Realizări
Primăria Municipiului Brașov
Dotarea cu echipamente de protecție a centrelor sociale rezidențiale publice pentru categorii vulnerabile din Municipiul Brașov și implementarea de măsuri în vederea gestionării crizei sanitare cauzate de SARS-CoV-2
Vezi ca știreDescrierea proiectului/investiției/bunei practici Prin proiectul au fost achiziționate echipamente de protecție (13.500 măști de proiecție 3 pliuri și prindere cu elastic, 85 viziere, 1.500 combinezoane de protecție, 85.000 perechi mănuși de protecție, 21.000 șorturi și 21.900 halate de unică folosință), echipamente medicale (2 sisteme de măsurare a temperaturii corporale în timp real, 7 lămpi UV…

Realizări
Dotarea cu echipamente de protecție a centrelor sociale rezidențiale publice pentru categorii vulnerabile din Municipiul Brașov și implementarea de măsuri în vederea gestionării crizei sanitare cauzate de SARS-CoV-2
Descrierea proiectului/investiției/bunei practici
Prin proiectul au fost achiziționate echipamente de protecție (13.500 măști de proiecție 3 pliuri și prindere cu elastic, 85 viziere, 1.500 combinezoane de protecție, 85.000 perechi mănuși de protecție, 21.000 șorturi și 21.900 halate de unică folosință), echipamente medicale (2 sisteme de măsurare a temperaturii corporale în timp real, 7 lămpi UV pentru dezinfecție spații) și produse și dispozitive de dezinfecție (17 dozatoare cu senzor pentru dezinfectant, 114 litri dezinfectant pentru mâini și 180 litri dezinfectant pentru suprafețe).
Domeniul investiției
Social
Perioada de implementare
2021
Nevoia identificată
Măsuri pentru limitarea
efectelor răspândirii COVID-19
Detalii tehnice
Echipamentele și materialele au fost distribuite către centrele rezidențiale din subordinea Direcției de Asistență Socială Brașov: Căminul pentru Persoane Vârstnice, Centrul de tip Respiro pentru Persoane Vârstnice, Centrul Rezidențial pentru Persoane fără Adăpost și Adăpostul de noapte pentru desfășurarea activității în condiții de siguranță pentru lucrătorii sociali și beneficiarii de servicii sociale oferite în cadrul acestor centre, contribuind astfel la consolidarea capacității de reacție la criză sanitară cauzată de virusul SARS-CoV-2.
Detalii financiare
Proiectul in valoare de 692.835 lei a fost finanțat 100% prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014- 2020 (POIM), Axa Prioritară 9 Protejarea sănătății populației în contextul pandemiei cauzate de COVID-19, Obiectivul Specific 9.1 Creșterea capacității de gestionare a crizei sanitare COVID-19
Beneficiile pentru cetățeni/mediul de afaceri
Beneficiar al proiectului este Parteneriatul format dintre Municipiul Brașov în calitate de lider de parteneriat şi Direcția de Asistență Socială Brașov.
Achiziție mijloace de transport public – Troliebuze 18 M, Brașov
Vezi ca știreDescrierea proiectului/investiției/bunei practici Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea transportului public în Municipiul Braşov prin achiziţia de material rulant de tip troleibuz pe rutele de transport public selectate, printr-o abordare integrata bazată pe Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) al Polului de Creştere Braşov. Acest obiectiv implică reducerea emisiilor de carbon şi creşterea atractivităţii transportului…

Realizări
Achiziție mijloace de transport public – Troliebuze 18 M, Brașov
Descrierea proiectului/investiției/bunei practici
Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea transportului public în Municipiul Braşov prin achiziţia de material rulant de tip troleibuz pe rutele de transport public selectate, printr-o abordare integrata bazată pe Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) al Polului de Creştere Braşov. Acest obiectiv implică reducerea emisiilor de carbon şi creşterea atractivităţii transportului public în comun, prin asigurarea de condiţii superioare (vehicule moderne, cu podea joasă, 100% electrice cu zero emisii, mai rapide, mai puţin zgomotoase, cu facilităţi STI – sisteme tehnice inteligent), respectiv prin oferirea alternativelor de transport, descurajarea deplasărilor cu autoturismul personal şi creşterea numărului de persoane care vor utiliza transportul public.
Domeniul investiției
Domeniul investiției este MOBILITATE
Este finanțat prin POR/2018/4/4.1/3/ în parteneriat, aferent Axei prioritare 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă
Perioada de implementare
Perioada de implementare este 36 luni, respectiv între ianuarie 2019 și decembrie 2021
Nevoia identificată
Proiectul răspunde problemelor identificate in cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă:
– vechimea mare a parcului auto, în special a troleibuzelor, precizând că înlocuirea acestor vehicule la mâna doua, robuste dar foarte vechi este esențială;
– dificultăți în asigurarea disponibilității numărului necesar de vehicule la orele de vârf, din cauza problemelor tehnice;
-consumul de combustibile este cu 10% mai mare decât media pentru un oraș ca Brașovul;
– reducerea emisiilor de CO, NOx, VOCs, PM10 și CO2.
Detalii tehnice
În vederea realizării unui transport public în sistem integrat, eficient şi accesibil au fost achiziţionate 26 troleibuze noi, care operează pe următoarele rute: ruta BV1- 6 troleibuze, ruta BV2- 3 troleibuze, ruta BV6- 10 troleibuze și ruta BV31- 7 troleibuze. Troleibuzele au o lungime de cca. 18 m și capacitate de minim 120 pasageri din care minim 40 pe scaune.
Cele 26 troleibuze NS_T18LF_TRL- Solaris Trollino 18 NOU achiziționate sunt în trafic și sunt asigurate condițiile tehnice/operaționale pentru rețea și condiţiile tehnice/operaţionale pentru infrastructura rutieră de rularea
Detalii financiare
Proiectul “Achiziţia de mijloace de transport public – troleibuze, 18 m, Braşov” cod MySMIS 127697 este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 şi are o valoare totală de 93.473.050,00 lei (conform Ordinului de finanţare nr. 4253/17.05.2019) din care: 66.855.092,50 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din FEDR şi 10.154.696,50 lei finanțare nerambursabilă Buget de Stat. Beneficiar al proiectului este Parteneriatul format dintre Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în calitate de lider de parteneriat şi Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Braşov.
Beneficiile pentru cetățeni/mediul de afaceri
Rezultatele implementării proiectului sunt reprezentate de reducerea emisiile de GES, pentru fiecare an cu 1.137 tone CO2 echivalent pe an și creșterea numărului de pasageri cu cca. 2.163.049 pasageri pe an, pe cele 4 rute de transport. Proiectul contribuie la scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră şi la creşterea numărului de pasageri din sistemele transport public urban în România.
Linkuri/Referinte
https://www.bizbrasov.ro/2019/11/25/comunicat-de-presa-achizitie-mijloace-de-transport-public-troleibuze-18-m-brasov/
https://www.bizbrasov.ro/2021/04/12/comunicat-de-presa-achizitie-mijloace-de-transport-public-troleibuze-18-m-brasov-2/
https://www.ratbv.ro/proiecte/
Brasov – Smart City
Vezi ca știreModele inteligente de gestionare a orașului în contextul mobilității urbane Managementul modern al serviciilor de utilitate publică: transport public local, management trafic, iluminat public, gestiunea teritoriului Smart City – iluminat inteligent inteliLIGHT® – Telegestiune sistem iluminat public Proiect premiat la concursul organizat de ANFP în 2016 – Bune practici – Inovație si calitate in sectorul…

Realizări
Brasov – Smart City
Modele inteligente de gestionare a orașului în contextul mobilității urbane
Managementul modern al serviciilor de utilitate publică: transport public local, management trafic, iluminat public, gestiunea teritoriului
Smart City – iluminat inteligent
inteliLIGHT® – Telegestiune sistem iluminat public
Proiect premiat la concursul organizat de ANFP în 2016 – Bune practici – Inovație si calitate in sectorul public, Pilonul Reducerea risipei si eficientizarea cheltuirii banului public
- Reţeaua electrică – mai mult decât un simplu mijloc de transport al electricităţii, un adevărat sistem nervos.
- Reţeua electrică – suport pentru multiple aplicaţii în beneficiul comunităţii, prin controlul echipamentelor şi interconectarea senzorilor
- 11.500 stâlpi de iluminat
- 200 posturi de transformare
ARHITECTURA inteliLIGHT®
- Stații încărcare vehicule electrice
- Senzori de temperatură, poluare
- Camere supraveghere
- Butoane panică
Distribuția corpurilor de iluminat/PT
- Semnalare rapidă a oricărei disfuncţionalităti prin emitere alarme avertizare (aplicaţie, e-mail, etc)
- Eficientizarea modului de intervenție la apariția unui defect
- Monitorizare şi control de la distanţă, la nivel de corp de iluminat
- Iluminat public LED
Diminuarea fluxului luminos
- Furnizarea unui ambient luminos confortabil, cu un nivel corespunzător al iluminatului pe timp de noapte
- Diminuarea/mărirea fluxului luminos, în funcție de necesități
Reducere consum energie electrica
- Reducerea consumului de energie electrică prin funcţia de dimming
- Optimizare mentenanță si reduceri pierderi tehnologice
Statii de încărcare vehicule electrice (pilot)
Utilizarea infrastructurii existente: mai putin efort, resurse mai putine implicate si implementare foarte rapidă
- Se poate realiza o retea de statii de incărcare vehicule electrice la nivelul intregului oras;
- Rapid, usor si cu costuri de instalare reduse
- Tehnologie fiabila si probate in implementari reale
- Integrata in platforma smart city
TRECERE DE PIETONI INTELIGENTĂ: SIGURANTA RUTIERĂ
- Detecţia cu senzori a pietonilor angajaţi în trecere
- La detecţia pietonilor, creşte nivelul iluminării verticale, creând un contrast pozitiv.
- Sistemul de semnalizare luminoasă, montat în carosabil, vizibil de la 2 km
Smart City – siguranta publică
MONITORIZARE VIDEO: SIGURANŢA PUBLICĂ
- Dispecerat tehnic
- 191 camere de supraveghere pe domeniul public (artere, intersecții, zone publice)
Servicii electronice eAdministratie
Sistem de management incidente
- Semnalare incident pe harta geospațială
- Rezolvare (peflux de lucru sau pe loc)
- Timp răspuns pe categorii de incidente
- Notificare cetățean
Proiect eAdministratie – Premiul II la concursul organizat de ANFP în 2014 – Bune practici -Inovație si calitate in sectorul public, Pilonul e-Guvernare
Aplicație mobilă de raportare incidente și servicii electronice – integrată cu sistemul CiRM
FII IMPLICAT!


