochey, minibaschet, minifotbal, minicurling şi două piste de minibowling,
- o sală de căţărare cu suprafaţa de 250 mp, având pereţi de escaladă pentru trei tipuri de dificultate şi capacitatea de 10 persoane simultan,
- o sală minigolf cu 9 module, având capacitatea de 50 de persoane,
- o sală multifuncţională cu capacitatea de 246 persoane,
- un spaţiu expoziţional de 345 mp,
- două spaţii de recreere.
Suprafaţă exterioară amenajată: 12.702,71 m.p., care conţine un loc de joacă pentru copii cu leagăne, inclusiv pentru persoanele cu dizabilităţi, complex cu două turnuri şi tobogane, tiroliene, 3 complexe de escaladă pentru copii. La acestea se adaugă 1.015 mp. de alei carosabile şi parcări, inclusiv pentru persoane cu dizabilităţi, 2.446 mp. de alei pietonale şi 5.010,77 mp. de zone verzi şi gradene.
Contract de finanţare nr. 3028/06.04.2012
Valoare totala proiect: 31.016.522,80 lei cu TVA,
Valoare finanţare nerambursabilă: 11.799.303,40 lei cu TVA
Durata de implementare proiect: 54 de luni şi 24 de zile
Constructor:
1. S.C. VALVE INTERNAŢIONAL S.A. BRĂILA în asociere cu S.C. NILITEN S.L.U. SPANIA (perioada aprilie 2013-martie 2014), după intrarea în insolvenţă a acestei firme, contractul a fost reziliat şi a fost organizată o nouă licitaţie.
2. SC Energoconstruct 97 SRL (decembrie 2014-septembrie 2016).
DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI BRAȘOV
EȘTI O PERSOANĂ CARE ARE NEVOIE DE AJUTOR SAU CUNOȘTI O ASTFEL DE PERSOANA?
PENTRU CUMPARATURI ÎN ACEASTĂ PERIOADĂ SUNĂ LA:
DISPECERAT PRIMĂRIA BRAȘOV
UN VOLUNTAR VINE LA TINE!
EȘTI O PERSOANĂ VĂRSTNICĂ, NEDEPLASABILĂ, FĂRĂ SUSȚINĂTORI SAU ALTĂ FORMĂ DE AJUTOR, BOLNAV CRONIC SAU PERSOANĂ CU DIZABILITĂȚI?
DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ BRAȘOV ÎȚI ACORDĂ SPRIJIN! SUNĂ LA:
TELVERDE DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ
Comunicate de presă
Bartolomeu, primul cartier în care se reiau procedurile de atribuire a locurilor de parcare de reședință
Procedurile se vor desfășura în 15, 17 și 22 iulie, la Școala Gimnazială nr. 14, de pe str. Agricultorilor. Până în 10 iulie, cei care au domiciliul și autoturismul înmatriculat la adresa de domiciliu trebuie să trimită documentele, pe e-mail sau la CIC, pentru revalidarea locului de parcare
Sorin Toarcea
Purtător de cuvânt - Primăria Municipiului Brașov

