Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Arhitect sef / Serviciul Autorizări Construcții
Sef serviciu: MARIA DUMITRESCU Adresa: B-dul Eroilor nr. 8, etaj I, camerele 132,133,134,135, 136 Telefon: +40 268 405000 int. 176,155, 178, 162 Email: autct@brasovcity.ro Program audiente:
Joi, ora 11:00
DESCRIEREA ACTIVITĂȚII:
Atribuțiile serviciului:
- Primeşte cererile şi documentaţiile aferente emiterii certificatelor de urbanism, autorizaţiilor de construire, certificatelor de atestare a edificării/extinderii construcţiilor etc. – pentru imobile pe teren proprietate privată şi verifică conţinutul documentaţiilor prezentate. În cazul depunerii unei documentaţii tehnice incomplete sau care nu corespunde normelor şi reglementărilor în vigoare, aceasta se restituie solicitantului în cel mult 5 zile de la data înregistrării, cu motivaţia necesară şi solicitarea de completare sau modificare.
- Elaborează certificatele de urbanism, autorizaţiile de construire şi certificatele de atestare a edificării/extinderii construcţiilor pentru lucrări de construcţii, reconstruire, modificare, extindere, reparaţii, protejare, restaurare, reabilitare, conservare, împrejmuiri, amenajări spaţii verzi, construcţii provizorii de şantier, tabere de corturi, tabere de căsuţe şi alte lucrări indiferent de valoarea lor, pentru care legea cere eliberarea autorizaţiilor de construire, în cuprinsul intravilanului municipiului şi în teritoriul administrativ (pentru imobile pe teren proprietate privată).
- Aduce la cunoştinţa publicului certificatele de urbanism, autorizaţiile de construire, certificatele de atestare a edificării/extinderii construcţiilor eliberate.
- Propune măsurile legale necesare privind construcţiile executate fără autorizaţie sau cu nerespectarea autorizaţiilor de construire.
- Asigură regularizarea taxelor de autorizare de construire, organizarea şi menţinerea evidenţelor privind taxele de autorizare de construire emise de Serviciul Autorizări Construcții şi arhivarea acestora în corespondenţă cu dosarele de autorizare.
- Asigură arhivarea documentelor elaborate în cadrul serviciului.
- La finalizarea lucrărilor participă la recepţia lucrărilor de construcţii în conformitate cu prevederilor H.G. nr. 343/2017.
- În coordonare cu Poliţia Locală Braşov – Serviciul Inspecţie, Control şi Disciplina în Construcţii şi D.J.A.P.L. (Direcţia Juridică şi de Administraţie Publică Locală) – Serviciul Contencios soluţionează sesizările, plângerile privind cazurile de încălcare a disciplinei în construcţii sau a legislaţiei de autorizare a executării lucrărilor de construcţii.
- Participă prin reprezentanţi ai serviciului în Comisia Tehnică de Amenajarea Teritoriului şi Urbanism, Comisia de aplicare a Legii nr. 15/2003 şi Comisia de Recepţionare a Lucrărilor Tehnico-Edilitare finanţate de Primărie sau în parteneriat cu Primăria.
- Ţine evidenţa şi întocmeşte date statistice ce urmează a fi înaintate unor organisme şi instituţii de stat.
- Asigură prin personal calificat întocmirea referatelor de specialitate în vederea avizării şi aprobării unor studii de specialitate de către Consiliul Local.
- Prezintă trimestrial rapoarte privind activitatea desfăşurată.
- Întocmeşte procesele-verbale de recepţie parţială sau finală a construcţiilor cu autorizaţia de construire expirată şi pentru care nu s-a solicitat prelungirea valabilităţii autorizaţiei, în vederea impozitării conform prevederilor Codului Fiscal.
- Asigură punerea în aplicare a procedurii de implementare a Legii nr. 153/2011, modificată şi completată de Legea nr. 166/2016, privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor.
- Verifică devizele aferente lucrărilor înregistrate în cadrul Serviciului Autorizări Construcții.
- Operare CAD – verificarea lucrărilor înregistrate în cadrul Serviciului Autorizări Construcții.
- Inventarierea imobilelor în vederea aplicării prevederilor H.C.L. nr. 61/27.01.2021, privind obligațiile persoanelor fizice și juridice de a efectua lucrări de întreţinere şi curăţenie a clădirilor şi terenurilor aflate în proprietatea sau în folosinţa lor, a anexelor acestora, a incintelor, împrejmuirilor, precum şi a oricăror alte spaţii utilizate de acestea, aflate pe raza Municipiului Brașov.
- Colaborarea cu Direcția Fiscală pentru aplicarea procedurii specifice pentru verificarea stadiului construcțiilor cu autorizațiile expirate PSE 01.09. DF.
- Ţine evidenţa Registrelor speciale a sistemelor individuale adecvate de colectare/epurare.
ALTE INFORMAȚII:
Depuneri acte, informatii de specialitate si reclamatii la Centrul de Informatii pentru Cetateni :
PRELUĂRI DOCUMENTE:
LUNI-JOI: 08:00-14:00
VINERI: 08:00-13.00
ELIBERĂRI DOCUMENTE:
LUNI-JOI: 08:00-16:00
VINERI: 08:00-13.00
Vă invităm să accesați serviciile electronice ale instituției prin portalul: https://serviciielectronice.brasovcity.ro sau prin adresa de e-mail: contact@brasovcity.ro