Poți descărca de aici aplicația My Brașov City (disponibilă pentru Android) si poți interacționa direct de pe telefonul mobil.
Banca de date geospațială, funcțională de peste 10 ani!
- Planificare urbană inteligentă
- Hărți tematice
- Schimb electronic de date cu proiectanți, companii de utilități
- Interoperabilitate cu sistemele de taxe si impozite, management documente
Smart City: e-Transport, Mobilitate
Managementul informatizat al sistemului de transport în comun
Proiectul a obținut PREMIUL I la concursul organizat de ANFP în 2016 – Bune practici – Inovație si calitate in sectorul public, Pilonul Reducerea risipei si eficientizarea cheltuirii banului public

- 500 validatoare carduri si bilete
- 225 panouri de informare interioare

Cardul de transport „Practic” nominal si nenominal
Cardul de transport „Rapid” – nenominal

- 30 automate vânzare carduri si bilete
- 47 casierii moderne
- 119 stații dotate cu camere de supraveghere video si panouri electronice informare in timp real
SUBSISTEMUL MANAGEMENT FLOTA
SUBSISTEMUL DE PRIORITIZARE VEHICULE TRANSPORT PUBLIC ÎN INTERSECŢII SEMAFORIZATE
- Integrat cu sistemul de semaforizare pentru asigurarea priorității pentru vehiculele RAT aflate în întârziere
Cinema Modern, noul centru dedicat copiilor
Vezi ca știreAu fost finalizate lucrările pentru noul centru multifuncțional amenajat în urma reabilitării fostului cinematograf Modern. Acesta, pe lângă un cinematograf cu două săli moderne de proiecție, va oferi copiilor și spațiu pentru diferite activități educative sau recreative. Valoarea lucrărilor a fost de 4,57 milioane lei, fonduri asigurate din bugetul local. În cadrul proiectului s-au executat…

Realizări
Cinema Modern, noul centru dedicat copiilor
Au fost finalizate lucrările pentru noul centru multifuncțional amenajat în urma reabilitării fostului cinematograf Modern. Acesta, pe lângă un cinematograf cu două săli moderne de proiecție, va oferi copiilor și spațiu pentru diferite activități educative sau recreative.
Valoarea lucrărilor a fost de 4,57 milioane lei, fonduri asigurate din bugetul local.
În cadrul proiectului s-au executat lucrări de reparaţii capitale a întregii clădiri, cu refuncţionalizarea acesteia în vederea păstrării a două săli de cinematograf, pentru proiecţii de film şi realizarea unor spectacole pentru copii.
Sala mare (fosta sală A, cu 350 locuri) a fost amenajată ca sală de spectacole şi proiecţie film cu o capacitate de maxim 186 locuri.
Sala care până la închiderea clădirii a avut destinaţia de club (fosta sala B) a fost amenajată ca sală de spectacole şi proiecţie film, cu o capacitate de maxim 110 locuri.
În fosta sală de 100 locuri (sala C) a fost amenajat un spaţiu cu destinaţia de vestiar pentru copii, iar în fosta zonă a ecranului va fi amenajat un spaţiu pentru amplasarea centralei termice.


Lucrări executate:
- Desfaceri elemente de compartimentare (portante şi neportante), finisaje, instalaţii electrice, termice, sanitare, ventilaţii,
- Realizarea unor goluri de uşi şi închiderea altora existente,
- Lucrări de consolidare a structurii existente în zona golurilor nou propuse,
- Lucrări de finisaje interioare şi exterioare,
- Lucrări de instalaţii termice, electrice şi sanitare,
- Lucrări de reabilitare termică a clădirii prin realizarea termosistemului la exterior,
- Achiziţie utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale, cu montaj.
Dotări sălile de cinema:
Sistem digital Cinema 2D, Barco Alchemy DP2K-15C
Proiectorul de cinema digital pentru săli de dimensiuni medii este un model compact și complet integrat.
Cipul instrumentelor DLP Cinema® de 0,98 ”DL98, asigură o experiența unui film de primă clasă, cu o luminozitate consistentă a imaginii, contrast bogat și culori vibrante. Barco Alchemy DP2K15C este un proiector plin, compatibil DCI și server media soluție cu stocare la bord.
Producător: BARCO BELGIA
Sistem sonorizare
Producător: Master Audio Italia, Solton&Acoustic Germania
Sistem proiectoare scenă
Producător: Proel Italia


Mansardare Școala Gimnazială nr. 19
Vezi ca știreS-au finalizate lucrările de mansardare a Școlii gimnaziale nr.19, prin care care s-au creat 9 săli de clasă noi și un laborator de informatică. Lucrarea face parte dintr-un program mai amplu de extindere a unităților de învățământ, pentru crearea de noi spații pentru clase, astfel încât procesul de învățământ să se desfășoare în condiții optime.…

Realizări
Mansardare Școala Gimnazială nr. 19
S-au finalizate lucrările de mansardare a Școlii gimnaziale nr.19, prin care care s-au creat 9 săli de clasă noi și un laborator de informatică. Lucrarea face parte dintr-un program mai amplu de extindere a unităților de învățământ, pentru crearea de noi spații pentru clase, astfel încât procesul de învățământ să se desfășoare în condiții optime. Valoarea lucrărilor executate este de 3.143.543,02 lei, TVA inclus, suma fiind asigurată din bugetul local.
Investiția de etajare/mansardare a Școlii Gimnaziale nr. 19 din Municipiul Braşov reprezintă execuția unor lucrări care au constat în realizarea unui nivel suplimentar, peste clădirea școlii, de fapt un nou etaj 3.


Acest nou nivel se compune dintr-o structură de rezistență alcătuită din centuri interioare și exterioare, planșeu flotant din beton armat peste vechiul acoperiș al clădirii, stâlpi și grinzi din beton armat și șarpantă din lemn.
Învelitoarea, termoizolată la interior cu vată minerală, este din tablă, cu sistem de scurgere a apelor pluviale din jgheaburi și burlane noi și cu parazăpezi. Este refăcut întregul sistem de paratrăsnet.
Accesul la mansardă este asigurat prin continuarea între etajul 2 și mansardă a celor două scări ale clădirii.
Întreaga clădire a „noii” școli a fost reabilitată termic pe toate fațadele prin realizarea unui termosistem din polistiren expandat și vată minerală, peste care s-au realizat tencuieli decorative.
În interior s-au executat lucrări de instalații sanitare, fiind create două grupuri sanitare, pentru fete și băieți.
Ferestrele de la acest nivel sunt din tâmplărie PVC cu geam termopan, iar pentru realizarea unei iluminări naturale optime a noilor săli de clasă, în învelitoare și șarpantă s-au montat ferestre de învelitoare tip Velux.
În noul nivel s-au creat încă 9 săli noi de clasă și un cabinet de informatică. Când este cazul, din 2 săli de clasă alăturate se poate crea un spațiu mai amplu, prin retragerea unui perete mai amplu.


Toate spațiile nou create au conexiune la internet. În sălile de clasă pardoselile sunt din parchet laminat, iar holul are pardoseala din covor PVC antistatic și fonoizolant, în grupul sanitar fiind gresie. Pereții și tavanele au un finisaj cu vopsea lavabilă.
Întreaga clădire a școlii este dotată cu un sistem de avertizare și stingere a incendiilor, detectoare de fum în toate spațiile, butoane de alarmare, sirene, indicarea căilor de evacuare, hidranți, fiind construită în acest sens o stație de pompare alipită de clădirea școlii.
Lucrările realizate corespund din punctul de vedere al securității la incendiu, al asigurării sănătății și igienei, al siguranței în exploatare, al protecției împotriva noxelor și zgomotului și al izolării termice.
Pe lângă lucrările aferente obiectivului de investiţii s-au executat şi alte lucrări de amenajare a zonei din jurul şcolii, respectiv asfaltarea aleilor şi a terenului de sport, amenajarea aleilor şi amplasarea de bănci noi, amenajarea zonei verzi, precum şi amenajarea unei platforme pentru depozitarea pubelelor.

Cinema Astra, noul centru multifuncțional al Brașovului
Vezi ca știreAu fost finalizate lucrările de reabilitare a fostului cinematograf Astra, proiect în valoare de 9 milioane de lei, finanțat din bugetul local. În urma lucrărilor de reabilitare au fost create mai multe spații: o sală de cinema cu 124 de locuri și o sală de conferințe cu 130 de locuri. Au fost executate următoarele lucrări…

Realizări
Cinema Astra, noul centru multifuncțional al Brașovului
Au fost finalizate lucrările de reabilitare a fostului cinematograf Astra, proiect în valoare de 9 milioane de lei, finanțat din bugetul local. În urma lucrărilor de reabilitare au fost create mai multe spații: o sală de cinema cu 124 de locuri și o sală de conferințe cu 130 de locuri.
Au fost executate următoarele lucrări :
Lucrări de rezistență
- Realizarea planșeului între sala de cinematograf și sala de conferințe din mansardă.
- Refacerea structurii de rezistență a acoperișului.
- Realizarea scărilor din beton/ metalice interioare și exterioare.
- Realizarea gradenelor pentru sala de cinematograf.


Lucrări de construire
Corp C1.1
- s-a refăcut structura acoperișului și învelitoarei la forma inițială.
- s-a realizat o scară din beton armat;
- s-au realizat pereți de compartimentare din zidarie GVP și gips-carton pe structură ușoară;
- s-au închis golurile existente de pe fațadele către vecinătățile Nord si S-V
Corp C1.2
- s-a refăcut structura acoperișului și învelitoarei la forma inițială.
- s-a realizat un planșeu din beton, pe cofraj metalic, susținut de grinzile metalice existente;
- s-au realizat două scări, în stânga și în dreapta ecranului de proiecție, pentru evacuarea utilizatorilor și accesul către corpul C1.3.
- la nivelul parter și etajul 1 s-au realizat gradene din beton, pe structură metalică.
- la nivelul ultimei gradene, în sala de spectacol, a fost amenajată o cabină de proiecție;
- s-au realizat pereți de compartimentare din zidarie GVP și gips-carton pe structură ușoară;
- s-a refăcut scara metalică elicoidală din parter către subsol.
- Instalatie interioara incendiu,
- Instalatie incalzire interioara,
- Instalatie ventilatie climatizare,
- Sistem proiectie cinema,
- Sistem audio sala spectacole cinema,
- Sistem audio foier,
- Digital signage foier,
- Sistem ticketing,
- Sistem proiectie si sonorizare sala conferinte,
- Sistem efractie,
- Sistem control acces,
- Sistem cctv,
- Sistem detectie incendiu.
Corp C1.3
Pe latura de nord, în curtea interioară, s-a construit o scară metalică exterioară, pentru evacuare persoanelor din sala de conferință.
Pe fațada către stradă, aferentă Corpurilor C1.1 si C1.3, au fost montate două copertine din sticlă, cu sistem de susținere metalic.
La acestea se adaugă instalarea următoarelor sisteme:


Renovarea clădirilor municipale și a școlilor, utilizând tehnologii de construcții inteligente – Colegiul de Informatică „GRIGORE MOISIL“
Vezi ca știreA fost finalizată investiția „Renovarea clădirilor municipale și a școlilor, utilizând tehnologii de construcții inteligente – lot 2 Colegiul Național de Informatică Grigore Moisil “, finanțată prin Programul de Cooperare Româno- Elvețian în baza Acordului de Implementare Nr. PCER/A4/RO-CH 10. Au fost executate următoarele lucrări principale: izolarea fațadelor corpurilor de clădire ale colegiului cu vată…