Comunicat de presă
Bartolomeu, primul cartier în care se reiau procedurile de atribuire a locurilor de parcare de reședință
joi, 3 iul. 2025Procedurile se vor desfășura în 15, 17 și 22 iulie, la Școala Gimnazială nr. 14, de pe str. Agricultorilor. Până în 10 iulie, cei care au domiciliul și autoturismul înmatriculat la adresa de domiciliu trebuie să trimită documentele, pe e-mail sau la CIC, pentru revalidarea locului de parcare
După cum anunța primarul George Scripcaru săptămâna trecută, începând cu 15 iulie se reiau procedurile de atribuire a locurilor de parcare. Primul cartier în care brașovenii își vor putea închiria, din nou, un loc de parcare este Bartolomeu Nord.
Astfel, din 15 iulie și până în 22 iulie, la Școala Gimnazială nr. 14, corp B, de pe str. Agricultorilor nr. 5, sunt așteptați cei care doresc să își închirieze un loc de parcare. Vor fi atribuite locurile de parcare declarate libere. Locurile de parcare considerate libere au rezultat fie în urma solicitărilor depuse de cei care le dețineau, fie în urma verificărilor inspectorilor primăriei (care au constatat că utilizatorii lor nu îndeplineau condițiile prevăzute în Regulamentul pentru parcări rezidențiale), fie în cazul neplății abonamentului de către deținători.
Până atunci, doar locuitorii din acest cartier, care au domiciliul și autoturismulînmatriculat la adresa de domiciliu, trebuie să depună actele doveditoare pentru revalidarea locurilor de parcare.
,,Ne propunem ca începând cu 15 iulie să trecem la etapa de închiriere a parcărilor de reședință în cartierele din municipiul Brașov. Începem cu Bartolomeu și mergem pe următorul principiu: ne raportăm la regulamentul existent astăzi, care spune că o parcare de reședință înseamnă că ești domiciliat la adresa respectivă și mașina este înmatriculată în Brașov și este tot pe adresa proprietarului. În această procedură nu vor intra cei care se încadrează în acest principiu și sunt cu plata la zi. Nu vom viza aceste locuri de parcare, doar validăm această situație. Dar acolo, pe teren, sunt și altfel de situații. Există locuri de parcare care nu mai sunt utilizate de către cineva sau persoana respectivă nu mai locuiește, a plecat, a decedat sau s-a mutat. Acele locuri de parcare păstrate libere le vom scoate la licitație pentru cei interesați”, preciza primarul George Scripcaru în urmă cu câteva zile.
Procedurile de atribuire pentru cartierul Bartolomeu Nord vor avea loc conform următorului program:
Data: 15.07.2025, ora 9.00, Școala Gimnazială nr. 14, corp B, str. Agricultorilor nr. 5
- Str. Lânii nr. 10, 30, 36, 38, 40, 42, 46, 48, 50, 52, 54, 56, 60, 62;
- Str. Lânii nr. 15, 27, 33, 35, 37 (bl.1B+bl.1C), 39, 41, 43;
- Str. Mușețelului nr. 2, 4, 6;
- Str. Spicului nr. 42, 44, 46.
Data: 17.07.2025, ora 9.00, Școala Gimnazială nr. 14, corp B, str. Agricultorilor nr. 5
- Str. Molnar Janos nr. 11, 13, 15 + case, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 25;
- Str. Spicului 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 30, 32;
- Str. Lucernei nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6;
- Str. Trifoiului nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10;
- Str. Gospodarilor nr. 1, 3, 5, 7, 9 + case;
- Str. Lanurilor nr. 20 (bl. 14, bl. 13), 26, 28;
- Str. Bobului nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12.
Data: 22.07.2025, ora 9.00, Școala Gimnazială nr. 14, corp B, str. Agricultorilor nr. 5
- Str. Grigore Ureche nr. 13, 15, 17, 19, 21 + case;
- Calea Feldioarei nr. 27;
- Str. Ecaterina Teodoroiu nr. 38;
- Str. Memorandumului nr. 8 – 10, 13;
- Str. Dimitrie Anghel nr. 15, bl. 15E, 15F;
- Str. Lanurilor nr. 1A;
- Str. Mică nr. 25;
- Str. Lânii nr. 2, 4, 6, 6A;
- Str. I.H.Rădulescu nr. 27, 29, 31.
Participanții vor prezenta, în original, cartea de identitate/buletinul și certificatul de înmatriculare al autoturismului cu inspecția tehnică periodică valabilă și copie documente necesare pentru obținere parcare, în cazul celor care nu au depus. În situația cererilor deja depuse, se vor prezenta documente valabile, pentru actualizarea dosarelor. Copiile după documentele doveditoare vor fi semnate pentru conformitate pe proprie răspundere de către solicitant.
Persoanele care nu pot participa la procedură pot delega o altă persoană, printr-o împuternicire scrisă de mână, anexând în copie cartea de identitate și certificatul de înmatriculare al autoturismului cu inspecția tehnică periodică valabilă.
Pentru desfășurarea în condiții optime a procedurilor, la licitație se va prezenta o singură persoană pentru fiecare cerere depusă.
Situația cu locurile de parcare de reședință libere va putea fi consultată pe planurile ce vor fi afișate pe site-ul www.brasovcity.ro începând cu data de 10.07.2025. Menționăm că situația cu locurile de parcare disponibile poate suferi modificări în cazul apariției unor noi locuri libere.
Revalidarea locurilor de parcare deținute pentru locuitorii cartierului Bartolomeu Nord
Până în data de 10 iulie, Primăria Municipiului Brașov derulează activitatea de actualizare date și confirmare a locurilor de parcare de reședință din cartierul Bartolomeu Nord.
În acest sens, cei care au domiciliul și autoturismul înmatriculat la adresa de domiciliu trebuie să trimită următoarele documente:
– copie CI/BI din care să reiasă domiciliul la adresa pentru care a fost atribuit locul de parcare;
– copie certificat de înmatriculare autovehicul, la adresa de domiciliu, pe numele persoanei fizice care deține abonamentul de parcare.
Documentele se vor transmite la Primăria Municipiului Brașov din b-dul Eroilor nr. 8, la C.I.C. (Centrul de Informații pentru Cetățeni), programul de lucru cu publicul fiind de luni – până joi, între orele 8.00 – 14.00, iar vineri, între orele 8.00 – 13.00, sau online, pe e-mailul contact@brasovcity.ro.
În caz contrar locurile de parcare vor fi declarate libere. Vă reamintim că, în conformitate cu prevederile „Regulamentului de atribuire şi folosire a locurilor de parcare în parcările de reşedinţă din Municipiul Braşov”, aprobat prin HCL nr. 927/2006, republicată, ”titularul abonamentului de parcare de reședință este obligat să informeze Primăria Municipiului Brașov cu privire la orice modificare survenită în perioada de valabilitate a abonamentului emis, respectiv, schimbarea numărului de înmatriculare, a numelui, etc…”.

