Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI BRAȘOV / Serviciul Contencios
Sef serviciu: PAULA PITIȘ Adresa: B-dul. Eroilor nr. 8, etaj I, camerele 107, 143, 144, 145 Telefon: +40 268 405000 int. 149, 217, 146, 144 Email: dirjuridica@brasovcity.ro
DESCRIEREA ACTIVITĂȚII:
Atribuțiile serviciului:
- Promovează acțiuni în justiție în reprezentarea Municipiului Brașov, a Consiliului Local al Municipiului Brașov, a Primarului Municipiului Brașov, a Primăriei Municipiului Brașov, a Comisiilor de aplicare a Legilor de reparație (Legile Fondului Funciar, Legea nr. 10/2001, Legea nr. 112/1995, etc), și implicit în reprezentarea tuturor comisiilor, serviciilor și compartimentelor de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Brașov;
- Întocmește dosare de instanță și ține evidența acestora;
- Formulează apărările în cauzele date în sarcina sa și administrează probe utile soluționării acestora;
- Exercită căile ordinare și extraordinare de atac prevăzute de lege atunci când soluțiile instanțelor impun această situație;
- Informează în legătură cu desfășurarea cursului judecății, precum și asupra situației dosarelor aflate pe rolul instanțelor judecătorești;
- Solicită informațiile necesare de la direcțiile/serviciile/compartimentele de specialitate cu care colaborează în vederea pregătirii apărării;
- Asigură reprezentarea intereselor în justiție ale Municipiului Brașov, a Consiliului Local al Municipiului Brașov, a Primarului Municipiului Brașov, a Primăriei Municipiului Brașov, a Comisiilor de aplicare a Legilor de reparație (Legile Fondului Funciar, Legea nr. 10/2001, Legea nr. 112/1995, etc) și pune concluzii conform poziției precizate în apărările formulate în scris;
- Pentru acțiunile promovate de unitatea administrativ-teritorială ia măsurile necesare pentru timbrarea corespunzătoare;
- Comunică direcțiilor/serviciilor/compartimentelor de specialitate hotărârile definitive ale instanțelor judecătorești pentru punerea lor în executare;
- Ia măsuri pentru închiderea dosarelor soluționate definitiv și predarea acestora spre arhivare;
- Întocmește referate de plată pentru plata cheltuielilor de judecată;
- Întocmește referate privind motivarea neexercitării căilor de atac;
- Verifică citații și dosare la arhiva instanțelor;
- Studiază dosare la arhiva instanțelor;
- Primește corespondența repartizată spre competentă soluționare;
- Verifică sau, după caz, avizează de legalitate contracte civile, comerciale, administrative, acorduri în care instituția este parte, cu excepția contractelor de achiziții publice;
- Răspunde la notele interne transmise de direcțiile, serviciile, compartimentele din cadrul Primăriei;
- Asigură prin consilierii juridici din cadrul său asistența juridică tuturor direcțiilor/serviciilor/compartimentelor din Aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Brașov la solicitarea acestora, în limita atribuțiilor de serviciu;
- Consilierii juridici din cadrul său răspuns în scris cetățenilor și/sau persoanelor juridice care au formulat petiții sau diferite cereri în limita atribuțiilor de serviciu;
- Consilierii juridici participă în calitate de membri în comisiile constituite în cadrul Primăriei Municipiului Brașov în care sunt desemnați prin acte administrative, în limita competențelor juridice deținute;
- Întocmește și redactează referatele pentru aprobarea dispozițiilor de primar, precum și dispozițiile de primar cu aplicabilitate în domeniul de activitate;
- Întocmește și redactează referatele de aprobare, rapoartele de specialitate și proiectele de hotărâre pentru Consiliul Local din sfera de activitate a serviciului;
- Efectuează procedura pentru deschiderea succesiunii vacante;
- Asigură cunoașterea și aprofundarea legislației incidente domeniului de activitate, precum și modificările și completările care ar putea să apară, în domeniul de activitate;
- Asigură păstrarea secretului de serviciu, a confidențialității informațiilor sau documentelor de care ia cunoștință în exercitarea funcției;
- Răspunde de modul de soluționare a corespondenței repartizată Serviciului Contencios;
- Asigură dezvoltarea sistemului de control intern/managerial la nivelul compartimentului de muncă;
- Colaborează, la cerere, la întocmirea referatelor de aprobare și dispoziții.