Realizări
Renovarea clădirilor municipale și a școlilor, utilizând tehnologii de construcții inteligente – Colegiul de Informatică „GRIGORE MOISIL“
A fost finalizată investiția „Renovarea clădirilor municipale și a școlilor, utilizând tehnologii de construcții inteligente – lot 2 Colegiul Național de Informatică Grigore Moisil “, finanțată prin Programul de Cooperare Româno- Elvețian în baza Acordului de Implementare Nr. PCER/A4/RO-CH 10.
Au fost executate următoarele lucrări principale:
- izolarea fațadelor corpurilor de clădire ale colegiului cu vată minerală bazaltică 10 cm, fațadă ventilată, finisaj plăci ceramice și vopsea decorativă;
- vopsea izolatoare la interior în sălile de clase , holuri, laboratoare și cabinete , grupuri sanitare și în toate spațiile de acces;
- înlocuirea ferestrelor de tâmplărie la corpul de legătură și a tâmplăriei exterioare Corp A , corp de legătură și Corp B;
- montarea de pardoseală nouă, din covor PVC, în sălile de clase, holuri și laboratoare;
- montarea de gresie și faianță noi în grupurile sanitare și înlocuirea în totalitate a obiectelor sanitare;
- reabilitarea sistemului de iluminat prin montarea unui sistem complet, cu aparate de iluminat pe surse LED;
- montarea unui sistem automatizat de ventilație cu recuperare de căldură în sălile de clase și laboratoare;
- termo-hidroizolarea planșeului peste ultimul nivel al corpului B și a planșeului corpului de legătură;
- reabilitarea sistemelor de alimentare cu energie electrică, termică și apă;
- refacerea completă a sistemului de scurgere ape pluviale; au fost montat jgheaburi și burlane;
- refacerea șarpantei de lemn cu înlocuirea în totalitate a învelitorii pe corpul vechi de clădire;
- racordarea la rețeaua de termoficare a orașului.
Valoarea lucrărilor realizate: 5.854.631,528 lei, inclusiv TVA
Obiectivul general al proiectului se înscrie în prevederile Acordului-cadru încheiat între Guvernul României şi Consiliul Federal Elveţian privind implementarea Programului de Cooperare Elveţiano-Român, respectiv reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse prin îmbunătăţirea mediului înconjurător.
Proiectul a vizat aplicarea celor mai noi şi mai moderne tehnologii pentru reabilitarea a două unităţi de învăţământ, Colegiul Naţional de Informatică „Grigore Moisil” şi Şcoala Generală nr. 4, contribuind astfel la creşterea eficienţei energetice, reducerea consumurilor de energie şi a emisiilor de CO2.
Cele două investiții au avut ca rezultat principal îmbunătăţirea eficienţei energetice a clădirilor celor două unităţi de învăţământ, transpusă în următoarele economii de energie:
- economii de energie pentru încălzire (gaze naturale): 461.229 kWh/an, reprezentând 39% consumurile înregistrate în prezent la cele două unităţi de învăţământ;
- economii de energie electrică: 46.215,42 kWh/an, reprezentând 29,4% faţă de valorile înregistrate în prezent.
Valoarea reducerii emisiilor de CO2 este de 126 tone/an.
Reabilitarea Școlii gimnaziale nr. 4
Vezi ca știreLucrările de reabilitare a Școlii gimnaziale nr. 4, proiect finanțat prin programul româno-elvețian, au fost finalizate. Investiția a fost realizată în cadrul proiectului „Renovarea clădirilor municipale şi a şcolilor, utilizând tehnologii de construcţie inteligente în municipiul Braşov”, în cadrul Programului de Cooperare Elveţiano – Român pentru reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene…

Realizări
Reabilitarea Școlii gimnaziale nr. 4
Lucrările de reabilitare a Școlii gimnaziale nr. 4, proiect finanțat prin programul româno-elvețian, au fost finalizate. Investiția a fost realizată în cadrul proiectului „Renovarea clădirilor municipale şi a şcolilor, utilizând tehnologii de construcţie inteligente în municipiul Braşov”, în cadrul Programului de Cooperare Elveţiano – Român pentru reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse (PCER).





Proiectul a vizat aplicarea celor mai noi şi mai moderne tehnologii pentru reabilitarea unităţii de învăţământ, contribuind astfel la creşterea eficienţei energetice, reducerea consumurilor de energie şi a emisiilor de CO2.
Lucrările de reabilitare realizate la Şcoala Generală nr. 4 au constat în lucrări de reabilitare termică prin izolarea pereţilor exteriori cu un strat de polistiren expandat de 10cm, inclusiv soclul şi acoperişul, lucrări de inlocuire a tâmplăriei existente cu elemente performante de vitraj termoizolant low-e şi prevederea acesteia cu fante de circulaţie naturală controlată a aerului între exterior şi interior, dar şi lucrări de recompartimentare a interioarelor conform noilor normative în vigoare. Practic, lucrările de bază ale acestui proiect au constat în:
- Reabilitarea energetică a cladirii
- Înlocuirea tâmplăriei (ferestre şi uşi, ferestrele vor fi prevăzute cu grilă de ventilaţie pentru aportul de aer proaspăt);
- Izolarea faţadei cu polistiren şi vată bazaltică;
- Termo hidroizolaţia terasei;
- Realizarea unui sistem de ventilaţie cu recuperare de căldură;
- Reabilitarea sistemului de energie electrică (reabilitarea panourilor de distributie), inclusiv instalarea unor sistem automatizate de reglare a consumului de energie electrică, în funcţie de inervalul de lumină naturală de pe parcursul unei zile şi de programul şcolar;
- Reabilitarea sistemului de energie termică (reţeaua de distribuţie a căldurii);
- Reabilitarea sistemului de alimentare cu apă şi canalizare;
- Înlocuirea lămpilor interioare cu aparate de iluminat pe surse LED;
- Dotarea cu instalaţii pentru prevenirea şi stingerea incendiilor;
- Lucrări de reparaţii la zidării interioare, gletuiri şi vopsitorii lavabile;
- Montarea de pardoseală din plută, cu rezistenţă mare la trafic, făcută din materiale naturale, care nu emană fum în cazul unui incendiu;
- Refacerea completă a sistemului de scurgere a apelor pluviale.
Lucrari efectuate la instalaţia de iluminat:
- Toate corpurile de iluminat existente la Şcoala Generală nr. 4 au fost dezafectate şi înlocuite cu corpuri de iluminat moderne tip LED, cu consum redus de energie şi cu o eficienţă cât mai ridicată, conform standardelor şi normativelor în vigoare. Au fost înlocuite cablurile electrice și întrerupătoarele. A fost suplimentat numărul de prize de energie montate în laboratoarele şcolare.
- A fost prevăzut iluminat de siguranţă, de securitate şi evacuare, marcare hidranţi de incendiu interiori, circulaţie/antipanică realizat cu corpuri de iluminat speciale, de tip luminobloc cu acumulatori, cu autonomie de funcţionare de minim 2h. Pe circuitele de iluminat au fost amplasate relee de programare zilnice sau saptămânale pentru a ajuta la reducerea consumului de energie. Releele sunt programate în funcţie de saptămânile anului, să pornească sau să oprească circuitele de iluminat în funcţie de programul şcolar.
- Au fost montate corpuri de iluminat tip evacuare în următoarele zone: în zona casei scării pe fiecare nivel, căile de evacuare şi schimbările de direcţie, uşile de evacuare interior şi exterior, în grupurile sanitare cu o suprafaţă mai mare de 8mp şi în toaleta persoanelor cu dizabilităţi şi în camera centralelor de detecţie şi semnalizare efracţie+incendiu.
- Au fost montate corpuri de iluminat anti-panică/orientare în zona scărilor la fiecare nivel, în încăperile cu o suprafaţă mai mare de peste 60 mp, pe holurile clădirilor, precum şi in sălile de curs.
- În camera centralelor de detecţie şi semnalizare efracţie + incendiu şi in camera tablului general vor fi montate corpuri de iluminat continuarea lucrului.


Lucrari efectuate la instalaţia de încălzire:
- A fost refăcută integral prin înlocuirea conductelor de agent termic si a tuturor radiatoarelor cu unele moderne şi eficiente, din oţel.
- Toate conductele instalaţiei interioare de distribuţie a agentului termic au fost izolate termic.


Detalii contracte
SCOALA GINMAZIALA NR. 4
Contract proiectare şi execuţie 89/5113234/2017;
Constructor şi proiectant: SC Aeon Building SRL în asociere cu S.C. M.B. Building & Consulting S.R.L.
Valoarea totală a contractului este de 2.530.272,79 lei fără T.V.A., din care:
- proiectare 128.115,08 lei,
- execuţie 2.402.157,71 lei.
Ordinul de începere a lucrărilor de execuţie: 28.02.2018;
Termenul de finalizare a lucrărilor: aprilie 2019.
Cu ocazia recepției lucrărilor de reabilitare energetică a Școalii gimnaziale nr. 4, dl. George Scripcaru, primarul Municipiului Brasov a declarat:
„Mă bucur că am ajuns în această fază, de semnare a procesului verbal de recepție a lucrărilor, iar constructorul a reușit să respecte termenul pe care și l-a asumat, mai ales că vorbim de un proiect care vizează creșterea calității condițiilor pe care le oferim elevilor din Brașov în unitățile de învățământ aparaținând Municipalității. Din păcate, nu același lucru îl pot spune despre proiectul de la Liceul de Informatică, dar sper ca firma care lucrează acolo să recupereze cât mai mult din întârzieri. Aceste două proiecte, de la școala 4 și de la Liceul de Informatică, au ca scop creşterea eficienţei energetice (şi, implicit, reducerea cheltuielilor cu energia), dar şi reducerea emisiilor poluante, folosind cele mai noi soluţii din domeniu. Sperăm ca aceste proiecte să își dovedească cât mai repede eficiența, pentru ca ele să devină un model de bună practică pe care să îl replicăm, într-o primă fază, la toate unităţile de învăţământ, iar apoi şi la celelalte clădiri aparţinând Municipalităţii sau, de ce nu, şi la blocurile de locuinţe. În următoarea perioadă, conducerea școlii, cu sprijin financiar de la primărie, se va ocupa de partea de mobilier, dotări, astfel încât în luna septembrie, copii din această zonă să poată intra într-o școală cu adevărat nouă”.
Cel mai mare și modern planetariu din țară
Vezi ca știreDate tehnice: Construire clădire Planetariu: 2.432.000 de lei Amenajare Planetariu: 8.205.000 lei, fonduri de la bugetul local. Constructor: SC HAR&H SRL Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 31 iulie 2018. A fost construit un planșeu de beton de peste 300 de m.p., în stil amfiteatru, cu o înclinație de 23,5 grade (aceasta…

Realizări
Cel mai mare și modern planetariu din țară
Date tehnice:
Construire clădire Planetariu: 2.432.000 de lei
Amenajare Planetariu: 8.205.000 lei, fonduri de la bugetul local.
Constructor: SC HAR&H SRL
Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 31 iulie 2018.

- A fost construit un planșeu de beton de peste 300 de m.p., în stil amfiteatru, cu o înclinație de 23,5 grade (aceasta este și axa de înclinare a Pământului), pentru a da senzația de profunzime.
- A fost montată o cupolă specială pentru proiecție, din plăci de aluminiu perforat.
- Au fost instalate 105 scaune, din care două locuri pentru însoțitorii persoanelor cu dizabilități locomotorii.
- Persoanele cu dizabilități beneficiază de acces în sală cu lift și de două locuri speciale pentru cărucioare.
- Au fost instalate două proiectoare pentru planetariu de ultimă generație, SONY, proiecție 4K.
- A fost instalat un sistem de sunet cu 7 canale de sunet, 14 boxe și 2 subwoofer, cu o putere de 19.000 de W.
- Au fost instalate două sisteme de ticketing, unul pentru Planetariu și unul pentru Grădina Zoologică.
- Au fost instalate sistem de climatizare, de detecție incendiu și de supaveghere video.Primarul George Scripcaru a prezentat reprezentanților mass-media Planetariul, cel mai nou obiectiv de educație și de agrement din municipiul Brașov. Acesta va funcționa în cadrul Grădinii Zoologice, dar ca obiectiv separat.