Zeci de mii de brașoveni și turiști i-au întâmpinat pe Junii Brașovului la coborârea în Cetate
Aceștia au răspuns la salutul „Hristos a Înviat!” a celor șapte cete de juni din Șchei și Brașovul Vechi, cu „Adevărat a Înviat”. Ca în fiecare an, în Duminica Tomii, are loc unul dintre cele mai importante evenimente ale Brașovului: Parada Junilor sau ,,Ziua de Călări”
Sorin Toarcea
Purtător de cuvânt - Primăria Municipiului Brașov

Comunicat de presă
Zeci de mii de brașoveni și turiști i-au întâmpinat pe Junii Brașovului la coborârea în Cetate
duminică, 27 apr. 2025Aceștia au răspuns la salutul „Hristos a înviat!” a celor șapte cete de juni din Șchei și Brașovul Vechi, cu „Adevărat a înviat!”. Ca în fiecare an, în Duminica Tomii, are loc unul dintre cele mai importante evenimente ale Brașovului: Parada Junilor sau „Ziua de călări”
Junii au coborât, astăzi, în vechea cetate a Brașovului, așa cum fac de câteva sute de ani, pentru a sublinia importanța comunității românești, din cele mai vechi timpuri, în Brașov, dar și a creștinismului pentru oraș.
Ca de fiecare dată, sărbătoarea junilor are loc în prima duminică după Sfintele Paști, în Duminica Tomii, iar pe întregul traseu, cele 7 grupuri de juni care coboară călare din Șchei în centrul istoric al orașului îi salută pe brașoveni și turiști cu cel mai important salut al creștinătății: ,,Hristos a Înviat!”. Și ca de fiecare dată, zecile de mii de participanți le răspund la unison, „Adevărat a Înviat!”.

„Este sărbătoarea cea mai importantă a Brașovului, de aceea sunt prezenți alături de noi atât mulți oameni, care au venit să se bucure de această sărbătoare. Junii Brașovului reprezintă un simbol pentru orașul nostru și, ca de fiecare dată, reușesc să ne aducă împreună aici, în Scheii Brașovului,. Nu pot decât să fiu recunoscător pentru această zi. Astăzi, de Duminica Tomii, această sărbătoare reprezintă punctul cel mai important din acest an pentru Brașov. Mulțumesc brașovenilor, mulțumesc tuturor junilor pentru ceea ce au făcut și pentru ceea ce reprezintă pentru Brașov”, a spus primarul George Scripcaru, care după trecerea junilor i-a însoțit, pe jos, spre Pietrele lui Solomon.

Pentru a sublinia importanța acestui eveniment, care definește istoria și tradiția brașovenilor, un reprezentant al Junilor bătrâni i-a înmânat primarului Brașovului, George Scripcaru, buzduganul junilor, ca semn al puterii și demnității.
,,Domnul primar, în numele Societății Junilor Bătrâni permiteți-mi să vă predăm acest buzdugan – semn al puterii, al demnității și al continuității acestui oraș. Prin acest gest ne exprimăm considerația față de Brașov, față de istoria lui și față de dumneavoastră, ca reprezentant al orașului și vă transmitem angajamentul nostru de a duce mai departe tradiția junilor. Dragi brașoveni, tradiția noastră nu este un simplu obicei, este dovada rădăcinilor și spiritului acestui oraș”, a precizat Adrian Rusu, reprezentantul Junilor bătrâni.

Cele 7 grupuri de juni (6 din cartierul Șchei și unul din Brașovul Vechi) s-au adunat, de dimineață, în Piața Unirii, fiecare venind pe un alt traseu, reprezentativ pentru zona în care își are nucleul gruparea de juni din care face parte.
La ora 11:00 a început parada pe traseul: C. Brâncoveanu – George Barițiu – Mureșenilor – b-dul Eroilor – Str. Republicii – Piața Sfatului – Str. Apollonia Hirscher – Str. Poarta Șchei – Str. Prundului (junii tineri au urcat până la biserica din Groaveri) – Str. Pe Tocile – Str. Căpitan Ilie Birţ – Str. Podul Creţului – Pietrele lui Solomon (Între Chetri).
Ordinea în paradă, ca de fiecare dată, a fost următoarea: Grupul Junilor Tineri; Societatea Junilor Bătrâni; Societatea Junilor Curcani; Societatea Junilor Dorobanți; Societatea Junilor Brașovecheni; Societatea Junilor Roșiori; Societatea Junilor Naționali Albi.

