Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Direcția Administrație Publică Locală, Patrimoniu / Compartimentul pentru aplicarea Legii 10/2001
Adresa: B-dul. Eroilor nr. 8, parter- camerele 36 si 37 Telefon: +40 268 405000 int. 167 Mobil: 0752103044+40 0752103044 Email: dirjuridica@brasovcity.ro
DESCRIEREA ACTIVITĂȚII:
Atribuțiile compartimentului:
Solutionează notificările formulate in temeiul Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, înregistrate la Primăria Municipiului Braşov, precum şi a cererilor de revendicare înregistrate la alte instituţii şi ulterior transmise Primăriei Municipiului Braşov spre soluţionare.
Emite dispozitiile de solutionare a cererilor de revendicare formulate în baza Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Clasează dosarele, când este cazul, arhivează dosarele soluţionate.
Xerocopiază şi certifică dosarele care urmează a fi transmise altor instituţii pentru soluţionare.
Transmite dosarele xerocopiate şi certificate Instituţiei Prefectului Judeţului Braşov, pentru aviz de legalitate şi ulterior transmiterea acestora Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor.
Formulează răspunsurile la adresele Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor Bucureşti.
Întocmește punctele de vedere, de specialitate, pentru litigiile având ca obiect revendicările formulate în baza Legii nr. 10/2001, aflate în evidenţa Serviciului Contencios şi pe rolul instanţelor.
Pune în aplicare hotărârile judecătoreşti, definitive, comunicate de Serviciul Contencios, având ca obiect Legea nr.10/2001.
Soluționează, în termen, toate solicitările notificatorilor, legate de cererile de revendicare.
Conservă, arhivează şi predă dosarele administrative conform prevederilor Legii nr. 10/2001.
Verifică existenţa unor notificări depuse în baza Legii nr.10/2001 pentru diferite imobile, în vederea eliberării de adeverinţe.
Soluţionează solicitările Comisiei Speciale de Retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut Cultelor Religioase din România şi a Comisiei Speciale de Retrocedare a unor bunuri care au aparţinut comunităţilor cetăţenilor din cadrul minorităţilor naţionale din România.
Întocmeşte şi redactează rapoartele pentru aprobarea dispoziţiilor de primar, precum şi dispoziţiile de primar cu aplicabilitate în domeniul de activitate.
Întocmeşte şi redactează referatele de aprobare, rapoartele de specialitate şi proiectele de hotărâre pentru Consiliul Local din sfera de competenţă, atunci când este cazul.
Analizează, verifică și propune măsuri de soluționare a dosarelor conținând notificări în baza Legii nr.10/2001, aflate în evidență.
Întocmește rapoartele de specialitate ale Comisiei Interne de Analiză a Notificărilor formulate în temeiul Legii nr.10/2001.
Întocmește informări solicitate de Comisia Internă de Analiză a Notificărilor formulate în temeiul Legii nr.10/2001.
Întocmește situațiile lunare, prevăzute de lege, pentru Instituția Prefectului Județului Brașov.
Întocmește, afișează și aduce la cunoștința publică, prin sistemul informatic, stadiul de soluționare al notificărilor formulate în temeiul Legii nr.10/2001, conform prevederilor legale.
Pregătește dosarele ce se transmit, în mod direct, Autorității Naționale pentru Restituirea Proprietăților București.
Soluționează, în mod competent, solicitările din partea celorlalte direcții/servicii/compartimente din cadrul Primăriei Municipiului Brașov.
Convoacă Comisia Internă de Analizare a Notificărilor formulate în temeiul Legii nr.10/2001.
Efectuează pentru dosarele clasate lucrări de îndosariere, numerotare, opisare.
Colaborează cu Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Brașov, pentru eliberarea de cărți funciare, acte și schițe cf.
Ține evidența cererilor de revendicare înregistrate la Primăria Municipiului Brașov.
Asigură implementarea procedurilor de lucru, fișelor de proces aferente activității pe care o desfășoară.
Solicită informațiile necesare de la direcțiile de specialitate, cu care colaborează, în vederea formulării răspunsurilor la cererile de completare a dosarelor înregistrate la Secretariatul Comisiei Naționale pentru Compensarea Imobilelor București.
Duce la îndeplinire dispozițiile șefilor ierarhici și a dispozițiilor executivului Primăriei, respectiv a hotărârilor Consiliului Local, doar pentru activitățile care se circumscriu sferei de competență.
Consilierul juridic din cadrul Compartimentului pentru Aplicarea Legii nr.10/2001 participă, în calitate de membru, în comisiile de concurs și în alte comisii în care este desemnat prin acte administrative.
ALTE INFORMAȚII:
Program audiențe: Luni, orele 14:00.