„Mă bucur că astăzi suntem în faza în care putem spune că Brașovul are cel mai mare și modern Planetariu din țară. Vorbim de o investiție de peste 10 milioane de lei, care are rolul de a diversifica modul de petrecere a timpului liber pentru brașoveni și turiști, dar, în același timp, are un rol important în ceea ce înseamnă partea practică a învățământului din Brașov. Sperăm ca acest planetariu să devină o platformă de care să beneficieze elevii din Brașov la predarea lecțiilor, altfel decât în sala de clasă cu o carte în față, fie că vorbim de lecții despre explorarea spațiului sau lecții despre flora și fauna dintr-o anumită parte a globului. În prima ședință a Consiliului Local vom propune și tarifele pentru Planetariu, astfel încât acesta să devină operabil în cel mai scurt timp”, a declarat primarul George Scripcaru.”

Sala de sport la SPGK
Vezi ca știreSala de sport la SPGK Sală de sport nouă și un proiect concret pentru căminul-internat al SPGK La Școala Profesională Germană Kronstadt (SPGK), primarul a inaugurat – alături de Dan Grigoriu, reprezentantul DWK Fit For Future (asociația care reprezintă mediul de afaceri în parteneriatul dual pentru SPGK), de Daniela Țucanu, reprezentantul Inspectoratului Școlar Județean și…

Realizări
Sala de sport la SPGK
Sala de sport la SPGK
Sală de sport nouă și un proiect concret pentru căminul-internat al SPGK
La Școala Profesională Germană Kronstadt (SPGK), primarul a inaugurat – alături de Dan Grigoriu, reprezentantul DWK Fit For Future (asociația care reprezintă mediul de afaceri în parteneriatul dual pentru SPGK), de Daniela Țucanu, reprezentantul Inspectoratului Școlar Județean și de Adrian Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov – sala de sport a unității de învățământ, reabilitată de municipalitate.
O surpriză pe care oficialitățile le-au pregătit-o elevilor este căminul-internat al cărui proiect a fost prezentat tot în cadrul ceremoniei de deschidere a anului școlar. „După discuții cu partenerii noștri, am decis că soluția cea mai bună este construcția de la zero a căminului internat, investiție care va fi suportată din bugetul local. Conceptul le aparține partenerilor noștri din cadrul SPGK, construcția va fi realizată de noi, iar dotările vor fi asigurate de către partenerii noștri, așa cum am făcut și în cazul celorlalte investiții de aici. Luna aceasta, după ce proiectul va primi avizele comisiei de circulație și a celei de urbanism, voi propune consiliului local să aprobe bugetul necesar proiectului Cămin Internat SPGK“, a declarat primarul George Scripcaru.
Clădirea, pe nouă niveluri, va dispune de locuri pentru cel puțin 300 de elevi, va fi amplasată în stânga sălii de sport (locul de joacă existent urmând să fie amenajat în alt amplasament din zonă) și va avea toate facilitățile și dotările unui cămin pentru elevi de nivel european.
„Școala Profesională Kronstadt este prima în sistem dual din Brașov și a devenit model de bună practică în toată România. Mă bucur că a produs lucruri concrete, că reușește să le ofere elevilor o meserie, un loc de muncă și un punct de plecare în viață. Ca primar mă mândresc cu ea și doresc să multiplicăm cât mai mult acest exemplu. Vă asigur de tot sprijinul municipalității pentru această școală, în acest parteneriat care s-a dovedit unul de succes, și le doresc un an școlar bun tuturor elevilor, părinților și profesorilor”, a concluzionat primarul.
În finalul ceremoniei, reprezentanții partenerilor implicați în proiectul SPGK au semnat câte o cărămidă, pentru a oficializa construcția căminului-internat. Toate cărămizile vor fi integrate, la loc vizibil, în noua construcție.
Sală de sport Şcoala Profesională Germană Kronstadt
Valoare: 1.395.462,03 lei + TVA.
Lucrări executate:
- reabilitarea termică a pereţilor exteriori,
- reabilitare tâmplărie exterioară,
- reabilitarea terasei.
- lucrări de demontare a instalaţiilor şi a echipamentelor, montate aparent pe faţade/terasă unităţii de învaţământ, precum şi remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de izolare termică.
- lucrări de refacere a finisajelor anvelopei,
- reparaţii tencuieli interioare,
- zugrăveli interioare,
- înlocuire uşi interioare,
- înlocuire pardoseală sală de sport cu o pardoseală de poliuretan turnată.
- înlocuire gresie, faianţă în grupurile sanitare,
- pardoseală PVC de trafic greu la vestiare, holuri, vestiar profesori.
Centrul de Agrement din Poiana Braşov
Vezi ca știreProiectul „Amenajare zonă turistică Poiana Braşov – amenajare spaţii agrement şi divertisment” a fost finanţat, până la sfârşitul anului 2015, prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 – „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană, Sub-domeniul – Poli de creştere.…

Realizări
Centrul de Agrement din Poiana Braşov
Proiectul „Amenajare zonă turistică Poiana Braşov – amenajare spaţii agrement şi divertisment” a fost finanţat, până la sfârşitul anului 2015, prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 – „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană, Sub-domeniul – Poli de creştere. Lucrările realizate în anul 2016 au fost suportate de la bugetul local.
„Mă bucur că am reuşit să finalizăm această investiţie înainte de începerea sezonului de iarnă, astfel că turiştii şi braşovenii care vor veni în vacanţa de iarnă vor avea foarte multe opţiuni de petrecere a timpului liber. Pentru noi dezvoltarea staţiunii Poiana Braşov reprezintă o prioritate, iar investiţiile Municipalităţii în această staţiune reflectă acest lucru, de la infrastructura pentru schi, acces în Poiană, crearea de locuri de parcare, până la acest centru de agrement unde turiştii vor putea să joace bowling, biliard, vor avea la dispoziţie un perete de căţărare, dar şi un spaţiu de joacă pentru copii cu toate dotările necesare”, a declarat primarul George Scripcaru.
Descriere proiect:
Suprafaţa centrului de agrement şi divertisment nou creat (mp):
- suprafaţă totală clădire (mp): 4.748,21
- suprafaţă construită (mp): 2.297,29
- suprafaţă desfăşurată totală clădire (mp): 5.250,00
din care:
- un club de bowling, având capacitatea de 180 de persoane, care include: 8 piste profesioniste de bowling, 3 mese biliard,
- o sală jocuri pentru copii care conţine: jocuri electronice, simulatoare, mese de minihochey, minibaschet, minifotbal, minicurling şi două piste de minibowling,
- o sală de căţărare cu suprafaţa de 250 mp, având pereţi de escaladă pentru trei tipuri de dificultate şi capacitatea de 10 persoane simultan,
- o sală minigolf cu 9 module, având capacitatea de 50 de persoane,
- o sală multifuncţională cu capacitatea de 246 persoane,
- un spaţiu expoziţional de 345 mp,
- două spaţii de recreere.
Suprafaţă exterioară amenajată: 12.702,71 m.p., care conţine un loc de joacă pentru copii cu leagăne, inclusiv pentru persoanele cu dizabilităţi, complex cu două turnuri şi tobogane, tiroliene, 3 complexe de escaladă pentru copii. La acestea se adaugă 1.015 mp. de alei carosabile şi parcări, inclusiv pentru persoane cu dizabilităţi, 2.446 mp. de alei pietonale şi 5.010,77 mp. de zone verzi şi gradene.
Contract de finanţare nr. 3028/06.04.2012
Valoare totala proiect: 31.016.522,80 lei cu TVA,
Valoare finanţare nerambursabilă: 11.799.303,40 lei cu TVA
Durata de implementare proiect: 54 de luni şi 24 de zile
Constructor:
1. S.C. VALVE INTERNAŢIONAL S.A. BRĂILA în asociere cu S.C. NILITEN S.L.U. SPANIA (perioada aprilie 2013-martie 2014), după intrarea în insolvenţă a acestei firme, contractul a fost reziliat şi a fost organizată o nouă licitaţie.
2. SC Energoconstruct 97 SRL (decembrie 2014-septembrie 2016).
DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI BRAȘOV
EȘTI O PERSOANĂ CARE ARE NEVOIE DE AJUTOR SAU CUNOȘTI O ASTFEL DE PERSOANA?
PENTRU CUMPARATURI ÎN ACEASTĂ PERIOADĂ SUNĂ LA:
DISPECERAT PRIMĂRIA BRAȘOV
UN VOLUNTAR VINE LA TINE!
EȘTI O PERSOANĂ VĂRSTNICĂ, NEDEPLASABILĂ, FĂRĂ SUSȚINĂTORI SAU ALTĂ FORMĂ DE AJUTOR, BOLNAV CRONIC SAU PERSOANĂ CU DIZABILITĂȚI?
DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ BRAȘOV ÎȚI ACORDĂ SPRIJIN! SUNĂ LA:
TELVERDE DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ
Comunicate de presă
2023 – Anul în care Brașovul dispune de cele mai mari sume atrase din fonduri europene nerambursabile
Sorin Toarcea
Purtător de cuvânt - Primăria Municipiului Brașov

Comunicat de presă
2023 – Anul în care Brașovul dispune de cele mai mari sume atrase din fonduri europene nerambursabile
vineri, 3 feb. 2023Consiliul Local a aprobat bugetul municipiului pentru 2023
În ședința Consiliului Local de joi, 2 februarie, după 8 ore de dezbateri și mai multe amendamente*, consilierii au aprobat bugetul pentru anul 2023, un buget în care, pentru al treilea an consecutiv, municipiul reușește să depășească bariera de 1 miliard de lei la capitolul de venituri, iar la partea de cheltuieli ajunge la 1,5 miliarde de lei. Este un buget construit pe dezvoltarea orașului, zona de investiții fiind prioritară în cadrul capitolului de cheltuieli.
„Este un buget echilibrat, este un buget bun pentru Brașov, un buget care ajunge aproape la un miliard și jumătate de lei pe zona de cheltuieli, o zonă în care se regăsesc atât partea de funcționare, cât și, foarte important, proiectele de dezvoltare. Avem vești bune mai ales pe partea de fonduri europene, unde în doi ani de zile am triplat numărul de proiecte depuse și totodată am triplat și finanțările pe care le solicităm prin aceste proiecte. Multe dintre ele sunt deja aprobate și intră în derulare în acest an. Este un an al marilor proiecte și al finanțărilor nerambursabile, un an care va fi foarte, foarte activ. Avem deja proiecte mari și certitudini, cum ar fi Spitalul de Pneumoftiziologie și Infecțioase, primul spital nou pe care îl construim la Brașov în ultimii aproape 50 de ani. Pe lângă acestea, avem investiții importante la fiecare capitol – fie că vorbim despre mobilitate, prin achiziția de mijloace de transport în comun electrice, despre învățământ, prin construcția de creșe și grădinițe, despre construcția de locuințe pentru tineri sau sisteme de colectare selectivă a deșeurilor“, a declarat primarul Allen Coliban, la prezentarea proiectului de buget.