După acest moment, junii, însoțiți de cei are au asistat la paradă, au urcat la Pietrele lui Solomon, unde are loc petrecerea tradițională a acestor, cu aruncatul buzduganului, jucatul Horei Junilor și, împreună cu familiile, se înfruptată din bucatele aduse de acasă.
Zilele Brașovului continuă și astăzi cu concertele de muzică populară din Piața Sfatului, unde Dinu Iancu-Sălăjanu, Mariana Anghel și alți interpreți vă așteaptă cu un concert extraordinar. De asemenea, la Pietrele lui Solomon, pentru participanții la petrecerea câmpenească, Municipalitatea a pregătit un concert de muzică populară cu formația Ardelenii.
Pentru a marca acest moment important pentru identitatea orașului nostru, literele de pe Tâmpa și clădirea primăriei vor fi iluminate, în această seară, în culorile tricolorului.
Binecuvântarea Junilor Bătrâni din Șcheii Brașovului, reluată după mulți ani
Anul acesta, o tradiție cu adânci rădăcini în istoria Junilor a fost reînviată: binecuvântarea Junilor Bătrâni înainte de marea paradă călare. După o pauză de mai mulți ani, preoții de la Biserica „Sfânta Treime” din Șchei i-au întâmpinat pe junii bătrâni și le-au oferit binecuvântarea sfântă.

În vechime, binecuvântarea junilor era un moment deosebit de important, simbolizând protecția divină, respectul față de valorile creștine și continuitatea tradițiilor străbune. Prin reluarea acestui ritual, comunitatea din Șchei a reafirmat legătura strânsă dintre credință, identitate și spiritul junilor.
Îmbrăcați în costumele tradiționale, încărcați de mândrie și emoție, junii bătrâni au primit cu smerenie rugăciunea și stropirea cu apă sfințită.
Junii din Șcheii Brașovului și Brașovul Vechi – Istoric
Prima atestare documentară a obiceiurilor Junilor din Şcheii Braşovului datează din 26 martie 1728.
Junii Braşovului sunt constituiţi în șapte grupuri de călăreți, organizați din punct de vedere juridic în societăți cu caracter nepatrimonial și nepartizane politic, a căror misiune este păstrarea și promovarea tradițiilor din Șcheii Brașovului și Brașovul Vechi.

Modul de organizare a tinerilor în instituţia „juniei” se regăseşte în mai toate satele din Transilvania, organizaţi în cete de feciori.
Situaţia junelui este una de tranziţie spre o poziţionare în determinanţi sociali, umani, economici şi religioşi ai societăţii.
Particularitatea Junilor din Şcheii Braşovului este, pe de o parte, pornită, la origini, din necesitatea de a se organiza în cete menite să apere proprietăţile împotriva hoţilor, având în vedere că, odinioară, cetatea Braşovului era un centru comercial, iar odată cu lăsarea întunericului, porţile cetăţii se închideau, fiind scoşi afară toţi străinii, aceştia aciuindu-se pe timpul nopţii în jurul cetăţii şi jefuind, de multe ori, gospodăriile locuitorilor, iar pe de altă parte, reprezentau şi apărau comunitatea de români, care îşi atestă vechimea şi spiritualitatea creştină.

An de an, în Şcheii Braşovului, odată cu învierea naturii şi a sărbătorilor Sfintelor Paşti, are loc o manifestare ce depăşeşte banalul unui simplu obicei, cumulând în desfăşurarea lui elemente de mit, rit, ceremonial şi magie. Evenimentul tradițional al Junilor Braşovului, cunoscut sub denumirea de „Coborârea în Cetate”, este defilarea călare pe străzile cetății Brașovului, din Duminica Tomii, manifestare unică în România.
Buzduganul, nelipsit la orice manifestare a Junilor, se identifică cu misiunea majoră a lor, ca organizaţie militară de apărare.
Fiecare eveniment al Junilor începe sau se termină cu „Hora Junilor” şi aruncarea buzduganului. Hora Junilor are un specific aparte şi prin tradiţionalitatea cu care a fost păstrată şi transmisă din generaţie în generaţie, dar şi prin unicitatea ei, fiind o horă neîncheiată, ce se joacă spre stânga.

Un alt element de unicitate în cultura română îl constituie formulele de salut unice, Junii Braşovului se salută cu formula „Hristos ca este!” sau cu „Hristos vascris!”. Prima reprezintă o translatare fonetică în româneşte a grecescului „anesti”, care înseamnă „a înviat”, iar cea de-a doua formulare este românizarea termenului slav „voscresenie”, care înseamnă „înviere”.
În Șcheii Brașovului sunt peste șaizeci de troițe, mărturii ale tradiției ortodoxe a locuitorilor, reprezentând totodată o formă de credință și rezistență împotriva convertirii la alte religii, iar o parte dintre acestea sunt sub ocrotirea Junilor Braşovului.
„Fii parte din tradiție!” – Odată cu coborârea Junilor în cetate se reiau și Zilele Brașovului
În weekendul 25 – 27 aprilie vă așteptăm cu concerte și târguri în Piața Sfatului și la Pietrele lui Solomon, iar în Duminica Tomii, după Parada Junilor, vă invităm la petrecerea câmpenească ,,Între Chetri”, alături de cele 7 grupuri de juni
Sorin Toarcea
Purtător de cuvânt - Primăria Municipiului Brașov

