Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI BRAȘOV / Direcția Tehnologii Informaționale și Servicii Electronice
Director executiv: GABRIELA-DANA VLAD Adresa: B-dul Eroilor nr.8, etaj, cam. 110 Telefon: +40 268 405000, int. 197, 193, 140 Email: dtise@brasovcity.ro
DESCRIEREA ACTIVITĂȚII:
1. Direcţia Tehnologii Informaţionale şi Servicii Electronice are misiunea de a acorda suport informatic adecvat aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Braşov în realizarea obiectivelor strategice şi prestarea serviciilor publice, prin aplicarea tehnologiei informaţiei şi a comunicaţiilor, contribuind la creşterea performanţei operaţionale şi a calităţii serviciilor oferite cetăţenilor
2. Realizarea unei infrastructuri informaţionale performante (dezvoltarea de sisteme informatice integrate în scopul creşterii acurateţei informaţiei şi automatizării proceselor) care să susţină:
- serviciile pe care instituţia de administraţie publică le pune la dispoziţia cetăţeanului şi mediului de afaceri
- realizarea schimbului de informaţii cu celelalte entităţi ale administraţiei publice locale şi centrale
- creşterea gradului de eficientizare a activităţilor din primărie prin proiectarea şi implementarea de aplicaţii informatice specifice
- respectarea și reducerea timpului de răspuns, în colaborare cu serviciile de specialitate, care au competențe în soluționarea incidentelor
- îmbunătăţirea calităţii deciziilor
- creşterea performanţelor şi calităţii serviciilor
- optimizarea fluxului informaţional
- reducerea prelucrărilor redondante şi paralele
- reducerea duratei medii de prelucrare a informaţiei
- creşterea securităţii informaţiei
- creşterea gradului de confidenţialitate a informaţiei care nu este destinată persoanelor neautorizate
- reduceri de spaţii fizice de arhivare
- creşterea satisfacţiei muncii curente
- creşterea nivelului de calificare IT a personalului
- îmbunătăţirea prestigiului şi a imaginii publice a administraţiei publice locale.
3. Îmbunătăţirea accesului la servicii de dispecerat prin metode electronice, diversificarea gamei de servicii oferite, precum şi realizarea unui concept de integrare între toate componentele sistemului informatic al Primăriei Braşov, în scopul eficientizării activităţii interne prin facilitarea accesului la informaţii.
Obiective:
- Implementarea şi furnizarea de servicii publice on-line către cetăţeni/mediul de afaceri/administraţie publică;
- Eficientizarea activităţilor interne ale instituţiei care contribuie la furnizarea serviciilor de administraţie publică, utilizând mijloace specifice TIC;
- Eficientizarea comunicării cu alte instituţii prin schimb electronic de date;
- Susţinerea strategiei generale a Municipiului Braşov;
- Integrarea tehnologiei informației în activităţile şi procesele municipiului, îndeplinirea necesităţilor acestuia, flexibilitate la cerinţe noi;
- Asigurarea conformităţii cu legislaţia şi reglementările aplicabile în domeniul TIC și conex;
- Gestionarea riscurilor aferente tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor;
- Utilizarea optimă şi transparentă a resurselor tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor precum şi a beneficiilor obţinute de municipiu din investiţiile şi costurile legate de tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor;
- Participarea în parteneriat, la nivel regional, în domeniile cercetării, dezvoltării economice, inovării și transferului tehnologic.
Activități specifice:
- Coordonează strategia de introducere coerentă şi coordonată a informaticii în sfera activităţilor din Primărie şi la nivelul Consiliului Local în vederea atingerii obiectivelor instituţiei;
- Elaborează strategia de informatizare pe 3-5 ani şi planul de informatizare pe termen scurt (anual) precum şi lista de investiţii (buget TIC) în conformitate cu necesităţile şi strategia instituţiei;
- Asigură aplicarea strategiilor Smartcity - managementul modern al serviciilor de utilitate publică (e-guvernare/e-administrație, transport public local, iluminat public, energie, gestiunea teritoriului);
- Elaborează regulamente de standardizare a schimbului de informații în format electronic între Primăria Braşov şi alte instituţii;
- Elaborează protocoale de colaborare cu alte instituţii/organizaţii/companii în acord cu strategia instituţiei de a îmbunătăţi activitatea și de a accelera fluxurile de lucru colaborativ (ex: protocol companii reţele);
- Coordonează, organizează, urmăreşte activitatea structurilor din subordinea direcției (Serviciul TIC, Serviciul Dispecerat Tehnic) şi repartizează lucrările în cadrul direcţiei;
- Informează conducerea privind planificarea activităţilor curente şi viitoare ale Direcției, realizările şi modul de desfăşurare a proiectelor informatice;
- Coordonează, organizează şi urmăreşte activitatea informatică a Primăriei Municipiului Braşov şi a Serviciilor publice din subordinea Consiliul Local;
- Elaborează şi monitorizează proiectele pe care le are în gestiune, finanțate prin POR, PNRR, AFM și alte programe, derulate prin Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, precum şi proiectele de cercetare-inovare derulate cu Comisia Europeană, Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru / Autoritatea pentru Digitalizarea României/Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale etc;
- Evaluează şi analizează necesităţile extinderii sistemului informatic integrat prin implementarea de noi subsisteme, module sau servicii de integrare între aplicaţiile existente în vederea optimizării şi eficientizării activităţii instituţiei;
- Colaborează cu toate direcțiile și serviciile Primăriei Brașov în vederea identificării, dezvoltării proiectelor informatice pentru eficientizarea activităților instituţiei; participă la analiză și avizează modalitatea de implementare a proiectelor TIC;
- Elaborează proceduri informatice, specifice şi generale, conform sistemului de management al calităţii;
- Asigură securitatea informaţiilor prin crearea, implementarea şi respectarea politicilor de securitate în cadrul reţelei Primăriei Braşov;
- Stabileşte norme şi proceduri interne pe care la aduce la cunoştinţa personalului din cadrul Primăriei în vederea asigurării securităţii datelor, a confidenţialităţii şi siguranţei în utilizare a sistemului informatic din cadrul instituţiei în scopul bunei desfăşurări a activităţii interne şi a procedurii electronice;
- Participă la schimburi de experiență şi bune practici cu diverse instituții, asociaţii şi alte structuri atât pe plan naţional cât si pe plan internaţional;
- Participă la conferințe de specialitate TIC precum şi la cele de promovare a proiectelor şi serviciilor publice electronice implementate de Municipiul Braşov. Asigură promovarea Municipiului Braşov în cadrul conferinţelor de specialitate prin prezentarea proiectelor de succes implementate la Braşov și diseminarea de bune practici;
- Asigură mediul optim pentru perfecționarea cunoştinţelor în domeniul TIC a personalului din subordine, prin studiu individual şi participare la cursuri şi seminarii;
- Îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin acte normative sau încredinţate de autoritatea deliberativă şi executivă.