Bugetul previzionat din acest an este structurat pe o estimare a veniturilor de 1,28 miliarde de lei, la care se adaugă excedentul bugetar din anul anterior. Bugetul de cheltuieli depășește 1,54 miliarde lei – credite de angajament (1,44 milioane de lei – credite bugetare).
În ceea ce privește investițiile, mare parte din bugetul acestui capitol provine din fondurile europene nerambursabile atrase anul trecut, acestea depășind veniturile din taxele și impozitele brașovenilor cu peste 20%.
Pentru acest an, municipiul Brașov are deja în derulare proiecte cu finanțare europeană în valoare de 562 de milioane de lei, cărora li se vor adăuga proiectele aprobate pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență în valoare de 860,69 milioane de lei. Alte 270 de milioane de lei reprezintă proiectele depuse prin PNRR, aflate în faza de evaluare.
Printre proiectele cu finanțare europeană nerambursabilă aflate în derulare în acest an se află:
- Construire Park & Ride – Bartolomeu;
- Infrastructură de garaj pentru transportul public;
- Sistem centralizat de monitorizare și control al traficului în municipiul Brașov;
- Terminal transport urban Gara Brașov;
- Amenajare benzi dedicate transportului public în municipiul Brașov și trotuare adiacente;
- Extindere sistem de management informatizat al sistemului de transport public;
- Reabilitare și modernizare Colegiul Tehnic Maria Baiulescu;
- Construire grădiniță zona Tractorul Coresi;
- Amplasare stații de încărcare pentru mașinile electrice în municipiul Brașov;
- Eficientizare energetică sistem de iluminat stradal cartier Stupini.
În ceea ce privește atragerea de fonduri nerambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență, municipalitatea are aprobate 14 proiecte, în valoare de peste 860 de milioane de lei, proiecte ce vor demara în acest an:
- Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie și Boli Infecțioase Brașov;
- Reabilitare energetică pentru blocuri de locuințe;
- Achiziție de mijloace de transport nepoluante;
- Construire de locuințe nZEB Plus pentru tineri în municipiul Brașov;
- Construire creșe Tractorul și Bartolomeu;
- Elaborarea/actualizarea în format GIS a documentațiilor de amenajare a teritoriului și de planificare urbană – PUG Brașov;
- Înființarea și dotarea de centre de colectare prin aport colectiv – CAV mic
- Cetatea Brașovului – Centrul Istoric (Zidul Cetății);
- Reabilitarea energetică a Școlii Gimnaziale nr. 5 Brașov – corp B
Și în acest an, alocările bugetare vizează secțiunea de dezvoltare a orașului, investițiile și atragerea de fonduri europene sau naționale nerambursabile. Axele de dezvoltare a orașului, propuse și în acest an de primar, sunt următoarele: Brașovul educat; Brașovul sănătos și cu grijă pentru toți; Brașovul pietonilor, bicicliștilor și al traficului relaxat; Brașovul verde și curat; Brașovul dezvoltat armonios; Brașovul cultural; Brașovul prosper; Brașovul sportiv; Brașovul administrat corect.
*Amendamente aprobate:
1. studii de fezabilitate/documentații tehnice pentru:
- înființarea unei cantine la Școala Gimnazială nr. 30;
- înființarea unei cantine la Școala Gimnazială nr. 13;
- înființarea unui ”parc multifuncțional” pe Dealul Melcilor
- mansardarea Școlii Gimnaziale nr. 8;
- construire sală sport – Seminarul Teologic Dumitru Stăniloaie;
- modernizarea și extinderea Grădiniței nr. 5;
- construire pasaj rutier peste calea ferată spre cartierul Bartolomeu Nord;
- amenajarea unui orășel al copiilor.
- elaborarea de studii pentru înființarea unui campus școlar pe platforma Rulmentul;
- majorarea valorii trusoului pentru nou născuți de la 1.500 la 2.000 de lei;
- majorarea valorii tichetelor ,,Dar din suflet pentru seniori” de la 150 de lei la 200 de lei;
- achiziția unui un container de depozitare la Școala 19.

„Centrul istoric trebuie să le aparțină, în aceeași măsură, brașovenilor și turiștilor”
Sorin Toarcea
Purtător de cuvânt - Primăria Municipiului Brașov

Comunicat de presă
„Centrul istoric trebuie să le aparțină, în aceeași măsură, brașovenilor și turiștilor”
miercuri, 1 feb. 2023Primăria a prezentat astăzi modelul pentru amplasarea și amenajarea teraselor din centrul istoric, astfel încât să existe un echilibru între acestea și zona pietonală
Astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, reprezentanții Primăriei Brașov și ai ABMEE au prezentat „Ghidul de amplasare a teraselor sezoniere în centrul istoric“, document ce explică modul în care vor fi amplasate și amenajate terasele în acest an.
Ghidul face parte din documentele elaborate în cadrul proiectului Hub-In, proiect ce își propune, pe lângă identificarea problemelor cu care se confruntă centrul istoric, să vină cu o serie de recomandări și reguli de bună practică, astfel încât procesul de regenerare a centrului istoric să respecte principiile de sustenabilitate, de combatere a „turistificării”, de valorificare a patrimoniului și conservare a specificului local.
,,Chiar dacă încă suntem sub ninsori și într-o perioadă de iarnă, trebuie să pregătim orașul pentru primăvară, vară, toamnă, o perioadă în care spațiul împărțit între terase și cei care își doresc să se plimbe trebuie foarte atent reglementat. Avem acum aceste normative, aceste reguli noi. Avem un ghid de bune practici de la care să pornim tot ceea ce înseamnă proces de autorizare, pentru că e important să prioritizăm spațiul public în sensul pietonilor, în sensul cetățenilor și nevoilor lor. Avem nevoie de mai multe bănci, avem nevoie de mai mult spațiu pentru relaxare, pentru interacțiune, pentru plimbare, și în acest sens e bine să fie rezolvate niște probleme și să se clarifice niște norme aplicabile pe regulamentele actuale. Legat de respectarea normelor, sezonul trecut a fost unul cu foarte multe reclamații și intervenții ale Poliției Locale, pentru că normele actuale nu erau respectate, în sensul în care terasele erau extinse dincolo de spațiul aprobat la nivel executiv. Sunt locuri în care terasa a cucerit mult prea mult din spațiul pe care pietonii ar avea dreptul să-l aibă”, a precizat primarul Allen Coliban.

Documentul are rolul de a detalia prevederile din actualul act normativ privind terasele, dar și de a asigura o anumită predictibilitate pentru agenții economici, care să știe cum vor fi amplasate terasele, ce mese, scaune sau umbrele pot folosi, astfel încât să poată obține acordul municipalității pentru această activitate comercială.
,,Ghidul vine cu clarificări la regulamentul actual. Sunt lucruri importante, cum ar fi că mesele ar trebui strânse seara și eliberat domeniul public. Pot fi depozitate tot pe stradă, în spațiul închiriat pentru terasă, dar ar trebui strânse ca să permită accesul mașinilor de intervenție noaptea, curățenia etc. Sunt prevederi legate de felul în care pot fi inscripționate umbrelele. Ar trebui să fie redusă reclama asta în spațiul public cât mai mult și există indicații clare pentru unde și cât de mare trebuie să fie numele firmei poziționat pe umbrelă etc. Recomandările legate de relația cu mobilierul public sunt foarte importante. Mobilierul public are poziție fixă, trebuie să aibă rază de protecție de minim 3 metri pe fiecare parte. De exemplu, dacă ai o bancă, nu poți să te apropii cu terasa la mai mult de 3 metri de bancă. Și nu poți s-o muți, evident, pentru că mobilierul public e foarte important pentru persoane vârstnice, pentru persoane cu copii, sunt puncte de odihnă, sunt chiar esențiale pentru categoria de vârstă principală, de fapt, din Centrul vechi, o populație care îmbătrânește”, a explicat arhitectul Alexandru Belenyi, coordonatorul echipei care a realizat ghidul.

Totodată el a vorbit și despre situațiile care au impus elaborarea ghidului, în special cele legate de blocarea accesului mașinilor de intervenție, circulație pietonală sau de locuri de odihnă.
,,Cred că în ultimii ani a ieșit la iveală că regulamentul actual a fost poate prea vag în anumite zone și chestia asta a produs o ocupare destul de problematică a domeniului public. Au existat probleme de siguranță semnificative, mai ales pe strada Republicii, prin felul în care s-au extins terasele; treptat, a devenit imposibil să intre o mașină de pompieri, de exemplu. Deci, o dată, ghidul a răspuns la o nevoie de siguranță destul de mare: erau trasee șicanate pe strada Diaconul Coresi și pe alte străzi, nu era o linie dreaptă pe mijlocul drumului, ci trasee foarte incomode și pentru pietoni, dar și pentru toate aceste situații de urgență, pentru mașini, de pompieri, de poliție etc. A doua premisă a fost aceasta a relației cu mobilierul public. Centrul vechi e un spațiu public pentru toată lumea și mobilierul public e esențial, mai ales locurile de stat jos, suficient de multe. Acum sunt foarte, foarte puține, iar raportul e total disproporționat. Sunt aproape 4.000 de locuri la terase și, probabil, undeva maxim spre 100 de locuri pe bănci, deci undeva la 30 de bănci în zona centrală, bănci care au fost mutate constant, în ciuda plângerilor serviciului de agrement din primărie, care a făcut eforturi semnificative să le tot redistribuie. Deci, am încercat să răspundem la aceste nevoi”, a detaliat Alexandru Belenyi.

Vineri va avea loc o discuție cu proprietarii de terase, pentru a-i informa și consulta cu privire la aceste prevederi, iar apoi primăria va depune spre avizare la Direcția de Cultură documentul final.

Proiectul HUB-IN
Proiectul HUB-IN este derulat de municipalitate prin intermediul Agenției pentru Managementul Energiei și Protecția Mediului și este o inițiativă finanțată prin programul „Orizont 2020“ al UE, menit să susțină procesul de regenerare a centrelor istorice, urmând principii de sustenabilitate, combaterea ,,turistificării”, valorificarea patrimoniului și conservarea specificului local.

,,Este un proiect finanțat de Comisia Europeană, pentru regenerarea centrelor istorice. Este un prim exercițiu de a ajuta orașele care se luptă cu efectele turistificării să găsească un echilibru, să fie incluzive, să răspundă și nevoilor cetățenilor, nu doar dorinței de vizitare. Și este un proiect extrem de important, pentru că beneficiază de expertiză foarte, foarte bună la un nivel înalt: are în consorțiu rețeaua orașelor «Heritage», rețeaua Energy Cities și companii de consultanță care de obicei lucrează în management de oraș. Suntem opt orașe pilot care încercăm să găsim soluții pentru ca centrul istoric să nu devină o butaforie, să nu fie părăsit, să fie un mediu plăcut și «acasă» atât pentru cei care locuiesc acolo, cât și pentru cei care vin în vizită”, a precizat Leea Mihăilă, director ABMEE.