Comunicat de presă
„Fii parte din tradiție!” – Odată cu coborârea Junilor în cetate se reiau și Zilele Brașovului
miercuri, 16 apr. 2025În weekendul 25 – 27 aprilie vă așteptăm cu concerte și târguri în Piața Sfatului și la Pietrele lui Solomon, iar în Duminica Tomii, după Parada Junilor, vă invităm la petrecerea câmpenească ,,Între Chetri”, alături de cele 7 grupuri de juni
Ca în fiecare an, Săptămâna luminată aduce sărbătoarea în Brașov, odată cu cel mai important eveniment al orașului: Coborârea Junilor în cetate, sau ,,Ziua de călări”, așa cum mai este cunoscut de brașoveni. Anul acesta, municipalitatea a reluat tradiția organizării Zilelor Brașovului, care integrează și evenimentele organizate de cele șapte grupuri de juni.
Pe lângă evenimentele tradiționale ale junilor, municipalitatea va organiza în perioada 25 – 27 aprilie o serie de concerte și târguri tematice în Piața Sfatului și la Pietrele lui Solomon.
Dacă vineri și sâmbătă, scena din Piața Sfatului va găzdui nume importante ale muzicii pop și rock, duminică este ziua muzicii populare. Brașovenii și turiștii se pot bucura de muzica tradițională românească nu doar în Piața Sfatului, ci și la scena de la Pietrele lui Solomon, în zilele de sâmbătă și duminică. Cele trei târguri tematice – din Piața Sfatului, de la Pietrele lui Solomon și de pe pietonala parcului central vor aduce propria atracție acestor zile de sărbătoare.
,,După o perioadă în care Zilele Brașovului intraseră așa, într-un con de umbră, reluăm acest eveniment și îl oferim, atât brașovenilor, cât și turiștilor, exact în apropierea Paradei Junilor, sau Zilei de Călări, cum se numește ea, din Duminica Tomii. Așadar, între 25 și 27 aprilie vom avea Zilele Brașovului. O să începem vineri seara, pe 25, cu un spectacol extraordinar și o să dau doar două nume din acest spectacol – maestrul Ovidiu Lipan Țăndărică și Maia Morgenstern. Nu o să spun mai mult. Îi invităm pe brașoveni să vadă acest spectacol în Piața Sfatului. Sâmbătă avem o zi dedicată, cel puțin în prima parte, brașovenilor mai tineri. Avem DJ pe scenă în Piața Sfatului și un concert cu Alexia, iar după concertul cu Alexia aniversăm, împreună cu cei de la Bosquito, 25 de ani de existență a acestei trupe, o trupă brașoveană. Duminică avem Parada Junilor, ca de obicei, și după paradă, atunci când ultimul călăreț părăsește Piața Sfatului – în jur de ora 13.00 – o să avem un concert de muzică populară. Invitatul nostru special în această frumoasă zi de duminică va fi Dinu Iancu Sălăjanu. În același timp, la Pietrele lui Solomon, acolo unde îi sărbătorim cu adevărat pe Juni, o să avem, atât sâmbătă, cât și duminică, o zonă de grătare, o zonă de food, cu o scenă cu muzică. Încercăm să mergem și către această direcție, să avem și la Pietrele lui Solomon un altfel de spectacol decât aveam de obicei”, a declarat viceprimarul Dan Ghiță.

Evenimentele din Săptămâna luminată încep cu Ieșitul la stropit (,,Strochit”) al Junilor tineri, luni, în a doua zi de Paști, urmat de ,,Marțea cu plăcinte”.
Vineri, 25 aprilie, în Piața Unirii, sunteți așteptați la ,,Aruncatul în țol” al Junilor tineri, apoi vă invităm în Piața Sfatului, la concertul eveniment „Terranova – Renașterea Spiritului“, al lui Ovidiu Lipan – Țăndărică, împreună cu Maia Morgenstern și Filarmonica Brașov.
Sâmbătă, pe scena din Piața Sfatului, vor urca brașovenii de la Bosquito, pentru a aniversa cei 25 de ani de carieră muzicală, concertul fiind deschis de Alexia și DJ-ii Paul Groove și Sorin Deaconu.
Duminica aduce cel mai important eveniment al Zilelor Brașovului, „Coborârea Junilor în cetate“, pe traseul Piața Unirii (unde cele șapte cete cântă, la Troița Căpitanului Ilie Birț, Troparul Învierii), str. C-tin Brâncoveanu, str. Mureșenilor, b-dul Eroilor, str. Republicii, Piața Sfatului, str. Poarta Șchei, str. Prundului, Pietrele lui Solomon, unde se va desfășura petrecerea câmpenească.

