Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI BRAȘOV / Serviciul Relații cu Asociațiile de Proprietari, Arhivă
Sef serviciu: CLAUDIA SIMONA URDEA Adresa: str. Mihail Kogalniceanu nr. 23, cam. 101 Mobil: 0752103045+40 0752103045 Email: asprop@brasovcity.ro Program audiente:
Miercuri: ora 10:00-12:00
DESCRIEREA ACTIVITĂȚII:
Atribuțiile compartimentului:
- Înfiinţarea şi actualizarea bazei de date cu asociaţiile de proprietari existente în Municipiul Braşov;
- Înfiinţarea şi actualizarea listei administratorilor de imobile, atestaţi/autorizaţi de Primăria Municipiului Braşov;
- Punerea la dispoziţie a legislaţiei în baza căreia se înfiinţează, organizează, funcţionează şi se administrează asociaţiile de proprietari;
- Punerea la dispoziţie de suporturi informative pentru asociaţiile de proprietari şi membrii acestora;
- Îndrumarea şi sprijinirea proprietarilor pentru a se constitui în asociaţii de proprietari;
- Îndrumarea şi sprijinirea activităţii asociaţiilor de proprietari pentru realizarea scopurilor şi sarcinilor ce le revin, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- Îndrumarea şi sprijinirea asociaţiilor de proprietari pentru îndeplinirea obligaţiilor ce le revin asupra proprietăţii comune;
- Informarea asociaţiilor de proprietari cu privire la interdicţiile prevăzute în regulamentul local de urbanism sau în regulamentele de intervenţie aferente zonelor de intervenţie prioritară, aplicabile condominiilor, stabilite în cadrul programelor multianuale destinate creşterii calităţii arhitectural - ambientale a clădirilor, de reabilitare termică şi de reducere a riscului seismic al construcţiilor existente;
- Informarea asociaţiilor de proprietari cu privire la obligativitatea montării contoarelor pentru individualizarea consumurilor la nivel de proprietate individuală, conform legislaţiei în vigoare;
- Întocmirea de răspunsuri, în termenul legal, la sesizările şi reclamaţiile intrate prin condica serviciului, înregistrate la Primăria Municipiului Braşov;
- Organizarea şi asigurarea exercitării controlului asupra activităţii financiar – contabile din cadrul asociaţiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociaţiilor de proprietari;
- Constatarea contraventiilor şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale cu privire la exercitarea defectuoasă a activităţii financiar – contabile din cadrul asociaţiilor de proprietar, precum şi cu privire la încălcarea prevederilor legale în materie, în vigoare;
- Întocmirea programelor lunare de control şi a rapoartelor de activitate lunare ca urmarea a desfăşurării controalelor la asociatiile de proprietari;
- Colaborarea cu organizaţii neguvernamentale pentru iniţierea de programe de promovare în rândul cetăţenilor a legislaţiei care privesc asociaţiile de proprietari, în vederea cunoaşterii şi înţelegerii de către aceştia a drepturilor şi obligaţiilor proprietarilor de apartamente din condominii;
- Ţinerea evidenţei situaţiilor soldurilor elementelor de activ si pasiv din cadrul asociaţiilor de proprietari depuse de reprezentanții asociațiilor;
- Atestarea/autorizarea administratorilor de condominii - persoane fizice/juridice în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- Sprijinirea şi îndrumarea proprietarilor în cazul organizării adunărilor generale din cadrul asociaţiilor de proprietari;
- Participarea în calitate de invitat la adunările generale ale membrilor asociaţiilor de proprietari, organizate în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- Ţinerea evidenţei asociaţiilor de proprietari înscrise în Programul Naţional de Reabilitare Termică a imobilelor din municipiului Braşov;
- Ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor şefilor ierarhici;
- Ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor executivului Primăriei şi a hotărârilor Consiliului Local;
- Întocmirea şi redactarea referatelor pentru aprobarea dispoziţiilor de primar, precum şi dispoziţiilor de primar cu aplicabilitate în domeniul de activitate;
- Întocmirea şi redactarea rapoartelor de specialitate şi proiectelor de hotărâre pentru Consiliul Local din sfera de competenţă, atunci când este cazul.
ALTE INFORMAȚII:
Program de lucru cu publicul:
Luni-Vineri: ora 10:00-12:00