Alături de municipiul Brașov, din grupul orașelor pilot fac parte: Angoulême (Franța), Belfast (Irlanda), Genova (Italia), Lisabona (Portugalia), Nicosia (Cipru), Slovenska Bistrica (Slovenia) și Utrecht (Olanda).
Consorțiul proiectului se bucură de prezența mai multor specialiști și experți:
- ENERGY CITIES – Asociația Europeană a Autorităților Locale aflate în Tranziție Energetică
- EAHTR – Asociația Europeană a Orașelor și Regiunilor Istorice
- CROWDFUNDING HUB – Centrul European de Expertiză în Finanțare Alternativă și Comunitară
- FUTURE CITIES CATAPULT – Centrul pentru Propulsarea Orașelor Inteligente
HUB-IN va dezvolta un cadru comun pentru stimularea transformării zonelor urbane istorice. Catalizator pentru inovare și antreprenoriat, acest cadru va viza păstrarea identității unice a zonei istorice și a valorilor sale naturale, sociale și culturale. Transformarea zonelor urbane nu se va limita la conservarea patrimoniului centrelor istorice, ci și la alinierea acestora la principiile sustenabilității.
Vezi Ghidul de amplasare a teraselor sezoniere în centrul istoric
Din acest weekend se schiază în Poiana Brașov
Sorin Toarcea
Purtător de cuvânt - Primăria Municipiului Brașov

Comunicat de presă
Din acest weekend se schiază în Poiana Brașov
vineri, 27 ian. 2023Sâmbătă, 28 ianuarie, se deschid pârtiile din partea superioară a masivului și cele pentru începători
De mâine, 28 ianuarie, începând cu ora 9.00, se va schia pe toate pârtiile din zona superioară a masivului Postăvarul, iar de săptămâna viitoare sperăm să reușim amenajarea unei trase pe pârtia Drumul Roșu, astfel încât să se poată coborî până în Poiană. De asemenea, se va schia pe cele două pârtii pentru începători, Stadion și Bradul. Primarul Allen Coliban, împreună cu reprezentanții Primăriei, ai Serviciului Public Salvamont și cei ai firmei care asigură pregătirea pârtiilor, Comprest, a verificat astăzi pe teren starea pârtiilor.

„În primul rând, ne bucurăm că ninge în Poiana Brașov. Au așteptat zăpada asta cu toții de foarte mult timp. Iată că ne ajută și natura. Din păcate, cu toate eforturile supraomenești de a amenaja pârtiile, putem spune că se poate schia în partea superioară a masivului momentan în condiții decente. Este maximul pe care l-am putut face din punct de vedere al amenajării. În cifre, asta înseamnă 70.000 de metri cubi de zăpadă artificială produsă în această perioadă. Semnele sunt că în zilele următoare stratul se va îmbogății din surse naturale. Prin urmare, oricine vrea să schieze în weekend-ul acesta trebuie să o facă cu mare grijă și, evident, respectând toate măsurile anunțate de către administratorii pârtiilor. O parte dintre pârtii, cele care coboară până în partea inferioară, vor fi închise. Deci se va schia în zona superioară, asta însemnând partea superioară a Drumului Roșu, Poiana Doamnei, tot ceea ce înseamnă pârtii care ajung până la telescaunul din Ruia. Ca de obicei, administratorii pârtiilor lucrează la tot ce înseamnă balizaj și organizare de linii pentru așteptarea la telescaune. Mizăm totodată pe înțelegerea turiștilor și a schiorilor, pentru că vom schia în acest weekend doar în condiții excepționale și doar cu aceste eforturi de a produce zăpadă artificială. Dacă prognoza meteo se confirmă, weekend-ul celălalt vom avea condiții de a coborî până jos. Liniile 60 și 100 vor începe să opereze în regim normal de sezon, pentru că avem cele două linii, 60-ul, care face legătura dintre parcarea din Poiana Mică și pârtii, și linia 100, acel shuttlebus, care leagă Gara Brașov de pârtiile din Poiană“, a declarat primarul Allen Coliban, după ce a verificat una dintre pârtiile amenajate.

Se va putea schia în zona superioară a pârtiilor Lupului și Drumul Roșu, cu ieșire spre stația telescaunului Ruia (telescaunul de 6 locuri), precum și pe pârtiile Kanzel, Doamnei și Ruia, cu ieșire în Drumul Roșu, apoi către telescaunul Ruia.
Tot de mâine vor fi deschise și pârtiile pentru începători, Bradul și Stadion.
Starea pârtiilor este foarte bună, mai ales că în ultima perioadă s-au înregistrat temperaturi negative, care au permis funcționarea non-stop a instalațiilor de producere a zăpezii artificiale, la care s-au adăugat și precipitațiile sub formă de ninsoare. În aceste condiții, în ultimele zile s-a lucrat într-un ritm susținut pentru a fi posibilă deschiderea pârtiilor.

,,În partea superioară a domeniului avem un strat de aproximativ 25-30 de centimetri, strat în stare amenajată. În zona lacului, undeva la 20 cm, scăzând în partea inferioară către telescaunul Ruia la îmbarcare, ajungând la o medie de 15 cm. În momentul de față este în creștere din motive naturale, dar și noi, cât ne permit temperaturile, vom produce zăpadă. Zonele care sunt deschise vor fi delimitate în prima parte a dimineții, vor fi delimitate strict. Toată lumea va ști. Vor fi bannere, vor fi plase, vor fi direcționări, vom fi și noi prezenți pe pârtie, deci toată lumea va fi în siguranță. Când depășim aceste indicatoare, stratul de zăpadă va fi insuficient pentru a avea stabilitate și riscurile de accidentare sunt foarte mari”, a precizat Adrian Biriboiu, șeful Serviciului amenajare pârtii, Comprest SA.

Cu excepția ninsorii din această dimineață, pârtiile au fost amenajate exclusiv cu zăpadă artificială. Tunurile și lăncile au produs aproape 70.000 de metri cubi de zăpadă artificială, astfel stratul de zăpadă bătută pe pârtiile care vor fi deschise mâine are aproximativ 25 de cm.
Intervențiile în caz de incidente sunt asigurate de Serviciul Public Salvamont, care le readuce aminte atât schiorilor, cât și turiștilor amatori de drumeții, câteva dintre regulile de bază pentru evitarea accidentelor.
„Câteva sfaturi am avea: în primul rând să nu părăsească pârtiile amenajate, pentru că fiind strat de zăpadă mic, riscă accidentări; echipamentul să fie adecvat și să îl verifice înainte să urce în telegondolă. Așteptăm cât mai multă zăpadă, să putem schia până jos în condiții cât mai bune. Riscăm să ne accidentăm și în primul rând trebuie să fim atenți. Clar, dacă părăsim pârtia, putem găsi diverse obstacole, pietre, crengi, copaci și atunci accidentarea poate să fie destul de gravă“, a explicat Nicușor Piroșcă, salvator montan la serviciul Salvamont Poiana Brașov.

Instalații pe cablu și de unde procurăm bilet
De mâine, 28 ianuarie vor fi funcționale telegondola, cabina mică (Kanzel), telescaunul Ruia și teleschiurile Bradul și Stadion. Pentru turiști va funcționa și cabina Capra Neagră. Ultima urcare va fi la ora 16.00.
Pentru achiziționarea ski-pass-urilor, există în total 3 puncte de vânzare (casieriile de la telegondolă, de la telecabina Kanzel și de la telecabina Capra Neagră) și două automate amplasate în parcarea multietajată din Poiana de Jos. În plus, pentru recuperarea garanției de 10 lei plătite pentru ski-pass, pe lângă casierii vor funcționa și două automate, la telecabina Capra Neagră și la telegondolă. La toate casieriile este posibilă și plata cu cardul.
Cei care doresc să își încarce cu puncte ski-pass-urile o pot face și on-line, prin intermediul aplicației pe platforma www.skibv.ro. Utilizatorul are posibilitatea să își creeze un cont, printr-o procedură simplă, care presupune doar introducerea adresei de e-mail. Sistemul generează automat un link de confirmare, trimis pe e-mail, care permite apoi setarea unei parole și înregistrarea în cont.

Valabilitatea punctelor rămase pe ski-pass-urile din sezonul 2021-2022 NU se prelungește în acest sezon de schi.
De mâine se redeschid și liniile de transport în comun 60 – care face legătura între Park&Ride-ul din Poiana de jos și stația inferioară a telegondolei – și 100, cea care face legătura între gară și Poiana Brașov.
Tarife de transport pe cablu
Prin decizia Consiliului Local, tarifele la transportul pe cablu au fost actualizate, cu aproximativ 11%, valoarea acestei actualizării fiind sub rata inflației din luna decembrie, pentru a avea tarife convenabile pentru toate tipurile de schiori, atât turiști cât și brașoveni.
Tarifele variază de la 55 lei o cartelă de 10 puncte pentru adulți, la 720 de lei pentru o cartelă cu 240 de puncte. Există și posibilitatea achiziționării unui ski-pass în valoare de 1.250 lei, pentru acces nelimitat timp de zece zile, pentru un adult. Pentru copii, o cartelă cu 10 puncte costă 30 de lei, iar una cu 240 de puncte costă 390 de lei. Copiii până la 6 ani beneficiază de gratuitate la transportul pe cablu.
Ca în fiecare an, există o gamă foarte largă de variante de ski-pass-uri, de la cele cu un număr fix de puncte la cele tip abonament, cu puncte nelimitate, dar cu valabilitate pe zile sau pe ore.
Numărul punctelor anulate pentru o călătorie este 6 pentru telegondola Postăvarul, 5 pentru telecabina Kanzel, 4 pentru telescaunul Ruia, câte 2 puncte pentru teleschiul Bradul și un punct pentru teleschiul Stadion (sistem de taxare valabil în perioada 28.01.2023–23.02.2023, indiferent de ziua săptămânii).
Birou permanent de Poliție Locală
Ca și în sezoanele trecute, pentru creșterea eficienței intervențiilor, Poliția Locală va avea un birou permanent în Poiana Brașov, ce va fi deschis la Vila Orizont, în aceeași clădire în care se află și sediul Serviciului Salvamont. Numărul de telefon al dispeceratului Poliției Locale rămâne 0268-954.

