Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Direcția Administrație Publică Locală, Patrimoniu / Serviciul Cadastru, Valorificare, Registru Agricol și Fond Funciar
Sef serviciu: VLAD RARES ENESCU Adresa: B-dul Eroilor nr 8, etaj, cam. 120, 121 Telefon: +40 268 405000, int. 215, 217 Email: cadastru@brasovcity.ro Program audiente:
Joi ora: 14:00
DESCRIEREA ACTIVITĂȚII:
Obiectivul general al Serviciului Cadastru, valorificare, Registru Agricol și Fond Funciar este de a gestiona imobilele teren proprietatea Municipiului Brașov.
Obiectivele specifice ale Serviciului Cadastru, Valorificare, registru Agricol și Fond Funciar care se desprind din cele generale sunt, în esenţă, următoarele:
- înscrierea, transcrierea şi completarea, pe anul în curs, în registrele agricole a gospodăriilor populaţiei deţinătoare de terenuri agricole şi animale;
- analizează cererile privind reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate formulate de către cetăţeni în temeiul Legilor de reparaţie;
- reglementare situatie juridică bunuri aparținând Municipiului Brașov.
Atribuțiile serviciului:
- Întocmeşte şi actualizează baza de date a Registrului Agricol.
- Întocmeste şi eliberează adeverinţe conform înscrisurilor din Registrul Agricol, care este actualizat permanent, respectiv: adeverinţe somaj, adeverinte I.S.T.H., adeverinte obtinere burse ( elevi, studenti ), adeverinte pt. locul de munca ( calcul impozit );
- Întocmeste şi eliberează atestate de producător agricol şi carnete de comercializare;
- Întocmeste și eliberează adeverințe de proprietate asupra animalelor;
- Întocmeste dări de seamă și statistici pentru Dir. Jud. de Statistică;
- Colaborează cu Direcţia Agricolă Braşov, APIA Braşov;
- Formulează puncte de vedere referitoare la cereri ce au ca obiect Legea nr. 18/1991 republicata, cu modificările și completările ulterioare, privind fondul funciar ;
- Aduce la îndeplinire sarcinile referitoare la reglementarea situaţiei juridice a imobilelor proprietatea publică sau privată a Municipiului Brasov și confirmă situația juridică pentru construcții și terenuri conform cadastrului funciar;
- Actualizează, întreține și operează baze de date computerizate cuprinzând evidențe specifice ( Carte Funciara , Ordine Prefect , etc. );
- Participă la punerea în posesie a beneficiarilor prevederilor Legii nr.18/1991, Legii nr. 169/1997, Legii nr.1/2000, Legii nr. 247/2005 cu modificările şi completările ulterioare;
- Colaborează cu experţi persoane fizice autorizate, societatile comerciale autorizate în scopul reglementării situaţiei juridice a imobilelor conform Legii nr. 7/1996 republicată coroborată cu Ordinul 600/2023 al ANCPI;
- Prin reprezentant, semnează formularele privind operaţiunile de carte funciară, procese verbale de vecinătate, certificare de amplasament, conform prevederilor legale specifice;
- Analizează documentele depuse şi întocmeste listele cu propunerile pentru atribuirile de terenuri în proprietate ( conform art. 27 și art. 36 din Legea nr. 18/1991 republicata, Legii nr. 112/1995) și le înaintează Instituţiei Prefectului Judeţul Brasov;
- Întocmeste si eliberează decizii de atribuire conform Ordinelor de Prefect, Hotărâri ale Comisiei Județene de Aplicare a Legilor Fondului Funciar;
- Întocmeste planuri de situaţie, identifică imobile conform cererilor depuse şi a documentelor deţinute ;
- Întocmeste în comisia de lucru referate pentru comisia locala de aplicare a legilor fondului funciar;
- Controlează modul de exploatare a terenului agricol când este cazul, participă în Comisia de constatare a pagubelor produse de speciile de interes cinegetic, culturilor agricole, silvice şi animalelor domestice;
- Eliberează adeverințe de preemptiune privind circulația juridică a terenurilor agricole și forestiere;
- Întocmeşte documentaţii de licitaţie pentru scoaterea la licitaţie a păşunilor apartinătoare Municipiului Brasov, întocmește contractele de închiriere pentru pășunea proprietate a Municipiului Brasov și urmărește respectarea acestora;
- Ține evidenţa contractelor de arendă a terenurilor agricole (completarea registrului agricol cu contractele de arendare; eliberarea adeverințelor necesare);
- Aplică prevederile Legii nr. 44/1994, cu privire la împroprietarirea veteranilor de razboi in baza art. 13 din lege ;
- Înregistrarea, verificarea și transmiterea către APIA Brasov a cererilor pentru obținerea de subvenții agricole;
- Întocmește documentația necesară înființării exploatațiilor agricole;
- Întocmirea adeverințelor de teren agricol în vederea luării în evidența fiscală a acestora, emite adeverinţe privind atestarea caracterului intravilan sau extravilan, categoria de folosinţă a imobilelor de pe raza UAT Braşov;
- Se întocmesc puncte de vedere referitoare la acțiunile în instantă ce au ca obiect revendicări în baza legilor fondului funciar, reglementarea situaţiei juridice a imobilelor de pe raza UAT Braşov;
- Colaborează cu experții autorizați ce întocmesc documentații ce au ca obiect identificarea imobilelor ce aparțin domeniului public și privat al Municipiului Brașov și urmărește înscrierea acestora în evidențele de Carte Funciară;
- Colaborează cu O.C.P.I. Brasov - Biroul de cadastru şi publicitate imobiliară pentru eliberarea de extrase de CF de informare, acte și schite CF;
- Elaborează, promovează proiecte de hotărâri de consiliu local privind reglementarea juridică a imobilelor aparţinătoare UAT Braşov, vânzări imobile conform prevederilor legale;
- Efectuează procedura privind ducerea la îndeplinire a hotărârilor consiliului local ce au ca obiect vânzarea la licitaţie a imobilelor.
- Verifică şi înaintează pentru semnare actele autentice ce au ca obiect bunuri proprietatea Municipiului Braşov;
- Întocmeşte şi redactează referatele pentru aprobarea dispoziţiilor de primar, precum şi dispoziţiile de primar cu aplicabilitate în domeniul de activitate;
- Colaborează cu serviciile din cadrul Primăriei Municipiului Brașov și cu serviciile/institutiile din subordinea Consiliului Local al Municipiului Brașov, precum și cu alte institutii, dupa caz.
- Efectuează procedurile prevăzute de Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local;
- Duce la îndeplinire orice sarcini trasate de şefii superior ierarhici, în condiţiile legii.
ALTE INFORMAȚII:
pentru consultanța acordată cetățenilor, la cerere, cam. 2 și 3, in cadrul C.I.C.