După trecerea junilor, în Piața Sfatului vor începe concertele de muzică populară, capul de afiș fiind Dinu-Iancu Sălăjanu.
Pe lângă aceste evenimente, cele trei târguri – Târgul de Paști din Piața Sfatului, târgul gastronomic de la Pietrele lui Solomon și târgul de artă meșteșugărească de pe promenada Parcului Central – vor contribui cu propriul farmec la atmosfera de sărbătoare a „Zilelor Brașovului“. Primele două sunt organizate de Serviciul Public de Administrare Piețe, iar cel de pe promenada de la Parcul Titulescu, de un operator privat.
Aproximativ 300 de brașoveni au participat la dezbaterea publică a proiectului de modificare a PUG-ului
Întâlnirea de la Teatrul Sică Alexandrescu a durat peste 6 ore, timp în care cei prezenți și-au spus punctul de vedere, au adresat întrebări și au făcut o serie de propuneri. Perioada de propuneri este deschisă până în data de 14 aprilie.
Sorin Toarcea
Purtător de cuvânt - Primăria Municipiului Brașov

Comunicat de presă
Aproximativ 300 de brașoveni au participat la dezbaterea publică a proiectului de modificare a PUG-ului
marți, 1 apr. 2025Întâlnirea de la Teatrul Sică Alexandrescu a durat peste 6 ore, timp în care cei prezenți și-au spus punctul de vedere, au adresat întrebări și au făcut o serie de propuneri. Perioada de propuneri este deschisă până în data de 14 aprilie.
Proiectul de actualizare a Planului Urbanistic General prezintă, în continuare, interes pentru brașoveni. Pe lângă cei care au transmis deja propuneri, ieri, 31 martie, câteva sute de brașoveni au fost prezenți la întâlnirea publică organizată de Municipalitate la Teatrul Sică Alexandrescu.
Timp de 6 ore, primarul George Scripcaru, elaboratorii PUG-ului, arhitectul șef al municipiului, Răzvan Calotă, și consilierul primarului în domeniul urbanismului, prof. univ. arh. Tiberiu Florescu, au răspuns celor o sută de brașoveni care au intervenit pe parcursul întâlnirii.
O mare parte dintre cei care au intervenit au prezentat neconcordanțele între proiectul realizat de elaboratorii Planului Urbanistic General și ceea ce este pe teren astăzi, dar și erorile pe care elaboratorii ar trebui să le corecteze după finalizarea etapei de dezbatere publică, astfel încât în fața Consiliului Local să fie prezentat un plan urbanistic care să susțină dezvoltarea orașului în direcția dorită de comunitate.
,,Din păcate, se confirmă ceea ce am spus eu în luna octombrie, când am inventariat acest document important pentru perspectiva de dezvoltare a municipiului Brașov. Foarte multe inadvertențe, incoerențe și foarte multe lucruri care nu erau clare. Trebuie să ținem cont de sugestiile, propunerile și de reclamațiile persoanelor fizice sau juridice, pentru că trebuie să dăm o predictibilitate dezvoltării orașului. Sunt companii, firme care au proiecte în perspectivă și nu putem să venim să le spunem că prevederi clare, care sunt valabile astăzi, nu vor mai fi valabile peste un an de zile. Sunt greșeli, sunt lucruri care trebuie să fie corectate, dar trebuie să le facem. Dacă ne grăbim pentru că cineva a vrut repede să bifeze un asemenea lucru, nu cred că este corect. Eu, la finalul lunii octombrie, când am preluat mandatul, am luat oameni de specialitate pe care i-am rugat să vină să mă consulte și au scos în evidență foarte multe inadvertențe. Le-am dat un termen elaboratorilor ca până la începutul lunii aprilie să avem soluții la toate aceste observații din partea executivului, din partea echipei din primărie. De asemenea, am preluat toate observațiile de la cetățeni și le-am cerut elaboratorilor să țină cont de aceste lucruri și să le integreze. După întâlnirea de ieri vom analiza din nou tot și vom încerca să corectăm toate aceste greșeli și după aceea să-i dăm o formă care să fie prezentată din nou public”, a precizat primarul George Scripcaru.

Printre observațiile menționate de primar sunt cele legate de mobilitate, extinderea extravilanului peste zone pe care există deja construcții edificate sau sunt proiecte în dezvoltare, cum ar fi spitalul regional și cel de pneumo-infecțioase.
,,Sunt niște principii la care ne raportăm la elaborarea și reactualizarea unui PUG. Nu poți să restrângi intravilanul municipiului Brașov, care face parte din PUG-ul încă în vigoare, pentru că restrângi drepturile unor cetățeni, a unor persoane fizice sau juridice, pentru că le iei un drept, nu poți să scoți cetățenii care sunt în intravilan astăzi, să-i scoți în afara orașului, transmițându-le că de mâine sunt în extravilan. Oamenii prezenți astăzi aici asta reclamă și la asta se referă într-o mare, mare măsură. În acest document era prevăzut că spitalul este în afară, este în extravilan adică, lucru pe care l-am sesizat de la început și le-am cerut colaboratorilor să le corecteze, să le regleze. DN1 trece prin Răcădău și pe strada C.D. Gherea. Adică, să fim serioși, nu putem să tratăm lucrul ăsta atât de simplu și să ne facem că nu vedem! O altă anomalie pe care am constatat-o în documentație prevede să se facă spații verzi în locul unor construcții existente care au avut la bază PUZ-uri sau document de urbanism autorizate. Ce facem? Demolăm blocurile care s-au construit și unde locuiesc sute de oameni, de familii, fiindcă cineva a avut ori o inabilitate, ori a greșit și a spus că trebuie să facem o zonă verde?”, a declarat primarul George Scripcaru.
Printre sesizările cetățenilor din întâlnirea publică s-a numărat și faptul că o parte dintre cei care locuiesc în cartierul Stupini s-au trezit cu locuințele în extravilan, deși acestea sunt deja edificate sau că traseul străzii Lânii nu corespunde cu realitatea, iar în plus un pod peste pârâul Ghimbășel, care există de zeci de ani, nici măcar nu apare în proiectul PUG-ului. Alte situații sesizate de cetățeni au fost legate de stabilirea unor destinații pe terenurile proprietate, unii dintre ei semnalând că toată proprietatea să devină zonă verde, deși acum este zonă construibilă.