***
TARIFE DE ACCES LA TRANSPORTUL PE CABLU ÎN
POIANA BRASOV
SEZON 2022-2023
TIP CARTELA | ADULŢI | COPII 6 – 12 ANI |
TELECABINE | ||
URCARE SIMPLĂ | 30 de lei | 20 de lei |
URCARE ŞI COBORÂRE | 50 de lei | 25 de lei |
COBORÂRE | 30 de lei | 20 de lei |
TELECABINE, TELEGONDOLĂ, TELESCAUNE ŞI TELESCHIURI | ||
10 puncte | 55 de lei | 30 de lei |
20 puncte | 100 de lei | 50 de lei |
30 puncte | 145 de lei | 75 de lei |
60 puncte | 250 de lei | 135 de lei |
80 puncte | 290 de lei | 165 de lei |
120 puncte | 410 de lei | 235 de lei |
240 puncte | 720 de lei | 390 de lei |
ABONAMENTE | ||
De la ora 1100 | 140 de lei | 80 de lei |
De la ora 1300 | 110 de lei | 55 de lei |
De la ora 1400 | 70 de lei | 45 de lei |
4 ore (din momentul cumpărării) | 125 de lei | 75 de lei |
1 zi | 170 de lei | 100 de lei |
2 zile | 300 de lei | 155 de lei |
3 zile | 410 de lei | 210 de lei |
4 zile | 500 de lei | 260 de lei |
5 zile | 585 de lei | 310 de lei |
6 zile | 670 de lei | 360 de lei |
10 zile din sezon(consecutive sau nu) | 1.250 de lei | 730 de lei |
20 de ore din sezon (timp minim 1 h ) | 580 de lei | 320 de lei |
NUMĂR PUNCTE ANULATE PE TIP DE INSTALAȚIE DE TRANSPORT PE CABLU
Sezon 2022 – 2023
Instalatie de transport pe cablu Poiana Brașov | Luni -Duminică în Perioadele 28.01.2023 –23.02.2023 | Vineri -Duminică In Perioadele 24.02.2023 – 26.02.2023 3.03.2023 – 5.03.2023 | Luni – Joi în Perioadele 27.02.2023 – 23.03.2023 | Luni –Duminică In Perioada 6.03.2023 – 2.04.2023 |
Telecabina Capra Neagră | 6 Puncte | 6 Puncte | 5 Puncte | 5 Puncte |
Telegondola Postavarul | 6 Puncte | 6 Puncte | 5 Puncte | 5 Puncte |
Telecabina Kanzel | 5 Puncte | 5 Puncte | 4 Puncte | 4 Puncte |
Telescaun Ruia | 4 Puncte | 4 Puncte | 3 Puncte | 3 Puncte |
Telescaun Lupului | 3 Puncte | 3 Puncte | 2 Puncte | 2 Puncte |
Teleschi Bradul | 2 Puncte | 2 Puncte | 2 Puncte | 2 Puncte |
Teleschi Ruia | 2 Puncte | 2 Puncte | 2 Puncte | 2 Puncte |
Teleschi Stadion | 1 Punct | 1 Punct | 1 Punct | 1 Punct |
Recomandări Serviciul Salvamont
- Purtați întotdeauna echipament adecvat care să vă protejeze de precipitații, vânt și care să vă ofere confortul termic de care aveți nevoie. Echipamentul adecvat trebuie întotdeauna dublat și de un echipament de protecție, din care să nu lipsească casca, ochelarii, mănușile de schi și, nu în ultimul rând, protecția de coloană.
- Schiați cu o viteză în care să fiți întotdeauna în control, pentru a putea evita sau opri în siguranță, indiferent de manevrele celor de dinaintea voastră. Adaptați permanent viteza condițiilor meteo, de trafic, stării pârtiilor, dar mai ales pregătirii voastre, atât tehnice, cât și fizice.
- Urcați și staționați numai pe marginea pârtiei și numai în zonele în care ceilalți schiori să vă poată repera ușor (nu sub ruperi de pantă, curbe, etc.).
- În zonele înguste, nu staționați niciodată, iar când schiați, asigurați-vă că lăsați culoare de trecere, pentru ca ceilalți practicanți să vă poată depăși.
- Schiorilor începători le recomandăm să apeleze, cu cea mai mare încredere, la un instructor de schi autorizat. Astfel vor fi permanent în siguranță, nu vor ajunge pe pârtii care să le depășească nivelul și nu se vor rătăci. În plus vor învăța să schieze într-o manieră corectă, care ulterior va fi mult mai ușor de dezvoltat, iar progresul va fi unul exponențial mai rapid decât dacă aleg să învețe singuri. Dacă aleg totuși să învețe singuri, să se asigure ca rămân pe pârtiile de începători, BRADUL și STADION, și să nu urce pe pârtia Drumul Roșu decât în momentul în care sunt capabili să oprească și să ocolească în condiții de siguranță. Să nu urce pe masiv aproape de ora închiderii instalațiilor de transport pe cablu. Coborârea unei pârtii ca Drumul Roșu este foarte solicitantă și poate dura mult mai mult decât anticipați. Astfel, riscați să fiți prinși de lăsarea întunericului. Aducem la cunoștință faptul că pârtiile se închid la jumătate de oră de la ultima cursă, de regulă la ora 16:30.
- Schiorii avansați sunt sfătuiți să nu iasă niciodată de pe pârtiile amenajate, deoarece stratul de zăpadă poate ascunde multe pericole (bolovani, cioate, șanțuri etc.). În plus, făcând acest lucru se pot rătăci foarte ușor, mai ales dacă vorbim de condiții meteo care includ ceață. Să nu schieze cu viteză mare pe pârtiile destinate nivelurilor avansate sau medii. Acest lucru poate favoriza producerea unor coliziuni, prin diferențele mari de viteza generate între ei și cei care schiază mai lent.
* Informare RATBv
Începând de mâine, 28 ianuarie 2023, concomitent cu deschiderea sezonului de ski în Poiana Brașov, RATBV va suplimenta semnificativ capacitatea de transport oferită spre stațiune și în interiorul ei și va relua circulația pe liniile 100 (Gara CFR Brașov – Telecabină Poiana Brașov) și 60 (Silver Mountain/parcare Poiana Mică – Telecabină Poiana Brașov).
Pentru a asigura condiții de călătorie cât mai bune pentru cei ce doresc să ajungă în Poiana Brașov, RATBV va pune în circulație mașini după cum urmează:
Linia 100: Gara CFR – Livada Poștei – Poiana Brașov – Telecabină Poiana Brașov. În toate zilele săptămânii traseul va fi deservit de câte trei autobuze. Atât pe sensul de urcare spre Poiană, cât și pe sensul de coborâre spre gară, autobuzele liniei 100 vor opri și în Livada Poștei: la urcare vor prelua călători de la peronul liniei 20, iar la coborâre vor permite debarcarea la peronul de autocare. Capătul de linie al liniei 100 în Poiana Brașov este în zona Telecabinei Kanzel, iar în Gara Brașov la al treilea peron.
Linia 60: Silver Mountain/ terminal Poiana Mică – terminal Poiana Brașov – Telecabină Poiana Brașov. În zilele de sâmbătă și duminică acest traseu va fi deservit de șase autobuze, iar în zilele lucrătoare sunt alocate două autobuze, dar, funcție de fluxul de călători, numărul de mașini alocat va putea crește până la șase. În terminalul Poiana Brașov (parcarea mare), autobuzele liniei 60 vor opri pe sensul de urcare la peronul 2, iar la coborâre vor opri în stația aflată pe strada principală, fără a mai intra in terminal (parcarea mare).
Linia 20: Livada Poștei – Poiana Brașov. Sunt alocate în fiecare zi a săptămânii câte trei mașini pe oră, însă, funcție de cererea existentă, numărul acestora poate fi suplimentat până la opt mașini pe oră.
Tarife:
- – 6 lei călătoria pentru linia 20
- – 2,5 lei călătoria pentru linia 60, însă cei ce au achitat călătoria pe linia 20 pot continua călătoria cu linia 60 cu același bilet. De asemenea, cei ce au achitat tariful de parcare în Poiana Mică pot călători gratuit cu linia 60.
- – 6 lei călătoria pentru linia 100.
Toate aceste titluri de călătorie se pot achiziționa și cu aplicația 24pay, disponibilă în toate autobuzele
Proiectul de act normativ privind construcțiile în pantă este și legal, și oportun
Sorin Toarcea
Purtător de cuvânt - Primăria Municipiului Brașov

Comunicat de presă
Proiectul de act normativ privind construcțiile în pantă este și legal, și oportun
marți, 17 ian. 2023Aceasta a fost concluzia specialiștilor invitați la dezbaterea care a reunit cetățenii interesați de dezvoltarea armonioasă și sustenabilă a orașului, consilierii locali și pe cei care au proiecte imobiliare în aceste zone
Câteva sute de brașoveni au răspuns invitației primarului Allen Coliban de a fi parte în procesul de luare a deciziilor de reglementare a modului în care se va putea construi pe dealurile Brașovului. Întâlnirea dintre specialiștii în urbanism și în drept cu participanții a avut drept scop clarificarea legalității și oportunității proiectului de hotărâre pentru aprobarea Reglementărilor juridice și tehnice care vizează întocmirea documentațiilor de urbanism pentru construirea pe terenuri în pantă.
,,În 2018, am avut o dezbatere consistentă legată de ce ar trebui să facem cu dealurile Brașovului. În acești 5 ani, nu s-a modificat nimic major din punctul de vedere al reglementărilor. Avem PUZ-uri aflate în vigoare, PUZ-uri pe care anumiți dezvoltatori le folosesc în sensul dezvoltării unor construcții masive, construcții care, privite dinspre oraș, arată a blocuri de 9 etaje, iar ele, prin autorizare, au voie să aibă două, trei, patru etaje maxim, patru niveluri. Ce facem acum? Clarificăm ce înseamnă aceste niveluri, cum se calculează ele și care sunt limitele în care putem construi în pantă, pe dealurile din jurul Brașovului. Este un subiect foarte important pentru brașoveni, fie că vorbim despre Răcădău, fie că vorbim despre Șchei, fie că vorbim despre Centrul Vechi, despre zona veche a orașului. Toate aceste zone au dealuri, și dealuri care sunt foarte interesante pentru dezvoltatori. Ce e important de spus? Acest regulament intră în atribuțiile Consiliului Local pentru a fi aprobat. Este atributul Consiliului Local să stabilească reglementări și normative de urbanism. Este o oportunitate foarte clar fundamentată și justificată. Așteptările mele sunt să avem un vot pozitiv în 31 ianuarie, pentru că în dezbaterile anterioare au fost câteva îngrijorări exprimate, care din punctul meu de vedere nu au acoperire nici în zona de oportunitate, dar nici în zona legislativă, în zona argumentelor juridice. Prin urmare, sper să convingem consilierii locali în primul rând de oportunitatea acestui regulament, pentru că despre asta va fi votul pe 31 ianuarie: despre oportunitatea adoptării unui regulament privind construcțiile în pantă în Brașov”, a declarat primarul Allen Coliban.

Printre experții invitați să își expună punctul de vedere cu privire la oportunitatea și legalitatea acestui demers de clarificare a modului în care se va putea construi pe dealurile Brașovului au fost Ștefan Bâlici președintele Ordinului Arhitecților din România, Claudiu Salanța, arhitect șef al județului Cluj și Gabriel Almășan, arhitect șef al municipiului Timișoara. Online au avut intervenții și Irina Criveanu, urbanist coordonator PUG Brașov, Bogdan Suditu, președintele CTATU (Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism), Centrul de Dezvoltare Urbană București, avocații Cristina Olariu și Silviu Munteanu de la Asociația Română de Drept în Construcții. Dezbaterea a fost moderată de Răzvan Dracea, președintele OAR Brașov.
Concluzia experților a fost că un astfel de document este și oportun, și legal. Totodată, cei interesați trebuie să înțeleagă că acest act normativ își va produce efectele pentru viitoarele documente de urbanism, astfel că nu se încalcă nici un principiu legal.
,,Este vorba de un document flexibil, un document foarte util, care permite precizări, permite aplicări clare ale reglementărilor în momentul în care se elaborează alte documentații. În acest fel, nu va mai exista nicio umbră de teamă legată de faptul că cineva va vota ceva ce nu are bază legală, deși s-a spus și aici că este foarte bine fundamentat și că este asigurată și baza legală pentru acest document. Vor urma și alți pași, PUG-ul este în elaborare. Dar, deocamdată, acesta este un pas posibil, necesar și foarte util. Nu văd niciun motiv pentru care să nu fie aprobat, mai ales dacă i se aduce și o astfel de clarificare. Această dezbatere este o dovadă în plus că urbanismul trebuie făcut în interes public, și sper că așa se va întâmpla de aici înainte în Brașov”, a precizat Ștefan Bâlici, președintele OAR România.
Cei mai mulți dintre cei prezenți au susținut demersul executivului municipalității de a clarifica modul în care se vor realiza construcțiile în pantă, de la procentul de zonă verde, la definirea construcțiilor mici colective sau modul în care se vor număra nivelurile acestui gen de construcții. În ceea ce privește criticile aduse proiectului de act normativ, ele s-au rezumat la a pune sub semnul întrebării necesitatea adoptării unei astfel de hotărâri.â

,,Este modul în care se împachetează de fapt o intenție foarte bună. S-a discutat foarte mult despre felul în care se promovează acest proiect și nu despre conținutul lui. Nu am auzit, de exemplu, niciun dezvoltator care să explice în ce fel contravine acest regulament propriului său proiect. Modul în care se poate promova o astfel de viziune, care până la urmă este atributul Consiliului Local, care vă reprezintă – să își asume o viziune publică asupra propriei dezvoltări – poate fi sub forma unei strategii de dezvoltare durabilă a unei zone dintr-un oraș, care reprezintă o identitate majoră a orașului. Obiectul discuției și intenția cu care s-a pornit nu ar trebui uitate, și anume că un aparat de specialitate, care putem spune că este extrem de redus, a produs o viziune pe care dumneavoastră fie că o adoptați, fie că nu, dar până la urmă reprezintă un efort extraordinar și lăudabil. Iar discuțiile despre cum ar trebui ea împachetată deja vin în planul al doilea. Până la urmă, este vorba despre cum vreți să arate o anumită zonă și peste douăzeci de ani”, a explicat Gabriel Almășan, arhitectul șef al municipiului Timișoara.