Toate acest sesizări vor fi evaluate în perioada următoare, urmând ca elaboratorul PUG-ului și Primăria să prezinte Consiliului local un raport al acestei dezbateri care să includă și modul de soluționare al sesizărilor.
Campania de informare și consultare a publicului, continuă până la data de 14.04.2025, astfel că cei care nu pot fi prezenți sau nu pot lua cuvântul pot trimite observațiile lor asupra documentelor în următoarele moduri:
- fizic – la sediul Primăriei Municipiului Brașov – B-dul Eroilor nr.8, parter, cam.1 Centrul de Informare pentru Cetățeni – Posturile de lucru nr: 12, 13, 14, 15, Program cu publicul: Luni-Joi 08:00-14:00; Vineri 08:00-13.00.
- electronic – prin intermediul hărții interactive https://hartapug.brasovcity.ro/

Întreaga documentație poate fi consultată integral pe site-ul primăriei, și conține memoriul general, regulamentul local de urbanism, un memoriu de sinteză, planșele de reglementări urbanistice, inclusiv cele detaliate pe MUTR-uri (macro unități teritoriale de referință).
Documentația este elaborată, pentru Primăria Municipiului Brașov, de Asocierea Synergetics S.A. și Quattro Design S.R.L., pe baza Contractului nr. 167/46067/15.05.2020, cu obiectul „Actualizare Plan Urbanistic General al Municipiului Brașov”.

Planul Urbanistic General stabilește condițiile generale de dezvoltare ale municipiului pentru o perioadă de 10 ani, și trebuie să răspundă necesităților populației, a specificului orașului și a tendințelor de dezvoltare.
Locuitorii și proprietarii pot să se exprime direct, iar primăria va analiza observațiile și sugestiile acestora, judecând în interes public, prin raportare la specificul urban, la legislația în vigoare și la obiectivele de dezvoltare coerentă a municipiului.
Etapa se finalizează prin însușirea, de către Consiliul Local al Municipiului Brașov, a raportului elaborat de Primărie și prin transmiterea acestuia către elaboratori.
Urmează obținerea avizelor și acordurilor necesare, elaborarea formei finale a Planului Urbanistic General, etapa de transparență decizională, iar la final, după aprobare, predarea și integrarea PUG în Sistemul Informațional Geografic – GIS.
,,Dragi brașoveni vă așteptăm luni, 31 martie, să discutăm cu elaboratorii PUG despre direcțiile de dezvoltare ale orașului”
Întâlnirea va avea loc, de la ora 14.00 la ora 20.00, la Teatrul Sică Alexandrescu. Dezbaterea publică este deschisă până în data de 14 aprilie. Propunerile Preliminare ale Planului Urbanistic General pot fi consultate pe pagina dedicată, unde brașovenii pot face și observații pe aceaste propuneri
Sorin Toarcea
Purtător de cuvânt - Primăria Municipiului Brașov