Reamintim că proiectul de hotărâre a fost propus în două ședințe de Consiliu Local, dar nu a fost aprobat, deoarece majoritatea consilierilor s-au abținut de la vot, astfel că documentul nu a întrunit numărul necesar de voturi.
Documentul urmărește, în primul rând, accentuarea importanței etapei de analiză premergătoare demarării proiectelor de construire, necesară pentru evaluarea cât mai obiectivă a intervențiilor viitoare și a gradului de integrare în specificul local. Sunt precizate clar criterii de analiză și evaluare pentru viitoarele investiții din „zonele sensibile”, dar și o metodologie de analiză.
,,Terenul este o resursă finită, și felul în care se epuizează această resursă, mai ales în zonele sensibile, poate să facă ca anumite demersuri să fie iremediabile, să nu poată fi întoarse și să trebuiască să trăim cu ele, noi și generațiile care vin după noi. Nu ne dorim ca atunci când ne vom uita la dealurile Brașovului să ne uităm de fapt la o mare de betoane. E extrem de important ca atunci când iei decizii să ai alături specialiștii, care să-și spună punctul de vedere, cetățenii, care-ți spun de la firul ierbii care sunt problemele – pentru că atunci când iei deciziile viitoare să-ți amintești de tot ceea ce ți-au spus ei – și chiar și șmecherii, pentru că și ei sunt parte din ecosistem, din realitatea noastră. Și cu toate astea, să iei decizii cu curaj, pentru că este un demers de curaj din partea administrației locale să legiferezi, să deliberezi așa cum ai promis s-o faci. Calitatea vieții oamenilor este direct influențată de deciziile pe care le luăm”, a susținut viceprimarul Flavia Boghiu, în cadrul întâlnirii, acest demers.

Care sunt principalele prevederi și efecte ale noului act normativ?
La toate solicitările de certificat de urbanism pentru terenurile din această categorie se vor include, obligatoriu, și următoarele studii: studiul privind raportarea la factorii de risc natural; studiul privind organizarea circulației și impactul traficului asupra zonei studiate; studiul privind soluțiile de echipare edilitară și racord la rețelele edilitare centralizate ale localității (după caz); studiul de însorire; studiul privind configurația terenului, granulația țesutului urban și conformarea clădirilor; studiul privind impactul vizual al propunerilor urbanistice. În acest fel, înainte de a emite un document de urbanism, municipalitatea va avea o imagine completă a impactului construcțiilor asupra orașului și comunității.
În plus, proiectul de regulament introduce o serie de indicatori de control, cum ar fi: limitarea unei ponderi maxime a terenului afectat de construcții și amenajări și a unei ponderi minime de teren păstrat în stare naturală; regula de calcul a înălțimii maxime a unei construcții; numărul de niveluri supraterane; reguli privind distanța între clădiri/ corpuri supraterane; gabaritul și conformarea volumetrică; spațiile plantate și împrejmuirile.
Conform propunerii de regulament, minim 25% din suprafața de teren va rămâne în stare naturală, fără a fi afectată de construcții (clădiri, construcții supraterane și subterane), căi de comunicație/alei interioare, împrejmuiri și amenajări (terasări, taluzări, terasamente aferente infrastructurii rutiere).
De asemenea, ponderea suprafeței de spații verzi va fi de minimum 50%. În calculul acestei ponderi se consideră cumulativ următoarele: ponderea suprafeței de teren păstrate în stare naturală, minimum 25%, și ponderea spațiilor verzi amenajate (taluzări/ terasări amenajate ca suprafețe verzi), care va fi și ea de minimum 25% din suprafața parcelei.
Și în ce privește înălțimea clădirilor, documentul clarifică modul de calcul al nivelurilor, astfel încât să nu mai existe situații în care dintr-o latură numărul de niveluri este de P+2, iar din partea opusă să fie P+5, diferența fiind până acum încadrată ca „nivel subteran“. Conform noului regulament, se consideră nivel suprateran orice nivel care are cel puțin o fațadă vizibilă pe cel puțin jumătate din suprafața acesteia. În același timp, se interzice reducerea vizibilității fațadei unui nivel prin amenajări ulterioare care nu urmăresc configurația terenului natural, cu scopul încadrării acestuia ca nivel subteran.
O altă prevedere importantă este cea care vizează locuințele colective. Pentru a se evita situațiile în care pe aceste terenuri se construiesc ansambluri de blocuri cu multe niveluri, numărul maxim de apartamente dintr-o clădire este limitat la maxim șase.
Prin atragerea fondurilor europene, Brașovul intră în cea mai rapidă etapă de dezvoltare din ultimii 30 de ani
Sorin Toarcea
Purtător de cuvânt - Primăria Municipiului Brașov

Comunicat de presă
Prin atragerea fondurilor europene, Brașovul intră în cea mai rapidă etapă de dezvoltare din ultimii 30 de ani
luni, 16 ian. 2023Primarul Allen Coliban a prezentat public proiectul de buget pentru anul 2023
Primarul Allen Coliban a prezentat, astăzi, 16 ianuarie, proiectul de buget pentru anul 2023, proiect care se află în dezbatere publică până în data de 25 ianuarie. Este un buget construit pe dezvoltarea orașului, zona de investiții fiind prioritară în cadrul capitolului de cheltuieli. În acest an Brașovul intră în cea mai rapidă etapă de dezvoltare a orașului din ultimii 30 de ani, mai ales prin prisma fondurilor nerambursabile atrase.
Dacă în 2020 municipalitatea depunea 18 proiecte pentru obținerea de finanțare nerambursabilă, în 2022 s-a reușit depunerea a 59 de proiecte, de 3 ori mai multe, iar pentru o mare parte sunt deja semnate contractele de finanțare. În sume atrase sau pentru care s-au depus proiecte, creșterea este cu 270% din valoarea acestora în 2022, față de 2020 (de la 800 de milioane lei, la peste 2,2 miliarde lei).
Este al treilea an consecutiv în care municipiul reușește să depășească bariera de 1 miliard de lei la capitolul de venituri, anul acesta având o creștere de peste 80 de milioane de lei față de anul trecut. La partea de cheltuieli bugetul se apropie de 1,5 miliarde de lei.
În ceea ce privește investițiile, mare parte din bugetul acestui capitol provine din fondurile europene nerambursabile atrase anul acesta, veniturile din aceste fonduri depășind veniturile din taxele și impozitele brașovenilor cu peste 20%.

„Este un buget echilibrat, este un buget bun pentru Brașov, un buget care ajunge aproape la un miliard și jumătate (de lei, n.n.) pe zona de cheltuieli, o zonă în care se regăsesc atât partea de funcționare, cât și, foarte important, proiectele de dezvoltare. Avem vești bune mai ales din zona de fonduri europene, unde în doi ani de zile am triplat numărul de proiecte depuse și totodată am triplat și finanțările pe care le solicităm prin aceste proiecte. Multe dintre ele sunt deja aprobate și intră în derulare în acest an. Este un an al marilor proiecte și al finanțărilor nerambursabile, un an care va fi foarte, foarte activ. Avem deja proiecte mari și certitudini, cum ar fi proiectul Spitalului de Pneumoftiziologie și Infecțioase, primul spital nou pe care îl construim la Brașov în ultimii aproape 50 de ani. Pe lângă acestea, avem investiții importante la fiecare capitol – fie că vorbim despre mobilitate, achiziție de mijloace de transport în comun electrice. Avem pe site-ul buget2023.brașovcity.ro o defalcare pe fiecare capitol. Îi invit pe brașoveni să ne trimită sugestii la adresa de e-mail infopublice@brașovcity.ro și să se înscrie la dezbaterea publică de vineri, 20 ianuarie, de la ora 15.00. Formularul de înscriere este disponibil pe site“, a declarat primarul Allen Coliban.

Primarul a prezentat astăzi fiecare program de dezvoltare a orașului și proiectele propuse pentru a îndeplini aceste programe.
Pentru acest an, municipiul Brașov are în deja în derulare proiecte cu finanțare europeană în valoare de 562 de milioane de lei, cărora li se vor adăuga proiectele aprobate pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență în valoare de 860,69 milioane de lei. Alte 270 de milioane de lei reprezintă proiectele depuse prin PNRR, aflate în faza de evaluare.
Pe lângă aceste proiecte, municipalitatea vrea să atragă fonduri nerambursabile pentru o serie de investiții, cum ar fi:
- Spitalul Regional de Urgență Brașov;
- Închiderea definitivă a depozitului de deșeuri nepericuloase Timiș Triaj și înființarea unei noi zone de agrement;
- Amenajarea Parcului Cetățuia;
- Amenajarea unui parc în zona Florilor/Astra/Scriitorilor;
- Amenajarea unui parc nou în zona Tractorul;
- Amenajarea unui parc nou în zona Bartolomeu;
- Calea Verde a Municipiului Brașov – Conectarea ariilor majore de teren prin soluții de transport ecologic;
- Reconversia zonei industriale Rulmentul în zonă de agrement
- Park & Ride: Terminal multimodal zona Noua;
- Achiziția de autobuze electrice;
- Un al doilea garaj pentru RATBV, pentru mentenanța flotei de transport public;
- Extinderea sistemului inteligent de transport public (ITS);
- Reconversia clădirilor fostelor centrale termice în centre de zi pentru vârstnici, comunitare, medicale, sociale, cultural-artistice sau educaționale;
- Restaurarea, amenajarea și punerea în valoare a Zonei Modarom-Star;
- Restaurarea, amenajarea și punerea în valoare a Pieței Sfatului;
- Consolidarea, protecția și conservarea clădirilor din zona istorică;
- Reconversia carierei Răcădău-Dealul Melcilor;
- Reabilitarea /extinderea rețelei de alimentare a troleibuzelor.
Și în acest an, alocările bugetare vizează secțiunea de dezvoltare a orașului, investițiile și atragerea de fonduri europene sau naționale nerambursabile. Axele de dezvoltare ale orașului propuse și în acest an de primar sunt următoarele: Brașovul educat; Brașovul sănătos și cu grijă pentru toți; Brașovul pietonilor, bicicliștilor și al traficului relaxat; Brașovul verde și curat; Brașovul dezvoltat armonios; Brașovul cultural; Brașovul prosper; Brașovul sportiv; Brașovul administrat corect.

Proiectul de buget a fost pus în dezbatere publică. Până în 25 ianuarie, brașovenii își pot exprima punctul de vedere cu privire la propunerea executivului, pe infopublice@brasovcity.ro. De asemenea, până în data de 20 ianuarie, ora 12.00, se pot înscrie la dezbaterea care va avea loc în data de 20 ianuarie, ora 15.00.