Comunicat de presă
,,Dragi brașoveni vă așteptăm luni, 31 martie, să discutăm cu elaboratorii PUG despre direcțiile de dezvoltare ale orașului”
vineri, 28 mart. 2025Întâlnirea va avea loc, de la ora 14.00 la ora 20.00, la Teatrul Sică Alexandrescu. Dezbaterea publică este deschisă până în data de 14 aprilie. Propunerile Preliminare ale Planului Urbanistic General pot fi consultate pe pagina dedicată, unde brașovenii pot face și observații pe aceste propuneri
Dezbaterea publică a proiectului de elaborare a unui nou Plan Urbanistic General continuă cu întâlnirea publică în care brașovenii pot adresa, în mod direct, întrebări elaboratorilor acestui document strategic, pentru a obține clarificările necesare.
Această întâlnire va avea loc luni, 31 martie, între orele 14.00 – 20.00, la Teatrul Sică Alexandrescu, astfel că cetățenii vor putea adresa întrebări elaboratorilor proiectului noului PUG despre prevederile incluse în acest document, dar și modul în care propunerile se vor reflecta asupra orașului.
Aflat în dezbatere publică de mai mult timp, proiectul a fost amendat de mai mulți brașoveni, care au observat neconcordanțe în document, dar și care și-au exprimat dezacordul cu anumite prevederi.
În această perioadă și Primăria Brașov a transmis o serie de propuneri de modificare a proiectului inițial, propuneri care răspund nevoilor și așteptărilor brașovenilor.
Acestea vizează mai multe aspecte printre care, extinderea extravilanului peste zone în care există deja locuințe, simplificarea procedurilor, clarificarea modului de întocmire a documentațiilor de urbanism și reglementarea circulațiilor în interiorul orașului.
,,Luni vom avea întâlnirea publică, la care sunt invitați brașovenii, cu cei care au elaborat proiectul pentru PUG. Astfel, cei care au nevoie de clarificări legate de prevederile din această propunere sunt așteptați la Teatrul Sică Alexandrescu, începând cu ora 14.00. De asemenea, până în 14 aprilie, continuăm să primim propuneri pentru îmbunătățirea acestui document. Noi deja am trimis o serie de propuneri, fie al noastre, fie ale cetățenilor, și după finalizarea dezbaterilor, sperăm ca o mare parte să se regăsească în documentul pe care îl vom prezenta Consiliului Local. Este important să ne asigurăm că brașovenii care locuiesc de zeci de ani în anumite zone nu se trezesc prin noul PUG în afara zonei locuibile (în extravilanul municipiului n.n.), că nu reglementăm drumuri naționale în interiorul orașului, că vom avea un concept integrat pentru optimizarea legăturilor cu localitățile învecinate sau că descongestionăm traficul din centrul istoric. Acestea sunt doar câteva dintre zecile de propuneri pe care le-am comunicat elaboratorului și mă bucur pentru că brașovenii sunt implicați în elaborarea unui document atât de important pentru dezvoltarea orașului”, a precizat primarul George Scripcaru.

Întreaga documentație poate fi consultată integral pe site-ul primăriei, și conține memoriul general, regulamentul local de urbanism, un memoriu de sinteză, planșele de reglementări urbanistice, inclusiv cele detaliate pe MUTR-uri (macro unități teritoriale de referință).
Dezbaterea publică privind Propunerea Preliminară P.U.G. Municipiul Brașov va avea loc în data de 31.03.2025, Teatrul Sică Alexandrescu (Teatrul Dramatic), Sala Mare, în intervalul 14.00-20.00.
Pentru optimizarea derulării acestei dezbateri și pentru a da posibilitatea unui număr cât mai mare de brașoveni să intervină, participanții sunt rugați să respecte următoarele reguli:
- – Înscrierea la cuvânt se face prin completarea unui formular de înscrieri online la cuvânt disponibil în ziua dezbaterii. Cei care au nevoie, vor fi sprijiniți de voluntari pentru a se înscrie;
- – Cuvântul este acordat doar la anunțul moderatorului;
- – Vă rugăm să limitați intervențiile la maximum 2 minute, pentru a da șansa cât mai multor participanți să ia cuvântul;
- – Vă rugăm să nu reluați un subiect care a fost deja expus de unul dintre antevorbitorii dumneavoastră;
- – Pentru o mai bună organizare, vă rugăm să pregătiți dinainte întrebările pe care doriți să le puneți în momentul în care vi se acordă cuvântul. Studiați documentația completă accesibilă și online aici https://www.brasovcity.ro/ro/pug.
Campania de informare și consultare a publicului, continuă până la data de 14.04.2025, astfel că cei care nu pot fi prezenți sau nu pot lua cuvântul pot trimite observațiile lor asupra documentelor în următoarele moduri:
- fizic – la sediul Primăriei Municipiului Brașov – B-dul Eroilor nr.8, parter, cam. 1
- Centrul de Informare pentru Cetățeni – Posturile de lucru nr: 12, 13, 14, 15. Program cu publicul: Luni-Joi 08:00-14:00; Vineri 08:00-13.00
- electronic – prin intermediul hărții interactive https://hartapug.brasovcity.ro/
Documentația este elaborată, pentru Primăria Municipiului Brașov, de Asocierea Synergetics S.A. și Quattro Design S.R.L., pe baza Contractului nr. 167/46067/15.05.2020, cu obiectul „Actualizare Plan Urbanistic General al Municipiului Brașov”.
Planul Urbanistic General stabilește condițiile generale de dezvoltare ale municipiului pentru o perioadă de 10 ani, și trebuie să răspundă necesităților populației, a specificului orașului și a tendințelor de dezvoltare.
Locuitorii și proprietarii pot să se exprime direct, iar primăria va analiza observațiile și sugestiile acestora, judecând în interes public, prin raportare la specificul urban, la legislația în vigoare și la obiectivele de dezvoltare coerentă a municipiului.
Etapa se finalizează prin însușirea, de către Consiliul Local al Municipiului Brașov, a raportului elaborat de Primărie și prin transmiterea acestuia către elaboratori.
Urmează obținerea avizelor și acordurilor necesare, elaborarea formei finale a Planului Urbanistic General, etapa de transparență decizională, iar la final, după aprobare, predarea și integrarea PUG în Sistemul Informațional Geografic – GIS.
